کپی رایتینگ (یا همان تولید محتوای تبلیغاتی) فاکتوری بسیار مهم در استراتژی سئو است. تولید محتوای با کیفیت عاملی است که به سایت شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشد و در میان رقبا قابل تشخیص باشد.

احتمالاً شما هم می خواهید تولید محتوا را به درستی و بدون اشتباهات فاحش انجام دهید تا در آینده به مشکل خاصی برنخورید. اما سوال اینجاست که در این مسیر باید از چه اشتباهات و خطاهایی دوری کنید؟ در این مقاله قصد داریم اشتباهات رایجی که دیگران در تولید محتوا انجام می دهند را برای شما بیان کنیم تا بتوانید به بهترین نحو برای وب سایت خود کپی رایتینگ کنید.

ویدیو زیر مکمل این مقاله است و تماشای آن به شدت پیشنهاد می‌شود...پس به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

حالا برگردیم سراغ ادامه مقاله...

تحقیق نکردن درباره کلمه کلیدی

شک نکنید که تولید محتوای اصولی برای سئو با پژوهش و تحقیق کلمات کلیدی آغاز می شود. پیشنهاد می کنیم پیش از دست به کار شدن، زمانی را صرف پیدا کردن کلمات کلیدی کنید که می خواهید برای آنها در نتایج جستجو رتبه داشته باشید. فرآیند تحقیق درباره کلمات کلیدی را جدی بگیرید، شاید این فرآیند کمی خسته کننده باشد، اما به شما قول می دهیم که ارزشش را خواهد داشت. پس از این مرحله به سادگی عبور نکنید.

تولید محتوای کپی و بد

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در حوزه سئو کپی رایتینگ و تولید محتوا انجام می شود، نوشتن محتوا فقط و فقط برای سئو است. همانطور که بارها شنیده اید، محتوا پادشاه است. محتوای مفید و قوی به شما کمک می کند در نتایج جستجو بهترین رتبه بندی را به دست آورید. اما به خاطر داشته باشید که محتوا نباید تنها برای موتورهای جستجو نوشته شود.

درباره موضوع مطلبی که قرار است بنویسید، به خوبی فکر کنید. همیشه مخاطبان خود را در اولیت قرار دهید. پیام خود را تعریف کنید تا بدانید می خواهید چه چیزی به مخاطبانتان بگوئید. شما باید محتوای با کیفیت را بر اساس ایده های ناب و اصیل بنویسید. این نوع محتوا قادر است ترافیک بیشتری به سمت سایت تان جذب کند. تولید محتوای مفید و با کیفیت، دقیقاً همان چیزی است که بازدید کننده را به مشتری تبدیل می کند!

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی یا Keyword Stuffing

اگر با علم سئو آشنایی داشته باشید، حتماً با عبارت Keyword Stuffing آشنایی دارید. زمانی که کلمات کلیدی خود را پیدا کردید، سعی کنید بیش از حد بر روی آن تاکید نکنید. لزومی ندارد از کلیدواژه مورد نظرتان در هر جمله استفاده کنید! به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در محتوا نتیجه معکوس خواهد داشت و هیچ کمکی به رتبه بندی سایت تان نمی کند.

خواندن چنین متنی بسیار دشوار است و هیچ کاربری علاقه ندارد محتوایی که تنها برای موتورهای جستجو نوشته شده است را مطالعه کند. همچنین، اگر محتوای خود را بیش از حد برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید باید با گوگل پنالتی دست و پنجه نرم کنید.. با استفاده از افزونه Yoast به راحتی می توانید از تعداد کلمات کلیدی  در متن تان مطلع شوید. پلاگین Yoast به شما می گوید که 2.5% از متن شما باید بر روی کلمه کلیدی مورد نظرتان تمرکز داشته باشد. در صورتی که چگالی کلمات کلیدی بیش از این مقدار باشد، پلاگین Yoast به شما هشدار خواهد داد.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی

بیش از حد بر روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز نکنید. سعی کنید با تولید محتوای خوب برای چندین کلمه کلیدی، مترادف یا هم خانواده رتبه بندی داشته باشید. به خصوص زمانی که می خواهید برای یک کلمه کلیدی طولانی (Long-Tail) رتبه خوبی در نتایج جستجو گوگل داشته باشید، بهتر است ترتیب کلمات را تغییر دهید. مثلاً می توانید از هر دو عبارت کفش آبی آدیداس مردانه و کفش مردانه آدیداس آبی استفاده کنید. اگر در محتوای خود تنها از یک کلمه کلیدی استفاده کنید، مخاطبان در حین خواندن احساس تعجب خواهند کرد.

محتوای غیر قابل فهم

یکی دیگر از اشتباهات رابج دیگری که در حوزه تولید محتوا و سئو کپی رایتینگ انجام می شود این است که برخی افراد محتوای غیر قابل خواندن یا خسته کننده تولید می کنند. همه ما به خوبی می دانیم که نوشتن یک محتوای خوب کار بسیار سختی است، با این وجود مقاله شما باید به قدری شیوا و روان باشد که خواننده دچار هیچ مشکلی نشود.

سعی کنید از جمله های طولانی استفاده نکنید. تعداد کلمات پست های وبلاگ بسیار مهم هستند، آنها را جدی بگیرید. تا حد ممکن از کلمات و عبارات سخت اجتناب کنید. همچنین، واضح و روشن بودن ساختار متن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خوانندگان پیام شما را به خوبی درک می کنند. شاید بتوانیم بگوئیم که مهم ترین بخش از سئو کپی رایتینگ (یا تولید محتوا)، همین واضح و قابل درک بودن متن یک مقاله است.

خوانندگان باید بتوانند آن چیزی را که می نویسید، به راحتی خوانده و درک کنند. اگر بتوانید متنی بنویسید که خواندنش برای کاربران راحت باشد، خوانندگانتان باز هم به وب سایت شما سر می زنند. به این ترتیب قادر خواهید بود آنها را کنار خود داشته باشید.

نتیجه گیری

اشتباهات سئو کپی رایتینگ زمانی رخ می دهد که افراد بر روی کیفیت متن خود تمرکز نمی کنند. ایده و داستان محتوای شما باید جدید و قابل خواندن باشد تا بتواند کاربر را به خود جذب کند. همچنین باید بدون اینکه از شیوایی و سادگی متن تان کاسته شود، آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. نکاتی که درباره کلمات کلیدی گفتیم را به خاطر بسپارید. اگر جملات به کار رفته در متن تان عجیب و غریب باشد، بدانید که بازدید کننده سایت تان را ترک می کند.

امیدواریم که خواندن این مقاله توانسته باشد نکات مهم در سئو کپی رایتینگ را به شما گفته باشد. در صورتی که در زمینه بازاریابی محتوا یا سئو و بهینه سازی سایت برایتان سوالی دارید می توانید آن را از طریق دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. کارشناسان نوین در اسرع وقت به سوالاتتان پاسخ خواهند داد.