کلاه سفیدها معتقدند که هر چیزی راهی دارد و حتی برای گرفتن رتبه در گوگل باید طبق قوانین عمل کرد. حق با کلاه سفیدها بود، دیگر دور زدن گوگل جواب نمی‌دهد. برای آنکه بتوانید به تدریج رتبه گوگل خود را ارتقا دهید، کافی است چند دقیقه در روز را به پیاده‌سازی یکی از روش‌های سئو کلاه سفید که در اینجا معرفی خواهیم کرد بکنید. ما مطئنیم این روش‌ها که توسط همکار خارجی ما یعنی بک لینکو معرفی شده‌اند، می‌توانند تاثیر خوبی در رنک گوگل شما داشته باشند. (البته باید بدانید که برخی از این روش‌ها چندان در زبان فارسی کاربرد نداشتند و بنابراین، آنها را کمی تغییر دادیم.)

ولی قبل از شروع بد نیست اول مفهوم سئو کلاه سفید چیست و بعد برویم سراغ روش‌های سئو سفید رنگ.

سئو کلاه سفید چیست؟

منظور از سئو کلاه سفید، استفاده از تکنیک‌هایی است که مورد تایید موتورهای جستجو است و باعث می‌شود که سایت شما به صورت ارگانیک رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست آورد.

سئوی کلاه سفید بهترین و مناسب‌ترین روش سئو است که فقط و فقط با پیروی از دستورات و قوانین موتورهای جستجوگر و در طولانی‌مدت منجر به نتیجه می‌شود. اگر الان نگران واژه طولانی‌مدت در جمله قبلی من هستید، باید بدانید که تمام روش‌های درست سئو برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان دارند و تنها روش‌های نادرست و اسپم هستند که می‌توانند یک نتیجه کوتاه‌مدت به شما ارائه دهند. اما در طولانی‌مدت چیزی جز ضرر برایتان نخواهند داشت. این روش‌های نادرست در جهان بازاریابی دیجیتال با نام سئو کلاه سیاه شناخته می‌شوند و به هیچ‌وجه به کسی توصیه نمی‌شوند. البته یک روش دیگر به نام سئو کلاه خاکستری هم وجود دارد که چیزی بین این دو است.

راستی اگر به جای سئو کلاه سفید، سئوی اخلاقی را هم شنیدید تعجب نکنید؛ از بس که این روش بر پایه اخلاق و صداقت و درستی است به آن سئوی اخلاقی نیز می‌گویند.

در مقالات دیگر ما می‌توانید به طور مفصل در مورد این سه روش مطالعه کنید. اما فعلاً بهتر است برویم به سراغ تکنیک‌های کلاه سفید خودمان:

19 تکنیک سئو کلاه سفید

تا الان کلی تکنیک سئو در مقالات سئو داخلی، سئوی خارجی و سئوی تکنیکال یاد گرفته‌ایم. هر کدام از این تکنیک‌ها که مورد تایید گوگل باشد، جزو  سئو کلاه سفید حساب می‌شوند. برای همین ما دوباره آن‌ها را تکرار نمی‌کنیم. در این مقاله با 19 تکنیک دیگر از سئوی کلاه سفید آشنا می‌شویم تقریبا جدید هستند و کمتر گفته شده‌اند؛ همه این روش‌ها به شما کمک می‌کنند از راه‌های درست و قانونی نظر گوگل را جلب کنید و رتبه بهتری بگیرید.

1. ویکیپدیای فارسی را کامل کنید

همانطور که می‌دانید، ویکی‌پدیا یک دایرة‌المعارف اینترنتی است که توسط کاربران کامل می‌شود و در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید مطلب دارد. هر چند زبان انگلیسی این سایت به شدت کامل است و مطالب بسیار متنوعی در آن یافت می‌شود، اما زبان فارسی این وب‌سایت به اندازه انگلیسی آن کامل نیست و بسیاری مطالب هستند که هنوز اطلاعات آنها ناقص است.

من شک ندارم که بسیاری مطالب در زمینه کاری شما هم هستند که بد نیست اگر صفحه آن‌ها کامل شود؛ این یعنی یک فرصت عالی، هم برای بالا بردن سطح اطلاعات کاربران، هم برای ساخت یک بک لینک ارزشمند در ویکی‌پدیا.

مقالات تخصصی زمینۀ کاری شما در ویکی‌پدیای فارسی

همان‌طور که گفتیم، وقتی که مقاله‌ای تخصصی در زمینه کار خود منتشر کردید، بد نیست اگر به صفحه ویکی‌پدیای آن هم نگاهی بیندازید و اگر مطلبی در آن جا افتاده بود (و شما در مقالۀ خود به آن پرداخته بودید)، این صفحه ویکی‌پدیا را کامل‌تر کنید و لینک سایت خود را به عنوان منبع قرار دهید. حتی هیچ بعید نیست که صفحه‌ای برای موضوع مورد نظر شما نباشد. در این حالت می‌توانید یک صفحه جدید برای این مطلب ایجاد کنید و تمام دانسته‌های خود را در صفحۀ ویکی‌پدیا وارد کنید.

البته پیشاپیش از شما خواهش دارم و به شما هشدار می‌دهم که با مطالب و لینک‌های بی‌ربط سعی در گرفتن بک لینک از سایت ویکیپدیا نکنید. اینکار نه تنها باعث هر چه بیشتر آلوده شدن فضای اینترنت می‌شود، بلکه باعث می‌شود سایت شما نزد کسانی که این مقاله را می‌خوانند، بدنام شود. به علاوه، هر لحظه ممکن است لینک شما توسط یک کاربر دیگر (که فهمیده شما فقط قصد اسپم کردن داشته‌اید) پاک شود و زحمات شما به هدر رود.

پس فقط وقتی در ویکی‌پدیا فعالیت کنید که راجع به یک موضوع، حرفی برای گفتن دارید، از آن مطمئنید و همین حرف شما در مقاله‌ای که به عنوان منبع ذکر می‌کنید وجود دارد.

درست است که با این کار شما تنها یک لینک به صورت nofollow به دست خواهید آورد، اما خب همین کار نیز در طولانی‌مدت تاثیر خوبی بر سئوی سایت شما خواهد گذاشت.

2. سایت خود را برای RankBrain گوگل بهینه کنید

چند وقت پیش گوگل الگوریتم رنک برین خود را راه‌اندازی کرد و این یک تغییر بزرگ بود. چرا؟ چون Google RankBrain الگوریتم یادگیری ماشین گوگل است که به گوگل اجازه داد تا نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو را به دقت اندازه گیری کند.

سئوی کلاه سفید و رنک برین

همانطور که می‌بینید، هرچه کاربران گوگل را خوشحال‌تر کنید، رتبه بالاتری خواهید داشت. مطمئناً، بک‌لینک‌ها، کلمات کلیدی و سایر سیگنال‌های سنتی هنوز مهم هستند. اما RankBrain روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟حتما بخوانید: چرا و چگونه از بازاریابی ویدئویی استفاده کنیم؟

حالا چگونه سایت خود را برای Google RankBrain بهینه کنیم؟

اول نرخ کلیک ارگانیک (CTR) خود را بهبود بدهید. وقتی کاربران زیادی در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک می‌کنند، گوگل می‌فهمد که مردم این نتیجه را دوست دارند، بنابراین سایت شما را بالاتر می‌اورد تا کابران راحت‌تر آن را پیدا کنند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گرفتن کلیک‌های بیشتر، اضافه کردن اعداد به عنوان و برچسب توضیحات است. تحقیقات نشان می‌دهد، افراد روی عنوان‌هایی که شامل عدد است، بیشتر کلیک می‌کنند.

بنابراین وقتی عددی را در عنوان محتوای خود (و در توضیحات متا) خود قرار می‌دهید، می‌توانید CTR خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

در مرحله بعد، نرخ پرش و «زمان ماندن کاربر در سایت» را بهبود بدهید.

اینجا هم  RankBrain از شما می‌خواهد که محتوایی را منتشر کنید که باعث خوشحالی کاربران شود. اگر کاربران پس از 3 ثانیه سایت شما را ترک کنند (که یک پرش حساب می‌شود) این یک سیگنال تجربه کاربری است که به Google می‌گوید مردم محتوای شما را دوست ندارند. هر زمان ماندگاری کاربر در سایت شما بیشتر باشد و نرخ پرش کمتر، رتبه بالاتری می‌گیرید.

چطور باید کاربران را در سایتمان نگه داریم؟

اول اینکه مقدمه‌های جذاب و قانع‌کننده بنویسید تا کاربر را به خواندن مقاله تشویق کنید. اگر مقدمه کلیشه‌ای داشته باشید، کاربر سریع صفحه شما را ترک می‌کند.

دوم اینکه محتوای خود را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و پاراگراف‌های خیلی طولانی ننویسید تا خواندنش آشان باشد. به ویژه برای کابران موبایل که این روزها تعدادشان خیلی زیاد است.

3. مطالب قدیمی وب سایت خود را به روزرسانی کنید و دوباره منتشر نمایید

شاید عجیب باشد، اما بروزرسانی یک مطلب قدیمی می‌تواند در افزایش ترافیک جستجو و جذب کاربران بیشتر تاثیر زیادی داشته باشد. یک مثال از موفقیت این تکینک سئو مربوط به سایت بک لینکو است. با استفاده از این روش، وب‌سایت بک‌لینکو توانست 113% ترافیک بیشتری را به سمت مطلب خود روانه کند. یعنی بازدید آن را بیش از 2 برابر افزایش دهد.

داستان از چه قرار بود؟

طبق گفته‌های این سایت، سال گذشته یک ایمیل از طرف شخصی به نام «امیل» برای مدیریت سایت ارسال شد. این شخص توانسته بود با استفاده از راهنمایی‌های سایت بک‌لینکو، رتبه اول گوگل را برای یکی از مطالب سایت خود کسب کند. سایت بک لینکو چه کرد؟ برای نوشتن داستان امیل، یکی از مطالب قبلی خود را ویرایش داد و آن را بروزرسانی کرد. شما می‌توانید مقاله اصلی را در زیر ببینید:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

مدیر بک‌لینکو این مطلب را ویرایش داد و در آن از این داستان موفقیت گفت. به علاوه تصاویر مختلفی از آمار و ارقام مربوط به این قضیه را هم در پست خود گنجاند. به این ترتیب توانست با صرف کمی وقت، یکی از مطالب قدیمی خود را برای گوگل و همینطور کاربران جدیدش بروزرسانی کند. البته، او به همین کار اکتفا نکرد و با استفاده از ایمیل و شبکه‌های اجتماعی این موضوع را به اطلاع کاربران خود رساند. تصویر مقاله ادیت شده را می‌توانید در زیر ببینید:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

 

نتیجه چه بود؟ آمار بازدیدکنندگان از این مطلب 111.37% افزایش یافت و از 5 هزار به 10 هزار رسید:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

پس اگر شما مطلبی دارید که دارای محتوای غنی هستند و می‌خواهید آنها را با کاربران جدید خود به اشتراک بگذارید، بی‌خود شک نکنید. گرد و خاک را از روی این مطلب پاک کنید و آن را بروزرسانی نمایید، تا هم در رتبه گوگل و هم در ترافیک سایت خود تغییری ایجاد نمایید.

4.  عناوین و تگ‌های جذاب بسازید

بر کسی پوشیده نیست که افراد روی عنوان‌ها و تگ‌های جذاب و متقاعدکننده، بیشتر کلیک می‌کنند؛ و کلیک‌های ارگانیک= رتبه بالاتر گوگل.

بررسی روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی برای همهحتما بخوانید: بررسی روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی برای همه

پس اگر یک عنوان جذاب داشته باشید، به‌تدریج می‌توانید به یکی از لینک‌های برتر یک جستجو صعود کنید. حال این سوال پیش می‌آید که: چگونه می‌توان بفهمید که مردم بر روی چه چیزی کلیک می‌کنند؟

پاسخ بسیار ساده است: کلمه‌کلیدی مطلب خود را مشخص کنید. سپس خود این کلمه و عبارات مرتبط با آن را جستجو کنید و به نتایج (هم نتایج طبیعی و هم تبلیغات گوگل) دقت کنید. ببینید کدام نتایج در رتبه‌های اول نمایش داده می‌شوند. این همان نتایجی هستند که کاربران در این جستجو به دنبالشان هستند و بروی آنها کلیک می‌کنند. همین موضوع تا حدی در مورد تبلیغات گوگل هم صادق است. شرکت‌هایی که به طور مرتب در گوگل تبلیغ می‌کنند، تمام مدت مشغول بهینه‌سازی تبلیغ خود برای دریافت کلیک‌های بیشتر هستند. پس بعید نیست که شما بتوانید یک متن خوب را از این طریق پیدا کنید که کلیک‌های بسیاری بخورد. (البته به شرط آنکه تبلیغات یک جستجو زیاد باشد).

البته، من شکی ندارم که در جستجوهای انگلیسی (که نویسندگان آنها همیشه مشغول بهینه‌سازی و آزمایش عنوان های جدید هستند) می‌توان نتایج بهتری نسبت به جستجوهای فارسی پیدا کرد. اما همین بررسی ساده می‌تواند حتی یک فرصت باشد تا بتوانید عنوانی بهتر از سایرین پیدا کنید و گوی سبقت را از آنها بربایید.

برای مثال بیایید نگاهی به کلمه کلیدی «best mattress» در نتایج گوگل و تبلیغات ادوردز بیندازیم.

در تبلیغات به دنبال چیزهای جذابی باشند که می‌توانید در عناوین خود استفاده کنید.

سئوی کلاه سفید تکنیک

همانطور که می‌بینید این عناوین شامل کاماتی هستند که کلیک ایجاد می‌کنند؛ بنابراین شما می‌توانید در عنوان خود از این کلمات استفاده کنید. مثل عنوان زیر:

همانطور که می بینید، این تگ شامل کلماتی است که تاثیر آنها اثبات شده است و کلیک‌ها را به خود جذب می‌کنند.

5. لینک‌های شکسته ویکی‌پدیا را احیا کنید

بعضی مواقع هم وجود دارد که شما به صفحه ویکی‌پدیای مربوط به مقاله خود رجوع می‌کنید و متوجه می‌شوید که با وجود کامل بودن مطلب، یک لینک خراب در بین منابع وجود دارد. در این حالت (اگر مقاله شما مرتبط است) می‌توانید این لینک خراب را با آدرس مقاله خود جایگزین کنید تا هم به ویکی‌پدیا لطفی کرده باشید و هم یک بک لینک برای خود ساخته باشید.

چگونه این لینک‌ها را پیدا کنم؟

[توجه: این یک استراتژی سئو پیشرفته است. بنابراین اگر در بهینه سازی موتورهای جستجو تازه کار هستید، از این نکته صرف نظر کنید.]

لینک بیلدینگ شکسته یکی از استراتژی‌های خوب در سئوی کلاه سفید است ولی تنها یک مشکل وجود دارد: یافتن لینک‌های شکسته بسیار وقت‌گیر است. وقتی یک ویرایشگر ویکی‌پدیا به یک لینک خراب برخورد می‌کند، بلافاصله آن لینک را حذف نمی‌کند.

به جای حذف کردن، یک پرانتز در کنار لینک اضافه می‌کنند با مضمون «dead link» که در ویکی‌پدیای فارسی معمولاً با «لینک خراب» مشخص می‌شود. همین نوشته ساده یافتن لینک‌های شکسته را بسیار ساده می‌کند که به این صورت است:

ابتدا از این رشته جستجوی ساده استفاده کنید (متاسفانه این فرمول برای ویکی‌پدیای فارسی عمل نمی‌کند، بنابراین باید خودتان لینک‌ها را پیدا کنید)

"site:wikipedia.org [keyword] + “dead link

مثلاً اگر می‌خواهید در زمینه سرمایه‌گذاری لینک پیدا کنید، چیزی شبیه به زیر را جستجو می‌کنید:

لینک شکسته در ویکی پدیا

در مرحله بعد، صفحه‌ای در نتایج جستجو که به سایت شما مرتبط است را باز کنید. ctrl + f را بزنید و «dead link» را جستجو کنید و آن را پیدا کنید. حالا لینک را با لینک یکی از صفحات خود جایگزین کنید.

البته دقت کنید که لینک ویکی پدیا nofollow است ولی باز به صورت غیر مستقیم بر سئوی شما تاثیر خواهد گذاشت.

6. کلمات کلیدی رقبا را کپی کنید

4. 2 تا راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دراد که با آن‌ها سایتتان را بهینه‌سازی کنید.

  • با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آن‎‌ها را پیدا کنید
  • کلمات کلیدی رقبایتان را پیدا کنید که در آن‌ها رتبه دارند

اولی را که در مقاله «تحقیق کلمات کلیدی» می‌توانید کامل بخوانید. اما روش دوم:

اول یکی از رقبایتان که رتبه خوبی در گوگل دارد را پیدا کنید. بعد آن را مهندسی معکوس می‌کنید تا ببینید چه کارهایی انجام داده است و از چه کلماتی استفاده کرده است.

انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز + راهنمای انتخاب بهترین‌هاحتما بخوانید: انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز + راهنمای انتخاب بهترین‌ها

ابزارهایی برای تحلیل رقبا هستند که کافیست شما آدرس رقیب را در آن وارد کنید تا اطلاعات کلمات کلیدی اصلی را دریافت کنید. یکی از این ابزارها سایت semrush است. در زیر کلمات کلیدی یک سایت خارجی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال است را می‌بینید.

سئوی کلاه سفید تحلیل رقبا

7. محتوای خود را برای share سدن بیشتر در شبکه‌های اجتماعی بهینه کنید

حقیقت این است که بیشتر محتواها ارزش اشتراک‌گذاری ندارند و بدون اشتراک گذاری (مخصوصاً در قالب بک لینک)، شما در گوگل رتبه نخواهید داشت. برای همین شما باید احتمال share شدن محتوایتان را بالا ببرید.

اول اینکه دکمه‌های اشتراک گذاری در صفحه خود داشته باشید و در جایی قرار دهید که کاربر ببیند؛ در این صورت اگر محتوای شما ارزشمند باشد، کاربر سریع آن را پیدا کند و به اشتراک بگذارد. ما در وبلاگ نوین این دکمه‌ها را در شروع مقاله و سمت چپ گذاشته‌ایم.

 

 

نکته دوم این است که از URLهای کوتاه استفاده کنید.

برای روشن شدن قضیه بدانید که گوگل از سیگنال‌های شبکه اجتماعی برای رتبه‌بندی استفاده نمی‌کند. حداقل به طور مستقیم. ولی اشتراک گذاری‌های اجتماعی می‌توانند ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند. این افراد در سایت شما وارد می‌شوند و زمان ماندن کاربر در سایت را افزایش می‌دهند. برخی از این افراد ممکن است به شما لینک بدهند و این عوامل می‌تواند به رتبه‌بندی شما کمک کند.

8. لینک‌سازی داخلی را فراموش نکنید

چرا لینک داخلی مهم است؟

اول، این لینک‌های داخلی به گوگل کمک می‌کنند تا محتوای شما را بهتر درک کند. چگونه؟ گوگل با توجه به انکرتکست‌هایی که در لینک‌های داخلی خود استفاده می‌کنید موضع صفحه لینک شده را می‌فهمد.

دوم، لینک‌های داخلی اعتبار  را به صفحاتی که به آن نیاز دارند میفرستند که می‌تواند رتبه‌ آنها را افزایش دهد.

شما می‌توانید از صفحات معتبر خودتان به صفحات جدید که می‌خواهید رتبه بگیرند لینک بدهید.

 

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

 

شما می توانید با استفاده از ahrefs به راحتی صفحات معتبر وب سایت خود را بشناسید و آن ها را ارتقا دهید. تنها کافیست آدرس وب‌سایت خود را در ابزار جستجوی موجود در ahrefs وارد کنید و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

سپس بر روی گزینۀ «Top Pages» که در منوی سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

اکنون می‌توانید صفحات معتبر وب‌سایت خود را ببینید:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

حالا لینک صفحه‌ای که نیاز به ارتقا دارد را درون یکی از این صفحات معتبر وب‌سایت خود قرار دهید.

9. با اضافه نمودن یک کلمه به ایمیل‌های ارسالی خود، میزان مطالعه و پاسخ به آنها را 45% افزایش دهید

هنگامی که فردی یک ایمیل ناشناس دریافت می‌کند، دو سوال برای او پیش می‌آید:

  • این ایمیل از طرف چه کسی ارسال شده است؟
  • چه چیزی می‌خواهد؟

هرچه زودتر به این دو سوال پاسخ دهید، مطمئن باشید بهتر نتیجه خواهید گرفت. اما این چگونه ممکن است؟ پاسخ بسیار ساده است: از کلمه «زیرا» در چند جمله ابتدایی ایمیل خود استفاده نمایید.

چه باور کنید، چه نه! گفتن دلیل کاری تاثیر عمیقی بر روان انسان دارد. «دکتر اسکات کی» از دانشگاه ایلینوا شمالی دربارۀ اینکه آیا افرادی که در صف استفاده از دستگاه کپی هستند اجازه می‌دهند فردی بی‌اجازه از آن‌ها جلو بزند و از دستگاه استفاده کند یا خیر، تحقیق کرد.

قیمت گذاری: 10 استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروشحتما بخوانید: قیمت گذاری: 10 استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش

هنگامی که فرد غریبه از افراد منتظر در صف می‌پرسید: "آیا می توانم قبل از شما از دستگاه کپی استفاده کنم؟"، تنها 61% از افراد به او پاسخ مثبت می‌دادند.

اما هنگامی که فرد غریبه سوال خود را به «می‌توانم پیش از شما از دستگاه کپی استفاده کنم؟ چون عجله دارم» تغییر داد، 89% از افراد حاضر در صف به او پاسخ مثبت دادند.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

در واقع می‌توان گفت که این 45% رشد محسوب می‌شود! حال چرا ما شاهد چنین اختلافی هستیم؟ تحقیقات نشان می‌دهد که گفتن دلیل یک کار و استفاده از کلمۀ زیرا انجام آن کار را قانونی جلوه می‌دهد. در دنیای امروزی نیز ایمیل‌ها و پیغام‌های راه دوری که مُجاز به نظر برسند، بهتر از بقیه عمل می کنند.

کافیست به ایمیل‌ها و اسپم‌هایی که به صندوق دریافت ایمیل خودتان وارد می‌شوند، دقت کنید. مطمئناً اگر این ایمیل‌ها مجاز بودند، عملکرد بهتری داشتند.

در تصویر زیر نمونه‌ای از استفاده از کلمه «چون» را مشاهده می‌کنید:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

در متن تصویر آمده است: «به شما ایمیل دادم چون مطلب آخرتان را در توئیتر دیدم و واقعاً از آن لذت بردم.» فردی که این پیغام را دریافت می‌کند پس از خواندن چند کلمه می‌فهمد که چرا ایمیل دریافت کرده است. اما نکته مهمتر این است که کلمه «چون» ایمیل ارسالی را مجاز نشان می‌دهد.

10. برای Descriptionهای ویدیوهای خود در یوتیوب متن طولانی بنویسید

طبق گفته Semrush Sensor، ویدیوها در بیش از 10٪ از تمام SERP ها نمایش داده می‌شوند.از آنجاییکه گوگل صاحب وب‌سایت YouTube است مطمئن باشید که از اهمیت این وب‌سایت تا مدت‌های طولانی کم نخواهد شد.

بنابراین اگر می‌خواهید ویدیوی شما در گوگل رتبه بگیرد، حتماً توضیحات طولانی ویدیو بنویسید.

به یاد داشته باشید: گوگل نمی‌تواند محتوای ویدیوی شما را تماشا یا گوش کند؛ پس برای اینکه بفهمد موضوع ویدیوی شما چیست به توضیحات متنی شما نگاه میکند.  به این ترتیب، نوشتن مطلب بیش از 200 کلمه همراه با کلمات کلیدی هدفمند باعث افزایش رتبه شما خواهد شد.

برای مثال می‌توانید توصیف یکی از ویدیوهای وب‌سایت «بک لینکو» را در زیر مشاهده نمایید:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

این توضیحات با کیفیت شامل 200 کلمه می‌شود و همین متن نگارش شده سبب می‌شود زمانی که در یوتیوب عبارت «Link Building» را جستجو می‌کنید، این ویدیو در صدر نتایج جستجو باشد.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

11. مهندسی معکوس صفحه ششم نتایج جستجوی گوگل

یک واقعیت جالب وجود دارد که نشان می‌دهد مهندسی معکوس صفحات 2 تا 10 گوگل فرصت لینک‌گیری فوق العاده ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. فرصت‌هایی که با مهندسی معکوس صفحۀ نخست نتایج جستجو، از دست می‌روند.

چرا تبلیغات در گوگل ادز بهترین روش تبلیغاتی دنیاست!؟حتما بخوانید: چرا تبلیغات در گوگل ادز بهترین روش تبلیغاتی دنیاست!؟

ممکن است از خود بپرسید «آیا مهندسی معکوس صفحۀ ششم گوگل تاثیری در رتبه وب‌سایت من خواهد داشت؟». به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم بله!

اینکه می‌گویند صفحات 3 تا 10 گوگل تنها شامل لینک‌های بی‌کیفیت می‌باشد، دروغ محض است. در واقع، بسیاری از نتایج موجود در صفحات میانی گوگل توسط افرادی خلاق بوجود آمده است که وب‌سایت‌های جالبی راه اندازی کرده‌اند اما به علت اینکه کارها بر وفق مرادشان پیش نرفته، همه چیز را رها کرده‌اند.

نکته اینجاست: آن‌ها پیش از آنکه همه چیز را رها کنند و پروژه دیگری را راه اندازی کنند، مطالب و منابع بسیار خوبی را بوجود آورده‌اند.

از آنجاییکه این منابع اطلاعاتی با دقت نوشته نشده اند، شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را بهبود دهید و با استفاده از روش The Skyscraper لینک‌های آن ها را بدزید. بله، بدزدید!

برای مثال، کلمه کلیدی «weight loss tips» (نکاتی برای کاهش وزن) را در نظر بگیرید. در صفحۀ ششم صفحه‌ای را پیدا کردیم که لینک‌های بسیار خوب و معتبری در آن وجود داشت.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

همان‌طور که در اسکرین شات می‌بینید، این وب‌سایت می‌تواند بسیار بهتر شود. با این حال، نگارنده مطلب به وب‌سایت خود اهمیت می‌داده است و لینک وب‌سایت‌های معتبری مانند Livestrong را درون مطلب خود گذاشته است.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

مطمئناً شما نیز می‌توانید چنین مطلبی را در موضوع تجارت خود پیدا کنید و آن را ارتقا دهید.

12. در تگ عنوان خود از کلمات کلیدی طولانی استفاده نمایید

اگر شما یکی از کلمات کلیدی خود را در تگ عنوانتان قرار دهید، سیل عظیمی از ترافیک راهی وب‌سایت شما خواهد شد. بگذارید توضیح دهیم: وب سایت Backlinko اخیراً مطلبی با عنوان «White Hat SEO Case Study: How To Get a #1 Ranking» (سئو کلاه سفید: چگونه رتبه یک گوگل را به دست آوریم؟) منتشر نمود.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

کلمه کلیدی هدفمند در تگ عنوان این مطلب، «white hat SEO» است. به این ترتیب نگارنده مطلب این عبارت را در عنوان مطلب خود قرار داده است. اما کار به اینجا ختم نشد. مطمئناً نویسنده مطلب می‌دانسته است که عبارت «SEO case study» نیز کلمه کلیدی معتبری است و ماهانه کلیک‌های بسیاری دریافت می‌کند.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

به این ترتیب نویسنده با قرار دادن هر دو کلمه کلیدی در عنوان، تگ عنوان طولانی بوجود آورده است:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

و به این ترتیب در طی دو هفته این مقاله برای کلمه کلیدی «SEO case study» در رتبه دوم گوگل قرار گرفت:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

همانطور که انتظار می‌رفت، رقابت کم‌تری برای عبارت کلیدی «SEO case study» نسبت به عبارت کلیدی «white hat SEO» وجود دارد. به همین علت عبارت کلیدی «SEO case study» ترافیک بیشتری را در مدت زمان کوتاه‌تری به سمت وب‌سایت «بک لینکو» کشانده است و از آنجاییکه این صفحه لینک‌های بسیاری را در خود دارد، باعث شده است که برای عبارت کلیدی “white hat SEO” نیز در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

نکته اینجاست که اگر این صفحه تنها برای عبارت کلیدی «white hat SEO» بهینه‌سازی می‌شد تا زمانیکه به صفحۀ نخست گوگل راه پیدا نمی‌کرد، هیچ ترافیکی وارد این وب‌سایت نمی‌شد. با استفاده از کلمه کلیدی «SEO case study» در تگ عنوان، ترافیک بسیار بالایی وارد این وب‌سایت شد.

نتیجه: از کلمات کلیدی در تگ عنوان خود استفاده نمایید. با این روش می‌توانید ترافیک زیادی را به وب‌سایت خود روانه کنید و در نهایت برای بیش از یک کلمه کلیدی در صفحه نخست گوگل قرار بگیرید.

13. از ویکیپدیا برای کلمه کلیدی و ایدۀ موضوعی استفاده کنید

آیا می‌خواهید از کلمات کلیدی مطلع شوید که رقبایتان حتی از وجود آنها بی‌خبر هستند؟ پس بهتر است دیگر از Google Keyword Planner استفاده نکنید و سراغ روش‌های صحیح سئو بروید. درست است که Keyword Planner گوگل برای جستجوی ماهانه کلمات کلیدی مناسب است اما در تولید کلمات کلیدی جدید واقعاً وحشتناک است. اما چرا؟

انتخاب دامنه مناسب برای دریافت بهترین نتیجه در سئوحتما بخوانید: انتخاب دامنه مناسب برای دریافت بهترین نتیجه در سئو

خب، Keyword Planner به شما کلمات کلیدی شبیه به کلمه کلیدی اصلی خودتان در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین اگر کلمه کلیدی اصلی شما عبارت «weight loss» باشد، کلمات کلیدی این چنینی دریافت خواهید کرد:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی جدید و مرتبط با موضوع خود دریافت کنید (کلمات کلیدی که فقط بازی با کلمات نباشند)، مسلماً به ذهن یک انسان نیاز دارید. یا حتی بهتر، ذهن هزاران انسان که افکار خود را در قالب وب‌سایت ویکیپدیا در اختیار شما قرار داده‌اند. حال چگونه باید از ویکیپدیا برای یافتن کلمات کلیدی جدید استفاده کنید:

به وب سایت ویکیپدیا بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید. در این مثال از کلمه کلیدی " insurance" استفاده شده است.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

سپس، قسمتی که کلمات کلیدی و موضوعات در آن قرار دارند را مشاهده نمایید. این قسمت Contents نام دارد.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

همچنین نوارهایی در قسمت راست یا چپ ویکیپدیا وجود دارند که کلمات کلیدی معتبری را می‌توان در آن‌ها یافت.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

و همچنین لینک‌های داخلی:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

همچنین، قسمت «مشاهده بیشتر» یا «See Also» را نیز مطالعه نمایید.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

با سر زدن به یک صفحه ویکیپدیا تعداد زیادی کلمات کلیدی مرتبط و نایاب پیدا خواهید کرد که برای رتبه‌بندی وب‌سایتتان مفید هستند. اگر می‌خواهید ایده‌های بیشتری برای کلمات کلیدی به دست آورید، بر روی کلمات کلیدی کلیک نمایید. و سپس همان روند گفته شده در بالا را برای آن به کار ببرید.

14. برای لینک گذاری از پستهای «بهترین‌های ....» استفاده نمایید

از نظر ما این یکی از بهترین روش‌های سئو در تمام تاریخ است که کلاه سفید هم هست. اگر راجع به لینک سازی زیاد فکر می‌کنید، می‌دانید داشتن لینک‌های با کیفیت و مرتبط مانند داشتن پول در حساب بانکی است. چیزی که نمی‌دانید این است که وبلاگ نویس‌های مرتبط با فعالیت کاری شما این فهرست‌ها را در قالب مطالبی با عنوان «بهترین‌های ...: قرار داده اند. مطلب وبلاگی «بهترین‌های  ...» معمولاً شامل فهرستی از وبلاگ‌ها و سایت‌هایی مرتبط با یک صنعت یا تجارت خاص هستند. حال چگونه می‌توانید این مطالب «بهترین های ...» را پیدا کنید؟

می‌توانید از فرمول‌های جستجوی زیر استفاده نمایید:

  • [کلمه کلیدی] وبلاگ‌های مرتبط
  • بهترین مطالب (مقالات) [کلمه کلیدی] در سال 2022
  • برترین وبلاگ‌های [کلمه کلیدی] + 2022
  • برای مثال، ما از فرمول « fitness» وبلاگ‌های مرتبط استفاده کردیم:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

ما توانستیم 10وبلاگ فوق‌العاده در مورد فیتنس و بدنسازی را با 10 ثانیه جستجو پیدا کنیم:سئوی کلاه سفید. تکنیک5

این 10وبلاگ مکان‌هایی کاملاً مناسب برای تبلیغ مطالب وبلاگ شما هستند. شما می‌توانید با لینک‌گذاری در این وبلاگها یا برقراری رابطه‌ای طولانی مدت با آنها سئوی وب سایت خود را ارتقا دهید.

15. منتشر کردن مطالب بیشتر از 1400 کلمه

هیچ شکی وجود ندارد که محتوای طولانی خیلی بهتر از محتوای کوتاه 300 کلمه‌ای عمل می‌کند. در واقع، نتایج تحقیق از 1 میلیون نتایج جستجوی گوگل نشان می‌دهد، میانگین تعداد کلمات صفحات رتبه اول گوگل 1447 کلمه است.

سئو کلاه خاکستری؛ تکنیک های زیرزمینی سئو سایت!حتما بخوانید: سئو کلاه خاکستری؛ تکنیک های زیرزمینی سئو سایت!

محتوای طوللانی در سئوی کلاه سفید

حال این سوال پیش می‌آید که چرا مطالب طولانی‌تر بهتر عمل می‌کنند؟ اول از همه اینکه، مطالب طولانی به گوگل نشان می‌دهد که شما دارید اطلاعاتی مفید و عمیقی را در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید. اما این تنها دلیل نیست. محتوای عمیق و مفید باعث می‌شود که کاربران آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

همانطور که می‌دانید با مطلبی 300 کلمه‌ای نمی توان بر روی مخاطبان تاثیر گذاشت و درک عمیقی از یک موضوع به آن‌ها داد، اما در مطلبی طولانی شما می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

16. به یاد داشته باشید اولویت با اولین لینک است

ما بسیاری از اوقات شاهد اشتباهی هستیم که بسیاری از افراد در سئو مرتکب می‌شوند:

فرض کنیم شما در وب‌سایت خود دو لینک قرار داده‌اید و هر دو لینک در یکی از صفحات شما قرار دارد. حال سوال اینجاست که گوگل به کدام یک از این لینک‌ها توجه بیشتری نشان می‌دهد؟ لینک اول؟ لینک دوم؟ یا هر دو لینک؟ طبق قانون سئو، اولویت با لینک اول است. اما چرا لینک اول مهم است؟ فرض کنید وب‌سایت شما نوار ناوبری مانند نوار زیر دارد:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

چون نوار ناوبری وب‌سایت در بالای صفحه قرار دارد، گوگل در ابتدا آن لینک‌ها را شناسایی می‌کند. در اینجاست که مسائل کمی پیچیده‌تر می‌شود:

فرض کنیم که شما در یکی از مطالب وبلاگ خود طرز تهیه یک غذا را لینک کرده اید و عبارت لینک شده، عبارت «healthy recipes» می‌باشد.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

متاسفانه، متن لینک healthy recipes توسط گوگل بزرگ نادیده گرفته می‌شود. گوگل تنها متن لینک‌هایی را که اول ببیند، شناسایی و ثبت می‌کند.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

نکتۀ مهم: برای لینک‌های نوار ناوبری وب‌سایت خود از کلمات کلیدی غنی و پر کاربرد استفاده نمایید چرا که همان‌طور که در بالا دیدیم، گوگل تنها به لینک‌هایی که در ابتدا می‌بیند اهمیت می‌دهد.

17. کلمات کلیدی خود را بسازید

این یکی از بهترین روش‌های سئو کلاه سفید است که بسیاری از شما تا به حال آن را نشنیده‌اید: «برای کلمات کلیدی که خودتان ساخته اید، همیشه در رتبه یک گوگل قرار خواهید گرفت».

وقتی که شما چیز جدیدی را خلق می‌کنید، مانند یک برند، محصول یا حتی یک سیستم، شما تنها شخصی هستید که آن عبارت یا محصول را بهینه‌سازی می‌کنید. به هر حال شما آن را خلق کرده‌اید. در صورتی که این محصول شما معروف شود، شما ناگهان خود را در صدر نتایج جستجو برای کلمات کلیدی ابداعی خود خواهید دید. بگذارید یک مثال را برای شما نام ببریم:

چند ماه پیش، وب سایت «بک لینکو» مطلبی با عنوان " Link Building Case Study: How I Increased My Search Traffic by 110% in 14 Days" (تحقیقی دربارۀ لینک سازی: چگونه ترافیک وب سایت خود را طی 14 روز تا 110% افزایش دهیم) منتشر کرد.

11 باور اشتباه درباره سئو که شما را گمراه می‌کندحتما بخوانید: 11 باور اشتباه درباره سئو که شما را گمراه می‌کند

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم نویسندۀ مطلب می‌توانست، مقاله خود را برای کلمه کلیدی “link building strategy” بهینه‌سازی کند. اما در عوض، آنها کلمه کلیدی خود را به وجود آورده اند: " The Skyscraper Technique". و امروزه با استفاده از همین ایجاد کلمه کلیدی اختصاصی، ترافیک قابل توجهی وارد وب‌سایتشان می‌شود.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

شما چگونه می‌توانید چنین کاری را در مورد تجارت خود انجام دهید؟ دفعۀ بعدی که می‌خواهید دربارۀ یکی از روش‌های ابداعی خود مطلبی را بنویسید، حتماً آن را نام‌گذاری کنید.

18. کلمات کلیدی ناشناخته را کشف کنید

اگر شما نیز مدتی است در سئو فعالیت می‌کنید، مطمئناً می‌دانید ابزار کلمه کلیدی به اندازه کلمه کلیدی اصلی اهمیت دارند. به عبارت دیگر، اگر شما از همان کلمه کلیدی اصلی که رقبایتان استفاده می‌کنند، استفاده کنید، کلمات کلیدی شما با کلمات کلیدی رقبایتان یکسان خواهد شد. خوشبختانه، ابزاری کوچک و ناشناخته‌ای وجود دارد که می تواند شما را در این زمینه یاری دهد: وب‌سایت SeedKeywords.com

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

نحوۀ استفاده:

ابتدا به وب‌سایت Seed Keywords بروید و برای خود یک سناریو ایجاد کنید (سناریو در واقع همان چیزی است که مخاطبان برای یافتن تجارت آنلاین شما از آن استفاده می‌کنند).

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

برای این کار کافیست بر روی دکمه «create my scenario» کلیک کنید تا لینک مخصوصی به شما داده شود.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

این لینک را برای دوستان، همکاران، خانواده و برخی از مشتریان خود بفرستید و ببینید که از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

به این ترتیب شما فهرستی از کلمات کلیدی بسیار نایابی را در دسترس خواهید داشت که می‌توانید آن‌ها را در Google Keyword Planner وارد نمایید.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

حال زمان آشنایی با یک تکنیک دیگری از سئوی کلاه سفید است...

19. برای به اشتراک‌گذاری لینک مطالب خود از متخصصان ایده بگیرید

ممکن است شما نیز چند Expert Roundup دیده باشید – مطالب وبلاگی که ایده‌ها و افکار عده‌ای متخصص را جمع بندی می‌کنند – که اخیراً سر و صدای بسیاری به پا کرده اند.

چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟حتما بخوانید: چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟

به عنوان مثال، در زیر می توانید Roundupهای مهم از صنایع مختلفی که عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند را مشاهده نمایید.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

مطلب توسعۀ وب با 580 به اشتراک‌گذاری

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

مطلبی جمع‌بندی شده درباره خوانندگی با 765 به اشتراک‌گذاری

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

مطلبی اجتماعی با 911 به اشتراک گذاری

احتمالاً تا الان با این مبحث آشنا شده اید. این نوع مقالات جمع‌بندی به چند دلیل در شرایط ایده آل قرار دارند. کمی راجع به این مقالات فکر کنید. متخصصانی که از ایده‌های آن‌ها در مقالات خود استفاده کرده‌اید، به طور طبیعی می‌خواهند مقالۀ شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

به این معنی که اگر شما از چهره‌های سرشناس و کاربلد در مقالات خود استفاده کنید، طی چند دقیقه ترافیک بالایی به وب سایت شما روانه می‌شود و مطلب شما در شبکه‌های مختلفی به اشتراک گذاشته می‌شود. شما هم می‌توانید چنین مقالاتی را منتشر کنید:

مرحلۀ اول: وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های برتر در زمینه کاری خود را جمع‌آوری کنید. (روش پیدا کردن این نوع وبلاگ‌ها را در بالا برایتان توضیح دادیم). مانند جدول زیر نام وبلاگ، اطلاعات تماس و شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را در یک فایل جدول‌بندی کنید.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

مرحلۀ دوم: دربارۀ موضوعی در زمینه کاری خود که متخصصان مقالاتی را درباره آن‌ها نوشته اند، مطلبی تهیه کنید.

نکتۀ حرفه ای: موضوعی را انتخاب کنید که مخاطبان شما با آن مشکل دارند و به دنبال راه حلی برای آن هستند.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

صدها عوامل از قیمت گرفته تا امنیت در خرید یک اتومبیل تاثیر دارند. این موضوعی است که گروه زیادی از متخصصان می توانند درباره اش نظر بدهند.

مرحلۀ سوم: برای متخصصانی که از مطالبشان در مقاله خود استفاده کرده اید، ایمیل ارسال کنید. به خاطر داشته باشید  امکان دارد متخصصانی که برایشان ایمیل ارسال می کنید، مشغلۀ کاری فراوان داشته باشند. پس روند ارسال پاسخ را برایشان آسان کنید.

در زیر قالب یک ایمیل برای مطلب جمع‌بندی خودرو را مشاهده می‌کنید:

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

مرحلۀ چهارم: مطلب جمعبندی خود را منتشر کنید و با ارسال یک ایمیل متخصصان و همکارانتان را از انتشار آن آگاه سازید.

19 تکنیک سئو که می توانید برای وب سایت خود به کار بگیرید

و آمار بالای بازدیدکنندگان وبسایت خود را زیر نظر بگیرید.

کلاه سفید بر سر بگذارید و شروع کنید

در این مقاله 19 تکنیک سئو کلاه سفید را با هم خواندیم. البته این را بدانید سئوی کلاه سفید یعنی تکنیک‌ها قانونی و پاک برای بهینه‌سازی سایت. بنابراین اغلب روش‌هایی که در سئوی داخلی و خارجی یاد گرفتیم کلاه سفید هستند.

اگر سوالی درباره سئو دارید می‌توانید سری به بخش آموزش‌های رایگان سئو نوین بزنید یا در قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید.