کلیک، کلیک، کلیک!

به همین راحتی همین الان سه تا مشتری پیدا کردید. باور نمی‌کنید؟

تبلیغات کلیکی به اندازه‌ای پربازده است که خیلی‌ها باورش نمی‌کنند. راستش را بخواهید تبلیغات کلیکی برخلاف اسم غلط اندازش اصلاً تبلیغ نیست! نیازی نیست کلی پول بدهید و منتظر بمانید تا مشتری تبلیغتان را ببیند حالا بعدش هم شاید از شما خرید کند یا نه.

تبلیغات کلیکی یعنی اگر مشتری به سایت شما وارد شد پول کلیکش را می‌دهید، اگر هم نیامد پولی نمی‌دهید! چی بهتر از این؟ حالا این که چطوری باید از این فرصت عالی استفاده کنیم و چه سرویسی بهتر است را در ادامه می‌خوانیم.

برای اینکه کار شما راحت باشد این مقاله را به دو بخش تقسیم کردیم:

بخش اول با تبلیغات کلیکی، انواع آن و نحوه قیمت‌گذاری آن آشنا می‌شویم. در بخش دوم خدمات و ارزش خرید سه سرویس تبلیغات کلیکی «گوگل ادز» و چند شرکت ایرانی «یکتانت» ،«مدیااَد»، «صباویژن» و «سنجاق» را با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام سرویس برای کسب‌وکارهای داخلی مناسب‌تر است.

اگر با تبلیغات کلیکی آشنا هستید و فقط می‌خواهید راجع به سرویس‌ها بدانید، از بخش اول بگذرید و مستقیم به بخش دوم مقاله بروید.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یا به اصطلاح PPC یکی از هدف‌‌مندترین روش‌های تبلیغاتی است. کلمۀ PPC مخفف عبارت Pay Per Click به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است. البته بعضی آن را CPC هم (Cost Per Click) می‌گویند.

در این روش تنها وقتی هزینه می‌کنید که کاربران نسبت‌ به تبلیغ شما کنجکاو شده و روی آن کلیک کرده باشند. ممکن است هزاران نفر تبلیغ شما را دیده‌ باشند اما شما پولی بابت دیده‌ شدن نخواهید داد! اما مزیت‌ تبلیغات کلیکی تنها به این‌جا ختم نمی‌شود.تبلیغات کلیکی

بزرگترین مزیت تبلیغات کلیکی، امکان هدف‌گیری دقیق مشتریان است. یعنی شما می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغ شما برای چه کسانی و در چه زمانی نمایش داده شود. این افراد زن باشند یا مرد؟ سن آن‌ها چقدر باشد؟ اهل کدام کشور باشند؟ علایقشان؟ و ... خیلی چیزهای دیگر!

البته همۀ سرویس‌های تبلیغات کلیکی تنظیمات یکسانی برای هدف‌گیری ندارند. هر کدام از آن‌ها تنظیمات (و طبیعتاً قیمت) متفاوتی را برای خدمات خود تعیین کرده‌اند که در بخش مقایسه سرویس‌های کلیکی به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد.

انواع تبلیغات کلیکی    تبلیغات کلیکی 

اجازه بدهید قبل از اینکه انواع تبلیغات کلیکی را معرفی کنیم نکته‌ای را به شما بگوییم، منظور از تبلیغات کلیکی صرفاً تبلیغاتی است که در آن بر اساس تعداد کلیک هزینه می‌کنید.

روش‌های دیگری که در آن هزینه‌ها بر اساس تعداد بازدید، نصب و ... محاسبه می‌شود، جزء تبلیغات کلیکی نیستند. (قبلاً در مقالۀ راهنمای کامل انواع تبلیغات تمام این روش‌ها معرفی کرده بودیم.)

تبلیغات کلیکی نمایشی

در این روش شما تبلیغ خودتان را (به صورت بنر یا متن) به واسطۀ یک شرکت ارائه‌دهنده تبلیغات کلیکی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پربازدید منتشر می‌کنید. سپس به ازای هر کلیکی که کاربران روی تبلیغ شما بکنند، مبلغی را پرداخت خواهید کرد.(در مورد هزینه هر کلیک جلوتر صحبت خواهیم کرد.)

تبلیغات بنری خودش به دونوع تقسیم می‌شود: تبلیغات بنری استاندارد و تبلیغات بنری همسان.

تبلیغات بنری استاندارد

احتمالاً این نوع تبلیغات را سایت‌های خبری دیده باشید. منظورم همان عکس‌های مستطیلی در گوشه و کنار سایت‌ها هستند که سعی دارند توجه ما را به خودشان جلب کنند.

پست مهمان چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟حتما بخوانید: پست مهمان چیست و چه تأثیری بر سئوی سایت دارد؟

این بنرها در جایی مثل هدر سایت و لابه‌لای پست‌‌‌ها قرار گرفته‌اند و هیچ‌جوره نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت؛ به همین دلیل هم هست که این نوع تبلیغات برای شناساندن برند شما در میان مردم (یا همان برند آگاهی) بسیار مفید است.

تبلیغات بنری استاندارد

تبلیغات بنری همسان

به طور کلی در تبلیغات همسان، شکل و شمایل تبلیغ شما با سایت نمایش‌دهنده هماهنگ می‌شود تا تبلیغاتی بودنش کمتر به چشم بیاید. در تبلیغات همسان بنری هم این قضیه صدق می‌کند.

مثلاً در سایت ورزش سه، در پایین هر مطلب، قسمتی را به عنوان «مطالب پیشنهادی» می‌بینید. با کمی دقت متوجه می‌شوید در بالای این قسمت که با کادر قرمز مشخص کردیم، لوگوی شرکت «یکتانت» قرار گرفته است.

ریتارگتینگ یکتانتتمامی این مطالب در واقع بنر‌های تبلیغاتی هستند که به شکل سایر محتواهای این سایت درآمده‌اند. با کلیک کردن روی هر کدام از آن‌ها به سایت سفارش دهنده تبلیغ هدایت می‌شوید.

تبلیغات کلیکی در جستجو

در دنیای بازاریابی دیجیتال، تبلیغات در جستجو (Search AD) یکی بهترین راه‌ها برای معرفی محصول یا خدمات است. چون وقتی کاربران راجع ‌به چیزی جستجو می‌کنند یا به آن نیاز دارند یا حداقل در موردش کنجکاو هستند؛ پس اگر بتوانیم دقیقاً وقتی که مشتریان در حال جستجو هستند، جلوی چشم آن‌ها حاضر شویم، بهترین موقعیت را برای فروش داریم.

به همین دلیل نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری در این روش نسبت به تبلیغات بنری بسیار بیشتر است.

در این روش شما یک کمپین با تعدادی کلمات کلیدی که مرتبط با کسب‌وکارتان هستند تعریف می‌کنید و مبلغی را به عنوان بودجه کمپین در نظر می‌گیرید.

حالا اگر کاربران آن کلمات را جستجو کنند با تبلیغ شما روبرو می‌شوند و اگر روی آن تبلیغ کلیک کنند، مبلغی از بودجه کمپین‌تان (به ازای هر کلیک) کسر خواهد شد.

بهترین و قدرتمندترین تبلیغات در جستجو، گوگل ادز است. احتمالاً بارها مشابه تبلیغات زیر را در صفحۀ نتایج گوگل دیده باشید. نتایجی که با علامت AD مشخص می‌شوند در واقع نتایج پولی (Paid Search) هستند.

 

تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)

همانطور که قبلاً در مقاله STP با مفهوم هدفگیری (یا تارگتینگ) آشنا شدیم؛ منظور از هدف‌گیری رساندن پیام تبلیغاتی به گوش مخاطبان هدف است. حالا می‌خواهیم در مورد ریتارگتینگ (به معنی: هدف‌گیری مجدد) صحبت کنیم.

ریتارگتینگ (که به آن ریمارکتینگ هم می‌گویند) یک روش‌ برای هدفگیری مجدد مشتریان بالقوه است.

مشتریان بالقوه همان کاربرانی هستند که قبلاً به محتوای سایت‌ ما علاقه نشان داده‌اند. مثل افرادی که از طریق جستجو در گوگل  وارد سایت ما شده و از صفحات مختلف آن بازدید کردند، ولی به هر دلیلی ( مثل موجود نبودن محصول یا ...) در آن لحظه خریدی انجام نداده‌اند، ما اگر کاری کنیم که این افراد باز هم به سایت ما سر بزنند احتمالاً از مشتریان ما خواهند شد. اما چطور؟

در این روش سعی می‌کنیم، با ارائه پیشنهادهای ویژه مثل تخفیف اختصاصی، مشتریان بالقوه را به سایت خودمان برگردانیم. روش کار هم به این صورت است که شما اسکریپت (کد) سرویس تبلیغاتی موردنظرتان مثل (یکتانت یا مدیا اَد) را در سایت خود قرار می‌دهید. این اسکریپت در واقع یک برنامه کامپیوتری است که با بررسی اساس سوابق سرچ (History) هر کاربر مرتبط‌ترین تبلیغات را به او نشان می‌دهد. اجازه بدهید مثالی بزنم:

اگر شما در روزهای گذشته محصول یا وبسایت خاصی را بازدید کرده باشید، سرویس های تبلیغات کلیدی بر اساس کوکی های ذخیره شده از بازدید کاربر، تبلیغات همان محصول و یا خدمات آن وبسایت مشخص را برای کاربر نمایش خواهد داد.

مقاله کامل ریتارگتینگ را می‌توانید از این لینک بخوانید.

تبلیغات ریمارکتینگ یا ریتارگتینگتبلیغات کلیکی در سایت‌های مقایسه قیمت

سایت‌های مقایسۀ قیمت مثل «تُرب» در واقع یک موتور جستجوگر برای فروشگاه‌های اینترنتی هستند. این سایت‌ها با مقایسۀ قیمت‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف به کاربران کمک می‌کنند تا اجناس را با بهترین قیمت خریداری کنند.

سایت‌ها هم به ازای هر کلیکی که منجر به ورود کاربر به یک فروشگاه اینترنتی شود، مبلغی را صاحبان این فروشگاه دریافت می‌کند.

بررسی روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی برای همهحتما بخوانید: بررسی روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی برای همه

تبلیغات کلیکی در شبکه‌های اجتماعی

احتمالاً بارها مشاهده کرده‌اید که در قسمت فید اینستاگرام، برخی از پست‌های نشان داده شده برای شما ناآشنا هستند و حالتی تبلیغاتی دارند. بله این هم نوعی تبلیغات کلیکی است!

اولین بار شرکت فیسبوک ایده تبلیغات کلیکی در شبکه های اجتماعی را به اجرا درآورد. پس از آن نیز شبکه های اجتماعی دیگری مانند لینکدین و سپس اینستاگرام این روش تبلیغاتی را اجرا کردند.
قیمت تبلیغات در شبکه‌ای مانند لینکدین به دلیل تخصصی بودن جامعه مخاطبان، کمی بیشتر از شبکه‌های دیگر است.

خب، تا اینجا با انواع تبلیغات کلیکی آشنا شدید. حالا وقتش رسیده که ببینیم قیمت هر کلیک چگونه محاسبه می‌شود.

هر کلیک چند؟

به طور کلی دو روش برای قیمت‌گذاری هر کلیک وجود دارد:

  1. قیمت ثابت (Flat-Rate)

یعنی شما در تمام مدت قرداد، به ازای هر کلیک یک هزینۀ ثابت را پرداخت می‌کنید؛ مثلاً هر کلیک 50 تومان. این نوع قیمت‌گذاری بیشتر در سایت‌های مقایسه قیمت مثل ایمالز استفاده می‌شود.

  1. قیمت مزایده‌ای (Bid-based)

در این روش قیمت هر کلیک بر اساس مزایده‌ بین تبلیغ‌دهندگان تعیین می‌شود. البته این کار به صورت آنلاین و خودکار انجام می‌شود. درست مثل یک مزایده در دنیای حقیقی، اینجا هم شما باید قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهید؛ اما مکانیزیم برگزاری این مزایده‌ها با چیزی که در ذهن دارید، کمی متفاوت است.

اجازه بدهید توضیح بدهم؛ تبلیغ برنده در این مزایده‌ها بر اساس دو عامل زیر تعیین می‌شود:

  • قیمت پیشنهادی (Bid)
    بیشترین قیمتی که شما حاضر هستید برای هر کلیک بپردازید، طبیعتاً هر چه این قیمت نسبت به رقبا بالاتر باشد، شانس برنده شدن شما هم افزایش پیدا می‌کند.
  • امتیاز کیفیت (Quality Score)
    این امتیاز معمولاً از عدد 10 تعیین می‌شود و میزان هماهنگی تبلیغ شما را با نیازها و علاقه کاربران نشان می‌دهد. هر چه کاربران علاقه بیشتری به یک تبلیغ نشان دهند _مثلاً روی آن بیشتر کلیک کنند_ امتیاز کیفیت شما بیشتر می‌شود. پس برای اینکه یک کمپین تبلیغات کلیکی موفق داشته باشید به غیر از پول، باید کیفیت کار خود را هم بیشتر کنید.

در کل فلسفۀ قیمت‌گذاری مزایده‌ای این است که بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات به کاربران نشان داده شود. به خاطر همین در این سیستم هر چه امتیاز کیفی بیشتری بگیرید، پول کمتری خواهید داد.

البته گوگل کمی این روش را پیشرفت داده و معیارهای دیگری را هم به آن اضافه کرده است ولی تا اینجای کار همین که بدانید مزایده‌ها چگونه کار می‌کنند، کافیست.

خب، همانطور که قولش را داده بودیم در بخش بعدی قرار است تبلیغات کلیکی سه شرکت «گوگل»، «یکتانت» و «مدیا اَد» را بررسی کنیم و ببینیم کدام سرویس برای ما کاربران ایرانی بهتر است.

مقایسه تبلیغات کلیکی گوگل ادز، یکتانت،مدیا اَد، صباویژن و سنجاق

خب همانطور که قولش را داده بودیم، قرار است در این قسمت چند سرویس گوگل ادز، یکتانت، مدیا اَد، صباویژن و سنجاق را از نظر خدمات تبلیغات کلیکی مقایسه کنیم. درصورتی ‌که می‌خواهید خیلی سریع بفهمید بهترین سرویس برای شما کدام است، کافیست نگاهی به جدول زیر بیاندازید؛ در غیر این‌صورت توضیحات تکمیلی را حتماً دنبال کنید تا با زیروبم این شبکه‌ها آشنا شوید!

تبلیغات کلیکی گوگل

اگر یادتان باشد قبلاً در مقالۀ «راهنمای کامل انواع تبلیغات» سرویس‌های تبلیغاتی گوگل را به طور کامل معرفی کرده بودیم. برای یادآوری یک بار دیگر این شبکه‌ها و تفاوت‌شان را توضیح ‌می‌دهم.

گوگل برای انتشار تبلیغات خود دو شبکۀ بزرگ تبلیغاتی دارد شبکۀ نمایش (Google Display Network) و شبکۀ جستجو (Google Search Network). اما تفاوت‌شان چیست؟

  1. شبکۀ نمایش گوگل (Google Display Network): شبکه‌ای که در آن گوگل تبلیغات بنری، ویدیویی شما را در سه میلیون سایت و اپلیکیشن همکار خود به نمایش می‌گذارد.
  2. شبکۀ جستجو گوگل (Google Search Network): همان شبکه‌ای است که هر روز از آن برای سرچ استفاده می‌کنیم. تبلیغات در این شبکه از نوع تبلیغات در جستجو هستند و با علامت AD نمایش داده می‌شوند.

در هر دوی این شبکه‌ها شما می‌توانید هزینۀ تبلیغات خودتان را به صورت CPC یا همان کلیکی پرداخت کنید. (البته گوگل می‌تواند هزینۀ تبلیغ شما را بر اساس تعداد نصب، بازدید، نرخ تبدیل و... هم حساب کند، در هر صورت انتخاب با شماست.)

البته شبکۀ نمایش گوگل برای ما ایرانی‌ها چندان کاربردی نیست چون به علت تحریم‌های آمریکا، گوگل اجازه نمی‌دهد کاربران مقیم ایران و هم چنین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی را هدف قرار دهید! (البته الان دیگر خیلی جای نگرانی نیست چون سرویس‌های بومی یکتانت و مدیا اَد همین خدمات را ارائه می‌دهند.)

پس فقط شبکۀ جستجو باقی می‌ماند که با یک سری ترفندهای ساده همچنان قابلیت استفاده را دارد و آنقدر ابزاری قدرتمندی برای تبلیغات است که حتی تحریم‌ها هم نمی‌توانند کاری کنند که بیخیال آن شویم!

اگر موافق باشید ابتدا دقت هدف‌گیری کاربران در گوگل ادز بررسی کنیم و بعد از آن به سراغ نحوۀ قیمت‌گذاری هر کلیک برویم.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

دقت هدف‌گیری تبلیغات کلیکی گوگل

گوگل ادز می‌تواند تبلیغات شما را دقیقاً به همان کسانی نشان دهد که برایش مشخص می‌کنید. به طور کلی قدرت هدف‌گیری کاربران در تبلیغات گوگل (چه در شبکۀ نمایش باشد و چه در جستجو) به حدی بالاست که می‌توانیم به آن لقب «اِسنایپر دنیای تبلیغات» را بدهیم!

برای پی بردن به این قدرت هدف‌گیری، نگاهی به لیست زیر بیندازید:

  • نمایش تبلیغ بر اساس موقعیت مکانی مثل: قاره، کشور، شهر و حتی منطقه
  • زبان هر کشور
  • نوع دستگاه نمایش و حتی مدل آن (مثلاً گوشی سامسونگ سری A)
  • سیستم عامل اندورید، ویندوز، مک و ...
  • اُپراتورهای اینترنتی
  • درآمد بازدیدکنندگان (این مورد فقط در بعضی از کشورها فعال است.)
  • نمایش تبلیغ بر روی سایت‌های مورد نظر شما (در شبکۀ نمایش)
  • سن و جنسیت کاربران
  • علایق کاربران
  • ساعات روز
  • داشتن یا نداشتن والدین

فوق العاده نیست؟! راستش بخواهید هم فوق‌العاده است و هم ترسناک! گوگل آن ‌قدر اطلاعات دقیقی دارد که شاید حتی ما را از همسرمان نیز بیشتر بشناسد!

هدف گیری مشتریان بر اساس اطلاعات شخصیخب، اگر موافق باشید ببینیم هر کلیک در گوگل ادز برایمان چقدر آب می‌خورد.

هزینه تبلیغات کلیکی در گوگل ادز

همانطور که قبلاً گفتیم گوگل (و در کل سیستم‌هایی که بر اساس مزایده کار می‌کنند) برای اینکه بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغ را به کاربران نشان دهد، آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند. پس برای اینکه بفهمیم هر کلیک چقدر برایمان خرج برمی‌دارد ابتدا باید ببینیم گوگل چگونه تبلیغات را رتبه‌بندی می‌کند.

آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟حتما بخوانید: آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

هر تبلیغی بیشترین امتیاز را بر اساس فرمول زیر بگیرد در رتبۀ بالاتری قرار می‌گیرد:

امتیاز کیفیت * هزینۀ پرداختی مشتری = امتیاز تبلیغ

طبیعتاً هر چه بیشتر هزینه کنید و امتیاز کیفیت بالاتری کسب کنید، رتبۀ تبلیغ شما بهتر می‌شود. حرف از امتیاز کیفیت شد. بهتر است بدانیم گوگل امتیاز کیفیت را دقیقاً با چه معیاری محاسبه می‎کند:

  1. نرخ کلیک: از میان کاربرانی که تبلیغ شما را دیده‌اند، هر چه تعداد بیشتری بر روی آن کلیک کنند، نرخ کلیک شما بهتر می‌شود.
  2. مرتبط بودن تبلیغ: یعنی کلمۀ جستجو شده توسط کاربر با محتوای تبلیغ و صفحه‌ای که او پس از کلیک مشاهده می‌کند (صفحه فرود)، مرتبط باشد.
  3. 3. تجربۀ کاربر از صفحه فرود: اگر کاربر پس از ورود به سایت شما سریعاً آن را ببندد، امتیاز کیفیت شما پایین می‌آید؛ پس باید با بهبود تجربۀ کاربری و بهینه کردن سایت (مخصوصاً برای موبایل) مانع از خروج سریع کاربران شوید.

در نگاه اول شاید اینطور به نظر برسد که گوگل فقط به فکر پرکردن جیب خودش است؛ اما اجازه بدهید کمی بیشتر توضیح دهم تا متوجه شوید این سیستم برای هر سه ضلع ماجرا یعنی تبلیغ دهنده، کاربران هدف و گوگل یک بازی سه سَر برد محسوب می‌شود!

گوگل با معرفی قابلیت قیمت دوم (Second Bid) این حرف را تبدیل به عمل کرد. قیمت دوم یعنی شما تنها به اندازه‌ای پول پرداخت می‌کنید که فقط از نفر پایینی خود، رتبۀ بالاتری داشته باشید. مثلاً اگر من 3 درهم برای هر کلیک پیشنهاد کرده باشم و شما 5 درهم، گوگل از شما فقط به اندازۀ 3.01 درهم پول دریافت می‌کند!  یعنی تنها 0.01 درهم از من بیشتر می‌پردازید و جایگاه بالاتری می‌گیرید. به نظرتان عالی و منصفانه نیست؟ ( راستی از ‌آنجا که ما تحریم هستیم نمی‌توانیم با تومان پرداخت داشته باشیم به همین خاطر باید سایر ارزها مثل درهم، دلار و ... استفاده کنیم.)

حالا شاید این سوال پیش بیاید که آخرش چه؟ بالاخره هر کلیک چقدر هزینه دارد؟ باید بگویم این موضوع کاملاً بستگی به رقبایتان دارد. مثلاً اگر قصد تبلیغ در شبکۀ سرچ گوگل را داشته باشید، قیمت هر کلمۀ کلیدی متفاوت است.

البته گوگل در این قیمت گذاری‌ها دخالتی ندارد. در واقع این شما و رقبایتان هستید که قیمت هر کلیک را با پیشنهادهای خود مشخص می‌کنید. طبیعتاً هر چه میزان رقابت در یک کلمۀ کلیدی بیشتر باشد، هزینۀ شما هر بیشتر خواهد شد.

ولی در کل ما پیشنهاد می‌کنیم که برای شروع، با کمترین هزینه ممکن کار خود را آغاز کنید؛ چون مدتی طول می‌کشد که گوگل پیشنهادهای مختلف ارزیابی و بررسی کند.

ما در آکادمی نوین آموزش‌های مبتدی و پیشرفته زیادی در زمینه تبلیغات گوگل داریم، اگر دوست دارید خودتان متخصص کار شوید به صفحه آموزش گوگل ادز در آکادمی نوین سر بزنید.

برویم ببینیم هموطنانمان برای جبران تحریم‌ها چه کرده‌اند؟

تبلیغات کلیکی یکتانت

یکتانت کار خودش را از سال 96 شروع کرده ولی طبق اظهارات مدیرعامل این شرکت در همین مدت کم توانسته رشد بسیار خوبی داشته باشد و حالا بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین ایران است.

این شرکت تبلیغات سه نوع تبلیغ کلیکی را ارائه می‌دهد: تبلیغات همسان، تبلیغات استاندارد بنری و کمپین‌های محصول (که در واقع یک نوع ریتارگتینگ است.)

تبلیغات همسان یکتانت از نوع بنری هستند و با عنوان‌هایی مانند «مطالب پیشنهادی از سراسر وب» و «پیشنهاد روز» منتشر می‌شوند.

تبلیغات استاندارد بنری هم دیگر خدمت این شرکت است که شما با سفارش آن می‌توانید بنرهای خود را در گوشه و کنار سایت‌های همکار با این شرکت قرار دهید. این نوع تبلیغ برای شناخته شدن برند شما می‌تواند مناسب باشد.

تبلیغات محصول، بیشتر برای فروشگاه‌های اینترنتی کاربرد دارد و جزء تبلیغات ریتارگتینگ محسوب می‌شود. در این روش شما اطلاعات محصول خودتان را از طریق یک اسکریپت برای یکتانت ارسال می‌کنید، سپس تبلیغ شما به صورت خودکار ساخته شده و برای کاربران به نمایش درمی‌آید.

چهارمین خدمت این شرکت تبلیغات پوش نوتیفیکشن‌ است که جزء تبلیغات کلیکی محسوب نمی‌شود؛ چون هزینه‌اش بر اساس تعداد اعلانات یا نوتیفیکیشن‌های تحویل داده شده محاسبه می‌شود، نه کلیک.

دقت تارگتینگ و ریتارگتینگ یکتانت

در یکتانت شما می‌توانید تبلیغ خود را بر اساس نوع دستگاه‌های نمایش (دسکتاپ، موبایل، اندروید و IOS)، تاریخ و ساعت شروع و پایان هر تبلیغ، استان‌های کشور و اپراتورهای اینترنتی نمایش دهید.

10 نمونه عالی از پیاده سازی گیمیفیکیشن در بازاریابیحتما بخوانید: 10 نمونه عالی از پیاده سازی گیمیفیکیشن در بازاریابی

البته این شرکت در زمینه تفکیک کاربران بر اساس اپراتورهای اینترنتی، دقت بیشتری نسبت به مدیا اَد دارد. چون علاوه بر تفکیک مشترکان ایرانسل و همراه اول، توانایی هدفگیری کاربران شاتل، آسیاتک، مبین‌نت و رایتل را هم به صورت جداگانه دارد.

اما مهم‌ترین مزیت یکتانت نسبت به رقیبش، قابلیت تعیین هدف و تبلیغات کلیدواژه‌ای و موضوعی برای اجرای کمپین است. در آخرین مرحله شما می‌توانید هدف خود را از اجرای این کمپین مشخص کنید. این اهداف می‌توانند نصب، رزرو، ثبت‌نام، عضویت، نصب اپلیکیشن، تکمیل فرم و حتی کلیک روی دکمه‌ای خاص باشند. این ویژگی واقعاً کاربردی است. البته اجازه دهید همینجا این دو نوع تبلیغ را توضیح دهیم:

تبلیغات کلیدواژه‌ای: نوعی از بازاریابی دیجیتال است که آیتم‌های تبلیغات همسان و بنری را تنها در صفحاتی که کلیدواژه انتخابی شما در آن‌ها ذکر شده است، نمایش می‌دهد. در این نوع از بازاریابی، تبلیغات شما تنها به افرادی نمایش داده می‌شود که مشغول بازدید از صفحاتی هستند که کلمات کلیدی انتخابی شما در عنوان مقاله یا متا دیسکریپشن صفحه درج شده باشد.

تبلیغات موضوعی: تبلیغات موضوعی نوعی جدید و تکنولوژیک از تبلیغات آنلاین است که با استفاده از هوش مصنوعی و روش‌های متن کاوی، موضوع محتوای موجود در صفحات مختلف وب را تشخیص می‌دهد و تبلیغات متناسب با آن موضوع را در جایگاه‌های تبلیغاتی صفحه موردنظر به نمایش می‌گذارد.

در مورد ریتارگتینگ هم این سرویس تنظیمات زیر را به شما ارائه می‌دهد:

  • مخاطبین حداکثر روزی چندبار ریتارگت شوند؟
  • ریتارگتینگ با چند روز تأخیر آغاز شود؟
  • مدت زمان کل فرآیند ریتارگتینگ چقدر باشد؟

در مجموع می‌توان گفت یکتانت به عنوان یک سرویس ایرانی، امکانات قابل قبولی برای اجرای کمپین‌های تبلیغات کلیکی دارد. در ضمن هدف‌گیری کاربران توسط یکتانت، در مقایسه با مدیا اَد، دقت بیشتری دارد.

خب، برویم سراغ بحث شیرین قیمت هر کلیک!

قیمت تبلیغات کلیکی یکتانت

هزینۀ هر کلیک در یکتانت به این صورت است:

  • برای کمپین‌های بنری بین ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان
  • برای تبلیغات همسان بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان
  • برای کمپین‌های محصول (ریتارگتینگ) حداقل ۳۰۰ تومان

البته شما می‌توانید تنظیمات ریتارگتینگ را برای کمپین‌های بنری و همسان هم فعال کنید، که در این صورت باید به ازای هر کلیک حداقل 300 تومان پرداخت کنید.

طبیعتاً هر چه بیشتر به سقف اعداد بالا نزدیک شوید (یعنی بیشتر هزینه کنید)، کمپین شما در سایت‌های بیشتری نمایش داده خواهد شد؛ اما اگر هزینه را به حداقل برسانید، تبلیغ شما در سایت‌های کمتری نمایش داده می‌شود.

مثلاً اگر شما در یک کمپین بنری همسان، قیمت هر کلیک را 100 تومان تعیین کرده باشید، با این قیمت تبلیغ شما در 224 سایت همکارِ یکتانت نمایش داده نخواهد شد؛ ولی اگر کمی این قیمت را افزایش دهید و روی 300 تومان بگذارید، تمام این محدودیت‌ها برداشته خواهد شد.

قیمت هر کلیک در یکتانتنوبتی هم که باشد نوبت مدیا اَد است. اگر موافق باشید این سرویس بومی را نیز بررسی کنیم.

تبلیغات کلیکی مدیا اَد

این پلتفرم تبلیغاتی تقریباً همزمان با رقیبش یکتانت شروع به کار کرده است. خدمات مدیااَد شامل تبلیغات بنری، همسان و ویدیوئی است (البته فعلاً تبلیغات ویدیویی این شرکت غیرفعال است).

حالا ببینیم این سرویس تبلیغاتی چه امکاناتی را برای هدفگیری در اختیار ما می‌گذارد.

دقت تارگتینگ و ریتارگتینگ مدیا اَد

تقریباً تمام تنظیماتی که در یکتانت دیدیم در اینجا هم به چشم می‌خورد؛ ولی مدیااَد در دو مورد بهتر عمل کرده است:

  1. قابلیت هدفگیری کاربرانی که دارای تبلت هستند.
  2. توانایی تفکیک کاربرانی که از سیستم عامل Windows یا Mac استفاده می‌کنند.

به غیر از این موارد سایر تنظیمات هدف‌گیری مدیا اَد برتری خاصی نسبت به یکتانت ندارد.

در زمینۀ ریتارگتینگ هم تقریباً این قضیه صدق می‌کند و به جز گزینۀ «هر مخاطب مجموعاً چند بار ریتارگت شود؟» سایر تنظیمات کاملاً یکسان هستند.

اگر موافق باشید نگاهی به نحوۀ قیمت‌گذاری این سرویس داشته باشیم:

قیمت تبلیغات کلیکی مدیا اَد

هزینۀ هر کلیک در مدیا اَد به صورت زیر است:

  • برای کمپین‌های بنری حداقل 300 و حداکثر 1000 تومان
  • برای تبلیغات همسان حداقل 100 و حداکثر 1000 تومان
  • برای ریتارگتینگ هم 1000 تومان

هرچند که در سرویس‌های مدیا اَد سقف قیمت کمتر از یکتانت است ولی تعدا رسانه‌های یکتانت دو برابر مدیا اد است و شما می‌توانید تبلیغ خود را در رسانه‌های گسترده‌تری به نمایش بگذارید. شما در سایت مدیا اد می‌توانید قیمت‌های بالاتری را تعیین کنید؛ اما در نهایت برای هر کلیک بیشتر از 1000 تومان هزینه نخواهید کرد.

در بخش بعد سراغ سومین سرویس تبلیغاتی ایران می‌رویم.

با شناخت روش‌های قیمت‌گذاری کالا و خدمات، فروش خود را بیشتر کنیدحتما بخوانید: با شناخت روش‌های قیمت‌گذاری کالا و خدمات، فروش خود را بیشتر کنید

تبلیغات کلیکی صبا ویژن‌

شرکت تبلیغاتی صباویژن در سال 1385 راه اندازی شد و کمی از رقیبانش قدیمی‌تر است. این شرکت در ابتدا فقط تبلیغات سایت‌های کلوب و میهن بلاگ را انجام می‌داد اما بعدها کار خود را برای دیگر وبسایت‌ها گسترش داد.

صباویژن کمپین‌های تبلیغات نمایشی، ویدئویی و اپلیکیشن را اجرا می‌کند که در ادامه از امکانات آن می‌خوانیم.

دقت تارگتینگ و ریتارگتینگ صبا ویژن

برای شروع تبلیغات شما باید یک کمپین بسازید. برخلاف یکتانت و مدیا اد که می‌توانید تمام تنظیمات و هدفگذاری‌ها را هنگام ساخت کمپین تعیین کنید، در اینجا فقط هدف کلی، زمان و قیمت پایه را مشخص می‌کنید. به گفته سایت صباویژن قیمت گذاری و برنامه ها به صورت رقابتی و در لحظه انجام می‌شود.

امکانات سیستم هدفگیری صباویژن مانند دو شرکت قبلی است با این تفاوت که صبا ویژن از قابلیت تارگتینگ خودکار صحبت کرده است؛ البته این امکان به هوشمندی تارگتینگ خودکار گوگل نیست بلکه در حدی است که فقط موضوع محتوا را تشخیص می‌دهد و تبلیغات مرتبطش را نمایش می‌دهد.

قیمت تبلیغات کلیکی صبا ویژن

هزینۀ تبلیغات کلیکی در صباویژن بر اساس تعداد بازدید و تعداد نمایش‌ها محاسبه می‌شود و نه براساس کلیک.

  • برای کلیه بنرها و تبلیغات کلیکی این قیمت از حداقل 150 تومان برای هر 1000 بازدید شروع می‌شود. ولی در کل قیمت‌ها متغیر و در لحظه با توجه به بودجه تعیین می‌شود.

قیمت تبلیغات ویدئویی صبا ویژن بسته به تعداد پخش متفاوت است که در جدول زیر مشخص شده است.

تبلیغات کلیکی سنجاق

سنجاق هم یکی دیگر از پلتفرم‌های نمایش تبلیغات آنلاین می‌باشد که تبلیغات همسان، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات بنری در بستر وب و ارائه می‌کند. سنجاق نسبت به رقیبانش رسانه‌های کمتری دارد و تعداد کاربرانش هم کمتر است.

دقت تارگتینگ و ریتارگتینگ سنجاق

تمامی هدفگیری‌های تبلیغات کلیکی سنجاق مانند صبا ویژن است ولی در بعضی موارد با جزئیات بیشتری این هدفگیری انجام می‌شود. مثلاً:

  • علاوه بر تعیین بودجه کل، می‌توانید برای برای بودجه روزانه هم محدودیت تعیین کنید.
  • در انتخاب دستگاه می‌توانید نوع برند تلفن همراه را هم مشخص کنید.
  • در اپلیکیشن‌های موبایل امکان انتخاب بین دیتا، وای فای و نوع شبکه را نیز فراهم کرده‌است.

قیمت تبلیغات کلیکی سنجاق

  • برای کمپین‌های بنری، حداقل 480 تومان به ازای هر کلیک است
  • برای تبلیغات همسان حداقل 200 تومان به ازای هر کلیک
  • ریتارگتینگ هزینه مشخصی ندارد.

جمع بندی

واقعیت این است که گوگل ادز نه تنها با سرویس‌های ایرانی، بلکه با هیچ شرکت دیگری قابل مقایسه نیست. البته امیدوارم منظور ما را بد برداشت نکنید! منظور ما این نیست که سرویس‌های بومی کاربردی ندارند. اتفاقاً این سرویس‌ها برای شناخته شدن برند شما بسیار مناسب هستند؛ چون تبلیغات بنری شما را در پرمخاطب‌ترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی نمایش می‌دهند؛ کاری گوگل به علت تحریم فعلاً نمی‌تواند انجام دهد! بدون شک گوگل حاکم بلامنازع دنیای تبلیغات کلیکی است.

اگر قصد دارید در گوگل تبلیغ کنید نوین به عنوان همکار رسمی گوگل می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای مشاورۀ رایگان با متخصصان ما می‌توانید با شماره تلفن  63404 داخلی 3 تماس بگیرید.