آیا دوست دارید از بک لینک های معتبر برای رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی خود استفاده کنید؟ بهتر است بدانید که خیلی خوش شانس هستید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و مکان های فوق العاده ای که برای لینک سازی وجود دارد را برایتان نام ببریم.

توجه: در این مقاله ما در مورد ارسال پُست مهمان یا ثبت لینک در قسمت دیدگاه های وبلاگ ها صحبت نخواهیم کرد. پس اگر به دنبال چنین لینک هایی هستید، پیشنهاد می کنم خودتان را با خواندن این مقاله سرگرم نکنید.

نظرات و رضایت خود را ارسال کنید

شرکت های بزرگ و کوچک دوست دارند رضایت مشتریان خود را به رقبایشان نشان دهند. اگر محصولات یا خدمات یک شرکت را دوست دارید یا کمی به آنها علاقه دارید، سعی کنید رضایت خود را برایشان ارسال کنید.

اگر این کار را انجام می دهید، مطمئن شوید که آنها می توانند نظرات شما را در صفحه اصلی یا صفحه رضایت مشتریان قرار دهند. این سایت ها معمولاً برای آنکه به رقبای خود نشان دهند شما فردی حقیقی هستید بدون اینکه شما از آنها بخواهید لینکی به سایت شما می دهند. شما می توانید از این طریق بک لینک های معتبری دریافت کنید. در زیر نمونه ای از این لینک را در وب سایت DA89 مشاهده می کنید:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

در شکل زیر نمونه دیگری از صفحه نظرات و رضایت مشتریان را در سایت DA86 مشاهده می کنید:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

حتی می توانید محصولات این وب سایت ها را خریداری کنید، تنها برای اینکه از آنها لینک بگیرید.

پُست های "بهترین ... " فرصتی مناسب برای لینک سازی هستند

مرحله اول: افرادی را پیدا کنید که می توانید محتوای خود را در اختیار آنها قرار دهید.

مرحله دوم: از طریق گوگل به دنبال کلمات کلیدی همچون بهترین موضوعات سال، وبلاگ های محبوب، مطالب محبوب، 4 راهکار و ... بگردید.

مرحله سوم:  نتایج به دست آمده را در یک فایل اکسل جمع آوری کنید و بر اساس آن لیست ایمیلی بسازید. سپس با این افراد ارتباط برقرار کنید.

بررسی و نظرات وبلاگ نویسان

اگر محصول نرم افزاری، محصول اطلاعاتی، خدمات مشاوره ای یا هر چیز با ارزشی برای فروش دارید، می توانید به راحتی محصولاتتان را به بک لینک های با کیفیت تبدیل کنید. حتماً از خودتان می پرسید چگونه می توان این کار را انجام داد؟ با ارائه رایگان محصولات به وبلاگ نویسان معتبر امکان دریافت بک لینک وجود دارد. نحوه انجام اینکار را در ادامه مشاهده می کنید:

  • وبلاگ نویسانی که در حوزه تخصصی شما فعالیت دارند را پیدا کنید. مثلاً اگر محصولات اطلاعاتی می فروشید که نحوه ساخت صابون خانگی را توضیح می دهد، می توانید در گوگل به دنبال کلمات کلیدی ساخت صابون یا صابون خانگی بگردید.

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

  • نتایج به دست آمده ترکیبی از وبلاگ نویسان متعدد خواهد بود که باید از میان آنها وبلاگ ها و سایت های معتبر را گلچین کنید. حالا با لیست معتبری از وبلاگ نویسان مواجه هستید که ممکن است به محصولات و خدمات شما علاقه مند باشند. مانند تصویر زیر:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

  • با استفاده از ایمیلی مانند ایمیل زیر با آنها ارتباط برقرار کنید:

سلام (نام صاحب سایت یا وبلاگ نویس)

من در گوگل به دنبال طریقه ساخت صابون های خانگی می گشتم که با سایت شما آشنا شدم.

در حقیقت، چند ماهی است که راهنمایی و دستورالعملی را برای آموزش افراد در مورد ساخت صابون های خانگی آغاز کرده ام. قیمت این راهنما X دلار است اما خوشحال خواهم شد اگر بتوانم آن را به رایگان برایتان ارسال کنم. امیدوارم شما نیز در سایت یا وبلاگ خود به این محصول اشاره کنید.

با احترام

نام شما

البته باید در مورد لحنی که از آن برای نوشتن متن ایمیل خود استفاده  می کنید، هوشیار باشید. فقط به خاطر داشته باشید که از صاحبان سایت یا وبلاگ ها لینکی درخواست نکنید. تنها چیزی که باید به آن اشاره کنید این است که محصول یا خدمات شما را در سایتشان معرفی کنند.

جمع آوری لینک

برای این کار کلمات کلیدی خود را به علاوه کلماتی همچون بهترین ها، بهترین های هفته، بهترین های ماه و ... را در گوگل جستجو کنید. نتایج بدست آمده را تجزیه و تحلیل نمایید. سپس لیستی از ایمیل سایت های معتبر را جمع آوری کنید و برای هر کدام ایمیلی بفرستید و از آنها بخواهید که مقاله شما را مطالعه کنند.

به دنبال خدمات سئو هستید؟

ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
افزایش ترافیک وب سایت شما
021-41897070داخلی 3

احیای لینک

فرآیند احیای لینک بسیار ساده است. در ابتدا، باید سایت هایی که به شرکت یا محصولات شما اشاره کرده اند اما به شما لینک نداده اند را پیدا کنید (برای این کار می توانید از ابزار Google Alerts کمک بگیرید. به مثال زیر توجه کنید:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

حالا باید به فرد مورد نظر یک ایمیل دوستانه بفرستید تا لینک شما را اضافه کند. این گزینه اگرچه بسیار ساده انجام می شود اما بسیار، بسیار قدرتمند است.

بررسی یک تنوع انکرتکست خوب برای سئو موثر و مطمئنحتما بخوانید: بررسی یک تنوع انکرتکست خوب برای سئو موثر و مطمئن

خب، همانطور که مشاهده کردید نویسنده مقاله به سایت backlinko.com اشاره کرده بود اما به آن لینکی نداده بود. در این شرایط احیای لینک به درد می خورد. به جای اینکه حسرت به دست آوردن لینک را بخورید می توانید به سادگی با افراد ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید به شما لینک دهند.

زمانی که افراد در مقاله خود به شما اشاره می کنند حتماً شما و محصولاتتان را دوست دارند. تنها یک ایمیل ساده و دوستانه کافیست تا وارد داشبورد مدیریتی سایت خود شوند و لینک سایت شما را در مقاله خود بگنجانند. فرآیند مرحله به مرحله را در ادامه با هم مرور می کنیم.

مرحله اول: وب سایت هایی که از نام شما استفاده کرده اند، اما به شما لینک نداده اند را پیدا کنید

می توانید از ابزارهایی همچون BuzzSumo و Mention.net برای پیدا کردن این نوع اشارات استفاده کنید. بعد از انجام این کار به لیستی از نتایج دست پیدا خواهید که شامل وب سایت هایی است که به نام سایت شما اشاره کرده اند.

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

مرحله دوم: حال باید ببیند فردی که به نام برند شما اشاره کرده است به سایتتان نیز لینک داده است یا خیر

اگر به سایت شما لینک داده اند که خوش به حالتان اما اگر چنین اتفاقی رخ نداده به مرحله سوم بروید.

مرحله سوم: با صاحب سایت تماس بگیرید و لینک خود را دریافت نمایید

در نهایت می توانید ایمیلی برای صاحب سایت ارسال کنید.

سلام (نام صاحب سایت)

دوست داشتم بابت اشاره ای که در سایت خود به برند ما داشته اید تشکر کنم. ما اینکار شما را تحسین می کنیم. این ایمیل را فرستادم تا از شما خواهش کنم به سایت ما لینک دهید. در این صورت سایر افراد می توانند شرکت ما را به آسانی پیدا کنند و مقالات ما را مطالعه کنند.

در هر صورت از شما سپاسگذارم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.

با احترام

نام شما

این گونه لینک ها معمولا جزو لینک های قدرتمندی است که به آسانی به دست می آیند.

محتوای علمی و دانشگاهی ایجاد کنید

حتما شما نیز به خوبی می دانید که گرفتن لینک از دامنه های .edu بسیار  مفید و تاثیر گذار است اما به دست آوردن اینگونه لینک ها ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. با ایجاد و توسعه محتوای علمی و دانشگاهی می توانید از این لینک ها به نفع خود استفاده کنید. به عنوان مثال فردی به نام "کریس دریِر" از این روش برای ساخت 90 لینک .Edu برای سایت خود استفاده کرده است:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

حالا که نحوه کار این لینک ها و ارزش آن را به خوبی می دانید، اجازه دهید فرآیند مرحله به مرحله به دست آوردن آن را با هم مرور کنیم.

رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟حتما بخوانید: رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟

مرحله اول: یک صفحه برای موضوعات علمی و بورس تحصیلی ایجاد کنید

در اولین مرحله، ایجاد یک صفحه مناسب است که بتواند اهمیت علم و دانش را توضیح دهد یا نحوه ثبت نام در دانشگاه های داخلی و خارجی را بیان نماید، بسیار مهم است. در شکل زیر مثالی را مشاهده می کنید:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

مرحله دوم: صفحات دانشگاهی را پیدا کنید که به چنین موضوعاتی لینک می دهند

برای این کار می توانید در موتور جستجوی گوگل عبارت زیر را تایپ کنید و به دنبال نتایج حاصل باشید:

inurl:.edu “scholarships”

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

مرحله سوم:  اجازه دهید دانشگاه ها در مورد فعالیت علمی تان با خبر شوند

زمانی که سایت دانشگاهی پیدا کردید که به نظرتان معتبر است برایشان ایمیلی ارسال کنید و از آنها بخواهید به سایت شما لینک بدهند. در ایمیل خود حوزه فعالیتتان را به خوبی مشخص کنید.

از Haro استفاده کنید

کلمه Haro (مخفف عبارت Help A Reporter Out) به معنای کمک به یک خبرنگار است. این روش یکی از بهترین روشهایی است که می توان با استفاده از آن بک لینک های معتبری از سایت های خبری به دست آورد. مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا در HARO ثبت نام کنید.
  • روزانه سه ایمیل ار طرف خبرنگارانی دریافت می کنید که به دنبال منابعی مانند منابع زیر هستند:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

  • به سوال آنها پاسخ دهید و ترفندهای مفیدی در اختیارشان بگذارید.

در این صورت لینک معتبری از طرف سایت خبری دریافت خواهید کرد . به همین راحتی! بیشتر صاحبان سایت ها قادرند با این روش بک لینک های خوبی به دست آورند. به مثال زیر توجه کنید:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

بک لینک هایی از سایت های آموزشی با پسوند .edu دریافت کنید

همانطور که قبلاً هم گفتیم استفاده از این بک لینک ها می تواند به رتبه بندی سایت کمک کند. علاوه بر روشی که در بالا بیان کردیم، روش دیگری نیز برای گرفتن بک لینک از این وب سایت ها وجود دارد، لینک منابع! بیشتر صفحات دانشگاهی دارای صفحه منابع هستند که در آن به سایت های مفید و کاربردی که می تواند به دانشکده ها و دانشجویان کمک کند، لینک می دهند. به مثال زیر توجه کنید:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

فرض کنید در حوزه طراحی سایت فعالیت دارید. در این صورت می توانید ایمیلی به صاحبان سایت های دانشگاهی بفرستید و آنها را در مورد منابع مرتبط و مفید با طراحی آگاه سازید. از عبارت های زیر برای یافتن این سایت ها استفاده کنید:

“کلمه کلیدی شما” site:.edu

“resources” +“کلمه کلیدی شما”site:.edu

inurl:links +“کلمه کلیدی شما” site:.edu

“other sites” +“کلمه کلیدی شما” site:.edu

تنها 5 تا 10 درصد از این سایت ها، لینک شما را در پست های خود قرار خواهند داد. اما به خاطر داشته باشید که حتی تعداد اندک این لینک ها می تواند تفاوت زیادی در رتبه بندی سایت شما ایجاد کند.

سایت خود را در سایت های مرتبط با فیدبک ثبت کنید

هزاران سایت در فضای مجازی وجود دارد که برای کمک به گرفتن بازخورد مناسب در مورد بانس ریت سایت شما یا نرخ تبدیل کاربر به مشتری طراحی شده اند. تقریبا بیشتر این سایت ها به شما اجازه می دهند لینکی به سایت خود بدهید.

انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بدحتما بخوانید: انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید، لینک dofollow برای این سایت وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را با توضیح مختصر در چنین سایت هایی ثبت کنید. از نمونه های چنین سایت هایی می توان موارد زیر را نام برد:

  • SuggestionBox.com
  • Criticue.com

از روش مرد متحرک (Moving Man) استفاده کنید

ابتدا باید سایت هایی را پیدا کنید که دچار تغییر شده اند، آدرس سایت خود را عوض کرده اند یا به طور کلی فعالیت خود را متوقف کرده اند. برای یافتن این سایت ها، می توانید به سایت گوگل بروید و کلمه کلیدی خود را به همراه عباراتی که نشان دهنده تغییر یا متوقف شدن فعالیت این سایت هاست تایپ کنید. سپس از طریق ابزار Ahrefs می توانید سایت هایی که به این وب سایت لینک داده اند را پیدا کنید، آنها را از توقف فعالیت آن وب سایت با خبر سازید و لینک یکی از مقالات خود را به عنوان جایگزین برای ایشان معرفی کنید.

سایت خود را در سایت های جمع آوری کننده وبلاگ ها ثبت کنید

وبلاگ های جمع آوری کننده، سایت هایی هستند که لیستی از وبلاگ های با کیفیت در صنعت های مختلف را در خود دارند. سایت Alltop یکی از این موارد است:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

با استفاده از سه مرحله زیر می توانید از این نوع وبلاگ ها، لینک های dofollow دریافت کنید:

  • سایت خود را در این سایت ها ثبت کنید.
  • باید کد HTML مخصوصی را وارد کنید تا نشان دهید شما صاحب سایت هستید.
  • حالا منتظر بمانید تا صاحب سایت لینکی به سایت شما بدهد.

زمانی که سایت شما تایید شد؛ قادر خواهید بود لینک های dofollow از این سایت ها به دست آورید. به همین راحتی!

سایت های ارسال کننده پست مهمان در توییتر را پیدا کنید

شما می توانید برای انجام این کار از موتور جستجوی توییتر استفاده کنید تا سایت هایی را پیدا کنید که پست های مهمان خود را به طور منظم در سایت توییتر منتشر می کنند. به مثال زیر توجه کنید:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

سایت هایی که پست های مهمان خود را  در چند هفته اخیر منتشر کرده اند، پست های منظمی خواهند داشت. می توانید از عبارات زیر برای جستجو در توییتر استفاده کنید.

  • “حوزه تخصصی شما” + پست مهمان
  • “حوزه تخصصی شما” + نویسنده مهمان
  • “حوزه تخصصی شما” + برای ما بنویسید
  • “حوزه تخصصی شما” + مقالات مهمان

حتی می توانید از سایت های انگلیسی زبان برای این کار کمک بگیرید.

از سایت Scoop It استفاده کنید

در این سایت قادر خواهید بود با چند دقیقه تلاش، بک لینک های nofollow ایجاد کنید. Scoop It سایتی است که در آن افراد محتواهای مورد علاقه خود را از سراسر وب جمع آوری می کنند و به شکل یک مجله زیبا منتشر می کنند. در شکل زیر نمونه ای از صفحه Scoop It را مشاهده می کنید:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

بیشتر صفحات شخصی افراد در این سایت، هزاران فالوور دارد. این موضوع بدین معنی است که محتوای شما در برابر هزاران نفر قرار می گیرد. هر چقدر تعداد بازدید کنندگان بیشتر باشد احتمال به دست آوردن لینک نیز بیشتر خواهد بود. برای اینکه افراد را  تشویق کنید محتوای شما را منتشر کنند باید از قابلیت پیشنهاد درون ساخت سایت Scoop It استفاده کنید. کافیست به دنبال صفحاتی با پیج رنک بالا در Scoop It بگردید و دکمه suggest را فشار دهید. با صفحه ای همچون شکل زیر مواجه خواهید شد:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

حالا کافیست برای افراد پیام شخصی ارسال کنید و آنها را از محتوای خود مطلع کنید. تجربه شخصی نشان می دهد بیش از  50% افراد درخواست شما را قبول می کنند.

لینک بیلدینگ از طریق لینک خراب

این روش شبیه به روش Moving Man است که در بالا به آن اشاره کردیم. با این تفاوت که در این روش باید به دنبال صفحاتی باشید که به صفحات 404 ارجاع داده می شوند (لینک های شکسته). کسب وکارها و شرکت هایی که نام خود را تغییر داده اند با این رویکرد قابل تشخیص نخواهند بود. با استفاده از این استراتژی می توانید لینک های داخلی با ارزشی به دست آورید.

تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن صفحات منبع در حوزه تخصصی شماست. مثلا اگر در حوزه تناسب اندام فعالیت دارید، با کلمات کلیدی زیر در گوگل جستجو کنید:

  • “تناسب اندام”  + “صفحه منبع”
  • “تناسب اندام” + “منابع”
  • “تناسب اندام” + “سایت های پیشنهادی”
  • “تناسب اندام” + “لینک ها”

نتیجه به دست آمده ممکن است شبیه شکل زیر باشد:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

حالا می توانید ایمیلی به آنها ارسال کنید و از آنها لینکی دریافت کنید. اجازه دهید صاحب سایت در مورد لینک های شکسته ای که شما پیدا کردید باخبر شود. شما می توانید از افزونه Check My Links برای مرورگر کروم استفاده کنید. این برنامه به سرعت هر نوع لینک شکسته ای را در وب سایت ها پیدا می کند و آن را با رنگ قرمز برجسته می کند:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

سلام (نام صاحب سایت)

امروز در حال گشت و گذار در صفحات منبع شما بودم، در میان لیستی از لینک های عالی، چند لینک شکسته نیز وجود دارد. چند مورد از این لینک ها را  برایتان لیست می کنم:

  • URL1
  • URL2
  • URL3

من نیز سایتی با آدرس (سایت خودتان) دارم که هر روز پست های با کیفیتی منتشر می کند. اگر دوست داشتید به سایت من نیز لینک دهید.

با احترام

نام شما

لینک سازی از طریق اینفوگرافیک

تقریبا همه افرادی که در حوزه سئو فعالیت دارند ار ارزشمندی اینفوگرافیک ها مطلع هستند اما تنها تعداد کمی از افراد از مزایای این روش به نفع لینک سازی خود استفاده می کنند. شاید به این علت که بیشتر افراد فکر می کنند ایجاد اینفوگرافیک نه تنها پر هزینه است، بلکه بسیار دشوار است.

انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟حتما بخوانید: انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

برخی از افراد نیز تصور می کنند که اینفوگرافیک ها باید خیلی خاص باشند تا بتوانند به درستی کار کنند و در فضای اینترنت همه گیر شوند. خوشبختانه هر دو فرضیه نادرست است. شما می توانید با بودجه اندک اینفوگرافیک های خوبی ایجاد کنید. فقط به خاطر داشته باشید که باید خلاق باشید، اینفوگرافیک منحصر به فردی ایجاد کنید و از طراحان خوب برای اینکار استفاده نمایید. بعد از ساخت اینفوگرافیک باید آن را در معرض دید افراد قرار دهید:

در  اولین مرحله شما باید اینفوگرافیک خود را در سایت های مرتبط با اینفوگرافیک ثبت کنید:

  • Visual.ly
  • DailyInfoGraphic.com
  • AmazingInfoGraphics.com

در مرحله دوم با وبلاگ نویسان حوزه تخصصی خود ارتباط برقرار کنید و اینفوگرافیک های خود را به آنها پیشنهاد دهید. به آنها بگویید که توضیحات منحصر به فردی برای سایتشان ایجاد کرده اید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

تکنیک آسمان خراش (Skyscraper)

شما می توانید از تکنیک آسمان خراش برای به دست آوردن لینک استفاده کنید. تکنیک آسمان خراش به این شکل کار می کند: مثلاً شما می خواهید مطلبی را در رابطه با یک کلمه کلیدی منتشر کنید. در ابتدا کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو می کنید و مطالب رقبا و سایت های رتبه یک گوگل را بررسی می کنید. سپس مطلبی را می نویسید که نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر کیفیت نیز از دیگر مطالب بهتر باشد.

در مرحله بعدی، وب سایت هایی که به حوزه کاری شما مرتبط هستند را پیدا می کنید و به آنها درباره مطلب خود توضیح می دهید. حتی اگر 10% از این افراد به شما لینک دهند، باز هم تعداد لینک هایتان فراتر از آن چیزی خواهد بود که انتظار داشته اید. به این روش آسما خراش گفته می شود چرا که وقتی صحبت از بلندترین آسمان خراش های جهان به میان می آید، هیچ کس به دهمین آسمان خراش اهمیت نمی دهد، بلکه همه از بلندترین تعریف می کنند.

استفاده از پروفایل گوگل پلاس برای لینک سازی

آیا می دانستید که پروفایل شما در گوگل پلاس به شما اجازه می دهد لینک های dofollow و متنی داشته باشید؟ باید در گوگل پلاس وارد شوید تا بتوانید لینک های خود را مشاهده کنید. به مثال زیر توجه کنید:

17 منبع بکر برای ساخت بک لینک

با وجود تعامل کافی با گوگل پلاس و دریافت لینک مستقیم از پروفایل می توانید لینک های قدرتمندی به دست آورید.

امیدواریم که این مطلب توانسته است در زمینه لینک سازی به شما کمک کرده باشد. اگر شما هم از این چنین روش هایی برای ساخت لینک استفاده کرده اید، خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین، اگر سوالی در زمینه سئو، آموزش لینک سازی یا دیگر موضوعات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ دارید می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا کارشناسان نوین در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

منبع: Backlinko