یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی سئو، داشتن بک لینک است.خرید بک لینک
به طور کلی، هر کسی (حتی خودتان) در هر جایی از وب به وب‌سایت‌تان لینک بدهد، شما بک لینک به‌دست آورده‌اید. حالا هرچقدر تعداد این بک‌لینک‌ها بیشتر باشد، ترافیک بیشتری جذب ‌می‌کنید و در نتیجه گوگل هم بیشتر با شما حال می‌کند.
بک لینک ساختن یا همان Link Building انواع مختلفی دارد، که در مقاله راهنمای لینک بیلدینگ برای افراد مبتدی حسابی راجع به آن‌ها صحبت کردیم، پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را بخوانید.

لینک‌سازی، تأثیر بسیار زیادی روی سئو سایت‌تان می‌گذارد. یکی از انواع لینک سازی که در سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری بیشتر به کار می‌آید، خرید بک لینک است.
ما قرار است که در این مقاله یاد بگیریم که اصلاً خرید بک لینک خوب است یا بد؟ چه تأثیری در رتبۀ وب‌سایت‌مان دارد؟ اگر نخواهیم بک لینک بخریم چه راه‌هایی داریم؟

خرید بک لینک

یکی از فاکتورهای مشخص‌کنندۀ یک سایت خوب آن است که به قدری پرمحتوا و معتبر باشد که وب‌سایت‌های دیگر (کاملاً داوطلبانه) کاربران خود را به سایت شما هدایت کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، به اصطلاح می‌گوییم که فلان وب‌سایت به ما بک لینک داده است. خیلی هم عالی، اگر وب‌سایت خوب و کاردرستی باشد، دستش هم درد نکند. خب گوگل هم پیش خود می‌گوید، حتماً وب‌سایت معتبری است که چندین نفر به او بک لینک داده‌اند...پس در نهایت رتبه شما در صفحه نتایج گوگل بالاتر می‌رود.
فکر کنیم الان دیگر می‌توانید حدس بزنید خرید بک لینک یعنی چه. بعضی از افراد می‌خواهند اعتباری که یک سایت طی چندین و چند سال بدست آورده است را در یک شب بدست بیاورند. پس یا خودشان و یا متخصص سئو سایت‌شان به جاده خاکی می‌زنند تا زودتر به مقصد برسند. آن‌ها با خرید بک لینک سعی دارند به گوگل ثابت کنند که مثلاً خیلی سایت‌شان کامل و کاربردی‌ای است، اما همانطور که می‌دانید...گوگل باهوش‌تر از این حرف‌هاست :)

حالا اگر ما بخواهیم بک لینک بخریم چه راه‌هایی داریم؟

  • می‌توانیم پول بدهیم و بک لینک بخریم.
  • می‌توانیم از یک وب سایت دیگر بخواهیم که پستی منتشر کند که حاوی لینک وب سایت ما باشد.
  • می‌توانیم یک محصول/خدماتی را به آقای X بدهیم و بک لینک بخریم.
  • می‌توانیم یک محصول/خدماتی را به یک وبلاگ‌نویس بدهیم تا برای ما نقد و بررسی بنویسد و کاربران را به وب‌سایت ما هدایت کند.

گوگل برایش اهمیتی ندارد که از کدام راه رفتید. به طور کلی خرید بک لینک خلاف قوانین گوگل است و اگر کوچک‌ترین شکی به شما بکند، از چاله به چاه افتاده‌اید.

اما دلیل این همه سخت گیری گوگل چیست؟

کل قوانین گوگل، حول محور کاربر می‌چرخد. یعنی دوست دارد به سایتی رتبه بهتری بدهد که کاربران بیشتری با آن حال می‌کنند. اما وقتی شما بک لینک بخرید و او را گول بزنید، او هم شما را طوری تنبیه می‌کند که عمق اشتباه‌تان را هزار برابر حس کنید.

خشم گوگل از خرید بک لینک!جریمه گوگل

خیلی ساده است؛ اگر قوانین گوگل را نقض کنید، جریمه خواهید شد. این جریمه‌‌ها هم می‌توانند از چند هفته تا چند ماه طول بکشند یا اصلاً تا زمانی که مشکل را رفع نکردید، ادامه پیدا کنند.
جریمه‌های گوگل دو نوع هستند:

  • جریمه‌های دستی (Manual Penalties)
  • جریمه‌های الگوریتمی (Algorithmic Penalties)

در ادامه توضیح می‌دهیم که هرکدام از این جریمه‌ها چطور اتفاق می‌افتند و راه حل‌شان چیست...

جریمه‌های دستی  (Manual Penalties)

اینطور تصور کنید که یک کتاب قانون وجود دارد به اسم «راهنمای قوانین وب‌مسترهای گوگل»، همچنین یک سری افراد در شرکت گوگل نشسته‌اند و کارشان آن است که ببینند شما کی دست از پا خطا می‌کنید و طبق قوانین پیش نمی‌روید تا جریمه‌تان کنند.

جریمه‌های الگوریتمی (Algorithmic Penalties)

اول بگذارید برای‌تان خیلی مختصر توضیح بدهیم که الگوریتم چیست:

یک سری فرمول ریاضی خیلی سخت هستند که گوگل به کمک آن‌ها بهترین نتایج را به کاربران نشان می‌دهد. به این فرمول‌ها الگوریتم گوگل می‌گوییم.

حالا هرکدام از این الگوریتم‌ها، ویژگی‌های مشخصی دارند که اگر وب‌سایت شما آن‌ها را رعایت نکرده باشد...باز هم جریمه می‌شوید و به قهقرا می‌روید :) اما این بار رباط‌های گوگل خطای شما را پیدا می‌کنند نه یک فرد حقیقی.

در هر دو صورت، باید هرچه سریع‌تر به فکر حل مشکل به وجود آمده باشید. تا اشتباه‌تان را جبران نکنید، گوگل شما را نمی‌بخشد. پس اگر خدایی نکرده بک لینک خریدید و گوگل فهمید و جریمه‌هم شدید...به گوگل اعلام کنید که درحال رفع این مشکل هستید و سپس منتظر بمانید تا خشم گوگل فروکش کند. این قضیه ممکن است از یک هفته تا چند ماه طول بکشد، پس صبور بشید و ناامید نشوید.

حالا اگر این موضوع برای گوگل در این حد جدی است، پس چرا هنوز هم کسانی هستند که بک لینک می‌خرند؟

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

چرا خرید بک لینک هنوز اتفاق می‌افتد؟

ما در این مقاله همه تلاشمان را می‌کنیم تا شما اصلاً به فکر خرید بک لینک نیفتید، اما همیشه برای خودمان هم جالب بوده که بدانیم چرا هنوز خیلی‌ها بک لینک میخرند.

برای جواب دادن این سوال، باید با مفهوم سئو آشنا باشید:
سئو یعنی هرکاری لازم است برای وب‌سایت‌ خود بکنیم تا به چشم گوگل بیاییم.

ما پس از بررسی‌هایی که داشتیم، فهمیدیم که لینک‌سازی برای سئو هر سایتی، بسیار مهم است. دقت کنید که لینک سازی با خرید بک لینک تفاوت دارد!

مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟حتما بخوانید: مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟

خرید بک لینک = سئو کلاه سیاه

لینک سازی = سئو کلاه سفید

سئو

به طور کلی خرید بک لینک کار پرخطری است و آدم‌های کار درست ریسک این کار را نمی‌پذیرند، چون می‌دانند که ارزشش را ندارد! اما برای بعضی از کسب و کارها، دستاوردهای کوتاه مدت ارزش بیشتری دارد و به دلایل زیر از خرید بک لینک کمک می‌گیرند:

  • راحت‌تر است. مسلماً خرید بک لینک راحت‌تر از لینک سازی است.(حتماً مقاله مربوط به لینک‌سازی ما را مطالعه کنید.)
  • سریع‌تر جواب می‌گیرند. وقتی بک لینک می‌خرند، سایت آن‌ها برای مدت کوتاهی در گوگل بالا می‌آید.
  • چون رقبای‌شان بک لینک می‌خرند، آن‌ها هم این کار را انجام می‌دهند.

این دلایلی که گفتیم را دوباره مرور کنید...کدام یک از شما قانع شدید؟ آیا واقعاً این‌ها دلایل کافی‌ای هستند؟ آیا می‌ارزد برای آن‌که سریع‌تر جواب بگیرید از چاله در بیایید و به چاه بیفتید؟
علاوه بر این‌ها:

  • گوگل شما را جریمه می‌کند.
  • پرفایل لینک وب‌سایت شما آسیب می‌بیند.
  • و پول‌تان هم هدر می‌رود.
  • تازه کلی هم باید خرح کنید تا دوباره سایت‌تان به حالت قبل برگردد.

خرید بک لینک

خرید بک لینک قوی و  ارزان، اما قانونی

گوگل سال‌هاست که به دنبال جریمه کردن متخلفان است و دیگر در این بازی موش بدو گربه بدو، استاد شده. پس از خر شیطان بیایید پایین و به جای خرید بک لینک، از راه‌های جایگزینی استفاده کنید که گوگل هم تاییدشان می‌کند. ارزان‌ترین راهی که میتوانید بک لینک بخرید این است که ، «زمان صرف کنید» تا نه جریمه شوید و نه پول بیشتری از دست بدهید. بک لینک ارزان و گران ندارد! به جای اینکه لینک بخرید، لینک بسازید و یک عمر حالش را ببرید. در ادامه چند روش لینک سازی ارزان :) را به شما معرفی کرده‌ایم.

1)     از HARO استفاده کنید

HARO سرویسی است که توسط روزنامه‌نگاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افراد زمانی که به نقل قول یک متخصص نیاز دارند از این سرویس استفاده می‌کنند. اگر در زمینه یا حوزه خاصی مهارت دارید می‌توانید به سوالات موجود در این سرویس پاسخ دهید. این سرویس روش بسیار مناسبی برای به دست آوردن بک لینک قوی است.

2)     پست‌هایی بنویسید که ارزش لینک گرفتن داشته باشند

برای اینکه بتوانید از سایت های دیگر بک لینک قوی  به دست آورید، بهتر است مطالب مفید و ارزشمندی را در سایت خود منتشر کنید. در این مطالب سعی کنید راجع به یک یا چند وب سایت صحبت کنید و به آنها لینک بدهید. سپس به این سایت‌ها لینک پست خود را ایمیل کنید. مطمئن باشید که بیشتر این سایت‌ها از این‌که از فعالیت‌شان تعریف کرده‌اید خشنود خواهند شد و به سایت شما لینک خواهند داد.

3)     در وبلاگ خود لینک سازی داخلی کنید

تلاش کنید در داخل هر پست به سایر مطالب وبلاگ نیز لینک بدهید. لینک سازی داخلی می‌تواند در گرفتن بک لینک بسیار مفید باشد. با گذشت زمان، شبکه‌ای از صدها بک لینک در سایت خود خواهید داشت. این شبکه لینک گسترده می‌تواند نرخ پرش (Bounce Rate) سایت شما را پائین بیاورد و کاربران را به گشت و گذار در سایت شما ترغیب کند.

4)     در وبلاگ های دیگر پست مهمان بنویسید

مطمئناً نوشتن یک محتوا و قرار دادن آن در وب سایت شخص دیگری، امری کاملاً زمان بر است. اما باید جور دیگری به این مسئله نگاه کنید. با انتشار محتوا در وب سایت دیگران، شما خودتان را به مخاطبان جدید معرفی می‌کنید. همچنین، می‌توانید با قرار دادن بک لینک در پست خود، کاربران آن سایت ها را به وب سایت خود منتقل کنید.

بازاریابی دیجیتال چیه و چه متعلقاتی داره؟!

تو این کتاب همه چیز بازاریابی دیجیتال رو بهت آموزش دادیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
می‌خوام یاد بگیرم
021-58438داخلی 1

5) در وبلاگ های DoFollow دیدگاه ثبت کنید

به طور معمول، وبلاگ‌های وردپرسی تگ  NoFollow را برای لینک‌هایی که در آن‌ها قرار می‌گیرند، اختصاص می‌دهند. وبلاگ‌ها این کار را برای جلوگیری از ارسال دیدگاه‌های اسپم در سایت انجام می دهند. از سوی دیگر سایت ها و وبلاگ هایی هستند که از صفت DoFollow در دیدگاه های خود استفاده می کنند که محدودیتی در این مورد ندارند. در این شرایط می توانید از این سایت‌ها یا وبلاگ‌ها برای به دست‌آوردن بک لینک استفاده کنید.

2)    پروفایل بوک مارک اجتماعی خود را بروزرسانی کنیدبک لینک از شبکه احتماعی

مطمئن شوید که پروفایل شما در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی بروزرسانی می‌شود و لینکی به سایت یا وبلاگ تان داده می شود.

3)     به یک متخصص تبدیل شوید (یا سوالات زیادی بپرسید)

سایت‌های پرسش و پاسخ، مانند سایت Quora بهترین مکان برای ساخت بک لینک هستند. همچنین اگر بتوانید در سرویس هایی همچون Haro ثبت نام کنید، قادر خواهید بود بک لینک‌های بیشتری کسب کنید. همچنین، با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید بک لینک‌های ارزان زیادی را دریافت کنید.

4)     با دیگران دوست باشید

یکی از آسان ترین روش‌ها برای به دست آوردن بک لینک ارزان آن است که از مطالب خود به سایر وب سایت‌های دیگر لینک بدهید. در بیشتر موارد، آن‌ها هم این لطف‌تان را جبران می‌کنند و به سایت شما لینک می‌دهند. این کار را برای مدتی انجام دهید. مطمئن باشید اگر با وب‌سایت‌های درستی در تماس باشید، نتایج خوبی به دست خواهید‌آورد.

لینک‌ها 4 نوع شدند:  Sponsored, Nofollow, Follow و UGCحتما بخوانید: لینک‌ها 4 نوع شدند: Sponsored, Nofollow, Follow و UGC

5)     از فرصتی که بازارهای ایترنتی به شما می‌دهند، استفاده کنید

آیا شرکت‌تان محصولات خود را از طریق فروشگاه‌های آنلاین معتبر به فروش می‌رساند؟ اگر چنین است، مطمئن شوید که هر کدام از صفحه محصولات به سایت یا وبلاگ شما لینک داده‌اند.

6)     یک مسابقه ترتیب دهید

می‌توانید مسابقه‌ای راه‌اندازی کنید و از شرکت کنندگان بخواهید جهت وارد شدن به مسابقه، لینک سایت شما را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهند و آن را در شبکه‌های اجتماعی‌شان منتشر کنند.

خلاصه...

خب، همانطور که مشاهده کردید شما نیز می‌توانید به سادگی برای سایت یا وبلاگ خود بک لینک به دست‌آورید. استراتژی‌های بسیار پیشرفته‌ای هم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را پس از مدتی به کار بگیرید، اما نکاتی که در این مقاله بیان شد برای افرادی که به تازگی با سئو آشنا شده اند، بسیار مفید خواهد بود.

آیا شما روش دیگری را می‌شناسید؟ اگر تجربه خرید بک لینک داشته‌اید حتماً برای ما بنویسید و در صورتی که در زمینه لینک سازی یا خرید بک لینک سوالی دارید، می توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها از ما بپرسید.