تا 60% تخفیف نوروزی دوره‌های دیجیتال مارکتینگ + پرداخت در 4 قسط با اسنپ‌پی

مشاهده تخفیف‌ها

تا 60% تخفیف نوروزی دوره‌های دیجیتال مارکتینگ + پرداخت در 4 قسط با اسنپ‌پی

مشاهده تخفیف‌ها

آموزش سئو (رایگان)

آموزش مهارت پولساز سئو - از نقطه شروع تا حرفه‌ای شدن

شما اکنون وارد صفحه آموزش سئو سایت نوین شده‌اید، جایی که قرار است مهارت سئو را به صورت جامع یاد بگیرید. ما در این صفحه  دانش و تجربه بیش از 15 سال کار خودمان را با شما به اشتراک  گذاشته‌ایم؛ آن هم به صورت رایگان. فقط کافی است نقشه راهی که در این صفحه برای شما طراحی کردیم را دنبال کنید.

نکته خیلی مهم: حتماً این صفحه را تا آخر قدم به قدم پیش بروید و بعد وارد زیر مجموعه‌های آن شوید.

آموزش حرفه‌ای + ورود به بازار کار

اگر دوست دارید همه‌چیز را حرفه‌ای یاد بگیرید و به بازار کار معرفی شوید، پکیج کامل نوین برای آموزش سئو را از دست ندهید.
دوره تخصصی سئو
سئو یعنی تلاش برای کسب رتبه بالاتر توی نتایج گوگل

آموزش مقدماتی سئو

سئو چیست و چگونه درآمدم را افزایش می‌دهد؟

سئو (SEO) یعنی بهینه کردن سایت برای موتور جستجو. ما باید یکسری از کارها را انجام دهیم تا بتوانیم در نتایج گوگل رتبه‌های بالاتری بگیریم. به این کارها اصطلاحاً سئو یا SEO (مخفف Search Engine Optimization) می‌گوییم.

حالا چرا سئو اهمیت دارد؟

همه ما شنیده‌ایم که از طریق سایت می‌شود درآمد عالی داشت. اما جمله دقیق‌تر این است که از طریق گوگل می‌شود درآمد عالی داشت. چرا؟ چون سایت به تنهایی مثل یک مغازه سوت و کور است و درآمد از سایت تنها زمانی شروع می‌شود که در جستجوهای گوگل بالا بیاید. این درآمد به قدری می‌تواند بالا باشد که کسب‌وکارها حاضرند صدها میلیون هزینه کنند تا در رتبه اول گوگل باشند.

برای آشنایی با سئو پیشنهاد می‌کنیم
خواندن این ۳ مقاله درک شما را عمیق‌تر می‌کند

آموزش کسب درآمد از سئو

بررسی بازار کار، درآمد و مهارت‌های شغلی

حدود یک میلیون و 470 هزار سایت در ایران فعال است و احتمالاً هر روز به تعداشان اضافه می‌شود. با توجه به اینکه خیلی از این سایت‌ها می‌خواهند دیده شوند و در نتایج گوگل قرار بگیرند، دیگر لازم نیست بگوییم که چقدر تقاضای کار برای سئوی یک سایت زیاد خواهد بود.

سئو یکی از پردرآمدترین مشاغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ است چون مستقیم با درآمد یک کسب و کار در ارتباط است. مشخصاً هر بیزینسی که در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد می‌تواند سهم بازار اینترنتی بیشتری داشته باشد. بنابراین یک متخصص خوب که آن‌ها را به این هدف برساند برایشان ارزشمند است و حقوق خوبی دریافت می‌کند.

باتوجه به نیاز روزافزون کسب‌وکارها به حضور در رتبه‌های بالای گوگل، کارشناس سئو می‌تواند در ایران یا حتی خارج از کشور فرصت‌های شغلی زیادی را پیدا کند. اگر به دنبال کسب درآمد از سئو و انتخاب سئو به عنوان یک مهارت شغلی درآمدزا هستید، پیشنهاد می‌کنیم این سه مقاله سئو را بخوانید.

برای آشنایی با شغل و درآمد سئو پیشنهاد می‌کنیم
با خواندن این ۳ مقاله با بازار کار سئو آشنا می‌شوید

4 قدم اساسی برای سئو سایت

سئو سایت شامل این 4 بخش است.

تا اینجا با مفاهیم پایه سئو و بازار کار سئو آشنا شدید و الان می‌دانید که سئو سایت چیست و چگونه کار می‌کند. چون شک نداریم که به دنبال یادگیری حرفه‌ای سئو هستید، وقت آن است که یک مرحله جلوتر برویم و با تکنیک‌های اجرایی سئو آشنا شویم.

برای سئو و بهینه‌سازی سایت باید 4 اقدام اساسی انجام دهید که در عکس رو به رو می‌بینید. در ادامه با هر بخش آشنا می‌شوید، تکنیک‌ها و ابزارهایش را می‌شناسید و یاد می‌گیرید که چطور این تکنیک‌ها را اجرا کنید.

بعد از یادگیری این 4 قدم، شما به کل سئو آشنایی دارید و می‌توانید کارتان را شروع کنید. آماده‌اید؟

قدم اول: آموزش تحقیق کلمات کلیدی

طرز فکر کاربران را بشناسید

 قدم اول تحقیق کلمات کلیدی است. یعنی بفهمیم که چه کلماتی در گوگل بیشتر جستجو می‌شود و هر کلمه چقدر سرچ دارد. به کمک این تحقیق شما می‌توانید بفهمید که کاربران در حوزه کاری شما به دنبال چه چیزی هستند؟ کدام یک از این موضوعات برای آن‌ها بیشتر اهمیت دارد؟ چه کلماتی برای کسب و کار شما مهم‌تر است و ارزش بیشتری دارد؟ چه تعدادی از آدم‌ها به موضوع کسب و کار شما علاقه‌مند هستند و محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند؟ با پیدا کردن این کلمات، شما یک نقشه گنج برای رسیدن به رتبه بالای گوگل در دست خواهید داشت که در بخش‌های بعدی عصای دست شماست.

شما باید در بهینه‌سازی سایتتان از این کلمات استفاده کنید تا گوگل موضوع سایت شما را بفهمد و هنگام جستجوی کاربر، سایت شما را به اون نشان دهد.

قدم دوم: آموزش سئو داخلی

صفحات سایت خودتان را بهینه کنید

برای بهینه‌سازی سایت و رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل، یکسری از کارها را باید در داخل سایت خودتان انجام دهید و بقیه کارها را خارج از سایت! به آن بخش از تکنیک‌ها که داخل سایت خودتان انجام می‌شود سئو داخلی (On Page Seo) می‌گویند. مثلاً اینکه ساختار صفحات چگونه باشد، متن صفحات را چطور بنویسیم، چطور لینکسازی کنیم و از این دست چیزها.

اگر سایت شما با اصول سئوی داخلی بهینه شده باشد، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، رتبه بهتری برای آن در نظر می‌گیرند.

همین الان دقت کنید، می‌فهمید که ما عبارت «آموزش سئو» را چند بار در این صفحه آورده‌ایم. چرا؟ چون می‌خواستیم به گوگل بگوییم که موضوع این صفحه «آموزش سئو» است. این دقیقاً یکی از همان کارهای مهمی هست که باید در سئوی داخلی انجام بدهید.  برویم قدم بعدی؟

قدم سوم: آموزش سئو خارجی

اعتبار سایت خودتان را بیشتر کنید

در قدم سوم می‌رسیم به سئو خارجی. یعنی هر اقدامی که خارج از سایت خودمان (با هدف رتبه گرفتن در گوگل) انجام می‌دهیم. گوگل در این بخش نگاه می‌کند که سایت ما چقدر پیش دیگران اعتبار دارد.

گوگل از طریق لینک‌هایی که به سایت شما داده شده، بحث‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی راجع‌به شما به راه افتاده و حتی تعداد دفعاتی که کاربران نام برند شما را جستجو کرده‌اند، متوجه می‌شود که سایت شما چقدر مورد تایید دیگران است. پس باید کاری کنیم که سایر سایت‌ها ما را معرفی کنند تا بتوانیم نزد گوگل هم اعتبار کسب کنیم و سایت ما را بالاتر از بقیه نشان دهد.

مرحله اجرایی تمام شد، حالا وقت تحلیل است.

قدم چهارم: تحلیل وضعیت سئو

سایتتان را رصد کنید

در قدم چهارم باید تحلیل وضعیت سایت خودمان رو یاد بگیریم. شما تا اینجا کلی کار روی سایت و خارج سایتتان انجام داده‌اید و باید ببیند که کارهای شما چه نتیجه‌ای دارد، کجاها نیاز به اصلاح دارد، چه خطاهایی وجود دارد و چه کارهایی می‌شود برای بهتر شدن سئو انجام داد. برای تحلیل SEO ابزارهای زیادی وجود دارد که مهمترین آن‌ها ابزارهای خود گوگل هستند که امکانات زیادی در اختیار شما قرار می‌گیرند.

مثلاً گوگل ابزاری دارد به اسم Search Console که کارش همین است. یعنی به ما کمک می‌کند تا وضعیت سئو سایت خودمان را تحلیل کنیم و مدام بهبود دهیم.

خب حالا که با 4 قدم اصلی سئو آشنا شدید، می‌توانید وارد هر بخش شوید و با تکنیک‌ها و اصول آن‌ها آشنا شوید.

دوره‌های آموزشی سئو

با آموزش‌های سازمان‌یافته و تخصصی، حرفه‌ای‌تر شوید

تا این مرحله با سئو و تمامی بخش‌های آن آشنا شدید. اگر می‌خواهید تخصصی در این حوزه کار کنید و شغل سئو را برای آینده‌تان انتخاب کنید، باید در دوره‌های تخصصی و عملی سئو شرکت کنید.

دوره سئو (پکیج کامل)

5 دوره + 3 کتاب + معرفی به کار

این پکیج شامل ۵ دوره ویدویی و ۳ کتاب تخصصی در زمینه سئو است. ما از سئو مبتدی تا پیشرفته را به شما آموزش می‌دهیم و در نهایت شما را به بازار کار معرفی می‌کنیم.

مشاهده سرفصل‌ها
کلاه های سئو (رویکردهای سئو)

3 رویکرد کلی به سئو

کلاه‌های سئو را بشناسید!

به صورت کلی 3 رویکرد نسبت به سئو کردن سایت داریم به نام سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری. تمام کارهایی که برای سئوی سایت انجام می‌دهید، در یکی از این سه گروه قرار می‌گیرد. حالا این سه کلاه به سر چه هستند:

سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!

اگر تکنیک‌هایی استفاده کنید که کاملاً مطابق قوانین گوگل باشد و به طور طبیعی در نتایج رشد کنید، سئوی کلاه سفید انجام دادید.

سئوی کلاه خاکستری: ما خوبیم! ولی نه همیشه.

اگر از تکنیک‌هایی استفاده کنید که از نظر گوگل قانونی نیستند اما طوری انجام دهید که گوگل متوجه نشود، در دسته کلاه خاکستری‌ها قرار می‌گیرید.

سئوی کلاه سیاه: ما تظاهر می‌کنیم که خیلی خوبیم

در سئوی کلاه سیاه، در واقع سعی می‌کنید که گوگل را فریب دهید و قوانینش را دور بزنید تا سریع‌تر به رتبه‌های بالای گوگل برسید. البته هیچ‌وقت نباید از این تکنیک‌ها استفاده کنید.

 

تحت هیچ شرایطی نباید کلاه سیاه کار کنید، چون گوگل در این مورد اصلاً شوخی ندارد و جریمه‌های سنگینی در نظر می‌گیرد.

پیشنهاد می‌کنیم:
برای آشنایی با سه رویکرد سئو، این سه مقاله را بخوانید
الگوریتم های گوگل برای سئو

الگوریتم‌های گوگل

گوگل چگونه کار می‌کند؟

یادگیری سئو (SEO) بدون آشنایی با الگوریتم‌های گوگل، غیرممکن است! چرا؟

چون اول باید بدانید که گوگل بر چه اساسی سایت‌ها رتبه‌بندی می‌کند و بعد بر اساس اسن معیارهای سایت خود را بهینه کنید. شناخت این الگوریتم‌ها به شما کمک می‌کند درک بهتر و عمیق‌تری از نحوه کار گوگل پیدا کنید. ما بررسی تمامی الگوریتم‌های مهم گوگل را به‌ صورت تخصصی و به زبان ساده برایتان آماده کرده‌ایم.

ابزارهای کاربردی SEO

برای بهبود وضعیت سایت شما

برای اینکه سایت خودتان را بهینه کنید، ابزارهای متنوع و کاربردی زیادی داریم. مهم‌ترین این ابزارها، سرچ کنسول و آنالیتیکس هستند. یکسری ابزارهای دیگر هم داریم برای بررسی وضعیت سئو داخلی، لینک‌سازی، سرعت سایت، سئو محتوا و... در مقالات زیر مهم‌ترین ابزارهای سئو را یاد می‌گیرید.

آموزش سئو وردپرس

برای بهینه‌سازی سایت ورپرسی

خیلی‌هامان سایت‌های وردپرسی داریم. پس مهم است ابزارها و تکنیک‌هایی که به ما در بهینه کردن سایت‌های وردپرسی کمک می‌کنند را بشناسیم. پس این چند آموزش را از دست ندهید، مخصوصاً آموزش کار با Yoast که یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای سئوی وردپرس است.

سئو برای سایر موتورهای جستجو

بهینه‌سازی برای بینگ، یوتیوب و...

همان طور که از اسم سئو هم مشخص است، قرار است صفحات سایت خودمان را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم، پس قضیه فقط به گوگل محدود نمی‌شود! محتوا را برای هر موتور جستجویی می‌توان بهینه کرد، کافی است تکنیک‌ها و روش‌هایش را یاد بگیریم. راستی، اگر به فکر فعالیت در یوتیوب هستید، آموزش‌ بهینه‌سازی ویدیوها در یوتیوب را از دست ندهید.

مشاوره رایگان تلفنی

آکادمی آموزشی نوین

برای تماس، فرم را تکمیل کنید.
تماس با کارشناسان ما: 021-63404 داخلی ۳

خرید اقساطی از نوین

برای خرید اقساطی از نوین، می‌توانید یکی از دو روش زیر را انتخاب کنید. پیشنهاد ما پرداخت با اسنپ‌پی است.
روش دوم
از طریق تلگرام
با همکاران ما از طریق تلگرام در ارتباط باشید و خرید اقساطی خود را انجام دهید.
روش اول
سرویس اقساطی اسنپ‌پی سرویس اقساطی اسنپ‌پی
همین حالا می‌توانید این دوره را با استفاده از اعتباری که در اسنپ‌پی دارید، در 4 قسط به صورت کامل خریداری کنید.
روش دوم
ارتباط با پشتیبانی
کارشناسان نوین در سریع‌ترین زمان ممکن شما را در تمامی مراحل خرید اقساطی راهنمایی می‌کنند.