بیشترین فعالیت مرتبط با سئوی Off Page به یک چیز خلاصه می شود: بک لینک.

وقتی گوگل مشاهده می کند یک صفحه برای کلمه کلیدی خاصی لینک دریافت می کند، متوجه می شود محتوای مذکور باید مرتبط با آن کلمه کلیدی باشد. به این ترتیب گوگل تصمیم می گیرد رتبۀ صفحه مذکور را در نتایج جستجو ارتقا دهد.

بنابراین، متوجه می شویم که الگوریتم رتبه بندی گوگل برای تعیین رتبۀ یک صفحه، از این بک لینک ها کمک می گیرد. 99.2% از سایت هایی که در صدر نتایج گوگل قرار دارند، حداقل دارای یک لینک خارجی هستند.

ارتباط بین رتبه گوگل و بک لینک

گرچه بیشتر صفحات برتر در نتایج جستجوی گوگل حداقل یک بک لینک دارند، اما باید گفت داشتن یک لینک کافی نیست و بیشتر این صفحات صدها هزار بک لینک دارند. نمودار زیر تعداد بک لینک های 30 نتیجۀ برتر جستجوی گوگل را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید 10 نتیجه اول گوگل، نسبت به سایر وب سایت ها تعداد بک لینک بیشتری دارند.

بک لینک با رتبه سایت چه ارتباطی دارد؟

برایان دین (موسس سایت Backlinko) در مقاله خود درباره عوامل و فاکتورهای مهم سئو در رتبه بندی گوگل، 15 عاملی که دربارۀ لینک های خارجی (External Link) است را شناسایی می کند.

خب، حالا که از تاثیر بک لینک ها بر روی سئو سایت خود مطلع شدید باید بدانید که داشتن بک لینک نه تنها جایگاه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا می دهد، بلکه میزان بازدید از سایت را نیز افزایش می دهد. اما نکتۀ مهم این است که ساخت بک لینک، دیگر به سادگی پنج یا ده سال گذشته نیست.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا؟

خب، چون امروزه همۀ وبمسترها، سخت در حال بک لینک سازی هستند، اما همۀ آن ها در این زمینه موفق نیستند. راستش را بخواهید، بیشتر سایت ها در روند لینک بیلدینگ خود شکست می خورند.

برایان دین (Backlinko) هنگامی که از تکنیک آسمان خراش (Skyscraper) استفاده کرد، میزان موفقیتش 11% بود. شما می توانید برای لینک سازی از بازاریابی ایمیل استفاده کنید. مطمئن باشید اگر به درستی این کار را انجام دهید، نرخ تبدیل شما 6 الی 7 درصد (در بهترین حالت 11%) افزایش می یابد.

مطمئناً همۀ کمپین های ایمیل مارکتینگ به آمار بالا دست پیدا نمی کنند زیرا همانطور که در بالا اشاره کردیم، امروزه بدست آوردن بک لینک بسیار سخت شده است. همین سختی کار سبب شده که برای ساخت بک لینک مجبور شویم از قواعد و اصول خاصی پیروی کنیم.

اگر محتوای سایت تان لینک دریافت نمی کند، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. شما باید در تولید محتوا خود 5 نکته مهم و اساسی را جهت ساخت بک لینک بررسی و اصلاح کنید.

محتوای شما کامل و دقیق نیست

خب، فرض کنیم که شما در تولید "محتوای با کیفیت" شکست خورده اید. محتوای با کیفیت چیست؟ محتوای با کیفیت، محتوایی ارزشمند است که کاربران حاضرند داوطلبانه به آن لینک دهند. تولید محتوای با کیفیت که بتواند به راحتی لینک بگیرد، هستۀ اصلی استراتژی محتوا و لینک بیلدینگ است.

اگر کاربران به محتوای شما لینک ندهند یا اگر تمامی ایمیل های درخواست بک لینک شما رد شود به این معنی است که شما نتوانسته اید محتوایی با کیفیت تولید کنید. اما این موضوع هیچ اشکالی ندارد. اگر آماده اید برای ساخت بک لینک تلاش کنید، اصلاح این موضوع کار چندان سختی نیست.

برای تولید محتوایی با کیفیت، پیش از هر چیز باید موضوعی انتخاب کنید که پتانسیل به دست آوردن بک لینک را داشته باشد. به عبارتی دیگر، شما نیاز دارید موضوع یا عنوانی که لینک پذیر باشد را انتخاب کنید.

تگ Alt تصاویر چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟حتما بخوانید: تگ Alt تصاویر چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟

دومین نکته این است که پس از انتخاب موضوع باید محتوایی تولید کنید که از تمام محتواهای موجود در آن زمینه بهتر باشد تا بتواند بک لینک های بیشتری بگیرد. انجام چنین کاری نیازمند زمان بسیاری است، اما مطمئن باشید که صرف این زمان برایتان نتیجه بخش خواهد بود.

در قدم اول، شما به ابزاری مانند BuzzSumo یا Ahrefs نیاز دارید. این ابزار ها به شما کمک می کنند تا محبوب ترین موضوعات را در تجارت خود شناسایی کنید؛ موضوعاتی که بیشترین بک لینک را به خود اختصاص داده اند. حال ببینیم چگونه می توان با استفاده از Ahrefs، موضوعی محبوب انتخاب کرد.

(قیمت نرم افزارهای Ahrefs از 99 دلار شروع می شود، اما شما می توانید در حالت آزمایشی به مدت دو هفته رایگان از این ابزار استفاده کنید. همچنین نرم افزار Ahrefs از زبان فارسی پشتیبانی می کند).

هنگامی که در نرم افزار ثبت نام کردید، کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید. یا اینکه تنها اصطلاحی مربوط به حوزه ی کاری خود را بنویسید. برای مثال اگر دنبال این باشید که محتوایی لینک پذیر پیرامون "گزینش محتوا" یا "Link Curation" بسازید، تنها کافیست "گزینش محتوا" را نوشته و سپس گزینۀ جست و جو را بزنید.

پس از آن Ahrefs محتواهای محبوب مرتبط با موضوع انتخابی را جمع آوری می کند. این چیزی است که پس از جست و جوی عبارت Link Curation پیدا خواهید کرد.

رابطه بین بک لینک ها و افزایش رتبه بندی گوگل

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، عبارت Link Curation یا گزینش محتوا موضوعی است که می تواند بک لینک های زیادی به دست آورد. بنابراین درست حدس زدید، این موضوع کاملاً برای ساخت بک لینک مناسب است.

در قدم دوم برای آنکه بتوانید برای مطلب خود بک لینک های زیادی دریافت کنید از راهکار های زیر استفاده نمایید:

راهکار اول: بروزرسانی محتوای قدیمی

اگر به تصویر بالا دقت کنید، اولین نکته ای که توجه شما را جلب می کند این است که محتواهایی که بیشترین بک لینک را دارند، مطالبی قدیمی هستند. بیشتر این محتواها اوایل سال 2014 یا (همانطور که در بالاترین نتیجه مشخص است) در سال 2011 منتشر شده اند.

پس بهتر است محتواهای قدیمی خود را دوباره بروزرسانی کنید. سپس می توانید به سایت هایی که به شما لینک داده اند، پیام دهید که: «من محتوایی بهتر و جدیدتر دربارۀ این موضوع نوشته ام، آیا به این محتوای جدید علاقه دارید؟».

معمولاً، اشخاصی که به این مطلب قدیمی لینک داده اند، علاقه دارند بدانند شما چه چیز جدیدی برای گفتن دارید.

گوگل با الگوریتم فرشنس (freshness) خود تازه بودن محتوای شما را بررسی می‌کند و در رتبه شما تاثیر می‌گذارد.

راهکار دوم: محتوای طولانی و بلند بنویسید

اگر متوجه شده باشید محتواهایی که بیشترین بک لینک را دارند، مطالبی قدیمی ندارند و محتوایشان بروز است. یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و طول و عمق مطالب را بررسی کنید. زمانی که فهمیدید این سایت ها چگونه موضوع محتوای خود را پوشش می دهند، لازم است که به محتوای خود مراجعه کنید و مطلبی کامل تر و مفصل تر بنویسید.

همچنین این روش برای تولید محتوای فهرست گونه بسیار آسان است. برای مثال اگر مطلبی با عنوان "10 نکته برای ..." دارای بیشترین بک لینک باشد، شما می توانید با انتشار مطلبی با عنوان "50 روش برای ..."، تمام بک لینک ها را از آن خود کنید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

راهکار سوم: راهکاری منحصر بفرد ارائه دهید

برای داشتن راهکار یا نگرشی منحصر بفرد در یک مطلب، باید موضوع انتخابی خود را عمیق تر بررسی کنید. برای مثال می توانید در محتوای خود به خوانندگانتان توضیح دهید که خودتان چگونه روند "گزینش محتوا" را انجام داده اید و نتیجه اش برایتان چه بوده است. این روش به کاربران نشان می دهد که چگونه می توانند برای محتوای خود موضوع انتخاب کنند.

به این ترتیب محتوایتان راهکاری منحصر بفرد را به کاربران ارائه می دهد؛ راهکاری که در هیچ وبلاگ دیگری پیدا نمی شود. همچنین، وقتی نتایج تحقیقات خود را با کاربرانتان به اشتراک می گذارید، آنها راحت تر به شما اعتماد می کنند.

وب سایت Groove یکی از آن سایت هایی است که دربارۀ بسیاری از موضوعات، محتوایی با راهکار خاص تولید کرده است.

هک رشد یا خلق رشد چیست؟حتما بخوانید: هک رشد یا خلق رشد چیست؟

به عنوان نمونه، به مطلب  influencer outreach موجود در سایت Groove نگاهی بیاندازید. این موضوع بارها مورد بحث قرار گرفته است، با این حال، هیچ وب سایتی نتوانسته است این موضوع را به خوبی Groove پوشش دهد.

محتوای خوب بک لینک می گیرد

چگونه ما طی 24 ساعت با انتشار یک مطلب در وبلاگ خود بیش از 1000 مشترک خبرنامه پیدا کردیم گرچه ما دارای محتوا بودیم، اما خواننده نداشتیم. در این مطلب مراحلی را که برای به دست آوردن لینک از آدم های تاثیر گذار طی کردیم برایتان بازگو می کنیم...

چگونه طی 24 ساعت با انتشار یک مطلب در وبلاگ خود بیش از 1000 مشترک خبرنامه پیدا کردیم

گرچه ما دارای محتوا بودیم، اما خواننده نداشتیم. در این مطلب مراحلی را که برای به دست آوردن لینک از آدم های تاثیر گذار طی کردیم برایتان بازگو می کنیم ...

راهکار چهارم: رویکردی با پشتوانه علمی داشته باشید

یک راه خوب دیگر برای بهتر شدن محتوا، این است که محتوا را بر اساس اطلاعات و آمارهای دقیق بنویسید. شما می توانید از آخرین آمارها و مطالعات برای نوشتن محتوایی با کیفیت استفاده کنید.

برای موضوع از پیش مطرح شدۀ "گزینش محتوا" شما می توانید به دنبال آخرین نتایج آمار و تحقیقات باشید تا به راحتی محتوای خود را ارتقا دهید.

بروزرسانی محتوای دیگران برای گرفتن بک لینک

یک جستجوی ساده در گوگل، آخرین اطلاعات موجود برای این کار را در اختیارتان می گذارد.

راهکار پنجم: از تصاویر گرافیکی عالی استفاده کنید

مطمئناً از اهمیت تصاویر گرافیکی در مطالب وبلاگ آگاهی دارید. تصاویر و المان های گرافیکیِ نوشته ها به خوانندگان انگیزه می دهد مطالب تان را مطالعه کنند. همچنین وجود تصاویر، میزان اشتراک گذاری های اجتماعی را افزایش می دهد.

از آنجاییکه تصاویر، ارزش به اشتراک گذاری و تعامل کاربران با محتوا را بالا می برند، استفاده از تصاویر راهکار خوبی برای بهبود کیفیت محتوا است. سعی کنید برای بهبود تجربه کاربری، از تصاویر و طراح های گرافیکی متنوع مانند عکس ها، نمودار ها، گرافیک، اسکرین شات، جدول و ... استفاده کنید.

حتی شما می توانید از آمارهای مطالب قدیمی خود، یک اینفوگرافیک تهیه کنید و از این روش برای گرفتن بک لینک استفاده کنید. بهتر است بدانید که اینفوگرافیک جزو محبوب ترین روش های تولید محتوا برای به دست آوردن بک لینک است.

راهکار ویژه: ارائه تجربه کاربری خوب

نوشتن یک محتوای بهتر، صرفاً تنها راه بهبود کیفیت یک محتوا نیست. گاهی اوقات نحوۀ ارائه یک محتوا می تواند نتایج را تغییر دهد. اگر مطلبی که می خواهید در نتایج گوگل از او پیشی بگیرید محتوایی قوی با فُرمی بد دارد، می توانید آن را یکبار از زبان خود بنویسید و در قالبی بهتر ارائه کنید.

پیشنهاد مدیر سایت بک لینکو این است که محتوای خود را از تمامی جهات بهبود بخشید:

نکتۀ اساسی: توصیه می کنم محتوای خود را از هر لحاظ کامل کنید مثل: طول، طراحی، اطلاعاتِ موجود در آن و ... .

علاوه بر این ها، شما می توانید از نکات رَند فیشکین با عنوان فرمول "تولید محتوای 10 برابر بهتر!" یا "فرمول ساخت محتوا برای 10 لینک اول گوگل" استفاده کنید.

تولید بهترین محتوا برای گرفتن بک لینک

تصویر بالا، اسکرین شاتی از مقاله رند فیشکین است که در زیر می توانید ترجمۀ آن را مطالعه نمایید:

چند شاخص برای تولید محتوای بهتر

برای آنکه از هر شخص دیگری بهتر باشید، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • محتوایتان باید در هر دستگاهی، UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) خوبی داشته باشد.
  • محتوا به طور عمومی باید ترکیبی از با کیفیت بودن، قابل اطمینان بودن، کاربردی بودن، جذاب و قابل توجه بودن باشد. لازم نیست تمامی این ویژگی ها را دارا باشد، بلکه ترکیبی از آنها کافی است.
  • در شیوه بیان و جزئیات باید نسبت به سایر مطالب مشابه به شکل قابل توجهی متفاوت باشد.
  • محتوا باید واکنش احساسی ایجاد کند. باید بتواند احساسِ ترس، تعجب، شادی، انتظار یا تحسین در کاربر ایجاد کند.
  • باید با فراهم کردن اطلاعاتی جامع، دقیق و استثنائی، مشکلی را حل کند یا سوالی را پاسخ دهد.
  • باید پیام را به شیوه ای بی نظیر، قابل توجه، غیر منتظره و لذت بخش به خواننده منتقل کند.

اگر به تمامی موارد بالا عمل کنید، احتمالاً محتوایتان 10 برابر بهتر از رقبایتان خواهد بود. تنها انجام آن کمی مشکل است. چیزی که امروز بحث می کنیم این است: فرایندی که تمامی این موارد را چک کند چیست؟

دفعه ی بعد که به سایتی درخواست بک لینک دادید، مطمئن شوید محتوایی بهتر از منبع اصلی که به آن لینک داده است را در اختیار دارید. شاید منبع اصلی عمیق و جذاب باشد. در هر صورت، باید محتوای شما برتری پیدا کند.

(به اندازه کافی) تلاش نمی کنید

"مقاله را می نویسم و مردم به آن لینک خواهند داد."

تبلیغات گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست؟ چگونه در آن تبلیغ کنیم؟حتما بخوانید: تبلیغات گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست؟ چگونه در آن تبلیغ کنیم؟

اگر این رویکردی است که برای بدست آوردن لینک دارید، باید بگویم که محتوایتان هیچ بک لینکی نمی گیرد (مگر اینکه به جایگاهی رسیده باشید که به علت اعتبارتان لینک دریافت کنید).

نکته اینجاست که بدون تلاش، بک لینک دریافت نخواهید کرد. تقریباً غیر ممکن است که یک وبلاگ مشهور به طور اتفاقی به سایت شما مراجعه کند، بهترین مطلب شما را بخواند و به آن لینک دهد.

این شما هستید که باید با وبلاگ های مختلف ارتباط برقرار کرده و دربارۀ مطلب فوق العاده ای که به تازگی منتشر کرده اید با آنها صحبت کنید. برای این کار، یکی از بهترین تکنیک هایی که می توانید به کار گیرید، تکنیک آسمان خراش است.

آسمان خراش یک روش سه مرحله ای است:

  1. گام اول: موضوعاتی پیدا کنید که بتوان برایشان محتوای با کیفیت تولید کنید.
  2. گام دوم: محتوایی بهتر و کامل تر از همۀ وبلاگ های موجود در آن زمینه تولید کنید.
  3. گام سوم: به تمام سایت هایی که به محتوای اصلی بک لینک داده اند، سر زده و به دنبال دریافت بک لینک باشید.

در حالی که روش آسمان خراش یکی از بهترین تکنیک های لینک بیلدینگ (در بیشتر زمینه ها و فعالیت های تجاری) است، با این حال شما می توانید این روش را تکمیل کرده تا نتایج بهتری کسب کنید (در نکته ی 4 همین مقاله درباره آن صحبت می کنیم).

اما در حال حاضر، تنها چیزی که لازم است بدانید این است که باید برای بدست آوردن لینک تلاش کنید و تکنیک آسمان خراش، مسیری عالی برای شروع لینک بیلدینگ است.

قصد دارید با تولید محتوا به یک برند مطرح تبدیل شوید؟

ما از برنامه ریزی و مدیریت کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی همراه شما هستیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
مدیریت و تولید محتوا
021-41897070داخلی 3

برای ساخت بک لینک به وبلاگ های اشتباه درخواست داده اید

گاهی تلاش های شما برای ساختن بک لینک، نا به جا است. ممکن است شما محتوایی با کیفیت ایجاد و برای دریافت بک لینک تلاش کرده باشید، اما باز هم بک لینکی به دست نیاورده باشید. در اینگونه موارد، دلایل اصلی نتایج ضعیف تان این است که برای دریافت بک لینک به سایت های اشتباهی درخواست داده اید.

دفعه بعد که برای دریافت بک لینک به وب سایتی سر زدید، مطمئن شوید که آنها شرایط زیر را دارند:

در حوزه فعالیت شما باشند

انتخاب وبلاگ ها در حوزه تجارت خودتان، به چند دلیل اهمیت دارد:

  • احتمال اینکه به شما لینک بدهند بیشتر است.

وقتی یک وبلاگ در حوزه ی کاری شما باشد، برای دادن بک لینک به سایت شما تمایل بیشتری دارد زیرا محتوای شما با مطالبی که آن وبلاگ به خوانندگان ارائه می دهد، به طور مستقیم یا غیر مستقیم در ارتباط است.

به عنوان مثال، اگر وبلاگتان در حوزه بازاریابی فعالیت دارد، سایت هایی مانند Ahrefs و ContentMarketingInstitute می توانند سایت های خوبی برای درخواست بک لینک باشند زیرا حوزه فعالیت شان با شما یکسان است. مطمئناً اگر به وبلاگی با موضوع مواد غذایی درخواست دهید، ایمیل شما نادیده گرفته می شود.

  • شما از جریمه شدن توسط گوگل در امان خواهید بود

دلیل دیگر برای اینکه تنها به سایت های مرتبط در خواست بک لینک بدهید این است که این کار شما را از جریمه شدن توسط گوگل حفظ می کند. گوگل سایت هایی که از دامنه های نا مرتبط بک لینک گرفته باشند را جریمه میکند.

همچنین، لینکی که از سایت همکار (یا رقیب!) به دست می آید نسبت به یک لینک تصادفی ارزش بیشتری دارد.

به موضوع شما علاقمند باشند

هر کسی دوست دارد از سایت های معتبری همچون Lifehacker، Forbes یا Enterpreneur بک لینک داشته باشد. مشکل اصلیاینگونه سایت ها این است که در اکثر اوقات، ممکن است به موضوع شما بی علاقه باشند. بنابراین اهمیتی ندارد که محتوای شما چقدر عالی باشد، در هر صورت جوابی دریافت نخواهید کرد.

آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟حتما بخوانید: آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

قبل از اینکه ایمیلی حاوی درخواست بک لینک ارسال کنید، مطمئن شوید که وبلاگ مورد نظرتان به موضوع محتوایتان علاقه مند است.

آماده لینک دادن به شخص ثالت هم باشند (بهتر است در حال حاضر نیز به مطالب مشابه لینک داده باشد)

قبل از ارسال ایمیل برای درخواست بک لینک، اطمینان یابید وبلاگ مورد نظر به موضوعات مشابه، بک لینک داده باشد. منطق انجام این کار ساده است: اگر سایتی در گذشته به یک منبع مشابه بک لینک داده باشد، احتمالاً به محتوای شما نیز علاقه نشان خواهد داد.

برای یافتن وبلاگ مناسب حتماً نکات بالا را رعایت کنید. ابزارهایی مانند Ahrefs فهرست کاملی از سایت هایی که به موضوع مورد نظر شما لینک شده اند را به شما ارائه می دهند. از طریق این فهرست، می توانید سایت هایی را پیدا کنید که دارای تمامی ویژگی های بالا باشند.

توجه کنید برخی سایت ها به طور واضح اعلام می کنند که بک لینک نمی دهند. از این گونه سایت ها صرف نظر کنید زیرا احتمالا پاسخی از جانبشان دریافت نخواهید کرد.

درخواست خود را درست مطرح نمی کنید

به دلیل اینکه اکثر وبلاگ های برتر و تاثیر گذار در حوزه های مختلف، پی در پی مورد ایمیل هایی درباره ساخت بک لینک دریافت می کنند، جلب توجه شان کار ساده ای نیست. اگر ایمیل درخواستِ لینک شما شبیه به سایر ایمیل های دیگر باشد، مطمئناً توسط مدیر سایت حذف خواهد شد.

البته حذف شدن ایمیل به این معنی نیست که محتوای شما بی کیفیت است و ارزش بک لینک گرفتن ندارد، بلکه ایمیل تان به دلیل نداشتن هیچ ویژگی بارز و قابل توجهی حذف می شود. اما برای این مشکل راه حلی موجود است:

به جای طی کردن سه مرحله ی لینک سازی زیر:

  1. تولید محتوایی که ارزش لینک شدن را داشته باشد (که از وبلاگ مادر (منبع) در تعداد بک لینک پیشی بگیرد).
  2. پیدا کردن وبلاگ ها و سایت هایی که به منبع اصلی، لینک داده اند.
  3. ارسال ایمیل درخواست لینک

...این چهار مرحله در فرآیند لینک سازی را پیش بگیرید:

  1. تولید محتوایی که ارزش لینک شدن را داشته باشد (که از وبلاگ مادر (منبع) در تعداد بک لینک پیشی بگیرد).
  2. پیدا کردن وبلاگ ها و سایت هایی که به منبع نخستین، لینک داده اند.
  3. برقراری ارتباط دوستانه با وبلاگ مورد نظر.
  4. ارسال ایمیل درخواست لینک

Groove توانست محتوای خود را توسط وبلاگ های بزرگ و تاثیر گذار توسعه دهد. آن ها موفق شدند با برقراری ازتباط با وب سایت های تاثیر گذار قبل از درخواست برای کمک، محتوای خود را به اشتراک بگذارند.

مدیران سایت Groove برای برقراری ارتباط با سایت های مطرح، کارهای زیر را انجام دادند:

نکات مهم پیش از برقراری ارتباط با وبلاگ ها

نتیجه بخش بودن این رویکرد تقریبا تضمینی است زیرا، طبق نظریه چیالدینی، نویسندۀ کتابِ پر فروش - تاثیر روانشناسی بر فروش- مردم تمایل دارند رفتار نیک را جبران کنند. در مقایسه با درخواست های سرد و بی روح، اگر بتوانید با یک سایت معتبر قبل از تقاضای دریافت لینک ارتباط برقرار کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که موفق به دریافت بک لینک شوید.

ایمیل درخواستی تان موثر نیست

اگر احساس می کنید تمام نکات بالا را به درستی انجام می دهید و هنوز به نتیجه نرسیده اید، پس احتمالاً مشکل از ایمیل های درخواستی شماست. رایج ترین دلیل شکست ایمیل های درخواست لینک، استفاده از یک قالب معین است.

برای آنکه بتوانید بهترین ایمیل را بنویسید به شما پیشنهاد می کنم مطلب راه اندازی کمپین لینک بیلدینگ را به دقت مطالعه کنید. در این مقاله، روش درخواست بک لینک از طریق ایمیل به به طور مفصل توضیح داده شده است.

گاهی اوقات وبلاگ نویسان تلاش می کنند تا ایمیل های درخواستی خود را شخصی سازی کنند، اما در این کار زیاده روی کرده و ایمیلی می نویسند که بیش از حد طولانی است. از آنجاییکه وبلاگ های محبوب، تعداد زیادی ایمیل دریافت می کنند، بهترین کار این است که کوتاه و مختصر بنویسید.

از یک آژانس تبلیغات گوگل چه سوالاتی بپرسیم؟حتما بخوانید: از یک آژانس تبلیغات گوگل چه سوالاتی بپرسیم؟

وقتی از تاکتیک بالا برای ایجاد ارتباط با یک وبلاگ استفاده کردید، قبل از درخواست بک لینک می توانید ایمیل های صمیمانه تری بنویسید، به این دلیل که از طریق ارتباط خود می توانید اطلاعات بیشتری پیرامون وبلاگ مورد نظر بدست آورید.

این طرز فکر به طور طبیعی در ایمیل درخواست بک لینک شما نمایان شده و وبلاگ مورد نظر نیز به آن توجه خواهد کرد.

نتیجه گیری

ارسال ایمیل، یکی از بهترین راه های به دست آوردن بک لینک است، اما برای کسب موفقیت، باید آن را شخصی سازی کنید. ساختن محتوای ارزشمند به تنهایی کافی نیست و ایمیل های قالب دار نیز به همین شکل بی اثر هستند.

یادتان باشد همه ی این مراحل، با تولید محتوای با کیفیت شروع می شوند. از مطالب مفصل، نگرش های منحصر بفرد، اطلاعات و تصاویر استفاده کنید تا مطالب تان مورد پسند کاربران واقع شود.

میزان موفقیت شما در به دست آوردن بک لینک از طریق ایمیل درخواست لینک چقدر بوده است؟ آیا روش های گفته شده در این مقاله به لینک بیلدینگ سایت شما کمک کرده اند؟ خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.