همانطور که در بخش قبل گفتیم، یکی از مهمترین مزایای رپورتاژ‌های خبری، تاثیری است که می‌توانند در رتبه گوگل سایت شما داشته باشند. در واقع، اکثر کسب و کارها بیشتر برای گرفتن بک لینک‌های قویِ دائمی است که به فکر خریدن رپورتاژ‌های خبری می‌افتند. با توجه به اهمیّت بالایی که بحث سئو و بهینه سازی در انتشار رپورتاژ دارد، ما در این بخش از سری رپورتاژ می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به این مساله داشته باشیم.

شما در این مقاله درباره تاثیر رپورتاژهای خبری در سئو یک وب‌سایت خواهید خواند و نظر گوگل درباره بک لینک های ساخته شده از این طریق را متوجه خواهید شد.

تاثیر بک لینک رپورتاژ در سئو زیاد است، واقعاً زیاد!

رپورتاژ خبری چگونه در سئو شما تاثیر می‌گذارد؟

همانطور که می‌دانید، یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت شما در گوگل، تعداد و همینطور کیفیت بک لینک های شماست. بک لینک ها در واقع لینک هایی هستند که شما از سایت های اینترنتی دیگر دریافت می‌کنید. (شما می‌توانید در مقاله بک لینک چیست بیشتر در این زمینه بخوانید.)

بک لینک هایی که شما از سایت های دیگر می‌گیرید، به معنی معرفی و پیشنهاد داده شدن سایت شما هستند. درست همانطور که وقتی دوست شما یک رستوران را معرفی می‌کند، اعتمادتان به این رستوران بیشتر خواهد بود، گوگل هم وقتی سایت شما توسط سایت های دیگر معرفی می‌شود، به آن بیشتر بها خواهد داد.

بک لینک به معنی پیشنهاد داده شدن سایت شماست

بک لینک ها در دنیای اینترنت، مثل پیشنهادهای دنیای واقعی عمل می‌کنند و به یک وب‌سایت اعتبار می‌بخشند.

در رپورتاژ خبری، شما می‌توانید بین 3 تا 5 بک لینک دائمی و قوی از سایت منتشر کننده دریافت کنید. بک لینک هایی که قطعاً در میزان اعتبار شما نزد گوگل تاثیرگذار خواهند بود.

چرا بک لینک های رپورتاژ خبری فوق‌العاده هستند؟

ما تا به حال بارها شاهد تاثیر بسیار بالای رپورتاژها در سئو وب‌سایت‌های مختلف بوده‌ایم. بک لینک هایی که این وب‌سایت‌ها از طریق رپورتاژ دریافت کرده‌اند، مستقیماً در رتبه وب سایت و میزان ورودی سایت آنها تاثیر گذاشته است. اما شاید بپرسید که دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود که بک لینک های رپورتاژ آگهی تا این حد در سئو یک وب‌سایت تاثیر داشته باشد. ما 3 دلیل مختلف برای این موضوع می‌شناسیم.

رپورتاژ آگهی، یعنی لینک سازی درون مقاله ای یا همان editorial link

بک لینک های شما از داخل یک مقاله هستند

یکی از مهمترین مباحث در هنگام گرفتن بک لینک این است که بک لینک شما در چه بخشی از یک سایت منتشر می‌شود.

گوگل بیش از هر چیز، برای بک لینک هایی اعتبار قائل است که داخل یک مقاله هستند. چرا که معمولاً این نوع بک لینک ها در قالب معرفی و پیشنهاد هستند و راحت‌تر می‌توان به آنها اعتماد کرد. در حالی که بک لینک‌های قرار گرفته در فوتر، منو، جایگاه‌های تبلیغاتی یا بخش‌های دیگر سایت کمتر قابل اعتماد هستند. چرا که ممکن است نشان از یک همکاری تجاری یا بک لینک پولی بدهند. (در بخش بعدی این مقاله، بیشتر در مورد نظر گوگل درباره بک لینک های پولی صحبت می‌کنیم.)

بک لینک های درون رپورتاژ خبری دقیقاً از همان نوع اول یعنی داخل مقاله هستند. این موضوع باعث می‌شود که گوگل راحت‌تر به آنها اعتماد کند و اعتبار بیشتری را به واسطه آنها برای سایت شما قائل شود. در نهایت بد نیست بدانید که به این نوع بک لینک ها که درون یک مقاله قرار می‌گیرند، به اصطلاح Editorial Link گفته می‌شود.

رپورتاژ آگهی، راهی برای گرفتن بک لینک های قدرتمند از بزرگترین رسانه های فارسی است

شما از معتبرترین سایت‌ها بک لینک می‌گیرید

بیایید به داستان خود، یعنی آن پیشنهاد رستوران بازگردیم. زمانی که دوست شما یک رستوران را به شما پیشنهاد می‌دهد، میزان اعتماد شما به حرف او بستگی کامل به جایگاهش در ذهنتان دارد. این یعنی هر چقدر اعتماد شما به او بیشتر باشید، با خیال راحت‌تر پا درون رستورانی می‌گذارید که معرفی کرده است. حالا فرض کنید که یک غریبه به شما این رستوران را پیشنهاد بدهد. چقدر این پیشنهاد قابل اعتماد است؟ قطعاً کمتر!

همانطور که در داستان بالا دیدیم، هر چقدر که شخص معرفی کننده، بیشتر برای شما قابل اعتماد باشد، راحت‌تر به پیشنهاد او اعتماد می‌کنید. این موضوع دقیقاً در مورد بک لینک های اینترنتی هم صادق است. یعنی میزان اعتبار سایت معرفی کننده، تاثیر مستقیمی در مورد میزان اعتباری دارد که گوگل برای آن سایت قائل خواهد شد.

با این حساب، رپورتاژ آگهی یک راه عالی برای بدست آوردن بک لینک های قوی است. چرا که به واسطه این روش تبلیغاتی، شما راهی دارید تا از بهترین و معتبرترین رسانه‌های اینترنتی حضور داشته باشید و توسط آنها پیشنهاد شوید. سایت‌هایی که گوگل به آنها اعتماد دارد و اعتبار زیادی برایشان قائل است. پس اعتبار زیادی را از این طریق به شما خواهد داد.

در واقع به جرات می‌توان گفت که رپورتاژهای خبری یکی از سریع‌ترین و بهترین راه‌ها برای ساخت بک لینک های قوی است که واقعاً در سئو شما تاثیرگذار خواهند بود.

رپورتاژ آگهی یعنی بک لینک های دائمی و قوی

بک لینک های سایت شما دائمی و ماندگار هستند

بگذارید داستان خود را ادامه بدهیم. دقیقاً بعد از یک هفته از اولین باری که دوست شما از یک رستوران حرف می‌زند، از شما می‌پرسد که آیا هنوز به این رستوران سر زده‌اید یا نه. پاسخ شما منفی است و او اصرار می‌کند که فرصت را از دست ندهید. یک ماه می‌گذرد و یک بار دیگر، باز بحث همین رستوران پیش کشیده می‌شود. و دوباره چند ماه بعد و حتی یک سال بعد بحث این رستوران پیش کشیده می‌شود. البته، احتمالاً شما نهایتاً در همان ماه اول قانع شده‌اید سری به این رستوران بزنید.

این موضوع در اینترنت نیز صادق است. یعنی هر چقدر که یک پیشنهاد ماندگارتر باشد، گوگل به خاطر وجود آن اعتبار بیشتری به یک سایت می‌دهد. دقیقاً برای همین موضوع است که گرفتن بک لینک های دائمی تا این حد برای اهالی دنیای اینترنت اهمیّت دارد. و یک راه عالی برای این کار چیست؟ استفاده از رپورتاژ آگهی. یک مقاله که به صورت دائمی در سایت‌های بزرگ قرار می‌گیرد و نشانه‌ای ماندگار از اعتبار بالای سایت شماست.

ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشتحتما بخوانید: ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

به قول یکی از آشنایان، بک لینک دقیقاً مثل ترشی می‌ماند. هر چقدر ترشی بیشتر بماند، بهتر می‌شود. هر چقدر هم بک لینک بیشتر بماند، موثرتر خواهد بود. پس دائمی بودن بک لینک های درون رپورتاژ آگهی، یعنی سایت شما هر روز بیشتر و بیشتر در گوگل رشد خواهد کرد.

کپی شدن مطلب و بک لینک های رپورتاژ خبری

شما از تعداد زیادی سایت بک لینک خواهید گرفت

یک ویژگی سایت‌های بزرگ این است که اکثر سایت‌های دیگر مطالب آنها را منتشر می‌کنند. البته نه به صورت دستی، بلکه به واسطه ربات‌هایی که هر روز به این سایت‌ها سر می‌زنند و مطالب جدید آنها را بر می‌دارند. این موضوع یعنی شما با خرید رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر، عملاً تعداد بسیار زیادی بک لینک دائمی خواهید داشت.

البته، این ویژگی سایت های بزرگ لزوماً چیز خوبی نیست و ممکن است به ضرر شما هم تمام شود. در واقع باید بسیار حواستان جمع باشد که به واسطه این تعداد زیاد بک لینک، اعتبار سایت شما صدمه نبیند. ما در بخش‌های بعدی این سری بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

لینک های دوفالو رپورتاژ

بک لینک های شما در رپورتاژتان فالو خواهند بود!

در مجموع 2 نوع بک لینک در اینترنت وجود دارد. یکی همان بک لینک های معمولی یعنی فالو (Follow) هستند که اعتبار کاملی به سایت شما منتقل می‌کنند. نوع دوم هم بک لینک های نو فالو (Nofollow) هستند که به گفته گوگل، اعتباری به سایت شما منتقل نمی‌کنند. (برای مطالعه بیشتر می‌توانید به مقاله تفاوت بک لینک فالو با نوفالو مراجعه کنید.) معمولاً بک لینک های شما در رپورتاژ آگهی از نوع فالو هستند و بنابراین اعتبار کاملی به سایت شما منتقل خواهند کرد. البته این موضوع شاید چندان مزیت ویژه‌ای به حساب نیاید، اما گفتن آن هم (وقتی که بسیاری لینک های ساخته شده در اینترنت نوفالو هستند) چندان خالی از لطف نبود.

خرید بک لینک یا بک لینک های رپورتاژی؟

حالا که مزایای رپورتاژ را دیدیم، بگذارید آن را با یک روش محبوب دیگر برای ساخت لینک، یعنی خرید (یا همان اجاره) بک لینک مقایسه کنیم.

در حال حاضر، سایت‌های بسیاری هستند که حاضرند در ازای دریافت مبلغی ماهیانه، لینک شما را در بخشی از سایت خود مثل فوتر یا منو قرار دهند. این موضوع قطعاً (اگر که گوگل متوجه پولی بودن لینک نشود) برای سئو سایت شما موثر است. به خصوص که در این روش، بک لینک شما در تعداد زیادی از صفحات یک سایت قرار می‌گیرد. اما در مقایسه با رپورتاژ چه؟ کدام‌یک از این دو واقعاً موثرتر است؟

از نظر ما، رپورتاژ آگهی‌ها برنده این رقابت محسوب می‌شوند. دلایلی هم برای این موضوع داریم. دلیل اول این است که در رپورتاژ آگهی، بک لینک شما درون مطلبی از یک سایت قرار می‌گیرد. همانطور که گفتیم این نوع بک لینک معمولاً بیشتر مورد اعتماد گوگل است. دلیل دوم هم که واقعاً مهم است، دائمی بودن بک لینک رپورتاژ است (حداقل در اکثر سایت‌ها). اما مگر این دائمی بودن چقدر مهم است؟

یکی از همکاران ما به لطف لینک های استیجاری توانسته بود در جستجوی مد نظر خود به جایگاه چهارم دست پیدا کند. اما چه اتفاقی افتاد؟ زمانی تصمیم گرفت که دیگر هزینه ماهیانه این لینک را پرداخت نکند و بلافاصله به صفحه چهارم این جستجو منتقل شد. در واقع، بخش زیادی از اعتبار این بک لینک ها از بین رفته بود. این موضوع برای سایت شما هم صادق خواهد بود. یعنی دو راه بیشتر ندارید. یا باید همیشه هزینه ماهیانه بک لینک مد نظر را پرداخت کنید، یا منتظر افت رتبه خود باشید. چیزی که در مورد رپورتاژ آگهی صادق نیست.

اما یک مساله باقی می‌ماند. همانطور که گفتیم، خرید بک لینک به معنی دریافت لینک از تعداد زیادی از صفحات یک سایت است. اما در رپورتاژ، شما فقط از یک صفحه لینک دریافت می‌کنید. پس حتماً تاثیر آن کمتر است، نه؟ در جواب باید گفت که معمولاً موثرترین بک لینک شما همان اولین لینکی است که از یک سایت می‌گیرید. چرا که اولین باری است که توسط این سایت پیشنهاد می‌شوید. و بک لینک های بعدی، به اندازه این بک لینک اعتبار نخواهند داشت (البته، این به معنی نفی دریافت بک لینک های بیشتر نیست.)

نظر گوگل درباره بک لینک های درون رپورتاژها

وقتی بحث بر سر تاثیر رپورتاژ خبری در سئو باشد، مساله فقط به همینجا ختم نمی‌شود. ما قطعاً باید نظر خود گوگل را نیز در این زمینه جویا شویم و ببینیم که آیا خود گوگل هم با بک لینک های درون رپورتاژ آگهی موافق هست یا نه.

بگذارید قبل از هر چیز، به داستان خود باز گردیم. فرض کنیم کسی که رستوران مورد نظر را به شما پیشنهاد می‌کند (حالا چه دوست شما باشد یا یک غریبه)، از این مساله منفعتی ببرد. یعنی مثلاً بابت این معرفی از رستوران مورد نظر پولی دریافت کند. آیا همچنان نظر او قابل اعتماد است؟ پاسخ فکر می‌کنم کاملاً مشخص باشد. زمانی که شما می‌دانید شخص معرفی‌کننده خودش منفعتی از معرفی می‌برد، قطعاً سخت‌تر به آن رستوران اعتماد خواهید کرد. گوگل هم دقیقاً همینگونه فکر می‌کند.

گوگل با لینک های پولی مخالف است

گوگل در مجموع به بک لینک های خریداری شده چندان روی خوشی نشان نمی‌دهد.

شرکت گوگل کاملاً با بک لینک هایی که در ازای پول (یا هر چیز سودآور دیگری) به دست می‌آیند، مخالف است. چرا که می‌خواهد رقابت همیشه سالم و طبیعی باشد و کسانی که مستحق جایگاه‌های بهتر هستند، به آن برسند. پس طبیعی است که رپورتاژ آگهی هم از نظرش یک روش درست لینک سازی نیست. (ما قبلاً یک مقاله در مورد خرید بک لینک منتشر کرده بودیم.)

اما اگر این حرف درست است، پس چرا این همه آدم با خرید بک لینک‌های پولی و رپورتاژهای خبری می‌توانند رتبه سایت خود را در گوگل جابجا کنند؟ پاسخ مشخص است: گوگل در اغلب موارد، راهی برای تشخیص یک بک لینک مصنوعی از طبیعی ندارد. این یعنی نمی‌تواند متوجه شود که شما یک رپورتاژ منتشر کرده‌اید یا مقاله به صورت طبیعی توسط خود رسانه منتشر شده است (برای گوگل، تشخیص این موضوع در زبان فارسی، حتی سخت‌تر هم هست.)

در حقیقت، گوگل در بسیاری موارد فقط می‌تواند به صورت دستی و با چک کردن نیروی انسانی خود، متوجه این نوع لینک سازی بشود. دقیقاً به همین دلیل بود که تلاش کرد با جریمه کردن یکی از سایت هایی که از رپورتاژ خبری استفاده می‌کرد، کمی صاحبان وب سایت ها را از نتیجۀ خرید رپورتاژ آگهی بترساند. داستان این جریمه چیست؟

ماجرای رپورتاژهای سایت Interflora و جریمه شدن آن توسط گوگل

اولین بار در فوریه 2013 بود که رپورتاژ آگهی به صورت رسمی از سمت گوگل هدف قرار گرفت. در این سال، وب‌سایت Interflora که در زمینه فروش گل آنلاین (در انگلستان) فعالیت می‌کرد، یک کمپین رپورتاژ آگهی بزرگ راه انداخت و از تعداد بسیار زیادی رسانه معتبر اینترنتی، بک لینک گرفت. هدف این بک لینک ها مشخصاً سئو وب سایت مذکور بود. در واقع، لینک ها دقیقاً با هدف افزایش رتبه این سایت در کلمات کلیدی مشخصی ساخته شده بودند (در این مورد در مقالات بعدی این سری بیشتر توضیح می‌دهیم). نتیجه این بود که سایت این شرکت به سرعت توانست پله های ترقی را در رتبه های گوگل طی کند و به صدر نتایج برسد.

لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن 4.0 گوگلحتما بخوانید: لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن 4.0 گوگل

بعد چه اتفاقی افتاد؟ زمانی که گوگل متوجه این موضوع شد، بی درنگ وب‌سایت Interflora را به همراه تمام وب سایت هایی که رپورتاژ آگهی آنها را منتشر کرده بودند، جریمه کرد و از آنها خواست برای از بین رفتن این جریمه، رپورتاژهای منتشر شده را پاک کنند. این در واقع هشدار گوگل به تمام وب مستر های دیگر بود. هشداری که کمی نشان از ناتوانی گوگل هم دارد.

محبوبیت رپورتاژ آگهی روز به روز بیشتر شد!

درست است که در سال 2013 وب سایت Interflora با گوگل پنالتی مواجه شد، اما از آن سال به بعد وب مسترهای بسیار بیشتری برای بهبود رتبه وب سایت خود در نتایج جستجوی گوگل به این روش تبلیغاتی روی آوردند.

کم کم این موضوع کمی باعث نگرانی گوگل شده بود. به همین دلیل مت کاتس، سرپرست تیم وب اسپم گوگل تصمیم گرفت تا هشدارهایی در این زمینه به وب مسترها بدهد.

مت کاتس طی یک ویدئو به وب مسترها هشدار داد در صورتی که قصد استفاده از رپورتاژ آگهی را دارند باید به دو نکته توجه کنند. اولین نکته این بود که مطمئن شوند لینک های استفاده شده در محتوای آگهی به صورت Nofollow باشند تا تاثیری بر روی نتایج جستجوی طبیعی گوگل نداشته باشند. او اعلام کرد که در غیر اینصورت رپورتاژ آگهی ارائه شده با خرید بک لینک هیچ تفاوتی ندارد و در صورت شناسایی، سایت مذکور جریمه خواهد شد.

او همچنین در زمینه محتوای رپورتاژ آگهی نیز صحبتی کرد و پا را از بحث بک لینک فراتر گذاشت:

اگر مقاله تان به صورت رپورتاژ آگهی است باید مطمئن شوید که مخاطبان از این موضوع آگاه هستند. رپورتاژ آگهی تان باید به شکلی باشد که مخاطب در همان نگاه متوجه شود با یک محتوای تبلیغاتی سر و کار دارد، سپس تصمیم به خواندن آن بگیرد.

جمع بندی: رپورتاژ بدهیم یا نه؟

رپورتاژ بدهیم یا نه؟

تصمیم خود را بگیرید! دنیا که به آخر نرسیده است!

همانطور که دیدیم، گوگل چندان روی خوشی به رپورتاژ آگهی‌ها نشان نمی‌دهد. اما با این حساب، بالاخره تکلیف شما چیست؟ از طرفی رپورتاژ آگهی می تواند به رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو کمک بسیاری کند و از طرف دیگر گوگل، مخالف سر سخت لینک های Follow موجود در آن است. با این حساب، آیا باید از این روش برای ساخت بک لینک استفاده کنید یا نه؟

پاسخ این سوال چندان سخت نیست: همه‌چیز به نوع نگاه خود شما بستگی دارد. اما لازم نیست آنقدرها هم نگران باشید. اگر هم رپورتاژ بدهید و جریمه بشوید، به پایان دنیا نخواهید رسید. در واقع اگر روزی رپورتاژهای شما توسط گوگل جریمه شدند، می‌توانید با پاک کردن آنها، این جریمه را از بین ببرید.

در حال حاضر وب‌سایت‌های بسیاری در ایران و سایر نقاط جهان هستند که از رپورتاژ آگهی برای افزایش رتبه خود در سایت گوگل استفاده می‌کنند. طبیعتآً این رپورتاژها تاثیر قابل توجهی هم روی سئو آنها می‌گذارند. اما تکلیف جریمه گوگل چه می‌شود؟ مشخصاً این سایت‌ها خطر این جریمۀ گوگل را به جان خریده‌اند و ریسک آن را پذیرفته‌اند. ریسکی که از نظرشان، منطقی بوده است. اما آیا شما هم حاضر به چنین ریسکی هستید؟

چه کلاهی بر سر رپورتاژ خبری می‌رود؟

در مجموع، سه نوع سئو در جهان مطرح شده‌اند که هر کدام کلاهی متفاوت به سر دارند. اولین آنها، سئو کلاه سفید است. در این روش سئو، روش‌های شما کاملاً تمیز هستند و هر لینکی که ساخته می‌شود، کاملاً طبیعی است. چیزی که نیاز به زمان و تلاش بسیار زیادی دارد. از آن طرف، یک سئو دیگر به نام سئو کلاه سیاه وجود دارد که دوست و دشمن نمی‌شناسد و از هر روشی برای افزایش رتبه استفاده می‌کند.

سومین نوع سئو هم، سئوی کلاه خاکستری است. این روش سئو، ترکیبی از سئو کلاه سفید و سیاه است. یعنی شما برای کسب رتبه گوگل تلاشی آگاهانه می‌کنید و تکنیک‌های مختلفی را به کار می‌بندید. اما با رعایت یک سری اصول، از جریمه شدن سایت خود توسط گوگل جلوگیری می‌کنید. انتشار رپورتاژ آگهی، به شرط رعایت اصول درست، یکی از روش‌های سئو کلاه خاکستری است. یک روش که می‌تواند به شرط رعایت اصول درست، تاثیری خوب روی سایت شما بگذارد، بدون آنکه سایت شما جریمه شود.

پس در این اوضاع فضای مجازی ایران که کمتر کسی حاضر است به خواست خودش به دیگران لینک بدهد، شاید راه بدی برای سئو کردن یک وب‌سایت نباشد.  البته این اصلاً به معنی آن نیست که لینک سازی طبیعی ممکن نیست. خود ما نمونه‌هایی از لینک‌سازی طبیعی دیده‌ایم که با ایجاد روابط و به مرور زمان، نتایجی عالی برای سایت‌ها داشته‌اند. فقط راه دیگری برای افزایش رتبه وب‌سایت است.

تصمیم نهایی با شماست!

فکر می‌کنم در این مقاله، ما هر آنچه لازم بود درباره تاثیر رپورتاژها در سئو و بهینه سازی سایت خود بدانید را به شما گفتیم. حالا دیگر تصمیم شماست که آیا می‌خواهید از این روش برای سئو وب سایت خود استفاده کنید یا نه.

انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟حتما بخوانید: انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

اگر قصد دارید به صورت طبیعی توسط گوگل شناخته شوید و اعتبار کسب کنید، پس رفتن به سراغ رپورتاژ آگهی کار درستی نیست. در این حالت، احتمالاً نتیجه‌گیری در سئو زمان بیشتری می‌برد و نیاز به تلاش بیشتری دارد. اما در عوض، کسب رتبه شما طبیعی است. اما اگر رسیدن به رتبه خوب در گوگل برایتان اهمیّت بسیار بالایی دارد و حاضر هستید کمی نتایج جستجو را دستکاری کنید، آن وقت رپورتاژ خبری یکی از بهترین انتخاب‌های شماست. فقط به شرط آنکه از اصول درست انتشار رپورتاژ آگهی پیروی کنید. نکاتی که ما در این سری مقالات به شما خواهیم آموخت.

در نهایت اگر تصمیم شما در زمینه انتشار رپورتاژ قطعی است، می‌توانید به صفحه تعرفه ها و خرید رپورتاژ آگهی نوین مراجعه کنید و رپورتاژ خبری‌های خود در بزرگترین سایت های ایرانی را به صورت لحظه ای و با تخفیف سفارش دهید.

رپورتاژ رایگان با اولین سفارش!

در پابلیکا رپورتاژتان را در 1500+ رسانه‌ معتبر منتشر کنید و با ثبت اولین سفارش از لینک زیر، یک رپورتاژ رایگان هدیه بگیرید. همچنین با کد تخفیف novin20 می‌توانید 20% تخفیف تا سقف 500 هزار تومان دریافت کنید.

در ادامه این سری چه خواهید خواند؟

در مقالۀ بعدی از این سری، می‌خواهیم نگاهی به معیارهای ارزشمندی یک رپورتاژ خبری بیندازیم. معیارهایی که مشخص می‌کنند آیا باید در یک سایت رپورتاژ آگهی برویم یا نه. پس اگر تا به اینجا از تصمیم خود برای انتشار رپورتاژ آگهی منصرف نشده‌اید، قطعاً بخش بعدی می‌تواند برای شما مفید باشد. پس از آن نیز به سراغ روش نگارش یک رپورتاژ خواهیم رفت و به شما یاد می‌دهیم چگونه رپورتاژی منتشر کنید که هم تاثیر عالی روی سئو شما داشته باشد، هم احتمال جریمه شدن آن توسط گوگل به حداقل‌ترین حالت ممکن برسد.

راستی، اگر سوالی در مورد تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو به ذهنتان رسیده است، یا نظری درباره این روش سئو و بهینه سازی دارید، خوشحال می‌شویم از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.