بیشتر افراد به سئوی سایتشان در موتور جستجوی بینگ یا فاکتورهای رتبه بندی در آن توجهی ندارند و فقط و فقط بر روی گوگل تمرکز می کنند. حتی بسیاری از افراد نمی دانند موتور جستجوی بینگ چیست؟

با این حال، طی چند سال اخیر، بازار موتور جستجوگر بینگ به آرامی در حال افزایش است زیرا مایکروسافت سعی می کند در حوزه موتورهای جستجوگر گوگل را به چالش بکشد.

اگر به تغییراتی که در این ماه رخ داده است توجه کرده باشید یا اخبار آن را شنیده باشید، متوجه خواهید شد که تغییر اساسی در حوزه موتورهای جستجو رخ داده است که این تغییر همه افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

بیگ بینگ اتفاق افتاده است

من قصد دارد به طور رسمی از واژه بیگ بینگ (به جای بیگ بنگ!!!) برای نشان دادن روزی استفاده کنم که یک تغییر ساده در مرورگرها دنیای جستجو را برای همیشه تغییر داد. مرورگر موزیلا نسخه 34 فایرفاکس خود را در اول دسامبر 2014 منتشر کرد.

در این میان یک تغییر بیشتر از سایر موارد حوزه موتورهای جستجو را تغییر داد.

رتبه بندی در موتور جستجوگر بینگ

فایرفاکس، موتور جستجوی پیش فرض خود، یعنی گوگل را حذف کرد و به جای آن از موتور جستجوی یاهو استفاده کرد. این موضوع زمانی رخ داد که بینگ نتایج جستجوی یاهو را پشتیبانی می کرد. همچنین فایر فاکس موتور جستجوی پیش فرض خود در روسیه را از گوگل به یاندکس تغییر داد. این اتفاق به این معنی است که ممکن است در آینده نزدیک نیز کشورهای دیگر موتور جستجوی خود را از گوگل به دیگر موتورهای جستجو تغییر دهند.

این موضوع دقیقاً به چه معناست؟

خب، اجازه دهید مستقیماً به سراغ اصل مطلب برویم. طی یک شب، میزان سهم جستجوی ایالت متحده آمریکا از موتور جستجوی یاهو در کاربران جدید مرورگر فایر فاکس از 9.64% به 29.4% افزایش یافت. به همین دلیل، طی 24 ساعت استفاده از گوگل نیز از 82.14% به 63.46% کاهش پیدا کرد.

اهمیت موتور جستجوگر بینگ

این تغییر بزرگی است که باید به آن توجه کنید. به خاطر داشته باشید که این تاثیر در عرض 24 ساعت بعد از انتشار به روزرسانی ایجاد شد. این موضوع بدین معنی است که هنوز میلیون ها نفر از مردم جهان مرورگر فایرفاکس خود را به روز رسانی نکرده اند.

آیا ترافیک حاصل از موتور جستجوی بینگ با ارزش است؟

بیشتر افراد معتقدند که ترافیک حاصل از بینگ ارزش زیادی ندارد، نمی تواند بازدید کننده را به مشتری تبدیل کند و کاربران اینترنت از این طریق خرید نمی کنند. این عقیده به هیچ عنوان صحیح نیست. به همین خاطر سعی می کنیم در این مقاله داده های موجود در مورد ترافیک بینگ را برای وب سایت Matthew Woodward مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه ترافیک حاصل از جستجوی بینگ با گوگل

این داده ها همه اطلاعاتی که شما نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. ترافیکی که از موتور جستجو بینگ حاصل می شود:

  • نرخ پرش (Bounce Rate) پایینی دارد.
  • از صفحات بیشتری بازدید می کند.
  • زمان بیشتری را بر روی سایت صرف می کند.
  • تعداد عضویت در خبرنامه بیشتری دارد.
  • کلیک بر روی لینک های حامی نیز بیشتر است.

قبل از اینکه قضاوتی در این مورد داشته باشیم باید نگاهی به داده های موجود بیندازیم.

ویژگی بزرگ سئو بینگ

بهترین چیزی که یک تغییر بزرگ به دنبال دارد این است که انسان ها از تغییر متنفرند. تغییر، انسان را از موقعیت امنی که برای خود ساخته است خارج می کند و آن ها را وادار به اتخاذ تصمیماتی می کند که قبلاً از انجامشان واهمه داشتند.

به همین دلیل، برای آن دسته از افرادی که از تغییر استقبال می کنند، فرصتی استثنایی به وجود می آید. از سال 1998، متخصصان سئو تنها بر روی گوگل تمرکز داشته اند و تقریبا 16 سال است که گوگل اصلی ترین موتور جستجوگر در جهان به شمار می آید و همۀ کارهای مرتبط با سئو برای به دست آوردن رتبه بالا در نتاسج جستجوی گوگل انجام می شود.

چگونه بهترین دوره سئو را پیدا کنم؟ (بررسی 8 معیار)حتما بخوانید: چگونه بهترین دوره سئو را پیدا کنم؟ (بررسی 8 معیار)

همین امر باعث شده است که نتایج حاصل از موتور جستجوی گوگل، حتی برای افرادی که مهارت بالایی در سئو دارند، بسیار رقابتی باشد. در این میان موتورهای جستجویی همچون بینگ به شدت نادیده گرفته شده اند و بیشتر افراد معتقدند که اگر شما رتبه بندی خوبی در گوگل داشته باشید در بینگ نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

مزیت بزرگ موتور جستجوی بینگ

اما به هیچ عنوان اینگونه نیست. الگوریتم هایی که در این دو موتور جستجو به کار رفته اند بسیار متفاوتند. اگر نتایج موجود برای یک کبمه کلیدی یکسان را در هر دو موتور جستجو مقایسه کنید، متوجه این تفاوت خواهید شد.

به همین خاطر باید تفاوت های کلیدی این دو موتور جستجو را بشناسید تا بتوانید از مزایای موتور جستجوگر بینگ به نفع خود استفاده کنید.

بازاریابی موتور جستجوگر بینگ - ابزارها و منابع رایگان

قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث سئو در بینگ شویم بهتر است با ابزارها و منابع بازاریابی در بینگ آشنا شوید. بر خلاف گوگل، مایکروسافت تعداد زیادی ابزار و منابع رایگان مفید ایجاد کرده است که می توان از آنها به خوبی استفاده کرد. بر اساس ابزارهایی که این شرکت ارائه کرده است می توان نتیجه گرفت که موتور جستجوی بینگ بسیار سئو دوست است.

راهنمای سئو بینگ برای وبمسترها

پیش از هر کاری باید راهنمای بینگ برای وبمسترها را مطالعه کنید تا بتوانید سرعت انجام کارها را به حداکثر برسانید. این راهنما مانند راهنمایی که در گوگل وجود دارد پیچیده و دشوار نیست و می توانید به راحتی آن را مطالعه کنید.

وبمستر تولز بینگ

وبمستر تولز بینگ بسیار فوق العاده است. اگر هنوز سایت خود را راه اندازی نکرده اید بهتر است همین حالا این کار را آغاز کنید. وبمستر تولز بینگ حاوی ابزارهای بسیار جالبی است که شامل کاوشگر بک لینک نیز می باشد. شما می توانید به دقت کلیدواژه هایی که در آن رتبه بندی شده اید را مشاهده کنید، ایندکس های سایت را ببینید، مشکلات موجود را شناسایی کنید و کارهای دیگری نیز انجام دهید.

تحلیل گر سئو در بینگ

تحلیل گر بینگ یا Bing Website Analyzer نیز ابزاری عالی برای تشخیص این است که آیا همه صفحات سایت از سئوی بینگ پیروی می کنند یا خیر. کافیست آدرس سایت خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن آدرس لیستی از پیشنهادات را دریافت خواهید کرد که می توانید بر اساس آن رتبه بندی سایت در موتورهای جستجوی بینگ و یاهو را بهبود ببخشید.

مجموعه ابزارهای سئوی مایکروسافت

یکی از ابزارهایی که زیاد در میان افراد شناخته شده نیست مجموعه ابزار سئوی مایکروسافت یا همان Microsoft SEO Tool Kit است. این مجموعه، شامل اپلیکیشن های دسکتاپی است که سایت شما را برای یافتن مشکلات سئو بررسی می کند. استفاده از آن بسیار ساده و آسان است. شما می توانید این مجموعه ابزار را به صورت رایگان مورد استفاده قرار دهید.

وبلاگ وبمستر بینگ

درست همانند گوگل، یک وبلاگ برای وبمسترهای بینگ وجود دارد که باید آن را بخوانید و در آن عضو شوید. برخی از پُست هایی که در این وبلاگ منتشر می شود بسیار جالب و سرگرم کننده است.

وبلاگ کیفیت جستجو در بینگ

تصور کنید که مت کاتز و سایر اعضای تیم ضد اسپم گوگل وبلاگی را منتشر کنند که در آن تمامی کارهایی که در حال انجام و بررسی آن هستند را با کاربران به اشتراک بگذارند. این دقیقا همان کاری است که بینگ  در وبلاگ کیفیت جستجو Search Quality Blog انجام داده است. در این وبلاگ بینش بسیار شگفت انگیزی در مورد دنیای جستجو ارائه شده است.

تماس با تیم وبمسترهای بینگ

یکی از بهترین ابزارها، توانایی تماس با وبمسترهای بینگ است. بنابراین اگر سایت شما مشکلی داشته باشد یا به هر دلیلی به کمک این افراد نیاز داشتید می توانید به سادگی و به طور مستقیم با تیم وبمسترهای بینگ تماس برقرار کنید.

عوامل مهم رتبه بندی در بینگ

تفاوت های کلیدی بین رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل و بینگ چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی این موارد را با هم مرور کنیم.

تعامل کاربران

یکی از قوی ترین سیگنال ها در بینگ، تعامل کاربران با یک سایت است. تعامل قوی کاربران در سایت باعث افزایش رتبه بندی شما در موتور جستجوی بینگ خواهد شد. آنها این موضوع را از طریق واژه شناخته شده ای با عنوان Pogosticking اندازه گیری می کنند که در آن فردی جستجویی را انجام می دهد، بر روی نتایج جستجو کلیک می کند و سپس دوباره به نتایج جستجو باز می گردد زیرا نتیجه دلخواهش را به دست نیاورده است.

این گزینه یک سگینال منفی برای موتورهای جستجو محسوب می شود. اگر افراد زیادی از طریق نتایج جستجو از سایت شما بازدید کنند و دوباره به نتایج حاصل برگردند، به این معنی است که کاربران تعامل خوب و قوی با سایت شما نداشته اند.

ریچ اسنیپت چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟حتما بخوانید: ریچ اسنیپت چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟

با این حال اگر کاربران از طریق موتورهای جستجوگر وارد سایت شما شوند و دیگر به نتایج جستجو برنگردند یا در سایت شما دیدگاه ثبت کنند، این فعالیت یک سیگنال قوی برای موتورهای جستجوگر محسوب می شود.

نرخ کلیک یا CTR

بینگ نیز نرخ کلیک را از طریق صفحات نتایج جستجوی خود اندازه گیری می کند و از این داده ها به همراه داده های مرتبط با تعامل کاربران برای بهبود نتایج استفاده می کند. به عنوان مثال اگر فرض کنیم که همه شرایط یکسان بوده است، اگر رتبه 1 در نتایج جستجو نرخ کلیک 20% و رتبه 2 نرخ کلیک 40% را به دست آورده باشد، بدین معنی است که موقعیت 2 مرتبط تر بوده است.

به همین خاطر باید عناوین و توضیحات خود را بگونه ای بنویسید که با تمامی مواردی که در ذهن یک فرد وجود دارد منطبق باشد. پیشنهاد می کنیم این کار را از طریق کلمات کلیدی انجام دهید.

سیگنال های شبکه های اجتماعی

بحث های زیادی در مورد تاثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی در رتبه بندی گوگل وجود دارد. می توان با اطمینان گفت که سیگنال های اجتماعی یکی از فاکتورهای رتبه بندی مهم برای گوگل است. این موضوع برای موتور جستجوی بینگ نیز صادق است.

بنابراین به جای اینکه به بحث های افراد در این باره گوش کنید بهتر است سیگنال های اجتماعی را به عنوان یک بخش اصلی از استراتژی سئوی خود قرار دهید. این موضوع می تواند بر روی رتبه بندی شما در گوگل و بینگ اثر داشته باشد.

با اینحال بینگ پُست هایی که در فیسبوک و توییتر وجود دارد را به طور مستقیم در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد که از نتایج معمولی متمایز است. بینگ تاکید بیشتری بر روی سیگنال های اجتماعی دارد. به همین خاطر باید بتوانید از این گزینه به نفع سایت خود استفاده کنید.

مالکیت فکری بینگ

گوگل قابلیتی را با عنوان مالکیت فکری معرفی کرده است که به افراد اجازه می دهد محتوایی که نوشته اند را در اختیار افراد قرار دهند. بنابراین گوگل می تواند از این طریق متخصص بودن افراد در حوزه های مختلف را مشخص کند. این موضوع هنوز هم وجود دارد. بینگ نیز قابلیت حق تالیف خود را ایجاد کرده است. نتایج موجود در موتور جستجوگر بینگ موارد زیر را نشان خواهد داد:

  • خلاصۀ لینکداین شما
  • سایر پروفایل های اجتماعی
  • امتیاز Klout
  • موضوعات تاثیرگذار
  • دو مورد از لحظات تاثیر گذار توییتر در 7 روز گذشته
  • دو مورد از پست های تاثیرگذار اینستاگرام در 90 روز گذشته

شما می توانید از قابلیت صفحات پیوسته بینگ (connected pages) نیز به نفع خود استفاده کنید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

بک لینک از اهمیت کمتری برخوردار است

توجه به این نکته بسیار مهم است که بک لینک ها در بینگ نسبت به گوگل از اهمیت کمتری برخوردار هستند. اگر نتایج جستجوی بین بینگ و گوگل را مقایسه کنید متوجه خواهید شد که رتبه های بالاتر در  بینگ بک لینک های بسیار کمتری دارند. با اینحال بینگ نیز از بک لینک های Editorial که در داخل محتوا ایجاد می شوند و بک لینک های طبیعی استفاده می کند.

انکر تکست داخلی بسیار مهم است

بینگ نسبت به گوگل تاکید بیشتری بر روی استفاده از انکر تکست دارد. بنابراین اگر دوست دارید برای واژه ای همچون Blue Widget در بینگ رتبه داشته باشید، به لینکی نیاز خواهید داشت که از انکر تکست Blue Widget استفاده کرده باشد.

بینگ مانند گوگل در انطباق کلمات کلیدی خوب و تخصصی عمل نمی کند. بنابراین با اینکه گوگل می تواند به خوبی مترادف ها و بافت متنی اطراف کلمات کلیدی را تشخیص دهد اما بینگ در این موضوع کمی ضعیف عمل کرده است.

با این حال خطری که در اینجا وجود دارد بهینه سازی بیش از حد انکر تکست هاست. به همین خاطر باید مطمئن شوید که لینک های موجود از سایت هایی به دست آمده اند که اعتبار بالایی دارند. این کار به شما کمک می کند رتبه بندی خوبی در بینگ داشته باشید و در عین حال دچار جریمه گوگل نشوید.

کلمه کلیدی در دامنه

وجود کلمات کلیدی در نام دامنه به شما کمک می کند رتبه بندی بهتری در بینگ داشته باشید. اگرچه وجود کلمات کلیدی در نام دامنه ضروری نیست اما می تواند کارساز باشد. با اینحال گوگل فیلتری برای Exact Match Domain Names (EMD یا همان معرفی دامنه با کلمه کلیدی) دارد بنابراین بهتر است از دامنه ای استفاد کنید که حاوی کلیدواژه است اما دقیقاً با آن سازگار نیست.

اعتبار صفحه

موضوع دیگری که باید به هنگام مقایسه نتایج جستجو به آن توجه داشته باشید این است که بینگ ارزش زیادی برای بک لینک قائل نیست اما اعتبار صفحه (Page Authority) از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر رتبه بندی یک دامنه جدید در بینگ بسیار دشوارتر از گوگل است.

چگونه مشتریان خود را وفادار کنیم؟حتما بخوانید: چگونه مشتریان خود را وفادار کنیم؟

داشتن یک دامنه قدیمی به شما کمک می کند نتایج بهتری در بینگ داشته باشید. بنابراین اگر دامنه ای داشته باشید که حاوی کلمات کلیدی مرتبط است می توانید رتبه خوبی در بینگ به دست آورید. اگر تنها یک دامنه قدیمی دارید موقعیت قوی تری خواهید داشت.

پیج رنک در بینگ یک موضوع بی ربط است

پیج رنک، اندازه گیری Authority است که در روزهای اولیه گوگل ایجاد شد. این موضوع به اندازه روزهای آغازین، مرتبط نیست و چند وقتی است که به روز رسانی نشده است. با اینحال، باید به این نکته توجه داشته باشید که پیج رنک گوگل ارتباطی با سئوی سایت در موتور جستجوی بینگ ندارد.

چگالی کلیدواژه و محتوا

بینگ سایت هایی را ترجیح می دهد که محتوای منحصر بفرد زیادی دارند. بینگ برای سایت هایی که محتوای تعاملی بسیار دارند ارزش زیادی قائل است. درست مانند پردازش زبان در انکر تکست ها، فرایند یکسانی در محتوا نیز اعمال می شود.

باید کلیدواژه های خاصی برای بینگ داشته باشید تا بتوانید برای آن رتبه بندی خوبی به دست آورید. در بینگ، بهتر است بر روی یک صفحه برای هر کلمه کلیدی تمرکز داشته باشید اما مراقب جریمه های گوگل باشید. بینگ نیز تلاش می کند محتوای تکراری را به هنگام ایندکس کردن حذف کند. محتوای تکراری شناسایی شده و  از لیست نتایج جستجو حذف می شود.

ساختار سایت و کدهای آن

بینگ پیشنهادات جالبی در مورد ساختار سایت و کدهای آن دارد. پیش از هر کاری باید محتوای شما به خوبی سازماندهی شده باشد. به عبارت دیگر هیچ محتوایی نباید بیشتر از سه کلیک از صفحه اصلی دور باشد (این یعنی کاربر نباید برای یافتن محتوای مورد نیاز خود، بیشتر از سه کلیک انجام دهد).

همچنین باید از جریان ساختاری خاصی پیروی کنید. به عنوان مثال می توانید از ساختار زیر ایده بگیرید:

SEO > Link Building > Blog Networks or Garden > Furniture > Chairs

بهینه سازی Onsite

بهینه سازی داخلی برای بینگ نیز مانند گوگل است. باید مطمئن شوید از عناوین متا و تگ توضیحاتی استفاده می کنید که حاوی کلمات کلیدی مد نظر شماست. موتور بینگ تاکید بسیار زیادی بر روی تگ عنوان دارد اما باید تعامل کاربران را هم مد نظر داشته باشید.

شما باید تنها یک تگ H1 در هر صفحه داشته باشید و سپس از تگ های H2 و H3 برای صحبت در مورد موضوعات بعدی استفاده کنید. همچنین، توجه به این نکته ضروری است که در برخی از موارد بینگ توضیحات متای شما را با تگ H1 جایگزین می کند. بنابراین با هدینگ های خود خلاقانه رفتار کنید.

پروتکل HTTPS بخشی از فاکتور رتبه بندی در بینگ نیست

گوگل اخیراً اعلام کرده است که HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی مورد استفاده قرار می گیرد هر چند یک سیگنال ضعیف محسوب می شود. در این میان بینگ اعلام کرده است که HTTPS بخشی از فاکتور رتبه بندی این موتور جستجو نیست.

جریمه های موتور جستجوی بینگ

اطلاعات زیادی در مورد جریمه های موتور جستجوی بینگ در دسترس نیست اما چیزی که ما می دانیم این است که آنها نسبت به گوگل مهربان تر هستند.

فیلتر اسپم در بینگ

تیم کیفیت ایندکس در موتور جستجوی بینگ؛ مقالات اندکی را در مورد کارهایی که آنها به دنبالش هستند را منتشر کرده اند. عنوان برخی از این مقالات را مشاهده می کنید:

  • فیلتر کردن لینک های کم کیفیت در نتایج موتور جستجوی بینگ
  • فیلتر کردن وب اسپم
  • فیلتر کردن اسپم MGC

مدیران بینگ سعی می کنند مطالعات موردی واقعی را به همراه جزییات دقیق از هر به رورسانی در اختیار افراد قرار دهند. بهتر است به موضوع لینک های خارجی نیز توجه کنید و مطمئن شوید که به سایت های مرتبط لینک می دهید.

بینگ این موضوع را بسیار مهم می داند و سایت های متخلف را جریمه می کند. لینک کردن متقابل نیز ممکن است شما را به دردسر بیندازد اما اگر تجربه کافی در رتبه بندی سایت در گوگل را داشته باشید از این کار نیز پرهیز خواهید کرد.

چگونه متوجه شویم که سایت دچار پنالتی بینگ شده است؟

بررسی پنالتی بینگ بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید، استفاده از وبمستر تولز بینگ و کلیک بر روی ابزار Summary است. در مرحله بعد باید به بخش Site Status بروید. اگر Blocked: Yes را مشاهده کردید می توانید مطمئن شوید که سایتتان جریمه شده است.

چطور، چگونه و کجا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟حتما بخوانید: چطور، چگونه و کجا اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

آیا برای بیگ بینگ آماده هستید؟

انفجار بزرگ (بیگ بینگ) رخ داده است و به خاطر آخرین به روزرسانی های فایرفاکس، بازار بینگ به سرعت در حال رشد و توسعه است. در عرض 24 ساعت، استفاده از گوگل از مقدار 82% به 63% نزول کرد. این در حالی بود که استفاده از بینگ به عنوان موتور جستجوگر پیش فرض  از 9% به 29% افزایش پیدا کرد.

این اعداد و ارقام برای هیچ کس باورکردنی نبود. این تاثیر از تغییر موتور جستجوگر پیش فرض در ایالت متحده آمریکا اندازه گیری شده است. جای تعجب و شگفتی نیست که به روزرسانی فایر فاکس در سایر کشورها نیز بتواند جای بینگ و گوگل را عوض کند.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به برخی از سوالات شما در زمینه آموزش سئو پاسخ داده باشد. در صورتی که در زمینه سئو سوالی دارید یا با مشکلی مواجه شده اید می توانید سوال خود را از طریق بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید تا کارشناسان نوین پس از بررسی سوال به شما پاسخی کامل ارائه دهند.