اخیراً پرسش های زیادی در مورد خرید دامنه های منقضی شده در وب سایت ها فروم های مختلف مشاهده کرده ام. تعداد زیادی از بازدید کنندگان وب سایت ما، به دلایل مختلف علاقه زیادی به خرید این نوع دامنه ها نشان می دهند. برخی از این دامنه ها ارزان قیمت هستند، اما برخی دیگر از این دامنه ها، ده ها میلیون تومان ارزش گذاری شده اند (شما می توانید تعدادی از تاثیرات دامنه بر روی سئو را در مقاله فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت مطالعه نمایید). به همین خاطر بسیاری از کاربران به دنبال توصیه هایی در مورد خرید این نوع دامنه ها هستند و عدۀ بسیاری از آنها می خواهند بدانند پس از خرید چنین دامنه ای چه کارهایی را باید انجام دهند. من در این مقاله قصد دارم سه راهکار زیر را برای دامنه های منقضی شده به شما پیشنهاد دهم. با هم این سه راهکار را می خوانیم:

راهکار اول: ریدایرکت 301 دامنه قدیمی بر روی دامنه فعلی

یکی از گزینه های بسیار ساده ریدایرکت 301 دامنه قدیمی بر روی دامنه فعلی است. این روش در صورتی بهترین نتیجه را برای شما در پی خواهد داشت که هر دو وب سایت در یک زمینه فعالیت داشته باشند و کلمات کلیدی یکسانی را هدف قرار دهند. به عنوان مثال اگر وب سایت شما دربازۀ خرید وسایل مرتبط با حیوانات خانگی است و دامنۀ یک سایت ورزشی را خریداری کنید، ریدایرکت کردن دامنه قدیمی بر روی دامنه فعلی ممکن است باعث تعجب کاربران یا حتی موتورهای جستجوگر شود. با این وجود، اگر هر دو سایت دارای موضوعات مشابهی باشند، استفاده از این گزینه لینک های مرتبط و با ارزشی را برایتان به همراه خواهد داشت.

مزایای ریدایرکت 301

  • نیاز به صرف زمان زیادی ندارد.
  • استفاده از ارزش لینک های مرتبط با دامنه قدیمی (البته سئوکاران بر روی این موضوع توافق نظر ندارند. عده زیادی معتقدند که لینک های دامنه منقضی شده، به دامنه فعلی اعتبار نمی بخشد).

معایب ریدایرکت 301

  • انکر تکست های قدیمی که به سایت جدید شما اشاره دارند نمی توانند همانند انکر تکست های بهینه سازی شده با کلمات کلیدی به سایت شما کمک کنند.
  • اگر سایت قدیمی که به تازگی خریداری کرده اید، قبلاً توسط گوگل جریمه شده باشد (مانند لینک سازی اشتباه، کلاکینگ، اسپم کردن یا ...)، ممکن است این جریمه به سایت فعلیتان نیز منتقل شود. هرچند نمی توان صحت این گزینه را با قطعیت تایید کرد اما بیشتر متخصصان سئو معتقدند که چنین شرایطی وجود خواهد داشت. حتی برخی از افراد نیز این شرایط را تجربه کرده اند.

راهکار دوم: مایکروسایتی ایجاد کنید که به دامنه فعلی شما لینک می دهد

راهکار دوم نیازمند صرف زمان و تلاش بیشتری نسبت به راهکار 301 است. شما می توانید یک تعمیر اساسی بر روی سایت انجام دهید و آن را برای دامنه اصلی خود به یک مایکروسایت تبدیل کنید. این راهکار برای سایت هایی مفید خواهد بود که دارای کلمات کلیدی منطبق و هماهنگ هستند. همچنین، این استراتژی زمانی خوب کار می کند که دامنه قدیمی برای کلمات کلیدی که شما هدف قرار داده اید، دارای رتبه بندی معقولی باشد.

مزایای ایجاد یک مایکروسایت:

  • می تواند لینک های قدیمی را به سایت فعلی هدایت کند.
  • حضور واقعی تر در نتایج حاصل از موتورهای جستجوگر به معنی برندینگ بهتر و نرخ تبدیل بالاتر برای سایت است.
  • شما می توانید کارهایی عجیب و غریب بر روی مایکروسایت خود انجام دهید که به هیچ وجه بر روی سایت اصلی خود انجام نخواهید داد (تولید محتوای ویروسی را آغاز کنید یا تاکتیک های تبلیغاتی مختلف را آزمایش کنید).
  • لازم نیست یک سایت کاملا قوی داشته باشید، بیشتر مایکرو سایت ها کوچک تر از سایت اصلی هستند و تنها بر روی یک موضوع تمرکز می کنند.

معایب ایجاد یک مایکروسایت:

  • تعمیر و راه اندازی دوباره سایت قدیمی نیاز به صرف زمان زیادی دارد.
  • لینک سازی زیاد و توسعه زیاد مطالب سایت به دامنه فعلی ممکن است باعث شود موتورهای جستجوگر سایتتان را به عنوان اسپم شناسایی کند و در نهایت سایت تان را جریمه کند.
  • سایت فعلی شما هیچ کدام از لینک های با ارزش سایت قدیمی که از طریق ریدایرکت 301 ایجاد می شوند را به ارث نخواهد برد.
  • دامنه های مایکرو می توانند به صورت غیر موثر مورد استفاده قرار گیرد.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

راهکار سوم: دامنه قدیمی را دوباره بازسازی کنید و آن را به صورت مستقل اجرا نمایید

راهکار سوم یکی از گزینه هایی است که انجام آن به صرف زمان زیادی نیاز دارد اما مزایای بیشتری نسبت به گزینه های قبلی خواهد داشت. این راهکار مانند این است که یک رستوران موفق داشته باشید و یک رستوران دیگر را بخرید و هر دو را به صورت همزمان مدیریت کنید. این دو رستوران ممکن است دقیقا شبیه یکدیگر نباشند اما هر دوی آنها موفق هستند و برای شما پولسازی کنند. همین موضوع در مورد دامنه نیز صدق می کند. شما می توانید محتوای خود را بر روی دامنه قدیمی به روز رسانی کنید و محصولات مشابهی را به فروش برسانید که بر روی سایت فعلی می فروشید. اگر بتوانید رتبه ای برای هر دو سایت به دست آورید نرخ تبدیل افزایش پیدا می کند و احتمال فروش محصولانتان نیز بیشتر خواهد شد.

مزایای بازسازی دوباره دامنه قدیمی:

  • همانند راهکار دوم، اگر بتوانید برای کلمات کلیدی هدف خود جایگاه خوبی به دست آورید می توانید در نتایج جستجو موقعیت بهتری پیدا خواهید کرد.
  • اگر سایت قدیمی که خریداری کرده اید یک سایت معتبر و غنی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکار شماست، نیازی به سخت کار کردن نخواهید داشت. تنها کافیست بر روی رتبه بندی سایت خود و نرخ تبدیل تمرکز کنید.
  • سایت قدیمی در حال حاضر لینک هایی دارد که به آن اشاره می کنند و این گزینه بهتر از ایجاد یک سایت کاملاً جدید است.

معایب بازسازی دوباره دامنه قدیمی:

  • باید مطمئن شوید که سایت قدیمی، سایت جدید را تقلید نمی کند و محتوای تکراری ندارد.
  • در این گزینه نگهداری و بازسازی سایت قدیمی کمی زمانبر است. در واقع حجم کاری شما دو برابر می شود.
  • همانند راهار دوم، لینک کردن متقابل تهاجمی بین سایت ها می تواند باعث ایجاد جریمه توسط گوگل شود.

فعالیت شما به طور واقعی به اینکه چگونه کار می کنید و چه کارهایی را انجام می دهید بستگی دارد. اگر در حال حاضر می توانید سایت فعلی خود را نگهداری کنید و آن را بهینه سازی نمایید، به احتمال زیاد تنها ریدایرکت 301 برای شما کافی خواهد بود. با اینحال اگر خلاقیت بیشتری دارید و زمان کافی در دست دارید می توانید یک مایکروسایت ایجاد کنید. اگر در مدیریت و به دست آوردن پول از سایت های متعدد تبحر کافی دارید، ما راهکار سوم را به شما پیشنهاد می دهیم.

اگر در زمینه آموزش سئو، آموزش طراحی سایت، آموزش تولید محتوا، تبلیغات گوگل و ... سوالی دارید می توانید آن را با کارشناسان نوین در میان بگذارید تا آنها شما را در این زمینه های راهنمایی کنند.