اگر شما نیز در به دست آوردن رتبه های برتر در گوگل مشکل دارید یا بعد از آخرین به روزرسانی گوگل رتبه خود را از دست داده اید می توانید از این راهنما برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل استفاده کنید. مطمئن باشید، با انجام مستمر نکات این مقاله می توانید سایت خود را به صفحه اول نتایج گوگل برسانید. فرقی نمی کند که متتخصص سئو باشید یا به تازگی با موضوع سئو آشنا شده اید، تنها کاری که باید بکنید این است که نکات مهم در این مقاله را به دقت مطالعه کنید و برای بهبود رتبه گوگل خود آنها را به صورت مدام انجام دهید.

بسیاری از مخاطبان ما تواسته اند با استفاده از راهنمایی های کارشنان نوین، جایگاه سایت خود را در گوگل بهبود بخشند. طبیعتاً در مقابل، عده ای هستند که نتوانسته اند به صفحه اول نتایج جستجو گوگل راه پیدا کنند. ما در هر ماه به دقت فاکتورهایی که بر روی موفقیت یا شکست سایت ها در رتبه بندی گوگل تاثیرگذار است را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا افراد نمی توانند به رتبه های بالاتر در گوگل دست پیدا کنند و چگونه می توانند این شرایط را بهبود بخشند.

نکته: به یاد داشته باشید که تمام این 13 مرحله را باید با دقت انجام دهید تا سایت شما بتواند جزو 10 نتیجه اول گوگل قرار بگیرد. انجام ندادن یکی از این مراحل هم می تواند بر رتبه نگرفتن وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید

لیستی از کلمات کلیدی هدف خود ایجاد کنید. برای این کار باید بر روی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود، تحقیق کنید و لیستی بزرگ از کلیدواژه های هدف تولید نمایید. برای انجام این کار شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner یا KWFinder استفاده کنید. این ابزارها نه تنها میزان سخت بودن یک کلمه کلیدی را به شما نشان می دهند، بلکه کلمات کلیدی مرتبطی را نیز به شما معرفی می کنند. اگر در مورد پژوهش کلیدواژه ها تازه کار هستید بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را پیدا کنید

بهبود رتبه گوگل | 13 روش برای بهبود رتبه سایت در گوگل

اکنون باید یک پژوهش رقابتی انجام دهید تا کلیدواژه هایی که می توانید بر رویشان کار کنید را بیابید و بر روی آن ها تمرکز کنید. استفاده از ابزارهای رایگانی مانند Ahrefs می تواند در این مسیر به شما کمک کند. با استفاده از ابزار Ahrefs شما می توانید بفهمید برای اینکه از رقبایتان پیشی بگیرید، به چند عدد بک لینک احتیاج دارید یا اینکه چه نوع بک لینک هایی را نیاز دارید. اگر دلایل پائین بودن رتبه گوگل خود را ندانید، مطمئناً نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید.

این مرحله بسیار مهم و ضروری است زیرا به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید و با استفاده از آنها موقعیت تجاری خود را بهبود بخشید. یافتن این کلمات کلیدی نه تنها در سئو و بهینه سازی سایت به شما کمک می کنند، یلکه در تبلیغات گوگل نیز برای شما کارآیی دارند. به عنوان مثال، در نگاه اول ممکن است بخواهید کلمه کلیدی لینک بیلدینگ را هدف قرار دهید اما بعد از پژوهش متوجه خواهید شد که این کلیدواژه بسیار رقابتی است و بهتر است به فکر واژه دیگری باشید که رقابت کمتری دارد.

با انجام چنین تحقیقاتی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. به همین خاطر بهتر است در ابتدا بدانید که برای رقابت با سایر افراد به چه چیزهایی نیاز دارید و باید از چه کلمات کلیدی استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند رتبه خود در گوگل را بهبود ببخشید. به همین خاطر نیازی به صرف هزینه های گزاف نخواهید داشت.

استراتژی لینک بیلدینگ مشخص و دقیقی داشته باشید

همانطور که می دانید داشتن یک استراتژی خوب به معنای به دست آوردن 50% از موفقیت است. انجام فعالیت های مختلف بدون داشتن برنامه ریزی دقیق و مشخص ممکن است به رتبه بندی سایت شما آسیب بزند. اگر از بک لینک ها به شیوه هوشمندانه استفاده شود می تواند رتبه شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

لینک بیلدینگ تدریجی و مستمر داشته باشید

بهبود رتبه گوگل | 13 روش برای بهبود رتبه سایت در گوگل

بعد از اینکه استراتژی لینک بیلدینگ خود را برنامه ریزی کردید، می توانید فرآیند دریافت بک لینک را آغاز کنید. در این مرحله نباید زیاد عجول باشید چرا که باید به دنبال روش های طبیعی در دریافت بک لینک بگردید. فرآیند لینک بیلدینگ شما باید آهسته و به تدریج انجام شود تا گوگل شما را به عنوان اسپم شناسایی نکند. برای اینکه کمپین لینک بیلدینگ شما طبیعی جلوه کند، بهتر است در روز، بیشتر از 5 الی 10 لینک ایجاد نکنید.

دانستن اینکه گوگل، چگونه سایت ها را رتبه بندی می کند بسیار دشوار و در برخی از موارد غیر ممکن است، اما واضح است که برخی از رویکردها می تواند برای گوگل مهم باشد. به عنوان مثال گوگل به خوبی می داند چه سایت هایی از ترافیک تقلبی استفاده می کنند. اگر در این مرحله عجول باشید حتماً به سایت خود آسیب وارد می کنید. در این شرایط بهتر است از ابزارهای مختلفی همچون Automatic Link Building Scheduler استفاده کنید تا مطمئن شوید کمپین شما ظاهر طبیعی دارد. توصیه می شود کمپین خود را با SB Rank (بک لینک شبکه اجتماعی) پایین تر شروع کنید و در عرض یک یا دو ماه بک لینک هایی با رتبه SB بالاتر دریافت نمایید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

بک لینک هایی با انکر تکست و کلمات کلیدی متفاوت به دست آورید

اگر متخصص سئو هستید یا دوست دارید به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید باید در مورد توزیع طبیعی انکر تکست، اطلاعات کافی داشته باشید. اگر دوست ندارید متخصص سئو شوید و فقط به دنبال به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج جستجو گوگل هستید پس می توانید از فرمول ساده شده آن استفاده کنید.

برای اینکه گوگل لینک های شما را لینک هایی طبیعی حساب کند، باید 4 قانون ساده زیر را همیشه به خاطر داشته باشید:

  • از انکر تکست های متفاوت و منحصر بفرد در لینک بیلدینگ خود استفاده کنید. برای متال اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت دارید و ساکن تهران هستید می توانید به شکل های زیر لینک سازی کنید:
  1. طراحی سایت
  2. طراحی سایت تهران
  3. خدمات طراحی سایت
  4. طراحی سایت آسان
  5. شرکت طراحی سایت
  6. خدمات طراحی سایت
  • 25% از انکرتکست های شما باید شامل آدرس سایت یا حتی حاوی خود URL باشند. به مثال های زیر توجه کنید:
  1. https://www.novin.com
  2. خدمات دیجیتال مارکتینگ با www.novin.com
  3. آموزش سئو و بهینه سازی سایت در www.novin.com
  • 25% از انکرتکست های شما باید شامل نام برند یا نام دامنه سایت شما باشد (همانند مثال بالا).
  • برای اینکه لینک بیلدینگ و تبلیغات شما ظاهری طبیعی داشته باشد، باید همیشه از کلمات کلیدی متفاوت در هر کمپین لینک بیلدینگ استفاده کنید.

این قوانین ساده به شما کمک می کنند رتبه بندی سایت خود را بدون نگرانی در مورد جریمه های گوگل، بهبود ببخشید.

از اثر سینرژی الگوریتم پنگوئن 3.0 استفاده کنید

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که سایت promgirl.com برای بیش از 25000 کلمه کلیدی مختلف در صدر 20 رتبه برتر گوگل بوده است و توانسته است 1500000 بازدید کننده را با 1800 بک لینک دست آورد. اگر 2500 کلیدواژه را بر 1800 لینک تقسیم کنید متوجه خواهید شد که تنها یک بک لینک، 20 رتبه برتر برای 14 کلمه کلیدی را تولید کرده است. این شرایط چگونه به دست می آید؟ چگونه می توان از طریق یک لینک ،14 موقعیت برتر در گوگل به دست آورد؟ این شرایط به نظر باورنکردنی می رسد.

توضیح اثر سینرژی الگوریتم پنگوئن 3.0

بر اساس فرمول توزیع طبیعی انکر تکست، برای آنکه لینک هایی طبیعی ایجاد کنید، انکر تکست باید حاوی آدرس سایت، نام برند، نام دامنه و سایر کلمات کلیدی باشد. این موضوع بدین معناست که اگر سایت شما در حال حاضر بک لینک هایی با آدرس سایت، نام برند یا کمات کلیدی دیگر دارد، پس هر لینکی از این به بعد با کلمات کلیدی استفاده شده در انکر تکست می سازید، می تواند رتبه سایت را به یک باره برای بیشتر کلمات کلیدی بهبود ببخشد.

  • برای تمامی کلمات کلیدی فعلی استفاده شده در بک لینک ها
  • به همراه همه کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای سایت
  • به همراه همه کلمات کلیدی Long Tail یا دم دراز

بنابراین اگر می خواهید به چنین نتابج شگفت انگیزی دست یابید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از ترفند همین سایت استفاده کنید:

  • فرمول توزیع طبیعی انکر تکست را دنبال کنید.
  • همیشه تعداد دامنه های ارجاعی سایت خود را افزایش دهید (در این مورد ما لینک های دائمی را پیشنهاد می دهیم).
  • برای اینکه کمپین شما ظاهری طبیعی و موثر داشته باشد باید سایر قوانین موجود در این راهنما را دنبال کنید.

نکته: اثر Synergic تنها زمانی به دست می آید که تمامی قوانین موجود در این راهنما به خوبی اجرا شده باشد.

لینک های خود را با محتوا احاطه کنید

اگر برایتان ممکن بود، لینک های خود را با محتوای غنی از کلیدواژه های مختلف احاطه کنید. لینک هایی که با محتوا احاطه می شوند ظاهر طبیعی تر و بهتری دارند. در غیر اینصورت ظاهر لینک های شما مشکوک خواهد بود و باعث جریمه گوگل می شود. اگر محتوا شما شامل کلمات کلیدی هدفتان باشد، ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد خواهد کرد.

CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟حتما بخوانید: CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

بک لینک های خود را از صفحاتی با رتبه SB مختلف به دست آورید

از آنجایی که پیج رنک گوگل دیگر به روزرسانی نمی شود، می توانید از روش های دیگری مانند رتبه SB برای درک ارزش صفحات خاص استفاده کنید. رنک SB بر اساس ایندکس PA و DA محاسبه می شود. تنوع یکی از نکات کلیدی برای دریافت رتبه بندی بهتر در گوگل محسوب می شود. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که رتبه SB چیست؟ اجازه بدهید به صورت ساده برایتان بیان کنیم.

SB مخفف عبارت Social Blade است. SB بر اساس تعداد اعضای یک کانال (یا شبکه اجتماعی) و تعداد بازدید های آن محاسبه می شد. پس از به راه اندازی این سیستم، مشخص شد که این دو عامل نمی توانند به درستی عملکرد بازدید کنندگان را تشخیص دهد زیرا عده ای می توانستند با اسپم کردن، تعداد بسیار زیادی بازدید به دست آورند.

به منظور جلوگیری از این اتفاق، نحوه محاسبه رتبه SB تغییر پیدا کرد. در حال حاضر اولین فاکتور مهم، اعتبار کانال یا شبکه اجتماعی است. فرض کنید کانال یوتیوب شما دارای 1 میلیون Subscriber است. بنابراین، شبکه شما شبکه ای معتبر محسوب می شود و لینکی که از آن گرفته می شود لینک معتبری است. فاکتورهای مهم بعدی در رنک SB، میانگین بازدید ها و اعتبار دیگر شبکه هایی است که محتوای شما را به اشتراک می گذارند.

بهبود رتبه گوگل | 13 روش برای بهبود رتبه سایت در گوگل

وجود رنک SB بالا یا رنک SB پایین در پروفایل بک لینک به نظر گوگل مشکوک خواهد بود. همچنین زمانی که بک لینک های زیادی از سایتی با رنک SB بالا به دست آید شرایط برای گوگل مشکوک خواهد بود. علاوه بر این، بیشتر لینک های شما باید از رنک Sb صفر و یک باشد تا ظاهر طبیعی در گوگل داشته باشد.  تنها حدود 10% از لینک های شما باید از صفحاتی با رنک SB چهار و بالاتر حاصل شود. اگر محتوای بک لینک شما به این موارد ربطی ندارد، لینک های فعلی خود را حذف نکنید. بهتر است لینک های جدیدی را ایجاد کنید که با شرایط گفته شده منطبق است.

20% از لینک ها باید به صفحات داخلی سایت اشاره کند

80% از لینک هایی که ایجاد می شود باید به صفحه اصلی و 20 درصد از لینک ها به صفحات داخلی اشاره کند. این قانون برای سایت های بزرگی که دارای صفحات متعدد هستند، بسیار مهم است. سایت هایی که بک لینک های اشاره کننده به همه صفحات خود دارند رتبه بندی بهتر و بالاتری در گوگل خواهند داشت.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که حدود 20% از بک لینک های شما باید به صفحات داخلی اشاره کنند تا ظاهری طبیعی داشته باشند. به عنوان مثال سایت Seventeen، حدود 17% بک لینک اشاره کننده به صفحات داخلی دارد. در طول پژوهش های انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده اند که درصد بالای بک لینک های اشاره کننده به صفحات داخلی نیز می تواند اثر معکوس داشته باشد. بنابراین بهتر است از قانون گفته شده تبعیت کنید تا لینک هایی بهتر و طبیعی داشته باشید.

سئو On-Page عاملی مهم در بهبود رتبه گوگل

گوگل امروزی شباهتی به سال های پیشین خود ندارد. امروزه تنها بهینه سازی Off-page (مانند لینک بیلدینگ) نمی تواند باعث رتبه بندی بالا در گوگل شود. اصلاً مهم نیست چه تعداد لینک به دست می آورید، اگر بهینه سازی On-Page خوبی نداشته باشید به رتبه های بالاتر دست نخواهید یافت.

بنابراین باید مطمئن شوید که حداقل 50 صفحه با محتوای منحصر بفرد ایجاد می کنید (هر صفحه باید شامل حداقل 500 کلمه باشد، اگر می خواهید سریع تر رتبه خود را ارتقا دهید، بهتر است این عدد را به 1800 کلمه برسانید). هر چقدر در زمینه تولید محتوا فعالیت بیشتری داشته باشید، سریع تر در نتایج جستجوی گوگل پیشرفت می کنید.

تولید محتوای آموزنده برای افراد بسیار مفید است و می تواند باعث افزایش رتبه بندی بهتر در گوگل شود. سعی کنید محتوایی مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان خود تولید کنید و در فواصل زمانی معین، وبلاگ خود را به روزرسانی نمایید. از شر محتوای تکراری یا محتوایی که قبلاً در سایت های دیگر منتشر شده است خلاص شوید. برای انجام این کار می توانید از فایل Robots.txt استفاده کنید. بعد از به روزرسانی پاندا 3.6، باید  محتوای تکراری را از سایت خود حذف کنید. به کیفیت محتوای خود توجه ویژه ای داشته باشید. نقشه سایت خود را ایجاد کنید و برای کلمات کلیدی هدف محتوایی منحصر بفردی ایجاد کنید.

5 اشتباه زیر را مرتکب نشوید

بیشتر افراد کمپین لینک بیلدینگ خود را به خاطر ناکارآمد بودن آن متوقف می کنند اما حقیقت این است که در بیشتر موارد کمپین به خاطر موارد زیر کارساز و مفید نیست:

  • تعداد لینک های تهیه شده برای به دست آوردن رتبه های برتر در گوگل کافی نیست. از ابزارهای مختلف برای شناسایی تعداد لینک های خود استفاده کنید و مطمئن شوید قبل از آغاز کمپین تعداد لینک کافی در دست دارید. توصیه می کنیم دست از خرید لینک بردارید و از طریق تولید محتوا، لینک سازی خود را تقویت کنید.
  • لینک های تهیه شده (خریداری شده!) شما تنها به مدت سه ماه دوام دارد. در این شرایط، نتیجه خاصی را مشاهده نخواهید کرد زیرا گوگل این لینک ها را نادیده می گیرد.
  • با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs و Ranksignals می توانید لینک بیلدینگ خود را تقویت کنید. سعی کنید برای وب سایت خود لینک هایی طبیعی ایجاد کنید تا به گوگل پنالتی دچار نشوید.
  • اگر برای سایت خود لینک های جدید ساخته اید اما سایت شما ترافیک کمی دارد، تاثیر خوبی در گوگل نخواهید داشت. این لینک ها نمی توانند در هیچ جایی ظاهر شوند، بنابراین زمانی که گوگل ترافیکی را مشاهده نمی کند، لینک های موجود را به عنوان لینک های غیر طبیعی در نظر می گیرد. مطمئن شوید که به همراه افزایش بک لینک ها، ترافیک سایت خود را نیز افزایش می دهید.
  • گوگل الگوریتم های خود را توسعه داده است و از فشار روانی استفاده می کند. زمانی که بک لینک جدیدی دریافت می کنید در ابتدا رتبه سایت افت پیدا می کند و بعد از زمان مشخصی دوباره به حالت اول بر می گردد و رتبه بالاتری به دست می آید.

استراتژی لینک بیلدینگ خود را نیمه کاره رها نکنید

لینک بیلدینگ را نیمه کاره رها نکنید

یکی از رایج ترین و مضرترین اشتباهاتی که در حوزه سئو انجام می شود، این است که افراد کمپین لینک بیلدینگ خود را قبل از دستیابی به نتایج قابل توجه متوقف می کنند. همانطور که می دانید سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. شما نمی توانید امروز 10 لینک بخرید و توقع داشته باشید فردا نتیجه آن را مشاهده کنید. حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد باز هم سئو یک فعالیت طولانی مدت محسوب می شود و باید برنامه مناسبی برای آن وجود داشته باشد.

به همین خاطر باید استراتژی لینک بیلدینگ خود را کامل کنید. در سئو، نتیجه فعالیت های خود را با چند ماه تاخیر مشاهده خواهید کرد. اگر در حال حاضر کاری را انجام می دهید، نتیجه آن را چند ماه بعد می بینید. به خاطر داشته باشید که رتبه بندی سایت شما ممکن است افت کند. این موضوع به خاطر الگوریتم های جدید گوگل است. پس نگران نباشید و به راه خود ادامه دهید تا به رتبه های بالاتر دست پیدا کنید.

نتایج را پیگیری کنید و سه چیز را به خاطر بسپارید

  • باید انتظار داشته باشید که کمپین لینک بیلدینگ رتبه شما را بهبود ببخشد. در این شرایط نمی توانید انتظار افزایش ترافیک را داشته باشید.
  • باید به طور خودکار تغییرات رتبه بندی سایت خود را با استفاده از ابزارهای موجود پیگیری کنید.
  • برنامه لینک بیلدینگ خود را تا زمانی که به نتایج دلخواه نرسیده اید ادامه دهید. انجام این نکته بسیار مهم است، پس باید همیشه به آن توجه داشته باشید. نمی توانید انتظار داشته باشید نتایج مرتبط با سئو در عرض یک شب ایجاد شود. برای دریافت نتایج دلخواه باید زمان و انرژی کافی صرف کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد دید خوبی نسبت به مسئله آموزش سئو و بهبود رتبه گوگل را در اختیار شما قرار دهد. خوشحال می شویم نظرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر در زمینه سئو و بهینه سازی سایت سوالی دارید می توانید آن را با از ما بپرسید. کارشناسان نوین در کوتاه ترین زمان، در قالب یک دیدگاه یا مقاله به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

منبع: linksmanagement