کاربران دنیای وب هر روز با تعداد بسیار زیادی تبلیغ روبرو هستید. تبلیغاتی که ماهیّتشان کم‌کم برای همگان مشخص شده است و دیگر مثل گذشته تاثیرگذار نیستند. به همین دلیل بود که روش‌های جدید تبلیغاتی مثل رپورتاژ آگهی مطرح شدند. راه‌هایی برای آنکه بتوانید توجه از دست رفته مخاطب را دوباره به دست بیاورید.

البته، محبوبیت رپورتاژ آگهی فقط به این دلیل نیست که مخاطب را بیشتر درگیر می‌کند. تاثیرات آن در سئو و افزایش رتبه سایت هم قطعاً برای خیلی‌ها مهم هستند، حتی شاید مهمتر از جنبه تبلیغاتی آن.

ما در بخش قبلی این سری، به بررسی مفهوم رپورتاژ آگهی پرداختیم و تفاوت آن با روش‌های دیگر را بررسی کردیم. اکنون وقت آن رسیده است که به بررسی مزایای رپورتاژ خبری (یا همان رپورتاژ آگهی) نگاهی بیندازیم.

چرا رپورتاژ آگهی به سود شماست؟ به 7 دلیل!

با بررسی دقیق‌تر، متوجه می‌شویم که در مجموع رپورتاژ آگهی 7 مزیت بارز دارد. مزایا و فوایدی که آن را تبدیل به یک روش ارزشمند تبلیغاتی می‌کنند.

رپورتاژ، یک مقاله کامل و جامع برای معرفی شماست

همانطور که گفتیم، رپورتاژ آگهی در واقع یک مقاله است که شما در رسانه‌های معتبر اینترنتی منتشر می‌کنید، یک مقاله و نه یک بنر تبلیغاتی!

چه حرف‌ها که نمی‌توان در طول یک مقاله به مخاطب زد. شما فرصت دارید تا به او آموزش بدهید، احساس نیاز در او ایجاد کنید و به خوبی خودتان را معرفی کنید. اصلاً می‌توانید یک داستان طولانی برای او بگویید. داستانی که اگر جذاب باشد، حتماً می‌تواند او را تا پایان با خود همراه کند.

مخاطب دیگر فقط یک جمله تبلیغاتی از شما نخواهد شنید، بلکه محتوایی از شما دریافت می‌کند که می‌تواند در عین مفید بودن، او را به خرید از شما هم ترغیب نماید. فقط کافی است هنرمندانه نوشته شده باشد.

احتمال خوانده شدن یک رپورتاژ آگهی زیاد است

آیا رپورتاژ آگهی در جایگاه‌های تبلیغاتی یک سایت نمایش داده می‌شود؟ نه! در بین محتواهای اصلی آن‌ها خواهد بود. در واقع، همچون یکی دیگر از مقالات سایتی است که خواننده‌ها همیشه به سراغ آن می‌آیند.

این یعنی حتماً رپورتاژ آگهی شما به چشم خوانندگان خواهد خورد و کافی است که یک عنوان جذاب انتخاب کرده باشید تا آنها نتوانند جلوی کلیک کردن خود را بگیرند.

در حقیقت، در رپورتاژ خبری شما از اعتبار و مطرح بودن یک رسانه برای جذب خواننده‌ها به محتوای خود استفاده می‌کنید. اعتبار دقیقاً همان ویژگی بعدی است که به آن خواهیم پرداخت.

رپورتاژ، باعث کسب اعتبار و برندینگ شما خواهد شد

اعتبار، اعتبار، اعتبار! این چیزی است که به کسب و کار شما در مسیر رشد بیشتر کمک خواهد کرد. اینکه شما را به عنوان یک عضو معتبر از صنعت خودتان بشناسند. حضور در رسانه‌های بزرگ قطعاً برای چنین هدفی موثر است.

اینکه شما در بین اخبار و مقالات رسانه‌های بزرگ اینترنتی، قطعاً باعث جلب اعتماد کاربران خواهد شد. حتی می‌توانید در وب‌سایت اصلی خود نیز لینک این مقالات را قرار دهید و به کاربران اطلاع دهید که در این رسانه‌ها حضور داشته‌اید. (البته، شاید چندان با این موضوع موافق نباشید. چون حضور شما به صورت تبلیغاتی بوده است. اما حتی همین موضوع هم نشانی از اعتبار در خود دارد.)

رپورتاژ نسبت به روش‌های دیگر هزینه کمتری دارد

چی؟ این چه حرفی است؟ واقعاً نویسنده این مقاله، تا این حد از قیمت رپورتاژهای خبری بی‌اطلاع است؟ اینطور نیست. اجازه بدهید توضیح دهم.

رپورتاژ آگهی در مقایسه با بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر، واقعاً هزینه بسیار معقولانه‌تری دارد. برای مثال، اگر قرار باشد شما یک بنر در یک رسانه مطرح خبری اجاره کنید، حداقل باید چند میلیون تومان هزینه کنید. اما رپورتاژ دادن در همین رسانه، بسیار بسیار کمتر برای شما هزینه دارد. شاید حتی بتوانید با کمتر از یک میلیون تومان در این رسانه حضور پیدا کنید. این قطعاً یک مزیت رپورتاژ نسبت به تبلیغات بنری محسوب می‌شود.

رپورتاژ در سئو سایت شما تاثیرگذار خواهد بود

تا به اینجا دیدید که چطور رپورتاژ می‌تواند در فروش و برندینگ کسب و کار شما تاثیر داشته باشد. اما جذاب‌ترین فایده رپورتاژ (حداقل برای اکثر کسب و کارها) هیچ کدام از اینها نیست. بلکه تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو یک وب‌سایت است.

هر آنچه دربارۀ اینگیجمنت اینستاگرام باید بدانیدحتما بخوانید: هر آنچه دربارۀ اینگیجمنت اینستاگرام باید بدانید

زمانی که شما در سایت‌های بزرگ اینترنتی حضور داشته باشید و از آنها لینک دریافت کنید، به گوگل یک پیام مخابره کرده‌اید: «من وب‌سایت مطرحی دارم. وب‌سایتی که توسط رسانه‌های قابل اعتمادی معرفی شده است.» و گوگل عاشق این پیام است و وقتی آن را دریافت می‌کند، عاشق شما هم خواهد شد.

به لطف انتشار رپورتاژ آگهی، گوگل شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد اینترنتی خواهد شناخت و جایگاه‌های بالاتری را در جستجوهای خود به شما اختصاص می‌دهد. و این بزرگترین مزیت انتشار رپورتاژ خبری است.

رپورتاژ شما می‌تواند به راحتی در گوگل حضور داشته باشد

وقتی که بحث اعتبار است، فقط مردم مطرح نیستند. ما باید اعتبار یک رسانه در گوگل را هم در نظر بگیریم.

گوگل به سایت‌ها و رسانه‌های خبری اعتماد بسیار زیادی دارد و به کمک رپورتاژ، شما می‌توانید از این اعتماد به سود خود استفاده کنید. البته لطفاً اشتباه برداشت نکنید. البته، منظور من را اشتباه برداشت نکنید. من در مورد سئو سایت شما حرف نمی‌زنم. فعلاً بحث من فقط بر سر دیده شدن رپورتاژی است که در یک رسانه منتشر می‌کند.

به لطف اعتبار رسانه‌های خبری در گوگل، اگر رپورتاژ آگهی شما اصول سئو را رعایت کرده باشد و یک کلمه کلیدی مناسب را هدف قرار داده باشد، به راحتی می‌توانید به رتبه‌های بالایی دست پیدا کند و ورودی قابل قبولی را از طریق جستجو به دست آورد. این یعنی رپورتاژ آگهی شما در طولانی‌مدت نیز تاثیرگذار است و همواره کاربران جدیدی را به سایت شما جذب می‌کند.

رپورتاژ رایگان با اولین سفارش!

در پابلیکا رپورتاژتان را در 1500+ رسانه‌ معتبر منتشر کنید و با ثبت اولین سفارش از لینک زیر، یک رپورتاژ رایگان هدیه بگیرید. همچنین با کد تخفیف novin20 می‌توانید 20% تخفیف تا سقف 500 هزار تومان دریافت کنید.

برای روشن‌تر شدن موضوع، رپورتاژهای خبری همکاران ما در دیدوگرام می‌تواند مثال خوبی باشد. این رپورتاژها که در دو وب‌سایت زومیت و نمناک منتشر شده بود، مدت‌هاست در صفحه اول جستجوی "تبلیغات در تلگرام" حضور دارند و همین حضور پر رنگ باعث شده است آدم‌های مختلفی آنها را بخوانند و از این طریق با سرویس تبلیغات شبکه های اجتماعی دیدوگرام آشنا شوند. مطمئناً هم وقتی کسی از طریق یک سایت معتبر مثل زومیت با یک سرویس آشنا می‌شود، اعتبار بیشتری برای آن قائل است. شاید جالب باشد بدانید که تقریباً هر هفته چند نفر از طریق سایت زومیت با این سامانه تماس می‌گیرند.

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و بهینه سازی وب‌سایت

رپورتاژ آگهی‌های دیدوگرام در یکی از جستجوهای اصلی آن (یعنی تبلیغات در تلگرام) توانسته‌اند جایگاه‌های بسیار خوبی را کسب کنند.

رپورتاژ آگهی شما هیچوقت حذف نخواهد شد

یک ویژگی تبلیغات رپورتاژی که واقعاً از نظر شخص من مزیت بزرگی است، دائمی بودن آنهاست. شما مقاله‌ای در یک سایت منتشر می‌کنید و این مقاله همیشه در این سایت باقی خواهد ماند (حداقل در مورد اکثر سایت‌ها این موضوع درست است.)

شاید حالا بگویید که در هر صورت، هر مقاله جدیدی که به سایت اضافه شود، یک پله شما را پایین‌تر می‌برد. تا جایی که به صفحه دوم، سوم و ... برسید. (ثابت ماندن، یکی از مزایای بنر تبلیغاتی نسبت به رپورتاژ آگهی است.) اما مساله من اینجا فقط دیده شدن توسط خوانندگان ثابت یک سایت نیست.

همانطور که گفتیم، رپورتاژ شما به راحتی می‌تواند در گوگل رتبه کسب کند. و اگر چنین اتفاقی بیافتد، شما می‌تواند در طولانی‌مدت، به لطف این رپورتاژ حضوری پر رنگ در گوگل داشته باشید و خودتان را به مخاطبان معرفی کنید. به علاوه، دائمی بودن رپورتاژ به معنی دائمی بودن لینک‌های درون رپورتاژ هم هست. و لینک‌های دائمی در طولانی‌مدت، بیشترین تاثیر را در رتبه گوگل شما خواهند گذاشت.

در فصل‌های بعدی سری رپورتاژ چه می‌خوانید؟

تا به اینجا، با فواید و مزایای رپورتاژ آگهی آشنا شدید و هیچ بعید نیست که اشتیاق شما برای استفاده از این روش تبلیغاتی بیشتر شده باشد. اما هنوز یک جنبه از تبلیغات رپورتاژی است که نیاز به نگاه دقیق‌تری دارد و آن هم چیزی نیست جز فایده رپورتاژ آگهی برای سئو سایت شما. ما در بخش بعدی به این موضوع نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت. پس از آن هم، به طور جدی‌تر درباره انتشار رپورتاژ خبری با شما صحبت خواهیم کرد.

اگر رپورتاژ خبری یک فایده یا مزیت دارد که من آن را در مقاله خود جا انداخته‌ام، خوشحال می‌شوم از طریق بخش نظرات این موضوع را به من اطلاع بدهید. در ضمن، هر گونه سوالی هم درباره رپورتاژ خبری و مزایای آن داشته باشید، باز هم درِ بخش نظرات به روی شما باز است. منتظر مقالات بعدی این سری باشید.