در مقالات گذشته هم اشاره کرده ایم که تحقیق و بررسی کلمات کلیدی باید اولین مرحله از استراتژی سئو باشد. انتخاب کلمات کلیدی که می‌خواهید برایشان رتبه ای در موتورهای جستجو به دست آورید، اولین و مهم‌ترین مرحله‌ای است که باید در نظر داشته باشید.

با اینحال، تحقیق درباره کلمات کلیدی می‌تواند کار بسیار خسته کننده‌ای باشد اگر ندانید چه کاری درست است و چه کاری غلط. اگر مسیر اشتباهی بروید، دوباره‌کاری‌ها و نتیجه نگرفتن‌ها شما را خسته می‌کند.

حال سوال این است: برای اینکه این اتفاق نیفتد، در هنگام پژوهش و تحقیق کلمات کلیدی باید از چه اشتباهاتی دوری کنید؟ در این مقاله قصد داریم اشتباهات رایجی که افراد در هنگام تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی انجام می‌دهند را برایتان توضیح دهیم. با اجتناب از این خطاها می‌توانید استراتژی دقیقی برای تحقیق کلیدواژه‌های خود اتخاذ کنید.

1. بررسی کلمات کلیدی را به درستی انجام نمی‌دهید

احتمالاً تصور می‌کنید برای پیدا کردن کلمات کلیدی، نیازی به تحقیق گسترده و عمیق در این زمینه ندارید و تنها لازم است بدانید که مخاطبان شما چه چیزی را جستجو می‌کنند، اینطور نیست؟ اما اشتباه نکنید. بهتر است زمانی را برای شناخت مخاطبان و زبان محاوره شان اختصاص دهید. باید بدانید مشتریانتان از چه زبانی و از چه عباراتی استفاده می‌کنند.

نتیجه تحقیق کلیدواژه ها باید لیستی گسترده و جامع از کلمات و عباراتی باشد که می‌خواهید در نتایج جستجویشان رتبه بالا داشته باشید. حتماً (باز هم تاکید می کنم، حتماً) در فواصل زمانی معین فهرست خود را بروزرسانی کنید، زیرا در طول زمان نه تنها مخاطبانتان، بلکه نیازهای تجاریتان نیز تغییر می‌کنند و شما باید تمرکز خود را بر روی آن‌ها قرار دهید. این تغییرات ممکن است بر روی استراتژی کلمات کلیدی شما تاثیرگذار باشد.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

2. کلمات کلیدی غیر معمول را هدف می‌گیرید

کلمات کلیدی نامناسبسعی کنید بر روی کلمات کلیدی رایج و واقعی سرمایه‌گذاری کنید. برخی از حوزه‌های کاری بسیار رقابتی هستند. به دست آوردن رتبه‌های بالا در حوزه‌هایی که رقابت بالایی دارند، بسیار دشوار است. اگر در شروع کار سئو قرار دارید نباید بر روی کلمات کلیدی رقابتی تمرکز کنید، در عوض می‌توانید کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) را انتخاب کنید که شانس به دست آوردن رتبه در آن‌ها بیشتر است (کلمات کلیدی طولانی معمولاً نسبت نرخ تبدیل شان بیشتر از کلمات کلیدی اصلی است).

برای مثال، اگر سایتی با موضوع تناسب اندام دارید به دست آوردن رتبه‌های بالا برای واژه «تناسب اندام» بسیار دشوار خواهد بود. به این فکر کنید که چه جنبه‌ای از وبلاگ یا وب سایت شما منحصر بفرد است و سعی کنید برای آن موضوعات رتبه‌ای کسب نمایید.

شاید شما در حال نوشتن مطلبی با موضوع تمرینات مرتبط با تناسب اندام برای افراد بازنشسته هستید. در این شرایط، استفاده از کلمات کلیدی طولانی مانند تناسب اندام برای افراد بازنشسته می تواند استراتژی فوق العاده ای باشد. در چنین شرایطی باید به دنبال کلمات و عباراتی همچون تناسب اندام برای سالمندان یا تناسب اندام برای بزرگسالان بگردید و برای آن‌ها تولید محتوا کنید.

اگر در حوزه کاری خود سابقه زیادی دارید و در حال کسب رتبه های بالا برای کلمات کلیدی طولانی هستید، می توانید برخی از کلیدواژه های رقابتی را نیز هدف قرار دهید. به یاد داشته باشید رتبه بندی برای کلمات کلیدی اصلی باید بخشی از استراتژی بلند مدت تحقیق کلمات کلیدی تان باشد.

3. از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده می‌کنید

کلمات کلیدی که هدف قرار می‌دهید باید با کوئری‌هایی که مشتریان به دنبالش هستند، یکسان باشد. همیشه باید از زبان و لحنی استفاده کنید که مخاطبانتان استفاده می‌کنند. فرض کنید در حال فروش پوشاک مجلسی هستید. شاید در بازاریابی سنتی این لباس‌ها با عنوان لباس مجلسی معروف باشند. با این حال، ممکن است کاربران اینترنت از این عبارت در جستجوهای خود استفاده نکنند و کلمه دیگری مانند لباس شب را جایگزین آن کنند. پس باید بدانید مخاطبانتان از چه واژه هایی برای جستجوی نیازهای خود استفاده می کنند.

انتخاب کلمه کلیدی درست

4. به جای تمرکز بر روی کلمات جمع بر روی کلمات مفرد تمرکز دارید

باید به این نکته توجه داشته باشید که کلمات کلیدی هدفتان، به شکل جمع هستند یا مفرد. اگر دوست دارید برای یک کلمه جمع، رتبه ای در موتورهای جستجو داشته باشید؛ باید بررسی این موضوع را مدنظر قرار دهید. این مورد را می‌توانید به راحتی در گوگل ترند بررسی کنید که در آن کلمه خاص جمع بیشتر طرفدار دارد یا مفرد. استفاده از کلمات به شکل جمع یا مفرد، به استراتژی کاری شما بستگی دارد.

5. به دنبال کلیدواژه‌هایی هستید که ترافیک خاصی ندارند

کلمات کلیدی دم دراز (یا همان طولانی) بهترین و عالی‌ترین روش برای شروع استراتژی کلید واژه‌هاست. این کلمات ترافیک کمتری دارند، اما شانس بیشتری برای تبدیل کاربر به مشتری خواهند داشت. با این‌حال، اگر کلیدواژه‌ای که مورد استفاده قرار می‌دهید بسیار خاص است و هیچ ترافیکی برای آن وجود ندارد، مطمئن باشید هیچ کمکی به سئوی شما نخواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا مطمئن شوید کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار می‌دهید که حداقل ترافیکی دارند!

6. ارزیابی کلمات کلیدی را فراموش می‌کنید

اگر قصد دارید برای یک کلیدواژه خاص رتبه‌ای در نتایج جستجو کسب کنید، بهتر است روند رتبه‌بندی خود را ارزیابی کنید. شما باید بدانید که آیا جستجو کنندگان محتوای شما را در نتایج جستجو پیدا می‌کنند یا خیر. برای انجام اینکار باید هر از گاهی در موتور جستجوی گوگل دقیقاً کلمه کلیدی تان را وارد نمایید و نتایج را بررسی کنید. تنها کافیست به دنبال صفحه سایت خود در نتایج جستجو باشید.

اگر جایگاه سایت خود برای یک کلمه کلیدی را ارزیابی نکنید، نمی‌توانید بفهمید که آیا باید بر روی کلمات کلیدی رقابتی سرمایه‌گذاری کنید یا وقت خود را صرف کلمات کلیدی طولانی کنید.

انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز + راهنمای انتخاب بهترین‌هاحتما بخوانید: انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز + راهنمای انتخاب بهترین‌ها

کلمه کلیدی دم دراز7. در هر پست تنها بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز می‌کنید

اگر یک محتوای خوب و معقول برای وبلاگ خود می‌نویسید، بهتر است به دنبال کسب رتبه برای چند کلمه کلیدی مختلف باشید. اگر می‌توانید اینکار را انجام دهید، لحظه‌ای تامل نکنید.

نتیجه گیری

انجام تحقیق و پژوهش بر روی کلمات کلیدی خیلی مهم است، به همین خاطر باید زمان کافی به آن اختصاص دهید. همچنین، باید بدانید به دنبال رتبه‌بندی برای چه کلماتی هستید. از اشتباهاتی که در این مقاله بیان شد، دوری کنید تا بتوانید استراتژی خود را به صورت دقیق پیاده‌سازی نمایید.

امیدواریم که این مقاله بتواند در انتخاب صحیح کلمات کلیدی و نحوه پیاده‌سازی استراتژی آن به شما کمک کند. بی‌صبرانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. همچنین اگر در زمینه آموزش سئو با مشکلی روبرو هستید، آن را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید. ما در سریعترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.