آیا وب سایت شما بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی شده است؟ برای آنکه متوجه سئو پذیر بودن وب سایت خود شوید، چه مراحلی را طی کرده اید؟ از کدام افزونه وردپرس برای بهبود وضعیت سئوی سایت خود استفاده می کنید؟

اگر نمی توانید برای این سوالات پاسخ مناسبی بیابید، زمان آن رسیده است که یک قدم به عقب برگردید و موقعیت خود را دوباره ارزیابی کنید. همچنین اگر برای بهبود سئوی وب سایت خود کارهایی را انجام داده اید، این احتمال وجود دارد که بتوانید تمام آن کارها را به شکلی بهتر انجام داده تا موقعیت وب سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا بخشید.

یکی از ویژگی های مشهور سیستم وردپرس (شاید مشهورترین!)، امکان سئوی آسان است و هزاران افزونه وردپرس مختلف به همین منظور طراحی شده است. با این حال، نصب و استفاده از چند افزونه سئو وردپرس به شما امکان می دهد تا وب سایت تان را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

خب، در این مقاله قصد دارم 10 افزونه وردپرس را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن ها می توانید وضعیت سئوی وب سایت خود را بهبود بخشید. البته در همین جا باید ذکر کنم استفاده از این افزونه ها، تضمینی برای قرار گرفتن در رتبه های بالای نتایج جستجوی گوگل نیست، اما قطعاً می تواند شانس شما در دستیابی به موفقیت در حوزه سئو را افزایش دهد.

همچنین، لزومی ندارد تمام این پلاگین ها را بر روی سیستم وردپرس خود نصب کنید، بلکه تنها کافیست بر اساس نیازتان تعدادی از آن ها را استفاده کنید. یادتان باشد استفاده همزمان از این افرونه ها می تواند در سیستم مدیریت محتوای وردپرس اختلال ایجاد کند.

افزونه وردپرس Yoast

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید کدام افزونه وردپرس، بهترین بازدهی را در سئو و بهینه سازی سایت برایتان به همراه دارد؟

مطمئناً افرونه های بسیار زیادی برای سئوی وردپرس وجود دارند، اما به جرات می توانم بگویم افزونه وردپرس Yoast، بهترین آن ها است. محبوبیت افزونه Yoast دلایل بسیار زیادی دارد. اگر به صفحه این افزونه در وب سایت WordPress مراجعه کنید، خواهید دید که نزدیک به 8000 کاربر به این افزونه امتیاز داده اند که بیش از 7000 تایشان، امتیاز کامل بوده است.

افزونه وردپرس Yoast

اگر قصد دارید از طریق تولید محتوا و بهینه سازی صفحات، وصعیت سئوی سایت خود را بهبود بخشید افزونه وردپرس Yoast می تواند در این زمینه به شما کمک کند. پلاگین Yoast قابلیت های بسیار زیادی دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • ابزار تجزیه و تحلیل سئوی صفحه
  • بهینه سازی فنی صفحات سایت برای موتورهای جستجو
  • قابلیت سازگاری با نقشه XML وب سایت

زمانی که صحبت از تجزیه و تحلیل صفحات سایت به میان می آید، باید بدانید این قابلیت دقیقاً چه کارهایی انجام می دهد. افزونه Yoast باعث می شود همیشه پیش از انتشار مطالب وبلاگ، سئوی آن صفحه را بررسی کنید. برای مثال، پلاگین Yoast می تواند به سرعت تصاویر هر صفحه ای را مورد بررسی قرار دهد، تگ ها و بر چسب های هر صفحه را شناسایی کند و شما را از ارتباط محتوای نوشته شده با کلمه کلیدی انتخابی مطمئن کند. در کنار تمامی این موارد، این افزونه متا تگ های استفاده شده در صفحه را نیز بررسی می کند و در صورت عدم استفاده صحیح از آنها، شما را مطلع می کند. البته این تنها آغاز راه است.

افزونه وردپرس Yoast

زمانی که از افزونه وردپرس Yoast استفاده می کنید به سادگی متوجه خواهید شد که چه اصولی از سئوی On-Page را درست انجام داده اید و در انجام چه کارهایی اشتباه کرده اید. در صورتی که برای هر کدام از گزینه های موجود در Yoast نتوانستید چراغ سبز را دریافت نمایید، به راحتی می توانید خطای مربوطه را پیش از انتشار پست وبلاگ خود برطرف نمایید. اگر در هر بخش از سایت به کمک نیاز داشتید، افزونه Yoast پشتیبان شما خواهد بود.

اگر قرار باشد تنها یک افزونه سئو برای سیستم وردپرس خود انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما افزونه Yoast است.

افزونه وردپرس All in One SEO Pack

اگر علی رغم توصیه های من دوست ندارید از پلاگین Yoast استفاده کنید، می توانید افزونه وردپرس All in One SEO Pack را جایگزین آن کنید. نام این افزونه به خوبی همه چیز را توضیح می دهد. از زمان انتشار این افزونه در سال 2007 تا امروز، All in One SEO Pack راه حل های ساده و آسانی را برای بهینه سازی وب سایت در اختیار وب مسترها قرار داده است.

بزرگترین مزیت افزونه وردپرس All in One SEO Pack این است که برای شروع کار نیازی به تجربه نخواهید داشت. اگر سواد خواندن و نوشتن دارید و می توانید اطلاعات دقیق را در محل مناسب جایگذاری کنید، پس کار کردن با این پلاگین برایتان دشوار نخواهد بود. حتی برای برخی از محل های تعیین شده، لزومی ندارد اطلاعاتی را وارد کنید:

افزونه وردپرس All in One SEO Pack

همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید، می توانید به گزینه های پیش فرض پایبند باشید (که بیشتر اوقات از دید یک متخصص سئو بهترین انتخاب هستند). یا می توانید برای رفع نیازهای خود فرمت آن ها را تغییر دهید.

قابلیت های اصلی این افزونه شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی نقشه سایت XML و گوگل آنالیز
  • بهینه سازی خودکار عنوان ها برای تمامی موتورهای جستجو
  • تولید خودکار متا تگ
  • کمک به جلوگیری از انتشار محتوای تکراری که می تواند تاثیر منفی بر روی سئوی سایت داشته باشد.
  • توانایی لغو کردن همه تنظیمات

به طور کلی، افزونه وردپرس All in One SEO Pack هر میزان کنترلی که بخواهید را در اختیارتان قرار می دهد. پس از آنکه تجربه کافی در زمینه سئو به دست آوردید می توانید از طریق قابلیت های پیشرفته این افزونه سئو، مسئولیت های بیشتری را به جان بخرید.

افزونه وردپرس Google XML Sitemaps

برای آنکه مطمئن شوید محتوای وب سایت تان در موتورهای جستجو ایندکس می شود، چه کاری انجام می دهید؟

کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس که باید نصب کنیدحتما بخوانید: کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس که باید نصب کنید

اگر پاسخی به این سوال ندارید، نکته اصلیِ سئو را یاد نگرفته اید. درست است که موتورهای جستجو محتوای شما را بدون هیچ دخالتی ثبت می کنند، اما لزومی هم ندارد سر جایتان بنشینید و امیداور باشید که بهترین نتیجه را دریافت می کنید.

با کمک افزونه وردپرس Google XML Sitemaps، یک نقشه سایت به صورت خودکار تولید می شود. به این ترتیب، موتورهای جستجوگر محتوای وبلاگ شما را سریع تر و آسان تر ایندکس می کنند. بعد از اینکه نقشه سایت را ایجاد کردید و تمام موارد آن را تنظیم نمودید، کار دیگری نخواهید داشت. هر دفعه ای که محتوای جدیدی در وب سایت خود منتشر می کنید، نقشه سایت نیز به صورت خودکار بروزرسانی می شود.

افزونه وردپرس Google XML Stemaps

تنظیمات افزونه وردپرس Google XML Sitemaps، گزینه های متعددی دارد، پس بهتر است به همه این موارد اهمیت دهید و آن ها را آنگونه که احتیاچ دارید تنظیم نمایید. اگر هر کدام از این موارد با شکست مواجه شد یا اگر نمی دانید چه تنظیماتی برای وب سایت تان مناسب است، بهتر است تنظیمات را بر روی پیش فرض قرار دهید.

پس از آنکه نقشه سایت تان درست شد، چیزی شبیه شکل زیر خواهید داشت:

افزونه وردپرس Google XML Sitemaps

نکته حرفه ای: از طریق کنسول جستجوی گوگل (یا همان گوگل وبمستر تولز)، آدرس نقشه سایت را در گوگل ثبت کنید.

افزونه وردپرس Google XML Sitemaps همه کارها را به درستی انجام می دهد. این افزونه سئوی وردرپرس، تمام آن چیزی که از یک ابزار ساخت سایت مپ انتظار می رود را در خود دارد.

به دنبال خدمات سئو هستید؟

ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
افزایش ترافیک وب سایت شما
021-41897070داخلی 3

افزونه وردپرس Broken Link Checker

هر چه محتوای بیشتری در وبلاگ خود منتشر کنید، به یک واقعیت خواهید رسید: هر چه وسعت وبلاگ شما بیشتر شود، مدیریت آن برایتان دشوار تر خواهد شد.

اینجا دقیقا همان جایی است که ابزاری همچون Broken Link Checker می تواند به شما کمک کند. همانطور که از نام این افزونه پیداست، با کمک آن می توانید همه محتواهای موجود را برای یافتن لینک های خراب یا تصاویر از دست رفته بررسی کنید. اگر خوش شانس باشید، هیچ هشداری دریافت نخواهید کرد (به این معنی که وب سایت شما هیچ مشکلی در این زمینه ندارد). البته انتظار نداشته باشید که چنین اتفاقی رخ دهد.

بهتر است بدانید که افزونه وردپرس Broken Link Checker می تواند وب سایت شما را به خوبی بررسی و همه لینک های شکسته را شناسایی کند. این قابلیت به شما اجازه می دهد بر روی کارهایی مانند تولید محتوا تمرکز داشته باشید و هرگز در مورد لینک های خراب وب سایت تان احساس نگرانی نکنید.

برخی از قابلیت های برتر افزونه Broken Link Checker عبارت است از:

  • توانایی بررسی لینک های موجود در پست ها، صفحات، دیدگاه ها و حتی فیلدهای سفارشی
  • شناسایی لینک هایی که کار نمی کنند
  • امکان تغییر ظاهر لینک های خراب در سایت
  • امکان جلوگیری از دنبال کردن لینک های خراب توسط موتورهای جستجو

گزینه آخر بسیار مهم است. مطمئناً شما هم دوست ندارید به خاطر لینک های شکسته جریمه شوید زیرا استفاده از لینک های خراب می تواند تاثیر منفی بر روی رتبه بندی و تجربه کاربری سایت تان داشته باشد. با کمک این گزینه می توانید مطمئن باشید که از عواقب چنین لینک هایی پیش از حذف یا تغییر آن در امان خواهید بود.

استفاده از افزونه Broken Link Checker بسیار ساده است. با 400،000 نصب فعال و رتبه بندی بالا در سایت وردپرس، این افزونه مطمئناً ارزش بررسی را دارد.

افزونه وردپرس Broken Link Checker

افزونه وردپرس Google Analytics by MonsterInsights

آیا از گوگل آنالیز برای پیگیری بازدیدکنندگان سایت، کلمات کلیدی برتر و داده های مشابه استفاده می کنید؟

اگر پاسخ تان به این سوال مثبت است، پیشنهاد می کنم از افزونه Google Analytics by MonsterInsights استفاده کنید. این افزونه نه تنها 11 میلیون بار دانلود شده است، بلکه قابلیت های زیادی دارد که بررسی آن ها خالی از لطف نیست:

  • نصب ساده با استفاده از API گوگل آنالیز
  • توانایی کاربرد کد پیگیری جهانی
  • دسترسی به داشبورد داده ها در داخل وردپرس
  • پیگیری لینک های خارجی و داخلی وب سایت
  • دسترسی به انواع گزارشات و آمارها

شاید بتوان گفت مزیت اصلی این افزونه، امکان پیگیری مستقیم داده ها و آمارها از داخل داشبورد سیستم مدیریت محتوای وردپرس باشد. بنابراین دیگر نیازی نیست به طور مداوم تَبِ مرورگر خود را بین وب سایت و گوگل آنالیز تغییر دهید، بلکه همه چیز دقیقاً همان جایی است که می خواهید.

پنل تنظیمات عمومی این افزونه جایی است که باید کار خود را آغاز کنید.

افزونه وردپرس Google Analytics by MonsterInsights

بعد از اینکه تنظیمات عمومی افزونه گوگل آنالیز خود را به درستی انجام دادید، باید مدت کوتاهی را منتظر باشید تا این افزونه شروع به جمع آوری اطلاعات کند. در شکل زیر نمونه ای از داشبورد وردپرس را مشاهده می کنید که تعداد Session های یک وب سایت را نمایش می دهد.

افزونه Google Analytics by MonsterInsights

از آنجایی که شما می توانید در هر زمان از گوگل آنالیز استفاده کنید، نصب این افزونه اجباری نیست. با اینحال استفاده از افزونه وردپرس گوگل آنالیز می تواند از اتلاف وقت شما جلوگیری کند. اگر می خواهید آمار سایت خود را به شیوه بهتری بررسی کنید، این افزونه کلید موفقیت شما خواهد بود.

افزونه وردپرس W3 Total Cache

آیا آخرین باری که به سرعت سایت وردپرسی خود فکر کردید را به یاد دارید؟ آیا می دانید سرعت وب سایت می تواند بر روی رتبه آن در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد؟

آموزش سئو وردپرس در چند قدم سادهحتما بخوانید: آموزش سئو وردپرس در چند قدم ساده

بیشتر افراد این تجربه کاربری را نادیده می گیرند. گوگل بارها به وضوح بیان کرده است که سرعت سایت یک فاکتور رتبه بندی مهم محسوب می شود. بنابراین بهتر است به سرعت وب سایت خود اهمیت بدهید و مشکلاتی که در بارگذاری سایت تان وجود دارد را از میان بردارید.

اگر در این بخش با مشکل مواجه هستید، بهتر است از مزایای افزونه W3 Total Cache استفاده کنید. با کمک این افزونه می توانید سرعت سایت و بالطبع، تجربه کاربری را بهبود بخشید. شاید بهتر است بدانید که وب سایت شرکت هایی مانند AT&T و Mashable از کاربران این افزونه هستند. کاربرد این افزونه مزایای زیادی برای شما خواهد داشت، اما یکی از موارد مهم در صفحه دانلود رسمی آن بیان شده است:

اگر این افزونه به درستی پیکربندی شود، عملکرد وب سایت را حداقل 10 برابر بهتر می کند.

با وجود چنین ادعایی، بهتر است افزونه را برای یکبار هم که شده آزمایش کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. مطمئن باشید این افزونه قابلیت های شگفت انگیزی دارد.

افزونه وردپرس W3 Total Cache

افزونه وردپرس All In One WP Security & Firewall

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که شکاف امنیتی در سایت چه تاثیری بر روی تجربه کاربران خواهد داشت؟

با وجود اینکه سیستم مدیریت محتوای وردپرس امنیت خوبی دارد، اما با این حال شما باید هوشیار باشید و وب سایت خود را نسبت به خطرات امنیتی پیشرفته مقاوم کنید. برای محافظت از سایت، بهتر است از افزونه All In One WP Security & Firewall استفاده کنید. هیچ چیزی بهتر از داشتن امنیت اضافی برای وب سایت نیست و این افزونه دقیقاً همین کار را برایتان انجام می دهد.

قابلیت های امنیتی زیادی برای اکانت کاربران یک وب سایت وجود دارد:

  • ابزار پسورد ایمن و قدرتمند
  • متوقف کردن شمارش کاربران
  • ابن افزونه قادر است اکانت هایی که نام کاربری و لاگین مشابه دارند را شناسایی نماید.

خب، حال سوال اینجاست که از کجا می توان به امنیت سایت پی برد؟

در اینجا باز هم افزونه All In One WP Security & Firewall به کمک شما می آید. این پلاگین می تواند با انجام آزمون های مختلفی بر روی وب سایت شما، امنیت آن را سنجیده و به وب سایت شما نمره دهد.

افزونه وردپرس All in One WP Security & Firewall

مطمئناً نمی خواهید که در نتایج جستجو، با چنین پیغامی روبرو شوید:

افزونه وردپرس All in One WP Security & Firewall

هک شدن وب سایت نه تنها باعث می شود کاربران از سایت شما بازدید نکنند، بلکه شهرت و اعتبار برند تان را نیز زیر سوال می برد. با کمک این افزونه می توانید نگاه عمیق تری به موضوع امنیت سایت وردپرسی خود داشته باشید.

افزونه وردپرس WPtouch Mobile

آیا وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی نمایش داده می شود؟

این گزینه در گذشته نگرانی بزرگی محسوب نمی شد، اما در دنیای امروزی ریسپانسیو بودن وب سایت ها ضروری است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد:

  • امروزه افراد بیشتری از دستگاه های موبایلی برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند.
  • سازگار نبودن وب سایت با موبایل، بر روی رتبه بندی آن در موتورهای جستجو تاثیر منفی خواهد داشت.

مطالب زیادی درباره بروزرسانی گوگل برای موبایل دوست بودن سایت ها وجود دارد که باید از آنها اطلاعات کافی داشته باشید. به خصوص اینکه وب سایت شما حتماً باید با موبایل ها و سایر دستگاه های قابل حمل سازگار باشد.

اگر زمان، منابع یا سرمایه کافی برای استخدام طراح سایت جهت سازگار کردن وب سایت خود با دستگاه های موبایلی را ندارید، بهتر است از افزونه وردپرس WPtouch Mobile استفاده کنید. این افزونه به صورت خودکار قالب موبایلی ساده و زیبایی را به سایت شما اضافه می کند.

پس از اینکه افزونه بر روی سایت نصب شد، می توانید از پنل مدیریتی به آن دسترسی داشته باشید و ظاهر سایت موبایلی خود را سفارشی سازی کنید. بهترین ویژگی افزونه WPtouch Mobile این است که نیازی به تغییر کدها برای اعمال تغییرات کلیدی نخواهید داشت.

این افزونه قالب دسکتاپی وب سایت شما را تغییر نمی دهد و همه چیز همانند قبل برای کاربران رایانه های شخصی نمایش داده می شود. استفاده از این افزونه شما را مطمئن می سازد که همه کاربران (اعم از کاربران موبایل) می توانند محتوای سایت شما را به خوبی مشاهده کنند.

امروزه سایت های وردپرسی باید ریسپانسیو باشند. اگر می خواهید اینکار را بدون تاخیر انجام دهید بهتر است افزونه WPtouch Mobile را نصب کنید.

افزونه وردپرس WPtouch Mobile

افزونه وردپرس Yet Another Related Posts Plugin (YARPP)

آیا می دانستید که بانس ریت پایین سیگنال مثبت برای سئوی سایت محسوب می شود؟ آیا می دانید هرچه بیشتر کاربران را در وب سایت خود نگه دارید، برای سئوی سایت تان بهتر است؟

20 قالب وردپرس که برای جستجو بهینه سازی شده‌اندحتما بخوانید: 20 قالب وردپرس که برای جستجو بهینه سازی شده‌اند

هر دوی این موارد به گوگل نشان می دهد که سایت شما حرفی برای گفتن دارد و می تواند تجربه کاربری خوب و قوی ارائه کند. یکی از بهترین روش ها برای بهبود وضعیت بانس ریت و نگه داشتن کاربران، استفاده از افزونه Yet Another Related Posts Plugin است.

پس از آنکه افزونه نصب و راه اندازی شد، می تواند پست ها و محتوای مرتبط یا صفحه ای که کاربر در آن قرار دارد را نمایش دهد. ایده ای که پشت افزونه وردپرس Yarpp وجود دارد بسیار ساده است: به کاربران محتوای مرتبط بیشتری نمایش می دهید که همین موضوع می تواند مدت زمان ماندنشان در وب سایت را افزایش دهد.

برخی از قابلیت های محبوب این افزونه شامل موارد زیر است:

  • نمایش محتواها به صورت فهرست و thumbnail
  • استفاده از الگوریتم های پیشرفته برای نمایش بهترین پست ها
  • کنترل نمایش پست ها، به این ترتیب شما می توانید نحوه نمایش پست ها را مدیریت کنید.

در دنیای امروزی سئو، شما باید بانس ریت وب سایت تان را کاهش دهید و مدت زمانی که کاربران در سایت تان سپری می کنند را افزایش دهید. این افزونه، دقیقاً برای همین کار طراحی شده است.

افزونه وردپرس YARPP

افزونه وردپرس Seo Optimized Images

زمانی که محتوای خود را بهینه سازی می کنید، ممکن است اهمیت بهینه سازی تصاویر را نادیده بگیرید. کاربرد تصاویر در محتوا، تنها قرار دادن آن ها در پست یا صفحه وب سایت نیست. به همین خاطر باید اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر بهینه سازی شده باشند. بهینه سازی تصاویر می تواند رتبه وب سایت شما و ترافیک حاصل از نتایج جستجو Google Images را افزایش دهد.

با کمک راهنمایی های این افزونه قادر خواهید بود تصاویر وب سایت خود را بهینه سازی کنید و تگ های لازم را برایشان قرار دهید. زمانی که از وردپرس استفاده می کنید اضافه کردن تصاویر به پست ها بسیار ساده است، اما اینکار به تنهایی بهینه سازی شان را تضمین نمی کند.

بهتر است از افزونه Seo Optimized Images استفاده کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می کند.

افزونه وردپرس SEO Optimized Images

سخن نهایی

اگر در گوگل به دنبال افزونه های وردپرس بگردید، از نتایج به دست آمده شگفت زده خواهید شد. با اینکه یادگیری عملکرد همه افزونه ها می تواند مفید باشد، اما هیچ کس زمان کافی برای این کار را ندارد. بنابراین پیشنهاد می کنم از افزونه هایی که در این مقاله معرفی کردم شروع کنید. مطمئن باشید با نصب هر کدام از این افزونه ها، پس از مدتی متوجه تغییرات مثبت بوجود آمده در سئوی سایت خود خواهید شد.

آیا هم اکنون از این افزونه ها استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم که تجربیات خود از این افزونه ها را با ما و دیگر خوانندگان نوین در میان بگذارید. همچنین، در صورتی که درباره آموزش وردپرس سوال یا در خواستی دارید می توانید ما را مطلع کنید.