تعداد زیادی از محتواهای شما تاریخ انقضا ندارند. حتی بعد از یک سال نیز می توانید محتوای قدیمی خود را دوباره منتشر کنید و مطمئن باشید که هنوز هم خواندنش برای کاربران مفید خواهد بود. اما اگر این مطالب را دوباره به اشتراک نگذارید یا در مورد آن ها صحبت نکنید، افراد بسیار اندکی از وجودش مطلع خواهند شد. برای آن که گرد فراموشی را از محتوای قدیمی خود پاک کنید، می توانید با افزودن نکات جدید، آن را بروزرسانی کنید. اما سوال اینجاست که چه استراتژی هوشمندانه ای را باید بکار گیرید تا مخاطبانتان از انتشارِ دوباره اخبار و مقالات قدیمی تان آزرده خاطر نشوند؟ در این مقاله قصد داریم روش های مختلف برای انتشار مجدد یک محتوای قدیمی را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

چرا باید محتوای قدیمی را بروزرسانی کنیم؟

بیشتر محتواهایی که بر روی سایت منتشر می شوند برای مدت زمان طولانی معتبر هستند. باید در نظر بگیرید که در طول زمان مخاطبان شما تغییر پیدا کرده و تجارتتان رشد می کند. برای مثال به احتمال زیاد مطالبی که شما در سال گذشته منتشر کرده اید، توسط مخاطبان جدید مطالعه نخواهند شد. بنابراین اگر فکر می کنید که مطالب ارزشمندی را در گذشته منتشر کرده اید، بهتر است آن ها را دوباره با مخاطبان جدیدتان به اشتراک بگذارید.

همچنین، ممکن است برخی اوقات یک محتوا یا پُست وبلاگ، زمانی که برای اولین بار بر روی سایت منتشر می شود نتواند آن چنان که شایستگی دارد، مخاطبان را به خود جذب کند. عوامل بسیاری در این زمینه موثرند، مثلاً شاید پُست تان را در زمان مناسب منتشر نکرده اید. اگر تا به حال بر روی شبکه های اجتماعی (مانند فیسبوک) مطلبی منتشر کرده باشید، می دانید که برخی از پُست ها نسبت به سایر مطالب، تعداد لایک بیشتری دریافت می کنند و بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند. استقبال گسترده از این مطالب، لزوماً به دلیل کیفیت بالای محتوایشان نیست. انتشار مجدد یک مطلب می تواند شانسی دوباره برای به دست آوردن تعداد بیشتری از مخاطبان باشد.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

مطمئن شوید که محتوای شما به روز است

نکته مهمی که به هنگام انتشار مجدد یک پست قدیمی باید در نظر داشته باشید، این است که هرگز محتوایی که به روز نیست را دوباره منتشر نکنید. هیچ کس نمی خواهد مطلبی که به روز نیست و نکات مهمش قابل اجرا نیست را مطالعه کند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم، پیش از آنکه مطلبی را بروزرسانی کنید، آن را مطالعه و حتی بازنویسی کنید!

بروزرسانی محتوا با کمی تغییرات

اگر می خواهید محتوایی که تغییرات اندکی بر روی آن اعمال شده است را دوباره منتشر کنید، بهتر است تاریخ انتشار اولیه و تاریخ انتشار مجدد را به کاربران نمایش دهید. به این ترتیب کاربران شما خواهند فهمید که یک مطلب، آخرین بار در چه زمانی بروزرسانی شده است. باز هم باید توجه کنید که محتوای منتشر شده به روز است و به درد مخاطبان سایت می خورد.

زمانی که می خواهید پستی را دوباره منتشر کنید، بهتر است دیدگاه های قدیمی آن را مخفی کنید. فرض کنید شما محتوایتان را بروزرسانی می کنید و مخاطبانی که برای اولین بار آن را می خوانند با دیدگاه های یک سال گذشته روبرو می شوند. مطمئناً این موضوع کمی برایشان عجیب خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می کنیم که ترتیب دیدگاه ها را طوری تعیین کنید که آخرین کامنت ثبت شده در ابتدای قسمت مشاهده شود.

زمانی که محتوای خود را بروزرسانی کردید، با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر آن را به اشتراک بگذارید یا در خبرنامه خود مطلبی درباره انتشار مجدد آن بنویسید. می توانید به این نکته اشاره کنید که پست منتشر شده، مربوط به چند وقت پیش است و اطلاعات موجود در آن هنوز هم معتبر و قابل استفاده است. یا اینکه می توانید مانند یک پست معمولی با آن برخورد کنید و تمام کارهایی را که برای افزایش ترافیک دیگر پست های خود انجام می دهید را برای آن پست نیز عملی سازید.

بروزرسانی محتوا با تغییرات زیاد

در برخی موارد مجبور می شوید تغییرات زیادی بر روی یک مقاله اعمال کنید. در این شرایط ممکن است ساختار کلی مطلب تغییر کند. ممکن است دلیل تغییرات اعمال شده این باشد که اطلاعات درون پست دیگر به درد نمی خورد یا اینکه دیدگاه شما راجع به یک موضوع به کلی تغییر کرده است. در هر دو صورت شما باید محتوای موجود را به کلی تغییر دهید.

اگر قصد دارید تغییرات زیادی بر روی یک مقاله ایجاد کنید یا متن را دوباره از ابتدا نوشته اید یا می خواهید موارد زیادی به آن اضافه کنید، توصیه می کنیم که با آن مانند یک محتوای تازه برخورد کنید. برای اینکار باید تاریخ انتشار آن را به تاریخ جدید تغییر دهید. این کار سبب می شود بتوانید علاوه بر انتشار محتوایی تقریباً جدید، تمامی لینک هایی که برای پست اصلی خود به دست آورده بودید را حفظ نمایید. صد البته که این کار برای سئو سایت شما بسیار عالی است.

نتیجه گیری

بروزرسانی محتوا روشی عالی برای به دست آوردن ترافیک و بازدیدکننده برای محتوای قدیمی شماست. با این وجود، شما باید از به روز بودن اطلاعاتی که منتشر می کنید، مطمئن شوید. در آخر باید بگوییم درست است که انتشار مجدد یک مقاله و بروزرسانی آن روش بسیار خوبی برای به دست آوردن خوانندگان جدید است، اما در انجام این کار افراط نکنید. پیشنهاد می کنیم هر ماه یا هر دو ماه، یک مقاله مهجور خود را بروزرسانی کنید. اگر بازدیدکنندگان متوجه شوند که شما هر هفته در حال انتشار مجدد مطالب قدیمی خود هستید، از شما دلخور خواهند شد.

با رعایت نکات این مقاله می توانید، محتوای قدیمی خود را به شکلی منظم و منسجم برورسانی کنید. در آینده مطالب تخصصی بیشتری در باب بروزرسانی محتوا برایتان منتشر خواهیم کرد. همچینین، در صورتی که در زمینه آموزش بازاریابی محتوا برایتان سوالی پیش آمده است، آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: Yoast