زمانی که صحبت از رشد و ارزیابی وبلاگ به میان می آید، سه مورد ضروری وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید: چگونه می خواهید بازدید کنندگان جدید به سمت سایت خود جلب کنید، چگونه می خواهید این بازدید کنندگان را به مشترکانی باکیفیت تبدیل کنید و اینکه چگونه می توانید مشترکان وفادار خود را مُجاب کنید تا برای به دست آوردن مخاطبان جدید، محتوای وبلاگ شما را به اشتراک بگذارند.

همانطور که می دانید مشترکان مهم ترین بخش این فرآیند محسوب می شوند، به خصوص اگر در اوایل کار وبلاگ نویسی هستید. شما در حال حاضر زمان و منابع زیادی را برای ایجاد محتوای منحصر بفرد و عالی صرف می کنید اما مطمئناً نمی توانید بدون داشتن خواننده، نتایج مهم و قابل اعتنایی را به دست آورید.

هر زمانی که محتوای جدید در وبلاگ یا سایت خود منتشر می کنید؛ مشترکان شما ترافیک اولیه را برایتان فراهم می کنند. نکته کلیدی برای دریافت ترافیک بیشتر به سمت سایت (و به تدریج به دست آوردن بازدید و مشتری) با رشد تعداد مشترکان آغاز می شود.

خب، حالا سوال اینجاست که چگونه می توان افراد را به سایت پایبند کرد و شرایطی را فراهم کرد که دوباره به سایت شما سر بزنند؟ در این مقاله قصد داریم هفت روش خلاقانه را برای افزایش تعداد مشترکین وبلاگ بیان کنیم.

توجه: برای اینکه نکات بیان شده در این مقاله به درستی اجرا شوند، در ابتدا باید مطمئن شوید که به طور مکرر و در فواصل زمانی مشخص محتوای جدید و با کیفیت منتشر می کنید. اگر محتوای جدیدی برای خواندن نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید که افراد در سایت شما مشترک شوند. اگر دوست دارید سایت یا وبلاگ خود را توسعه دهید، سعی کنید در انتشار مطالب ناب و با کیفیت در فواصل زمانی مشخص، تعهد داشته باشید.

پست های وبلاگ خود را برای اشتراک گیری بهینه سازی کنید

اگر هدف اصلی شما افزایش مشترکین ایمیلی است پس یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید، بهینه سازی بهترین پُست های وبلاگ برای این افراد است. اینکار نیازمند صرف زمان زیاد نیست و می تواند تعداد مشترکین را در طول زمان افزایش دهد.

حتماً از خود می پرسید چرا؟ خب، پُست هایی که از لحاظ کیفی بهتر هستند می توانند ترافیک بیشتری (از طریق جستجوی طبیعی و دیگر منابع) نسبت به پُست های متوسط به دست آورند. شما می توانید مزایای ترافیک بالای این پُست ها را با اضافه کردن Call To Action بیشتر کنید.

به عنوان مثال ما متوجه شدیم که 76% از بازدید ماهانۀ وبلاگ HubSpot از پُست های قدیمی به دست می آید.

اهمیت تولید محتوا بر سئو

خب، پس شما می توانید با انجام بازبینی و به روز رسانی در این پُست ها از مزایای موجود به نفع خود استفاده کنید. اول از هر کاری باید پُست هایی که باعث ایجاد ترافیک می شوند را شناسایی کنید. شما می توانید از ابزارهای رایگانی همچون BuzzSumo برای شناسایی پست های برتر موجود در سایت یا وبلاگ استفاده کنید. همچنین، ابزار گوگل آنالیز هم می تواند به شما نشان دهد که کدام یک از مقالات وبلاگ شما بیشترین بازدید را داشته اند.

زمانی که فهمیدید چه پُست هایی بیشترین ترافیک را دریافت کرده است، سعی کنید آنها را یک به یک برای مشترکین خود بهینه سازی کنید. شما می توانید اینکار را به روشهای مختلف انجام دهید. به عنوان مثال می توانید Call To Action به پست های خود اضافه کنید، CTA اسلایدی به پُست خود بیفزایید. سعی کنید در این باره تحقیق کنید تا بدانید چه روشی در جذب بیشتر مخاطبان موثر است.

در صفحات فرود سایت چک باکس های انتخابی قرار دهید

در سال 2012، سایت HubSpot توانست در عرض سه ماه، تعداد مشترکین خبرنامه خود را تا 128% افزایش دهد. انجام این کار بسیار ساده بود. تنها کاری که انجام دادند، اضافه کردن یک فیلد چک باکس در تمامی فرم های Landing Page بود، به این ترتیب افراد می توانستند با یک کلیک در خبرنامه مشترک شوند.

به عبارت دیگر، زمانی که افراد فرمی را بر روی صفحه فرود پر می کردند تا از پیشنهادات ویژه و رایگان بهره مند شوند (به عنوان مثال کتاب الکترونیکی)، می توانستند نحوه دریافت ایمیل از طرف سایت را انتخاب کنند. چند سال از این ماجرا گذشته است و سایت HubSpot هنوز از همین طریق مشترکینی را دریافت می کند.

ایجاد چک باکس در سایت

اضافه کردن چک باکس های انتخابی به صفحات فرود یک روش ساده و راحت برای به دست آوردن مشترکین بیشتر است زیرا تنها کاری که یک فرد باید انجام دهد علامت زدن یک چک باکس است. این موضوع زمانی مهم خواهد بود که صفحات فرود مختلفی در سایت خود داشته باشید.

خب، حال سوال اینجاست که چرا نباید چک باکس را به گونه ای طراحی کنیم که به طور پیش فرض دارای تیک باشد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. شما دوست دارید چک باکس خود را به صورت انتخابی در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید، بنابراین اگر پیش فرض باکس ها تیک خورده باشند، دیگر انتخابی وجود نخواهد داشت.

همچنین، اگر به صورت خودکار این چک باکس تیک خورده باشد با تعداد مشترکین زیادی روبرو خواهید شد که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. چنین مشترکینی برای کمپین ایمیل شما بسیار بد خواهند بود زیرا باعث ایجاد نرخ تعامل بسیار پایین در ایمیل می شوند.

به مشترکین جدید خود پیشنهاد ویژه بدهید

یک روش برای تشویق مخاطبان برای عضویت در خبرنامه، ارائه آیتم های رایگان و اضافی برای افرادی است که ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهند. چیزی که بتواند برای افرادی که زمان کافی برای پر کردن این فرم اختصاص می دهند با ارزش و مفید باشد.

وبلاگ‌ داشتن یا نداشتن: پاسخی به یک مساله!حتما بخوانید: وبلاگ‌ داشتن یا نداشتن: پاسخی به یک مساله!

به عنوان مثال مدیران سایت HubSpot یک Call To Action هوشمند، پائین تصاویر هدر و سرتیتر پُست های خود قرار می دهند. CTA هوشمند بدین معنی است که اگر درحال حاضر مشترک یک سایت باشید، دیگر Call To Action را مشاهده نخواهید کرد. تنها افرادی قادر به مشاهده این مورد خواهند بود که مشترک سایت نباشند.

پیشنهاد ویژه برای مشترکین خبرنامه

سایت General Assembly برای افرادی که به عضویت خبرنامه در می آیند، 25% تخفیف برای ثبت نام در کلاس ها ارائه می دهد.

پیشنهاد ویژه به مشترکین خبرنامه

اگر دوست دارید در این مسیر باشید، به نرخ تعامل افراد در ایمیلتان نگاه دقیق تری داشته باشید تا مطمئن شوید که پیشنهاداتتان کیفیت خوبی برای مشترکان ارائه می کند. اگر افراد تنها برای دریافت کوپن تخفیف ایمیلشان را در اختیار شما قرار می دهند، مطمئناً پس از چند وقت از ایمیل های شما خسته شده و عضویت خود را لغو می کنند.

به پست ها، صفحه اصلی و صفحه تماس با ما Call to Action هوشمند اضافه کنید

در قسمت قبل در مورد Call To Action های هوشمند صحبت کردیم. موقعیت های استراتژیکی برای قرار دادن CTA در سایت وجود دارد. این فراخوان ها تنها برای بازدیدکنندگانی نمایش داده خواهد شد که در حال حاضر در سایت شما مشترک نیستند.

زمانی که CTA ها را ایجاد می کنید، مطمئن شوید که آن ها را ساده و روشن طراحی می کنید. کاری نکنید که افراد مجبور به پر کردن فرم های طولانی شوند. اگر تنها به آدرس ایمیل آنها احتیاج دارید تنها آن را درخواست نمایید. زمانی که این فرایند را ساده و بی دردسر طراحی می کنید؛ شانس پُر کردن فرم های موجود را افزایش خواهید داد.

باید بدانید که این موارد در کجای سایت بهتر کار می کنند. این موضوع به نوع تجارت و اهداف شما بستگی دارد اما بهترین مکان ها برای قرار دادن CTA وبلاگ، صفحه اصلی و صفحه تماس با ما است.

وبلاگ

افرادی که در حال خواندن وبلاگ شما هستند ممکن است به محتوای شما علاقه مند باشند. بنابراین بهتر است این روش را نیز امتحان کنید و از آنها بپرسید که آیا علاقه دارند از طریق ایمیل در خبرنامه وبلاگ شما عضو شوند یا خیر؟

Call to action هایی برای مشترکین خود ایجاد کنید و آن را به طور مستقیم در داخل هر کدام از پُست های وبلاگ خود بگنجانید. البته این موارد نباید جایگزین CTA تولید کننده بازدیدکننده در وبلاگ شود. در عوض، شما می توانید به سادگی این موارد را در پُست های خود به عنوان CTA ثانویه و به طور مستقیم زیر فراخوان هایی که منجر به تولید بازدیدکننده می شوند، قرار دهید.

در ادامه با نمونه ای از CTA که در پایین پُست قرار دارد آشنا می شوید:

اهمیت قرار دادن CTA خبرنامه در وبلاگ

چرا این فراخوان ها بهتر است به جای سایدبار در پایین پُست قرار گیرد؟ این موضوع را در بخش بعدی مورد بحث قرار خواهیم داد.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

صفحه اصلی سایت

اگر افزایش تعداد مشترکین سایت یکی از اهداف بزرگ شماست، اضافه کردن CTA به صفحه اصلی را در یک دوره زمانی خاص مد نظر داشته باشید. اگر بتوانید این CTA ها را هوشمندانه طراحی کنید، می تواند به عنوان یک بنر کوچک نشان داده شود که در عرض صفحه اصلی سایت بین دو ماژول دیگر اجرا می شود.

اگر CTA شما هوشمند نیست، می توانید آن را بسته به اهدافی که دارید در موقعیت های متفاوت قرار دهید. آیا افزایش تعداد مشترکین جزو اهداف اصلی شماست؟ اگر چنین است سعی کنید آن را جایی قرار دهید که بیشتر به چشم بیاید. به شکل زیر توجه کنید:

قرار دادن Call To Action در صفحه اصلی سایت برای خبرنامه

اگر افزایش تعداد اعضای خبرنامه جزو اهداف اصلی شما نیست می توانید آن را در فوتر سایت خود قرار دهید. کاری که سایت Lynton Web انجام داده است:

CTA عضویت در خبرنامه در فوتر وبسایت

صفحه تماس با ما

برای بیشتر سایت ها، صفحه تماس با ما یکی از صفحات پربازدید در سایت است. البته برخی از افراد این موضوع را نادیده می گیرند و از آن در تولید بازدیدکننده استفاده نمی کنند. اضافه کردن فرم های انتخابی در این صفحه می تواند تعداد زیادی از بازدید کنندگان را به مشترکین با ارزش تبدیل کند. به عنوان مثال سایت Backlinko گزارش کرده است که صفحه تماس با ما در سایت آنها با نرخ 5.81% بازدید کننده را به مشترکین تبدیل کرده است:

اینفوگرافیک: چگونه بهینه سازی وبلاگ و مطالب را مثل یک حرفه‌ای انجام دهیم؟حتما بخوانید: اینفوگرافیک: چگونه بهینه سازی وبلاگ و مطالب را مثل یک حرفه‌ای انجام دهیم؟

قرار دادن CTA در صفحه تماس با ما

فراخوان ها را جایی قرار دهید که افراد به آن توجه می کنند

زمانی که به سایت خود نگاه می کنید به این موضوع توجه داشته باشید که پر کردن فرم های CTA ممکن است برای برخی از افراد گیج کننده باشد. به خاطر داشته باشید که هر چقدر این موارد مزاحم و سردرگم کننده باشد، کاربران کمتر در سایت تعامل خواهند داشت.

به عنوان مثال، اگر در سایت خود سایدباری دارید، باید به این موضوع فکر کنید که این مورد چگونه می تواند بر روی نرخ تبدیل تاثیرگذار باشد. تجربه کاربری چه طور؟ بازاریابان شرکت های مختلف گزارش کرده اند که سایدبار در وبلاگ برای خوانندگان یک مزاحمت بزرگ است.

به عنوان مثال مدیران سایت IMPACT با حذف سایدبار از وبلاگ، افزایش 71% در نرخ تبدیل را تجربه کردند. شکل زیر نشان دهنده ظاهر سایت قبل از انجام تغییرات است. توجه داشته باشید که CTA در سایدبار سمت راست قرار دارد که با پیکان قرمز نشان داده شده است:

خذف خبرنامه پیامکی از سایدبار سایت

آنها سایدبار را حذف کردند و CTA خود را زیر تصاویر اصلی گذاشتند:

قرار دادن باکس عضویت در خبرنامه

بیشتر سایت ها نیز تجربه یکسانی دارند. عناصری که در سایدبار قرار داده می شود تاثیر خوبی بر روی تجربه کاربری نخواهد داشت. زمانی که سایدبار حذف می شود، می توان CTA را به صورت هوشمندانه در پایین پُست های وبلاگ قرار داد. همچنین امکان قرار دادن این موارد در هدر وبلاگ نیز وجود دارد که با اسکرول کردن کاربر در میان پست ها نشان داده می شود:

قرار دادن دکمه عضویت در خبرنامه در هدر وبلاگ

در میان شرکت های بزرگ، گوگل یکی از نمونه های عالی در این زمینه است. گوگل نیز سایدبار خود را سال 2016 حذف کرد و از این طریق توانست تجربه کاربری را بهبود ببخشد. اگر شما نیز در وبلاگ یا سایت خود سایدبار دارید، ممکن است بخواهید نرخ تبدیل و تجربه کاربری خود را امتحان کنید. اما چیزی که ما دریافته ایم این است که حذف سایدبار می تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد، تجربه موبایلی را با طراحی و کاهش زمان بارگذاری، بهتر کند.

همانطور که می دانید گوگل ارزش زیادی برای سرعت بارگذاری صفحات سایت قائل است. بنابراین حذف کردن سایدبار و سایر عناصر در سایت می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی رتبه بندی سایت و ترافیک طبیعی آن داشته باشد.

از طریق ایمیل دوره آموزشی برگزار کنید

اگرچه کتاب های الکترونیکی، مقاله های گزارشی و سایر محتوایی که بازدید کننده جذب می کنند می توانند نقش موثری در بازاریابی داخلی داشته باشد اما واقعیت این است که انواع خاصی از محتوا، در این زمینه بسیار با ارزش تر از بقیه موارد خواهند بود.

به این موضوع خوب فکر کنید. آیا یک کتاب الکترونیکی رایگان با دوره های آموزشی مهم به همراه مدارک معتبر قابل مقایسه خواهد بود؟ مطمئناً چنین نیست. ارزش یک دوره آموزشی بسیار بالاتر از یک کتاب الکترونیکی رایگان است. علاوه بر این با آموزش مشتریان، می توانید روابطی را با آنها ایجاد کنید که بسیار قابل اعتماد و موثر است و آنها را به تعامل با شما تشویق می کند.

کاگان بعد از اینکه متوجه شد یکی از دوستانش با استفاده از این روش توانسته است 30000 مشترک جدید به دست آورد، تصمیم گرفت با ایجاد دوره آموزشی 12 هفته ای این کار را امتحان کنید. CTA ای که طراحی کرده بود شبیه شکل زیر است:

برگزاری کلاس های آموزشی از طریق ایمیل

البته ایجاد یک دوره آموزشی از طریق ایمیل نیازمند صرف زمان و منابع بسیاری است. برای اینکه بتوانید موارد با ارزشی در اختیار  مشترکین خود قرار دهید باید سعی کنید دوره آموزشی را با کیفیت تر طراحی کنید. این موضوع بدین معناست که از طراحی زیبا و تجربه کاربری بدون نقص استفاده کنید و هر کدام از ایمیل ها را برای مشترکین خود با اهمیت سازید.

ممکن است برای انجام تمامی این موارد به یک فریلنسر نیاز داشته باشید. خبر خوب این است که در مورد محتوا، نیازی ندارید کار را از همان ابتدا شروع کنید. شما می توانید محتوای خود را از محتواهایی که در حال حاضر دارید تهیه کنید. البته نیاز به انجام تغییر در این محتوا خواهید داشت.

با استفاده از این روش، مشترکین با کیفیتی به دست می آورید. همچنین اضافه کردن جنبه "زمان محدود" به این دوره آموزشی یک روش عالی برای تشویق کاربران است تا در سایت شما ثبت نام کنند. تنها باید مطمئن شوید که از قبل، دوره آموزشی خود را تبلیغ کرده اید. شما می توانید تبلیغات خود را در رسانه های اجتماعی قرار دهید.

با لحن خوب و زیبا درخواست کنید

شما می توانید توجه افراد را با متون جذاب و زیبا به سایت خود جلب کنید. اگر لحن و متن شما خوب نباشد مطمئن باشید که مشترکین خود را از دست خواهید داد. حتماً شما هم با CTA هایی مواجه بوده اید که احساس خوبی در شما ایجاد نکرده است. در حقیقت، در بیشتر مواقع اینگونه موارد باعث می شود بازدید کننده، سایت را به سرعت ترک کند. به مثال های زیر توجه کنید:

  • بله، من می خواهم در هزینه های خود صرفه جویی کنم/نه من پول کافی دارم.
  • بله، دوست دارم به روزرسانی مورد نیاز را دریافت کنم/نه دوست ندارم این اتفاق بیفتد.
  • بله،دوست دارم وزن کم کنم/نه متشکرم من اندام خوبی دارم.

شما باید بدانید که موقعیت متعادل برای کسب وکار شما دقیقاً کجاست که البته این موضوع به برند شما بستگی دارد. در برخی از کسب وکارها به کار بردن جملات خنده دار و بامزه باعث آزار بازدید کننده نمی شود. البته همانطور که گفتیم این موضوع به نوع کسب وکار شما بستگی دارد.

در خواست از کاربران برای عضویت در خبرنامه

در متونی که به کار می برید خلاق باشید و سعی کنید جمله بندی های متفاوتی را امتحان کنید تا تاثیر آن را بر روی نرخ تبدیل بفهمید. با لحن زیبا و خوب از آن ها درخواست کنید. افرادی که تازه وارد سایت شما شده اند ممکن است با برند شما آگاهی نداشته باشند، پس در انتخاب جملات و کلمات هوشمندانه رفتار کنید.

از کاربران برای عضویت در خبرنامه درخواست کنید

امیدواریم این پُست به شما کمک کند تعداد مشترکین خود را به خوبی افزایش دهید. خوشحال می شویم پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذاریم. همچنین در صورتی که در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو و آموزش بازاریابی محتوا سوالی دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید. کارشناسان نوین، در اولین فرضت سوالات شما را بررسی کرده و به آنها پاسخ می دهند.