اصطلاح پست مهمان احتمالا برای همه شناخته شده است، اما تا به حال درباره پست مهمان معکوس چیزی شنیده اید؟ توصیه می کنم قبل از اینکه شروع به خواندن این مقاله کنید، مقاله کامل نوین درباره پست مهمان را مطالعه کنید.

امروزه عده ای عقیده دارند پست مهمان تاثیر خود را از دست داده و دیگر مانند قبل اثربخشی ندارد. اگرچه این موضوع صحت ندارد و شخصا با آن مخالفم، اما به این دسته از افراد روش پست مهمان معکوس را پیشنهاد می کنم.

روش پست مهمان معکوس روش چندان جدیدی نیست و در واقع نگرشی متفاوت به پست مهمان است. به همین دلیل در طول این مقاله، احتمالا نمونه های این روش که توسط وبسایت های مختلف اجرا شده اند، در ذهنتان تداعی شود!

البته این نکته را هم توجه کنید که تاکنون درباره این تکنیک، به عنوان یک روش مجزا صحبت نشده است. (همین عبارت را در گوگل جستجو کنید تا به حرف من پی ببرید!)

به کمک این روش شما می توانید محتوا، ترافیک، اعتبار و حتی بک لینک های با کیفیتی برای وبسایت خود جذب کنید! همچنین در ادامه متوجه خواهید شد که این روش در برخی موارد از نوشتن پست مهمان عادی نیز فواید بیشتری دارد.

بنابراین با توجه به صحبت هایی که شد، تصمیم گرفتم در این مقاله 0 تا 100 اجرای تکنیک پست مهمان معکوس را به شما آموزش بدهم. توصیه می کنم حتما تا انتهای مقاله را مطالعه کنید!

اصول و کلیات پست مهمان معکوس

در اکتبر 2014، سایت WordTracker از 33 متخصص سئو درخواست کرد تا 3 مورد از بهترین تکنیک های لینک بیلدینگ خود را معرفی کنند و پاسخ آنان را در قالب یک مقاله منتشر کرد. در این مقاله، Peter Attia یکی از روش های خود را «پست مهمان معکوس» بیان کرد.

روش پست مهمان معکوس یا Reverse Guest Posting، همانطور که از نامش پیداست، تقریبا برعکس روش پست مهمان است.

در واقع روش پست مهمان بدین صورت است که شما از یک وبسایت معتبر درخواست می کنید تا برایشان پستی ارسال کنید و در ازای آن می توانید به وبسایت خود لینک بدهید.

افزایش بازدید به کمک پست مهمان معکوس | لینک سازی به کمک پست مهمان معکوس

حتی تو عالم رفاقت هم معمولا پست مهمان رو به این راحتی ها قبول نمیکنن..

اما در روش معکوس، این وبسایت شماست که پذیرای پست های مهمان بلاگرها و نویسنده های دیگر می باشد. البته نه هر نویسنده ای!! چراکه اگر قرار باشد هر شخصی برای وبسایت شما تولید محتوا انجام دهد، قطعا نه تنها اثربخش نخواهد بود، بلکه می تواند به ساختار سایت شما آسیب بزند.

در واقع یکی از مهمترین عواملی که کمک می کند فرآیند اجرای پست مهمان معکوس شما با موفقیت انجام شود این است که نویسنده مناسبی را انتخاب کنید.

اکنون شاید از خودتان بپرسید «پس هر موقع من جایی پست مهمان مینویسم، در واقع اون وبسایت هدف داره پست مهمان معکوس انجام میده!؟»

در پاسخ باید بگویم : «هم بله و هم خیر!»

درباره تکنیک پست مهمان معکوس 3 نکته وجود دارد که آن را از نوشتن یک پست مهمان عادی متمایز می کند :

  • پست مهمانی که قرار است بپذیرید، حتما باید از سوی یک فرد شناخته شده و با اعتبار باشد. مثلا در زمینه آموزش سئو این فرد می تواند مت کاتز (مدیر بخش وب اسپم گوگل) باشد! در واقع باید کسی را انتخاب کنید که به نوعی در زمینه خود اینفلوئنسر باشد و مخاطبان زیادی با او در ارتباط باشند.
  • خیلی از وبسایت ها پست مهمان می پذیرند، اما شما به جای اینکه صرفا یک آگهی بدهید و منتظر جذب پست مهمان باشید، باید به تمامی افرادی که در نظر شماست پیامی بدهید و از آنها درخواست کنید. در غیر اینصورت چندین سال (!) باید منتظر بمانید تا فردی مانند مت کاتز از شما درخواست کند تا در وبسایتتان پست مهمان بنویسد!!
  • برخلاف پست مهمان های بسیاری که در تمامی وبسایت ها نوشته می شوند، این پست می تواند بازدید و اعتبار فوق العاده زیادی را روانه وبسایت شما کند. علاوه بر آن در برخی موارد می تواند تعدادی بک لینک طبیعی نیز برای شما به همراه داشته باشد!

افزایش ترافیک وب سایت به کمک پست مهمان معکوس | لینک بیلدینگ به روش پست مهمان معکوس

تو همون عالم رفاقت، کافیه قضیه رو برعکس کنی! احتمال جواب دادنش خیلی بیشتر میشه..!

در روش عادی پست مهمان شما از وب‌سایت هدف درخواست می کنید (که معمولا این درخواست به راحتی پذیرفته نمی شود) و در نهایت یک محتوای با کیفیت برای آنها نوشته و در ازای آن بک لینک دریافت می کنید.

در این حالت وبسایت هدف مسئول این است که محتوا را پروموت کند و تمامی امور جذب ترافیک به عهده خود اوست.

البته این موضوع به همین سادگی ها نیست و در ادامه بیشتر درباره جنبه های مختلف آن صحبت خواهم کرد.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

مزایای پست مهمان معکوس

روش پست مهمان معکوس چند نکته مثبت دارد :

  • سبب ایجاد روابط ارزشمند می شود. در واقع هنگامی که از یک فرد معتبر درخواستی می کنید و این فرآیند با موفقیت به اتمام می رسد، رابطه‌ای که میان شما ایجاد شده است بسیار ارزشمند است و این فرآیند ممکن است بارها و بارها تکرار شود.
  • نیاز به صرف زمان برای تولید یک محتوای با کیفیت ندارید اما در عین حال برای وبسایت خود محتوای با کیفیت جذب می‌کنید!
  • در این روش وبسایت شما در معرض دید افراد و کاربران تازه‌ای قرار می گیرد، کاربرانی که تا پیش از این شما را نمی‌شناختند!
  • این روش سبب افزایش محبوبیت و اعتبار وب‌سایت شما می شود.
  • در برخی موارد به کمک این روش می توانید بک‌لینک‌های با ارزش دریافت کنید.

گام به گام اجرای روش پست مهمان معکوس

پیش تر با کلیات این روش آشنا شدید و دیدید که روش نسبتا ساده ایست. اکنون می خواهیم گام به گام اجرای آن را با هم بررسی کنیم :

گام اول) یافتن نویسنده مناسب

قبل از هر چیز باید یک نویسنده پیدا کنید، نویسنده ای که اعتبار و ارزش کافی را داشته باشد.

اگر نمی دانید چه کسی در حوزه شما اعتبار و ارزش کافی دارد، می توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید :

  • به دنبال مقالاتی بگردید که اینفلوئنسرهای زمینه شما را معرفی کرده اند.
  • ببینید در برنامه های ویدیویی موجود در فضای مجازی یا آپارات که در حوزه کاری شما ساخته می شوند، بیشتر با چه افرادی مصاحبه می شود. آن افراد به احتمال زیاد اینفلوئنسرهای حوزه شما هستند.
  • ببینید در نمایشگاه ها و همایش ها از چه افرادی دعوت می شود که سخنرانی کنند.
  • به دنبال افرادی با فالوورها و دنبال کنندگان زیاد در شبکه های اجتماعی بگردید. (شبکه های اجتماعی مانند لینکدین تاثیر بیشتری به نسبت اینستاگرام دارند، چرا که حرفه ای تر است!)

قدم دوم) تعیین محتوای مورد نیاز

در این مرحله باید برای خود مشخص کنید که وبسایت شما به چه نوع محتوایی نیاز دارد و در واقع انتظار چه نوع محتوایی را از نویسنده دارید. درباره این مرحله در بخش «5 ایده برای پست مهمان معکوس» بیشتر صحبت خواهم کرد.

قدم سوم) درخواست از نویسنده موردنظر

در این مرحله شما باید با نویسنده مدنظر خود ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را مطرح کنید.

ابتدا باید اطلاعات تماس آن ها را پیدا کنید. کافی است اسم آنها را در گوگل جستجو کنید تا بتوانید آدرس ایمیل و یا شبکه های اجتماعی آنها را پیدا کنید.

چگونه یک لینک خوب را از یک لینک بد تشخیص دهیم؟حتما بخوانید: چگونه یک لینک خوب را از یک لینک بد تشخیص دهیم؟

سپس باید از وی درخواست کنید تا اگر علاقمند است برای شما مطلبی بنویسد. همچنین باید به او بگویید که چه موضوعاتی را مدنظر دارید.

سخت ترین قسمت کار شما این است که به فرد موردنظر انگیزه بدهید!

ساده ترین موردی که می توانید به کمک آن برای نوشتن یک محتوا انگیزه ایجاد کنید، پول است! اما قطعا چیزهایی جذاب تر از پول هم هست و این موضوع کاملا به فرد مقابل بستگی دارد.

به عنوان مثال اگر کسب و کار خدماتی دارید، می توانید خدمات خود را به مدتی رایگان در اختیار وی بگذارید یا اگر محصولی می فروشید که می تواند برای او مفید باشدبدهید.

در این زمینه بیشتر باید فکر کنید و متناسب با کسب و کار خود یک آفر یا پیشنهاد مناسب ترغیب کننده پیدا کنید تا فرد مقابل را قانع کند برای شما وقت بگذارد و یک محتوای عالی بنویسد.

نکته : خودتان را به جای فرد مقابل بگذارید. اگر یک وبسایت مشابه وبسایت فعلیتان، از شما درخواست می کرد تا برایشان پست مهمان بنویسید، چه چیزی از او می خواستید؟ احتمالا پاسخ این سوال می تواند یک گزینه مناسب برای انگیزه دادن به فرد موردنظر باشد!

حتما به این موضوع توجه کنید که علائق افراد بسیار متفاوت است. ممکن است شخصی فقط درخواست پول کند اما یک فرد دیگر درخواست استفاده رایگان از خدمات شما را داشته باشد. حتی در این میان ممکن است شخصی را بیابید که بصورت رایگان و بدون هیچ درخواستی برای شما پست مهمان بنویسد!

بنابراین خود را برای هرگونه برخوردی آماده کنید، حتی رد شدن درخواست شما !

قدم چهارم) نظارت بر کیفیت محتوا

اکنون زمان آن رسیده است که مطلب را منتشر کنید. اما در این مرحله موردی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

فرض کنید شما به یک فرد معتبر در حوزه کاری خود مراجعه کرده اید و قرار بر این است که با پرداخت مبلغ مشخصی از جانب شما، فرد مذکور برایتان یک پست مهمان بنویسد. اما اکنون که مطلب را برای شما می فرستد، می بینید که بیشتر شبیه محتوایی است که فریلنسرها با 50 هزارتومان در عرض یک ساعت آن را می نویسند!!

این محتوا قطعا برای وبسایت شما ضرر است! اما از سوی دیگر اگر به شخص نویسنده این موضوع را بگویید ممکن است رابطه شما با او بهم بخورد و این مورد قطعا خوشایند نیست.

ساده ترین کار این است که بر روی این موضوع تاکید کنیم که این مقاله با نام و برند خود فرد منتشر می شود و در واقع تاثیر مستقیمی بر روی اعتبارش خواهد داشت. بدین ترتیب در 99% مواقع مقالاتی که تحویل می گیریم، با کیفیت خواهند بود.

اما در برخی موارد شاید این مورد هم کارساز نباشد. بنابراین پیشنهاد میکنم که از قبل شرایطی را برای وی تعیین کنید تا چنین مشکلاتی پیش نیاید. من به شما توصیه میکنم حداقل بر سر موارد زیر به توافق برسید :

  • حداقل طول محتوا (1000 تا 2000 کلمه)
  • تمرکز بر روی کلمه کلیدی خاص
  • کسب اجازه برای ویرایش محتوا در صورت نیاز

اگر چنین مواردی را پیش از نوشتن مطلب بیان کنید، دیگر مشکلی نخواهید داشت و به احتمال زیاد مطلبی که تحویل می گیرید کیفیت خوبی خواهد داشت. درضمن حتی اگر اشکالی در محتوا وجود داشت، چون پیش تر توافق کرده اید، می توانید آن را ویرایش کنید و اشکالات آن را برطرف کنید!

قدم پنجم) پروموت کردن محتوا

این مرحله شیرین ترین قسمت ماجراست!

در واقع مزیت اصلی روش پست مهمان معکوس نیز همین بخش است! شما می خواهید اعتبار و مخاطبان فرد تاثیرگذار را به سایت خود منتقل کنید و در این مرحله است که به هدف خود خواهید رسید.

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟حتما بخوانید: چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

قسمت جذاب ماجرا ! : در برخی موارد فرد نویسنده در وبسایت خود نیز اشاره ای به مطلبی که برای شما نوشته است می کند و به آن لینک می دهد. در این صورت است که از وبسایت وی بک لینک نیز دریافت می کنید.
همچنین این امکان وجود دارد که دنبال کنندگان و تاثیرپذیران از فرد اینفلوئنسر، بخواهند مقاله وی را پروموت کنند، بنابراین به سایت شما لینک خواهند داد.

در روش پست مهمان معکوس، شانس زیادی برای گرفتن بک‌لینک‌های طبیعی دارید.

5 ایده برای پست مهمان معکوس

در بخش قبل، اصول و مراحل کلی اجرای پست مهمان معکوس را بررسی کردیم. اکنون می خواهم 5 ایده عالی را به شما معرفی کنم که به کمک آن می توانید محتواهای متفاوتی به روش پست مهمان معکوس تولید کنید. (البته به کمک خلاقیتتان می توانید ترفندهای بیشتری به کار ببرید!)

در همین راستا توصیه میکنم حتما ترفندها و ایده های این بخش را مطالعه کنید و در صورت تمایل از آنها استفاده کنید :

1) مصاحبه تک نفره

پست مهمان معکوس حتما نباید متن محور باشد! شما می توانید از فرد اینفلوئنسر درخواست کنید که با شما مصاحبه ای انجام دهد و آن مصاحبه فقط بر روی وبسایت شما منتشر شود!

درباره اجرای پست مهمان معکوس به این صورت چند نکته وجود دارد :

  • مصاحبه بسته به سلیقه شما می تواند ویدیویی، صوتی و یا متنی باشد. اما توصیه من این است که این مصاحبه را به صورت ویدیویی انجام دهید، چرا که به راحتی می توانید آن را به پادکست تبدیل کنید و همچنین می توانید متن آن را استخراج کنید و یک پست وبلاگ بی نظیر ایجاد کنید!
  • در این روش چون فرد مقابل برای شما محتوا نمی نویسد، می توانید با میل خود صفحه وبسایت خود را به خوبی سئو کنید!

نکته : اگر به خوبی بتوانید صفحه مربوطه را در وبسایت خود سئو کنید، می توانید با نام فرد اینفلوئنسر در موتورهای جستجو رتبه کسب کنید!

شکسپیر و دوست مشهورش در حال نوشیدن آب پرتقال و آب آلبالو

2) مصاحبه چندنفره

اسلوب کلی این ترفند همانند مورد قبلی است، اما در این مورد می توانید تعداد مشخصی سوال (ترجیحا 2 تا 3 مورد) آماده کنید و به جای یک نفر، آن را از چند نفر بپرسید!

این حرکت به مراتب از یک مصاحبه تک نفره ساده تر است.

چرا؟

چون فقط کافی است چند سوال محدود آماده کنید و آن را برای تعدادی از اینفلوئنسرها ایمیل کنید و از آنها درخواست کنید تا در چند خط پاسخ شما را بدهند. مطمئن باشید در این روش سریع تر نتیجه می گیرید.

در مرحله بعدی تنها کاری که باید بکنید این است که تمامی پاسخ ها را در یک صفحه قرار دهید و آن صفحه را سئو کنید.

این روش چند مزیت فوق العاده بزرگ دارد :

  • معمولا در این روش نیاز به پرداخت هزینه و یا ارائه هیچ خدماتی ندارید! البته برای این که بتوانید رابطه طولانی مدتی با افراد ایجاد کنید، می توانید در انتهای کار به آنها یک هدیه بدهید.
  • در این روش بازدیدکننده های فوق العاده زیادی از سوی چند اینفلوئنسر به سمت سایت شما می آیند و بنابراین باید مراقب باشید هاست شما از کار نیافتد!!! همچنین در این روش شانس بسیار بیشتری برای جذب بک لینک های طبیعی دارید.
  • کیفیت محتوای این صفحه نسبت به یک مصاحبه تک نفره بسیار بیشتر خواهد بود و سئو کردن این صفحه به مراتب ساده تر است!

3) تولید محتوای برمبنای اطلاعات و داده ها

این ترفند شباهت زیادی به مورد قبلی دارد. در این تکنیک به جای اینکه چند سوال بپرسید، می توانید از آنها درخواست ارائه آمار و اطلاعات در یک زمینه خاص بکنید و از مجموع آنها خودتان یک پست ایجاد کنید.

به عنوان مثال می توانید از مدیر چند وبسایت بزرگ در یک زمینه خاص بخواهید تا میانگین نرخ کلیک ایمیل های تبلیغاتی خود را به شما بگویند. سپس به کمک این اطلاعات در کنار یکدیگر می توانید یک مقاله تحقیقاتی بنویسید و از داده ها و آمارهای موثق استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟حتما بخوانید: رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟

البته توجه کنید که بسیاری از کسب و کارها به راحتی اطلاعات و داده های خود را در اختیار شما قرار نمی دهند! به همین دلیل لازم است با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید تا در نهایت تعدادی از آنها پاسخ شما را بدهند.

در نهایت پس از اینکه یک مقاله جامع و با کیفیت تولید کردید، می توانید آن را به افرادی که در تولید آن شرکت کرده اند بفرستید و از آنها بخواهید که در صورت امکان آن را به اشتراک بگذارند. در این صورت می توانید بازدید و اعتبار زیادی کسب کنید.

4) ثبت نظر و دیدگاه درباره خدمات/محصول

این روش هم اکنون در اکثر وبسایت هایی که خدمات ارائه می دهند، در حال اجراست.

در این روش شما خدمات یا محصولات خود را به اینفلوئنسرها ارائه می کنید تا در ازای آن یک دیدگاه چندخطی برای شما ثبت کنند.

در این روش تقریبا هیچ بازدیدکننده و بک لینکی دریافت نخواهید کرد اما سبب اعتماد سازی بیشتر برای افرادی می شود که به وبسایت شما مراجعه می کنند.

5) همکاری دو طرفه

شاید هم اکنون شما در زمینه کاری خودتان از اعتبار بالایی برخوردار باشید. اگر چنین باشد، ممکن است پیدا کردن شخصی که از شما معتبرتر باشد کمی دشوار بنظر برسد. در این حالت یک فرصت دیگر پیش روی شماست!

شما می توانید به دنبال فردی بگردید که از لحاظ اعتبار و محبوبیت در رده شما باشد و یک پست مشترک با او بنویسید! این گونه از پست ها برای هر دو طرف سود دارد.

اگر چنین محتوایی توسط هر دو نویسنده پروموت شود، شانس بسیار بالایی دارد تا ویروسی شود و مطمئنا خواهید دید که در گروه ها و کانال های تلگرامی دست به دست می چرخند!

جمع بندی

عده ای از افراد اعتقاد دارند که روش پست مهمان دیگر همانند قبل تاثیر ندارد. اگرچه با حرف این دسته از افراد مخالفم اما به آنها روش پست مهمان معکوس را توصیه می کنم!

در این روش وبسایت شما پذیرای پست مهمان از سوی یک نویسنده معتبر و شناخته شده است. در واقع شما باید اینفلوئنسرهای حوزه خود را پیدا کنید و از آنها درخواست کنید تا برای شما محتوایی تولید کنند و در نهایت آن را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند.

البته پست مهمان معکوس همیشه به شکل یک محتوای متنی معمولی نیست و مصاحبه های ویدیویی تک نفره، مصاحبه های چند نفره و پست های اشتراکی را شامل می شود.

نکته نهایی : هر محتوایی که در وبسایت شما تولید می شود، به منظور جذب بازدیدکننده و در نهایت تبدیل آن افراد به سرنخ (Lead) است. بنابراین مطمئن شوید که صفحه مربوط به پست مهمان معکوس تا حد ممکن بهینه شده باشد و بتواند بیشترین درصد نرخ تبدیل را داشته باشد، چرا که این صفحه قرار است بازدید زیادی داشته باشد!