آیا تیم‌های تبلیغات کلیکی و سئو شرکت شما با یکدیگر هماهنگ هستند؟ در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را برای ادغام این دو روش بازاریابی اینترنتی به شما ارائه دهیم تا بتوانید با برنامه‌ریزی دقیق نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید.

گوگل همیشه در تلاش است تا بهترین نتایج جستجوی گوگل یا همان SERP را به کاربران نشان دهد؛ به همین دلیل از سال‌ها پیش روی الگوریتم‌های بهینه‌سازی خودش کار می‌کند و همیشه در حال به روز رسانی آن‌ها است. علاوه بر این، شاهد تغییرات بزرگی در نمایش تبلیغات بر روی نتایج جستجوی موجود در دسکتاپ‌ها بوده‌ایم. گوگل همچنان تلاش می‌کند نحوه ی نمایش محتوا از طریق جستجوی طبیعی و جستجوی پولی را بهبود بخشد.

جهت برطرف کردن نیازهای موجود در حوزه جستجو و ارتباط بهتر با مشتریان واقعی، سایت‌ها باید استراتژی را در نظر بگیرند که تیم‌های تبلیغاتی کلیکی و سئو یک شرکت را به عنوان مکمل یکدیگر بشناسد، نه به عنوان دو تیم مجزا!

کمالگرایی بی پایان گوگل برای بهبود نتایج جستجو

کمالگرایی گوگل برای بهبود نتایج جستجوی سئو

تغییرات مداوم و مستمر نتایج جستجو به این منظور انجام می‌شود که گوگل بتواند با کیفیت‌ترین و مرتبط ترین سایت‌ها را برای جستجوی کاربران نمایش دهد. چنین رویکردی نه تنها به گوگل اجازه می‌دهد تا خدمات بهتری را به کاربران آنلاین بدهد، بلکه چالش‌های جدیدی را برای متخصصان سئو به وجود می آورد.

هر تغییر جدیدی که در نتایج جستجو به وجود می‌آید، متخصصان سئو را ملزم می‌کند تا روش‌های جدیدی برای به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جستجو اتخاذ کنند.

ترکیب و ادغام سئو با تبلیغات کلیکی

توسعه کمپین بازاریابی اینترنتی که بتواند سئو را با تبلیغات کلیکی (PPC) ترکیب نماید نه تنها برای رسیدن به بالاترین رتبه در نتایج جستجو ضروری است، بلکه تنها روشی است که برای افزایش ترافیک سایت و بالا بردن نرخ تبدیل کاربر به مشتری وجود دارد.

زمانی که تیم شما تلاش می‌کند استراتژی سئو را با داده‌های تبلیغات کلیکی ادغام کند، قادر خواهید بود داده‌های لازم برای بررسی رفتار مشتریان را شناسایی کنید و از تمایلات و موقعیت آن ها اطلاع یابید. چنین سطح دقتی به ما اجازه می‌دهد:

  • استراتژی کلمات کلیدی طبیعی خود را اصلاح کنیم. در این شرایط می‌توانیم محتوای جدید و بهینه‌سازی شده‌ای را برای بهبود رتبه‌بندی در موقعیت جغرافیایی خاص ایجاد کنیم. همچنین قادر خواهیم بود عبارات دقیقی را که توسط مخاطبان هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد را با تمایلات و علایق آن ها همتراز کنیم.
  • می‌توانیم بودجه تبلیغات کلیکی (PPC) خود را تنظیم کنیم. بنابراین قادر خواهیم بود تبلیغات خود را در بازارهای محبوب و در یک بازه زمانی موثر اجرا کنیم.
  • می‌توانیم تبلیغات کلیکی خود را با زمانبندی بازاریابی آفلاین هماهنگ کنیم تا آگاهی از برند و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به حداکثر برسانیم.

تحقیقات سایت Search Engine Land نشان می‌دهد به طور کلی این فعالیت‌ها به موارد زیر می‌انجامد:

  • افزایش 30% در ترافیک طبیعی
  • افزایش 25% در کلیک های پولی
  • افزایش 20% در سود
  • کاهش 35% از مخارج تبلیغات
  • به دنبال خدمات سئو هستید؟

    ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
    برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
    افزایش ترافیک وب سایت شما
    021-41897070داخلی 3

اشتراک اطلاعات با همکاران

بیشتر شرکت‌های فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ تیم‌های جداگانه‌ای را برای تبلیغات کلیکی و سئو خود در نظر گرفته اند. در چنین شرایطی هر دو تیم به سختی تلاش می‌کنند، استراتژی کلمات کلیدی خود را توسعه می‌دهند، محتوای منحصر بفرد تولید می‌کنند و از روش‌های مختلفی برای جذب مشتریان آنلاین استفاده می‌کنند.

به اشتراک گذاری اطلاعات با همکاران برای هماهنگی تیم تبلیغات کلیکی و سئو

گرچه هر کدام از این تیم‌ها از تاکتیک‌ها و  روشهای متعدد برای بالا بردن نرخ تبدیل استفاده می‌کنند، اما در این بین اطلاعات مشترک بسیاری وجود دارد که میتواند در بهبود استراتژی هر دو تیم موثر باشد. روش های زیر می تواند در بهبود استراتژی های موجود کمک کند و نرخ تبدیل را برای هر دو تیم سئو و تبلیغات کلیکی افزایش دهد.

برای هوشمند سازی کمپین خود، اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی را به اشتراک بگذارید

همانطور که می دانید کلمات کلیدی، بنیان و اساس موفقیت کمپین‌های سئو و تبلیغات کلیکی گوگل است. برای استراتژیست‌هایی که در حوزه PPC کار می‌کنند، کلمات کلیدی برای تسهیل ارتباط با مشتریانی استفاده استفاده می‌شود که در انتهای قیف بازاریابی قرار دارند.

در دنیای سئو، کلمات کلیدی برای مشخص کردن معماری سایت و استراتژی محتوا به کار می‌روند. هر دو تیم، تحقیق درباره کلمات کلیدی را به منظور تعیین و شناسایی رفتار مخاطبان آنلاین، رشد ترافیک سایت و به دست آوردن نرخ تبدیل مناسب انجام می‌دهند.

از آنجایی که بیشتر کاربران در حین جستجو از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail) و جملات کامل استفاده می‌کنند، اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی باید در اختیار هر دو تیم قرار بگیرد تا بتوانند پیام‌های یکسانی را به کاربران ارائه کنند.

تنظیم اهداف مشترک و ادغام معیارها

استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط هر دو تیم نه تنها دقت بیشتری را در مورد رفتار مشتری ارائه می‌کند، بلکه می‌توان از این اطلاعات برای پشتیبانی از کمپین بازاریابی داخلی برند استفاده کرد.

خرید لایک اینستاگرام، استراتژی به سمت سرنگونی!حتما بخوانید: خرید لایک اینستاگرام، استراتژی به سمت سرنگونی!

اهداف مشترک تبلیغات کلیکی و سئو

تیم‌هایی که داده‌های مرتبط با تبلیغات کلیکی خود را با معیارهای جستجوی طبیعی کاربران ترکیب می‌کنند، قادر هستند بینش منحصر بفردی را درباره نحوه تعامل کاربران با خدمات دیجیتال به دست آورند و نیز رفتار کاربران بعد از ترک سایت را بررسی کنند.

معیارهایی که تیم تبلیغات کلیکی و سئو شما به منظور توسعه KPI های خود بررسی می‌کنند، باید تقریباً یکسان و مشابه باشند. زمانی که این یکسان‌سازی صورت گیرد، شما قادر خواهید بود از این اطلاعات در سایر کانال های بازاریابی همچون PR، شبکه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی اعمال کنید.

حذف کاستی‌ها برای بهبود تولید

داشتن رویکردی جداگانه برای تبلیغات کلیکی و سئو باعث منزوی شدن اطلاعات موجود و کاهش میزان خلاقیت در تولید می شود. این اتفاق حتی در بهترین کمپین های آنلاین نیز شایع است. به طور کل جدا کردن این دو تیم از یکدیگر عاقلانه به نظر نمی رسد زیرا هر دو تیم می توانند اطلاعاتی مفید و ضروری را به یکدیگر گوشزد کنند.

استفاده از داده هایی که بر تصمیم گیری در دیگر کانال های بازاریابی اثر می گذارند

زمانی که صحبت از جمع آوری اطلاعات و داده های کاربردی برای توسعه استراتژی به میان می آید، استخراج اطلاعات از یک حوزه خاص مانند تبلیغات کلیکی و سئو کافی نخواهد بود. اگرچه کیفیت داده های طبیعی ممکن است به شما دید خوبی درباره نحوه ایجاد برنامه های کاربردی بدهند، اما داده ها و اطلاعات تایید شده ای که از جستجوی طبیعی به دست می آید، ممکن است برای توجیه فعالیت های واقعی کافی نباشد.

استفاده از داده های تبلیغات کلیکی و سئو برای دیگر کانال های بازاریابی

در مقابل، اطلاعاتی که از خود موتورهای جستجو به عنوان نتیجه فعالیت های تبلیغات کلیکی (جستجوی پولی) به دست می آید بسیار ارزشمند است و به افراد اجازه می دهد با اعتماد به نفس بیشتری فعالیت خود را پیش ببرند.

اگر شرکت شما تبلیغات کلیکی و سئو را مسئله ای کاملاً جداگانه می داند، باید اطمینان حاصل کنید که تلاش های شما با موارد اشتراکی زیر همتراز شده است:

  • گزارش
  • اهداف
  • پرتال های ارتباطی

هدف از ادغام این دو حوزه این نیست که یک تیم کارهای مرتبط با هر دو حوزه را انجام دهند. در عوض این موضوع به این معناست که آگاهی از فرصت های موجود برای افزایش نرخ تبدیل افزایش پیدا کند.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

چگونه در نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شویم؟

خب، حالا که می دانیم کار کردن تیم های تبلیغات کلیکی و سئو به همراه یکدیگر می تواند موثر باشد، بهتر است از روش های زیر استفاده کنید تا حضور بهتری در نتایج موتورهای جستجو داشته باشید:

بهینه سازی صفحات فرود

بهینه سازی صفحات فرود برای به دست آوردن ترافیک معتبر و نرخ تبدیل بیشتر، جزو اصلی هر کمپین بازاریابی اینترنتی است. متخصصان سئو می‌توانند اطلاعات ضروری (همچون تمایلات مشتری، اهداف و تقاضا) مورد نیاز همکاران تبلیغات کلیکی خود را فراهم آورند تا بتوانند بانس ریت سایت را کم تر کنند و نرخ کلیک را افزایش دهند.

سپس، متخصصان تبلیغات کلیکی می توانند از تجربه خود در فعالیت آنلاین استفاده کنند و تبلیغاتی را ایجاد کنند که تنها مشتریان واقعی را هدف می گیرد. با انجام چنین کاری، هر دو تیم می توانند به شکل خاصی یکدیگر را پشتیبانی کنند. به این ترتیب تجربه کاربری بهبود می یابد، ترافیک مرتبط به حداکثر می رسد و زمان تلف شده کاهش می یابد.

کاربرد کلی تبلیغات کلیکی و سئو

اجرای کمپین تبلیغات کلیکی پولی که پیام دقیقی را ارائه می کند و در کنار فهرست طبیعی نتایج گوگل قرار میگیرد می تواند نرخ کلیک کلی شما را افزایش دهد و میزان بازگشت سرمایه را بیشتر کند.

درک داده های فصلی

داده های فصلی و اطلاعات مرتبط با سایر متغیرهای آفلاین را برای به دست آوردن رویکرد مناسب و بهینه سازی آن در یک برهه زمانی خاص (که مشتریان طی آن دوره بسیار فعال هستند) به اشتراک بگذارید. از این اطلاعات برای ایجاد تقویمی از رویدادها استفاده کنید که شما را به اجرای صحیح موارد زیر هدایت می کند:

  • تولید محتوا طبیعی برای مشتریان خاصی که در مکان جغرافیایی خاصی قرار دارند.
  • اجرای تبلیغات پولی که شامل پیام رسانی منحصر بفرد بر اساس موقعیت و نیت مشتریان است.
  • به حداکثر رساندن آگاهی از برند طی اوج فعالیت مشتریان که معمولاً مرتبط با فصول خاص و تعطیلات است.
  • افزایش واکنش مشتریان و نرخ تبدیل طی فصولی که مشتری کم است.

قرار گرفتن در خط مقدم رقابت

متخصصان تبلیغات کلیکی و سئو باید بتوانند به عنوان واحدی منسجم با یکدیگر فعالیت کنند تا بتوانند نکات مهمی را درباره چگونگی حضور در رقابت دیجیتال با یکدیگر به اشتراک بگذارند. سعی کنید سیستم نظارتی ایجاد کنید که رقبای شما را به شکل زیر شناسایی کند:

  • موقعیت رقبا در نتایج موتورهای جستجو
  • قیمت گذاری
  • پیام کلیدی/ طرح های تجاری
  • کلمات کلیدی اولیه و ثانویه

از این اطلاعات می توانید برای تنظیم هزینه های صرف شده در تبلیغات، بهبود وضعیت نرخ کلیک و به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجو استفاده کنید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد که بینش خوبی از نحوه فعالیتو همکاری تیم تبلیغات کلیکی و سئو یک شرکت به شما داده باشد. امیدواریم با استفاده از اطلاعات موجود در این مقاله بتوانید بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ را برای شرکت خود به کار بگیرید.

در صورتی که در زمینه تبلیغات کلیکی سوالی دارید می توانید از طریق دیدگاه ها آن را با در میان بگذارید. همچنین، جهت سفارش تبلیغات در گوگل با شماره تلفن 603404-021 داخلی 3 تماس بگیرید تا کارشناسان نوین شما را راهنمایی کنند.