اگر در گوگل به دنبال خرید چیزی بوده‌اید و کلمه کلیدی آن را جستجو کرده‌اید، احتمالا چند متن تبلیغ در بالا یا پایین صفحه گوگل دیده‌اید. اما متن‌های تبلیغی که مشاهده می‌کنید، معمولا یکسان و مشابه نیستند. برخی 3 خطی هستند، برخی 5 خطی! برخی شماره دارند و برخی چند لینک در زیر تبلیغ خود اضافه کرده‌اند.

به عنوان مثال، فرض کنیم شما عبارت «خرید ادکلن» را جستجو کرده‌اید. ممکن است با چنین تبلیغی مواجه شوید:

بخش اصلی متن تبلیغ در گوگل

گاهی هم ممکن است یک تبلیغ پُر پَر و پیمان به شما نمایش داده شود:

نمونه متن تبلیغ در گوگل همراه با افزونهو البته، اگر با دستگاه موبایل جستجو کرده باشید، متن تبلیغ شما به صورت زیر خواهد بود:

نمونه تبلیغ گوگل در موبایل

 

حالا، شاید بپرسید که دلیل این همه تفاوت چیست؟ چرا یک تبلیغ انقدر پر شاخ و برگ و حسابی است و تبلیغ دیگر هیچ چیزی ندارد؟! چگونه به تبلیغی که در موبایل نمایش داده می‌شود، امکان ارسال پیامک را اضافه کنیم؟

خب، متن تبلیغاتی شما در گوگل ادز به طور کلی دارای 2 قسمت است. قسمت اول، بخش ثابت و اصلی تبلیغ شماست که در همه نمایش‌ها تمام و کمال به کاربران نمایش داده می‌شود. متن اصلی گوگل ادز را در مقالۀ قبلی این سری مورد بررسی قرار دادیم. بخش دوم هم هرچیزی است که به متن اصلی تبلیغ اضافه می‌شود و به آن افزونه گوگل ادز یا Google ads extension می‌گوییم. در این مقاله تمامی انواع افزونه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به این امید که شما بتوانید جذابیت متن تبلیغ خودتان را چند برابر کنید!

افزونه تبلیغات گوگل ادز چیست؟

در مقاله قبلی دیدیم که متن تبلیغ ما در جستجوی گوگل از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و البته این بخش‌ها محدود هستند و شما نمی‌توانید به اندازۀ کافی در مورد محصولات و خدمات‌تان به افرادی که متن تبلیغ مشا را می‌بینند، اطلاعات بدهید.

اما خوشبختانه، گوگل به شما اجازه می‌دهد که امکانات و قسمت‌های کاربردی و فوق‌العاده دیگری را هم به متن اصلی تبلیغ‌تان اضافه کنید. این قسمت‌های اضافه همان افزونه‌های تبلیغات گوگل یا Ad Extensions هستند. افزونه گوگل ادز به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری از خدمات و محصولات‌تان را به کاربران ارائه دهید و کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند سریع‌تر به اهداف‌شان برسند.

علاوه بر آن، متن تبلیغ شما برجسته‌تر خواهد شد و در نتیجه، نسبت به رقبایتان کلیک بیشتری دریافت می‌کند. همچنین، اکستنشن‌ها متن تبلیغ شما را جذاب‌تر کرده و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، رتبه تبلیغ شما را بالاتر خواهند برد. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود! کلی مزیت دیگر در استفاده از این افزونه‌ها وجود دارد که دانستن آن‌ها واجب و ضروری است!

در ادامه این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه تبلیغ‌تان را از یک متن خشک و خالی، به متنی جذاب تبدیل کنید. اما قبل از آن بهتر است ابتدا مزایای استفاده از این افزونه‌ها را با هم بررسی کنیم.

کمیک-مزایای-استفاده-از-افزونه-در-تبلیغات-گوگل

چرا باید از انواع افزونه در تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در تبلیغات گوگل و بخصوص پس از راه‌اندازی آن باید انجام دهیم، کاهش هزینه‌های تبلیغات گوگل است. اما چگونه؟ با افزایش امتیاز کیفی تبلیغ. چگونه این امتیاز را افزایش دهیم؟ خب، یکی از بهترین راهکارها استفاده از همین افزونه‌ها است. افزونه‌هایی که امتیاز شما را افزایش می‌دهند که در نتیجه آن، هزینه‌های شما کاهش خواهد یافت.

همچنین امکاناتی که این افزونه‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند بسیار جذاب و موثر است. شما می‌توانید شماره تماس خود را به تبلیغ اضافه کنید، می‌توانید چند لینک از سایت خود را در تبلیغ قرار دهید، می‌توانید تخفیف‌های خود را اعلام کنید و کلی مزایای دیگر که با استفاده از این اکستنشن‌ها نصیب شما خواهد شد!

از کجا بدانیم تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی است؟حتما بخوانید: از کجا بدانیم تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی است؟

به گفته خود گوگل، هر افزونه به تنهایی می‌تواند تا 15% نرخ کلیک تبلیغ شما را افزایش دهد! چقدر فوق‌العاده!

هنوز هم قانع نشده‌اید که استفاده از این افزونه‌ها چقدر حیاتی است؟ خب، برای شما 4 مورد از مهم‌ترین مزیت‌های افزونه‌های گوگل ادز را معرفی می‌کنیم:

1- با استفاده از افزونه‌ها اطلاعات بیشتری به کاربران می‌دهید

اطلاعات متن تبلیغ گوگل

با استفاده از افزونه‌های تبلیغ در گوگل می‌توانید بهتر مزایا و خدمات کسب و کارتان را به کاربران معرفی کنید. همانطور که می‌دانید، متن ثابت و اصلی تبلیغ شما محدود است و شاید نتوانید برخی از مزایای کسب و کار خود را در آن عنوان کنید. افزونه‌ها فضای بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند.

2- با کمک افزونه های گوگل ادز بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید!

رتبه اول در تبلیغات گوگل

وجود افزونه‌ها موجب افزایش نرخ کلیک (CTR) و مرتبط بودن تبلیغ (Ad Relevance) می‌شود. در نتیجه، کیفیت تبلیغ شما بالاتر می‌رود. سال‌ها تجربه کار با گوگل ادز به ما ثابت کرده کمپین‌هایی که از این اکستنشن‌ها به درستی استفاده می‌کنند، امتیاز بالاتری از گوگل دریافت کرده و در نهایت رتبۀ بالاتری هم در میان رقبا دریافت می‌کنند.

خودتان فرض کنید که گوگل هستید و قرار است رتبۀ چند تبلیغ را مشخص کنید. کدام را انتخاب می‌کنید؟ من شخصا ترجیح می‌دهم تبلیغی را بالاتر قرار دهم که تبلیغ‌دهنده آن وقت بیشتری را روی آن گذاشته باشد، اطلاعات بیشتر و شفاف‌تری را ارائه داده باشد و در کل کیفیت تبلیغ بالاتری داشته باشد.

گوگل هم به این مسئله اهمیت می‌دهد و برای تبلیغاتی که اطلاعات بیشتری را فراهم کرده و به راحتی کاربران خود اهمیت بدهند، ارزش بیشتری قائل است و امتیاز بالاتری برای آن تبلیغ درنظر می‌گیرد.

3- با افزونه‌ها تبلیغ خود را حرفه‌ای و قابل اعتماد کنید

تبلیغ حرفه ای در گوگل

استفاده از انواع افزونه‌ها و ارائه اطلاعات بیشتر از کسب‌وکارتان، در جلب نظر و اعتماد کاربران تاثیر زیادی دارد. کاربری که اطلاعات کاملی را درباره محصولات و خدمات شما در متن تبلیغ می‌بیند، تصویر حرفه‌ای‌تری از شما در ذهنش ایجاد می‌شود و راحت‌تر به شما اعتماد می‌کند. بنابر این، شانس شما برای جذب ورودی نسبت به سایر رقبا افزایش می‌یابد.

4- افزونه‌های گوگل راه ارتباط شما با مشتریان‌تان را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند

کاهش هزینه تبلیغات گوگل

با استفاده از افزونه‌‌هایی همچون شماره تماس و ارسال پیامک، کاربر می‌توانی در سریع‌ترن زمان و درست همان لحظه‌ای که متن تبلیغ‌تان را می‌بیند، با شما تماس بگیرد و این یعنی افزایش شانس فروش شما!

حالا که با مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از اکستنشن‌های گوگل ادز آشنا شدید، لازم است با انواع، کاربردها و مزایای هرکدام نیز آشنا شوید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

انواع افزونه ها در تبلیغات گوگل ادز

در گوگل ادز افزونه‌های متعدی داریم که شما می‎‌توانید از آنها استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که اشتباه در انتخاب این افزونه‌ها هم می‌تواند هزینه‌های شما را نابود کند!

بنابر این، قبل از آنکه حریصانه بخواهیم از همۀ آن‌ها استفاده کنیم، باید با هرکدامشان آشنا شویم و کاربرد و جایگاهشان را بدانیم. تنها در این صورت است که این اکستنشن‌ها به افزایش کیفیت تبلیغ شما کمک می‌کنند.

افزونه‌هایی که در ایران کاربردی و قابل استفاده هستند!

در این بخش مهم‌ترین این افزونه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. البته برخی از افزونه‌ها به دلیل تحریم‌های شرکت گوگل، در ایران قابل استفاده نیستند. بنابر این، ما در این مقاله اکستنشن‌های کاربری در ایران را بررسی می‌کنیم. پس با خیال راحت از این‌ها استفاده کنید.

هرچه برای بهینه‌سازی تبلیغات در گوگل و فروش چند برابری نیاز دارید!حتما بخوانید: هرچه برای بهینه‌سازی تبلیغات در گوگل و فروش چند برابری نیاز دارید!

با افزونه کال آوت (Callout Extension) جذاب‌تر جلوه کنید!

افزونه callout گوگل ادزبا افزونه کال اوت می‌توانید عبارات چند کلمه‌ای را زیر قسمت توضیحات اصلی تبلیغ (Description) اضافه کنید. بهتر است از callout برای افزودن مزایا، فرصت‌های ویژه و... به متن تبلیغ استفاده کنیم.

به عنوان مثال می‌توانیم عبارت «ارسال رایگان» یا «تضمین بازگشت وجه» را به متن اضافه کنیم. شما می‌توانید نهایتاً 20 کال آوت برای هر متن تبلیغ بنویسید، اما گوگل در هربار نمایش تبلیغ، 1 الی 4 کال آوت را به صورت تصادفی نشان می‌دهد.
هدف گوگل از انتخاب تصادفی عبارات این است که بهترین ترکیب عبارات را پیدا کند. عباراتی که تاثیر مثبت‌تری بر افزایش نرخ کلیک تبلیغ شما داشته‌اند. در هر callout هم نهایتاً تا 25 کاراکتر می‌توانید بنویسید.

با افزونه سایت لینک (Sitelink Extension) با یک تیر 8 نشان بزنید!

افزونه sitelink گوگل ادزافزونه سایت لینک نیز امکان فوق‌العاده دیگری است که با استفاده از آن می‌توانیم تا 8 لینک در زیر تبلیغ اضافه کنیم. به عبارتی دیگر، با استفاده از این افزونه می‌توانید در هر بار نمایش تبلیغ، تا 8 لینک مختلف از سایت‌تان را زیر متن اصلی نمایش دهید.

شاید شما در سایت خود صفحه‌ای جداگانه برای تعرفه‌ها داشته باشید. شاید بخواهید لینک صفحه تماس با ما را به تبلیغ اضافه کنید، شاید بخواهید زیر تبلیغی که برای فروش عطر هوگو باس نوشته‌اید، لینک مستقیم چند محصول پر فروش دیگر را هم قرار دهید، یا حتی در سایت فرم مشاوره‌ای آماده کرده‌اید و بدتان نمی‌آید کاربران را مستقیم به آن صفحه بفرستید.

برای انجام همه این کارها، کافی است از این افزونه استفاده کنید! علاوه بر آن، می‌توانید برای هر لینک توضیحی بنویسید تا کاربران متوجه شوند که پس از کلیک روی لینک شما به چه صفحه‌ای هدایت می‌شوند. در اینجا هم شما می‌توانید برای هر تبلیغ تا 20 لینک مختلف اضافه کنید، اما گوگل بین سایت لینک‌ها دست به انتخاب می‌زند و نهایتاً تا 8 لینک را نمایش می‌دهد.

کلیک بر روی هر یک از این لینک‌ها، به اندازۀ قیمت پیشنهادی شما روی کلمۀ کلیدی جستجو شده هزینه دارد. در واقع، تفاوتی میان هزینۀ کلیک روی سایت لینک‌ها با کلیک بر روی متن تبلیغ وجود ندارد. استفاده از افزونه سایت لینک باعث بالاتر رفتن کیفیت تبلیغ شما خواهد شد و گوگل استفاده از آن را شدیداً توصیه می‌کند.

البته توجه داشته باشید که قرار نیست به هر قیمتی از این افزونه استفاده کنید! شما باید مطمئن شوید صفحاتی که زیر تبلیغ معرفی می‌کنید هم کیفیت مناسبی داشته باشند و در افزایش فروش سایت شما موثر باشند.

با افزونه تماس (Call Extension) همیشه در دسترس باشید!

افزونه تماس در گوگل ادزاگر دوست دارید کاربران پس از دیدن متن تبلیغ مستقیماً با شما تماس بگیرند، استفاده از افزونه تماس یا کال اکستنشن را شدیداً به شما توصیه می‌کنیم. همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این افزونه به عنوان شماره تماس ثابت یا تلفن همراه شما در کنار متن تبلیغ قرار می‌گیرد.

اما قضیه در موبایل حرفه‌ای‌تر هم هست! همان‌گونه که در شکل پایین مشاهده می‌کنید، شماره تماس شما در موبایل به زیبایی هرچه تمام‌تر به کاربران نمایش داده می‌شود و کاربران تنها پس از کلیک بر روی شماره تماس، می‌توانند با شما تماس بگیرند، چقدر عالی!

افزونه call در موبایلبه خاطر داشته باشید که کلیک کاربر بر روی شماره تماس همانند کلیک روی متن تبلیغ هزینه دارد و از شارژ شما به اندازه قیمت کلمه کلیدی جستجو شده کم خواهد شد. در واقع، گوگل تفاوتی بین کلیک بر روی شماره تماس یا کلیک بر روی متن تبلیغ قائل نمی‌شود.

البته استفاده از این افزونه برای کمپین‌های تبلیغاتی در ایران مجاز نیست و شما نمی‌توانید مستقیماً شماره تماس خود را به کمپین اضافه کنید. اما نگران نباشید. برای اینکار ترفندهایی لازم است که در مقاله «چگونه به تبلیغ گوگل خود شماره تماس ایران اضافه کنیم؟» صفر تا صد آن را به شما آموزش می‌دهیم.

با افزونه اسنیپت ساختاریافته (Structured Snippet) هرچه دارید رو کنید!

افزونه اسنیپت ساختاریافتهافزونه Structured snippet (استراکچرد اسنیپت) هم یکی دیگر از افزونه‌هایی است که می‌توانید از آن برای معرفی انواع دسته‌بندی محصولات و خدمات خود استفاده کنید. به عنوان مثال فروشگاه عطر و ادکلن، می‌توانید بگویید چه برندهایی دارید یا انواع سرد، گرم، شیرین و تلخ ادکلن را معرفی و بطور کلی هر نوع دسته‌بندی دیگری که مدنظرتان است را به متن تبلیغ اضافه کنید.

البته همانگونه که در شکل بالا مشاهد می‌کنید، برای عنوان خدمات یا محصولاتی که مدنظرتان است (مانند Brands)، ناچارید زبان انگلیسی را انتخاب کنید، زیرا امکان استفاده از زبان فارسی در نوشتن عنوان این افزونه وجود ندارد. این افزونه قابلیت کلیک ندارد.

با افزونه پروموشن (Promotion Extension) تخفیف‌های خود را فریاد بزنید!

افزونه پروموشن گوگل ادزهمانگونه که در تصویر مشاهده می‌کنید، با استفاده از افزونه پروموشن می‌توانید تخفیف‌های ویژه و مناسبتی خودتان را اعلام کنید. شما می‌توانید برای این اکستنشن یک لینک از سایت‌تان را قرار دهید. به عنوان مثال اگر در سایت صفحه‌ای جداگانه برای تخفیف‌های ویژه دارید، می‌توانید آدرس آن صفحه را برای این افزونه تنظیم کنید.

همانند سایر افزونه‌ها، کلیک بر روی این افزونه نیز برای شما به اندازۀ قیمت کلمه کلیدی جستجو شده هزینه خواهد داشت. همچنین شما می‌توانید کد تخفیف موردنظرتان را هم در این افزونه اضافه کنید.

امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز چیست؟حتما بخوانید: امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز چیست؟

با افزونه اپلیکیشن (App Extension)، اپلیکیشن خودتان را شوآف کنید!

اگر برای کسب و کارتان اپلیکیشنی دارید، می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. کاربران پس از کلیک روی این افزونه، به طور مستقیم می‌توانند اپلیکیشن شما را دانلود کنند. البته اگر در حالت کلی هدف شما افزایش دانلود اپلیکیشن است، در گوگل ادز نوعی کمپین وجود دارد که مخصوص دانلود اپلیکیشن است و به آن App promotion ads گفته می‌شود.

افزونه نصب اپلیکیشن گوگل ادزما در نوین هم خدمات نصب اپلیکیشن را ارائه می‌دهیم. با استفاده از این روش تبلیغ شما می‌توانید با هزینه بسیار پایین (حدود 400 تومان به ازای هر نصب) تعداد کاربران اپلیکیشن خودتان را افزایش دهید. آن هم فقط کاربران ایرانی! برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نکته مهم: قبل استفاده از این افزونه، ابتدا لازم است اپلیکیشن خودتان را در گوگل پلی استور (اندروید) یا اپ استور (iOS) بارگذاری کنید.

توجه توجه: یک سورپرایز از طرف تیم گوگل ادز نوین!

خب، حالا که با انواع افزونه‌ها در گوگل ادوردز آشنا شده‌اید، وقت آن است که قبل از راه‌اندازی کمپین، متن تبلیغ‌تان را آماده کنید. اما در سیستم گوگل ادز، شما نمی‌توانید قسمت اصلی متن را به همراه افزونه‌ها در یک مرحله بنویسید و نمایش نهایی آن را قبل از راه‌اندازی تبلیغ مشاهده کنید.

راه حل این مسئله در دست ماست! ما یک ابزار عالی و البته رایگان برای شما طراحی کرده‌ایم که با استفاده از آن، می‌توانید متن(های) تبلیغ خود را در کنار تمامی افزونه‌ها در یک صفحه بنویسید و پیش نمایش تبلیغ نهایی خود را در گوگل، آن هم در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل مشاهده نمایید. برای استفاده از این ابزار کافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

نوشتن متن تبلیغ گوگل و پیش نمایش آن در کامپیوتر و موبایل

سایر افزونه های گوگل ادز که در ایران کاربرد چندانی ندارند!

افزونه‌هایی که تا اینجا به شما آموزش دادیم، در ایران قابل استفاده بودند. اما گوگل ادز افزونه‌های کاربردی و جالب دیگری هم دارد که باتوجه به محدودیت‌ها نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. در ادامه این افزونه‌ها را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم. به امید روزی که بتوانیم از همه آن‌ها برای بهتر شدن تبلیغ استفاده کنیم!

افزونه مکان (Location Extension)

با افزونه لوکیشن می‌توانید مکان و آدرس کسب‌وکارتان را به تبلیغ اضافه کنید. این افزونه برای کسب و کارهایی که هدفشان جذب مشتری در مکانشان است، بسیار مفید و موثر است. به عنوان مثال می‌توانید از گوگل بخواهید تبلیغ رستوران‌تان را در شعاع 1 کیلومتری نمایش دهد. البته چون در گوگل ادز نمی‌توانیم ایران را به طور مستقیم هدفگیری کنیم، استفاده از این افزونه ممکن نیست.

افزونه مکان همکاران (Affiliate Location Extension)

این افزونه برای کسب و کارهایی مناسب است که چند شعبه یا همکار دارند و یا فروشگاه زنجیره‌ای هستند. این افزونه به مشتریان کمک می‌کند که نزدیک‌ترین مکان برای خرید را در بین شعبه‌های مختلف پیدا کنند.

افزونه قیمت (Price Extension)

با استفاده از این افزونه می‌توانید قیمت محصولی که در حال تبلیغ آن هستید را به کاربران زیر متن تبلیغ نمایش دهید. در این صورت نظر کاربران را جلب می‌کنید. همچنین می‌توانید تخفیف محصول‌تان را هم به کاربران اعلام کنید.

کمیک-متن-تبلیغ-جذاب-با-افزونه-های-گوگل-ادوردز

یک افزونه جدید و بسیار کاربردی!

دوستان عزیز، امیدوارم تا اینجای مقاله لذت برده باشید. گوگل ادز به تازگی افزونه‌ای را تحت عنوان Lead from extension اضافه کرده که فوق‌العاده کاربردی است. البته این افزونه در حالت آزمایشی (Beta) قرار دارد. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید اطلاعات کاربران را جمع آوری کنید و به اصطلاح لید (Lead) یا سرنخ بیشتری داشته باشید.

جمع‌آوری لید معمولاً یکی از مهم‌ترین اهداف هر کسب‌وکاری است و تاثیر بسیار زیادی در افزایش شانس فروش دارد. در ادامه بخش‌های این افزونۀ عالی را باهم مورد بررسی قرار می‌دهیم. به عنوان نمونه هم، فرض کنیم شما یک کتاب رایگان در مورد انتخاب عطر و ادکلن آماده کرده‌اید و می‌خواهید به ازای ارسال این کتاب، نام، ایمیل و شماره تماس مشتریان خودتان را بدست بیاورید.

برای استفاده از این افزونه، شما 3 مرحله را زیر را باید انجام دهید:

افزونه سرنخ گوگل ادز

در ابتدا شما پیشنهاد خودتان را باید ایجاد کنید. به عنوان مثال در تصویر بالا پیشنهاد ارسال یک کتاب رایگان را در ازای دریافت اطلاعات مشتری ایجاد کرده‌ایم.

حالا در مرحله دوم شما فرم مورد نظرتان را برای دریافت اطلاعات مشتریان ایجاد می‌کنید. در مثال زیر ما می‌خواهیم اطلاعات نام، شماره تماس و ایمیل مشتریان را دریافت کنیم.

چرا تبلیغات در گوگل ادز بهترین روش تبلیغاتی دنیاست!؟حتما بخوانید: چرا تبلیغات در گوگل ادز بهترین روش تبلیغاتی دنیاست!؟

افزونه lead گوگل ادز

در مرحله پایانی نیز باید پیام تشکر برای افرادی که فرم شما را پرکرده‌اند ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از کاربر بخواهید در نهایت به وب‌سایت شما وارد شود.

و اینکه شما می‌توانید این اطلاعات جمع‌آوری شده را از گوگل دانلود کنید. در نهایت اینکه این افزونه بسیار خفن است! البته گوگل ادز هنوز استفاده از آن را نهایی نکرده‌است. اگر تجربۀ استفاده از این افزونه را دارید، خوشحال می‌شوید با ما و دیگران هم آن را به اشتراک بگذارید.

افزونه‌های اتوماتیک (Automated Extension)

تمامی افزونه‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم، افزونه‌های دستی یا Manual بودند که شما خودتان می‌توانید هرکدام را که دوست داشتید، استفاده کنید. اما برخی از افزونه‌ها به صورت اتوماتیک توسط گوگل ادز ایجاد می‌شوند و شما هیچ نقشی در نمایش یا عدم نمایش آن ایفا نمی‌کنید!

به عنوان مثال، احتمالاً زیر برخی از تبلیغ‌ها (به خصوص تبلیغ‌های خارجی) ستاره‌های نظرسنجی را دیده‌اید. این افزونه زمانی در تبلیغ اضافه می‌شود که حداقل 150 کاربر مورد تایید گوگل به محصول شما امتیاز داده باشند. این افزونه برای کسب‌وکارهای ایرانی به ندرت قابل استفاده است.

افزونه اتوماتیک گوگل ادزسخن پایانی

در پایان، هرچقدر از مزایا و خوبی‌های استفاده از افزونه‌های گوگل ادز بگویم، کم گفته‌ام! اما در یک جمله، می‌توان گفت که مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این افزونه‌ها، افزایش امتیاز کیفی تبلیغ و کاهش هزینه ها است. (آیا در گوگل ادز غیر از این به دنبال چیز دیگری هم هستیم؟!).

به یاد داشته باشید که گوگل به شما اجازه می‌دهد برای نمایش یا عدم نمایش همۀ این افزونه‌ها محدودیت زمانی تعیین کنید. به عنوان مثال برای افزونه تماس می‌توانید تنظیم کنید که در ساعات محدودی از روز که پاسخگوی تماس‌های تلفنی هستید، این افرونه نمایش داده شود.

به خاطر داشته باشید که استفادۀ درست از این افزونه‌ها قطعاً در افزایش امتیاز کیفی تبلیغ شما تاثیرگذار خواهد بود، اما اشتباه نتیجه نامطلوبی برای شما دارد. بنابر این لازم است در انتخاب محتوای این افزونه‌ها و زمان نمایش آن‌ها دقت کنید. این نکته را هم در پایان اعلام کنم که تمامی این افزونه‌ها توسط کارشناسان گوگل ادز نوین برای تبلیغ شما ایجاد و مدیریت می‌شوند. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر از صفحۀ خدمات تبلیغ در گوگل نوین بازدید کنید.

همچنین در دورۀ 15 ساعتۀ «تبلیغات در گوگل ادز» ایجاد و مدیریت تمامی این افزونه‌ها را مرحله به مرحله به شما آموزش داده‌ایم. برای مشاهدۀ اطلاعات بیشتر و دریافت 1 فصل رایگان دوره اینجا را کلیک کنید. منتظر قسمت بعدی این سری هم باشید :)