یک پست وبلاگ برای آنکه بتواند در نتایج جستجو جایگاه خوبی به دست آورد، حداقل باید 300 کلمه داشته باشد. مقالاتی که طولانی تر هستند نسبت به پست های کوتاه تر، راحت تر ایندکس شده و رتبه بندی بهتری به دست می آورند. اما نوشتن پُست های طولانی، نیازمند مهارتِ بالا در نویسندگی است و نویسندگان کمی هستند که می توانند محتوایی خوانا با بیش از 1000 کلمه تولید کنند.

با این حال، وجود چنین پُست های طولانی برای سئو و بهینه سازی سایت بسیار مهم است. در این مقاله برایتان توضیح خواهیم داد که طول و تعداد کلماتِ یک پست چه اهمیتی برای سئو سایت دارند و چگونه می توانید با لحاظ کردن چند نکته، محتوایی طولانی و در عین حال قابل خواندن تولید کنید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

چرا پست های طولانی در گوگل رتبه بندی بهتری کسب می کنند؟

اگر شما بتوانید پست بلند (1000 کلمه یا بیشتر) برای وبلاگ خود بنویسید، شانس تان برای به دست آوردن رتبه های بالا در نتایج جستجو افزایش می یابد. در وبلاگ نوین، تعداد کلماتِ مقالات، معمولاً بیش از 1000 کلمه است و این موضوع در بالا رفتن رتبه سایت ما در نتایج جستجو و بالطبع ترافیک سایتمان، تاثیر بسیار زیادی داشته است.

دلایل متعددی برای رتبه بندی بهتر پست های طولانی وجود دارد. شاید بتوان گفت مهم ترین دلیل این است که گوگل در متون طولانی نشانه های بیشتری را پیدا می کند و راحت تر موضوع و هدف پست را درک می کند. اگر پُست خود را برای موتور جستجو بهینه سازی کنید، استفاده از کلمات کلیدی در متن نوشته راحت تر خواهد بود. زمانی که پست وبلاگتان طولانی است، دیگر نیازی به Keyword Stuffing نخواهید داشت و تعدد تکرار کلمات کلیدی در متن، متعادل خواهد بود. در این شرایط، پُست شما سرتیتر ها، لینک ها و تصاویر بیشتری خواهد داشت که در هر کدام به طور طبیعی از کلمات کلیدی استفاده شده است.

نکتۀ مهم دیگر این است که پست تان برای تعداد بیشتری کلمه کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) رتبه بندی بالایی به دست می آورد. همچنین، به احتمال زیاد در پست های طولانی از موضوعات متعددی حرف می زنید. به این ترتیب، مقاله شما برای تعداد زیادی از کلیدواژه ها رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست می آورد. اگر تمامی این موارد به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، ترافیک زیادی از طریق موتورهای جستجو به سایت شما روانه خواهد شد.

رابطه خوانا بودن پست وبلاگ و تعداد کلمات آن

یکی از معایب پست های طولانی (بیش از 1000 کلمه) این است که در برخی موارد امکان خواندن آنها بسیار سخت و حتی گاهی اوقات غیر قابل فهم می شوند. اگر می خواهید مطالبی با بیش از 1000 کلمه بنویسید، در ابتدا باید مهارت بالایی در نویسندگی داشته باشید تا بتوانید خوانندگان را به مطالعه تمام مقاله ترغیب کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که محتوای طولانی می تواند خوانندگان را بترساند و آنها را از مطالعه مقاله منصرف کند.

مقالات طولانی که نگارش ضعیفی هم دارند، هیچ وقت به طور کامل خوانده نخواهند شد. بازدیدکنندگان نیز معمولاً استقبال چندانی از این نوع مقالات نمی کنند و سایت را به سرعت ترک می کنند. این نوع مقالات معمولاً در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته نمی شوند و بیشتر کاربران پس از مشاهده چنین مطالبی، دیگر به سایت شما بر نمی گردند. در آخر باید گفت، مقالات طولانی با نگارش ضعیف رتبه بالایی در نتایج گوگل به دست نخواهند آورد، نه به این علت که نکات سئو را رعایت نکرده اند، بلکه تنها به دلیل تجربه کاربریِ بدی که به مخاطبان ارائه می کنند.

تنها روش موفقیت پُست های طولانی وبلاگ این است که مطمئن شوید متن ها ساختار زیبایی دارند و خواندنشان برای بازدیدکنندگان آسان است. اگر پست شما واقعا طولانی است، توضیح مختصری را به ابتدایش اضافه کنید. همچنین، مطمئن شوید که تمام پاراگراف هایتان کوتاه و مختصر هستند. سعی کنید تا حد ممکن از زیر تیترهای متعدد استفاده کنید. تلاش کنید مهارت کافی در نویسندگی کسب کنید تا بتوانید سبک نوشتاری جذابی پیدا کنید. از جملات کوتاه و گیرا استفاده کنید. در آخر باید گفت، تا جایی که می توانید از به کار بردن کلمات سخت و دشوار خودداری کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در بالا اشاره کردیم، پست های وبلاگ تان باید بیشتر از 300 کلمه باشند، در غیر اینصورت رتبه خوبی در مورتوهای جستجو به دست نمی آورند. اگر نویسنده ای با تجربه هستید می توانید مطالب طولانی خوبی (بیش از 1000 کلمه) برای وبلاگ یا وب سایت خود بنویسید، اما مطمئن شوید که چینش ساختار متن خوب است و خواننده در مطالعه مطلب مشکلی ندارد. اگر هم بهترین نویسنده مجموعه تان نیستید، پیشنهاد می کنیم تعداد کلمات پست های تان را بین 700 الی 800 نگه دارید.

نوشتن محتوای با کیفیت کار سختی است، به خصوص اگر هدفتان به دست آوردن ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو باشد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم از پلاگین های Yoast یا All In One Seo استفاده کنید. این افزونه ها به شما کمک می کنند با رعایت نکات سئو، پست های طولانی بنویسید.

امیدواریم پس از خواندن این مقاله و رعایت نکات آن بتوانید بهترین مقالات طولانی را در حوزه تخصصی خود بنوبسید. در صورتی که در زمینه بازاریابی محتوا سوالی دارید، می توانید آن را از طریق دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. کارشناسان نوین همراه شما خواهند بود.