آیا داشتن یک وبلاگ تاثیر دارد؟ این سوالی است که قرار است در این مطلب بدان بپردازیم. البته پاسخ کوتاه این سوال احتمالاً برایتان واضح است: بله، شما باید وبلاگ داشته باشید. اما داشتن یک وبلاگ چه ضرورتی دارد، شما به عنوان یک نویسنده با چه چالش‌هایی روبرو هستید و چگونه باید این چالش‌ها را پشت سر بگذارید؟ در ادامه جواب تمام این سوال‌ها را به شما می‌دهیم.

وبلاگ‌نویسی تاثیر بسیاری بروی سئوی شما دارد!

اضافه کردن محتوا به صورت دائمی، یک بخش ضروری از هر استراتژیِ سئویی است. با تولید محتوا شما می‌توانید در کلمات کلیدی جدید و همینطور کلمات کلیدی فعلی خود جایگاه بهتری را کسب کنید. چرا؟ چون وبلاگ‌نویسی مداوم باعث می‌شود که گوگل، وب‌سایت شما را به عنوان یک منبع فعال، زنده و مرتبط شناسایی کند و این موضوع مطمئناً در رتبۀ سایت شما تاثیر خواهد داشت.

در یک کلام، هر چقدر که وبلاگ شما آپدیت‌های بیشتری داشته باشد، شانس شما برای پیشی گرفتن از رقبایتان در جستجو‌های گوگل بیشتر می‌شود.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

وبلاگ‌نویسی یک راهکار عالی بازاریابی است!

وبلاگ یک ابزار عالی بازاریابی برای هر وب‌سایتی محسوب می‌شود. از طریق وبلاگ، شما می‌توانید به خوانندگان دربارۀ برند، محصولات و خدمات خود بگویید.

همچنین با ارائۀ آموزش‌ها و راهکارهای مختلف در وبلاگ خود، می‌توانید اعتماد مشتریان و خوانندگان را بدست آورید و جدیدترین اخبار، برنامه‌ها و ایده‌های کاری برندتان را با آنها در میان بگذارید. با نوشتن مطالب با کیفیت و مدیریت خوب، وبلاگ شما به راحتی می‌تواند تبدیل به آن دلیلی شود تا کاربران دوباره به وب‌سایت شما سر می‌زنند. علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید از طریق بخش نظرات وبلاگ خود با مخاطبان در ارتباط باشید.

وبلاگنویسی میتواند چالشبرانگیز باشد!

در صورتی که شما یک سیستم مناسب برای مدیریت محتوای خود (سایت‌ساز پرتال، وردپرس یا ...) داشته باشید، دیگر انتشار محتوا کار چندان سختی نخواهد بود. اما نوشتن مطالب چطور؟ خب، نوشتن یک مطلبِ (یا شاید بهتر است بگوییم داستانِ) عالی هنوز هم به همان سختی است که در عهد بوق بود و نیاز به داشتن مهارت‌هایی دارد. برای شروع لازم است که شما یک درک خوب از زبان فارسی و دستورالعمل آن داشته باشید. این را نیز باید در نظر داشته باشید که نوشتن یک کار خلّاقانه است و نیاز به ایده‌پردازی و البته، کمی جسارت به خرج دادن دارد. یک مساله دیگر هم برای خوب نوشتن، تسلط بروی موضوع و البته شناختی نسبی از فضای اینترنت، اصولِ سئو و تجربۀ کاری است.

تک تک موارد ذکر شده اهمیّت بسیار زیادی دارند. اما متاسفانه در حال حاضر اکثر وبلاگ‌نویسان ایرانی به آنها توجه چندانی نمی‌کنند. نتیجه چیست؟ هزاران وبلاگ فارسی که در آنها سرعت به کیفیت ترجیح داده می‌شود و نتیجه محتوای آشغال است. هزاران مطلبی که اصلاً قابل خواندن نیستند و چیز زیادی هم برای ارائه ندارند. چرا که نویسنده‌های این مطالب تنها به یک مساله اهمیت می‌دهند و آن هم سئو و بدست آوردن کاربران بیشتر است. آنها هیچوقت به این نکته توجه نمی‌کنند که وقتی نتوانیم کاربران را با ارائه مطالب مفید نگه داریم، دیگر حضور آنها در سایت ما چندان مهم نیست و تنها به تاثیر مثبت کار خود در کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند. اما با کمال مسرت، باید به آنها هشدار بدم که در نهایت روبات گوگل با دیدن شرایط و نارضایتی کاربران، به آب‌زیرکاهی آنها پی خواهد برد و دیگر برایشان تره هم خرد نمی‌کند.

بنابراین تنها در صورتی شروع به وبلاگ‌نویسی کنید که حاضر باشید وقت خود را بگذارید تا مطالب مرتّب، جذاب و خوانا بنویسید. پیشنهاد می‌کنم برای این منظور به سراغ سری مطالب ما در رابطه با بازاریابی محتوا بروید و در رابطه با ایده‌پردازی در بازاریابی محتوا و تولید محتوای تاثیرگذار بیشتر بخوانید.

وبلاگنویسی میتواند لذت‌بخش باشد!

‌مساله آخر که فکر می‌کنم بسیار حائز اهمیت است، لذت وبلاگ‌نویسی است. همانطور که گفتیم نوشتن خوب یک کار به شدت خلّاقانه است. بنابراین اگر برای آن وقت بگذارید و مطالبی با کیفیت را در زمینۀ کاری خود تولید کنید، مطمئناً از فرآیند انجام اینکار لذت خواهید برد. به علاوه، از آنجایی که بعضی مواقع لازم است برای نوشتن یک مطلب معتبر، تحقیقاتی را در زمینۀ کاری خود انجام دهید، وبلاگ‌نویسی می‌تواند باعث افزایش معلومات خود شما هم بشود.

با این حساب، پیشنهاد من به شما این است که: با عشق وبلاگ‌نویسی کنید!

نتیجهگیری نهایی: وبلاگ‌ داشتن یا نداشتن؟

باز هم می‌گویم: شما باید برای وب‌سایت خود یک وبلاگ داشته باشید و حداقل هر از چند گاهی یک مطلب جدید منتشر کنید. چرا؟ چون وبلاگ‌نویسی هم برای سئو عالی است و هم در بازاریابی شما و کسب اعتماد مشتریان تاثیر بسزایی خواهد داشت. به علاوه، اگر کمی چاشنی عشق به مطالب خود اضافه کنید، حتی خودتان هم از وبلاگ‌نویسی لذت خواهید برد.