با اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، می‌توانید بازدیدکننده‌های وب‌سایت‌تان را چند برابر کنید! همانطور که خودتان هم حتماً می‌دانید، شما در بخش بیو اینستاگرام، فقط می‌توانید یک لینک بگذارید. اما در استوری، دست‌تان بازتر است و می‌توانید چندین لینک را به مخاطب خود معرفی کنید و آن‌ها را به وب‌سایت، اپلیکیشن یا کانال تلگرام خود هدایت کنید.

 افزودن لینک به استوری اینستاگرام کار بسیار راحتی است. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توانید به استوری‌های اینستاگرام خود لینک اضافه کنید و فالوورهای خود را به وب‌سایت خود یا دیگران منتقل کنید.

چه کسانی می توانند در استوری اینستاگرام لینک بگذارند؟

همانند بسیاری از ویژگی‌های تجاری در اینستاگرام، لینک‌های موجود در استوری نیز در ابتدا برای حساب‌های کاربری تایید شده (آن دسته از اکانت‌هایی که تیک آبی دارند) فعال شد. با این حال، در ماه مِی سال 2017، اینستاگرام این امکان را وسعت بخشید و در اختیار دیگر حساب‌های کاربری نیز قرار داد.
لینک‌ قابل کلیک، هم اکنون برای تمام حساب‌های کاربری، در دسترس است. فرقی هم ندارد چندتا فالوور داشته باشید.

اینستاگرام نوین

‌پیشنهاد می‌کنیم که حتماً صفحه اینستاگرام نوین را دنبال کنید تا ترفندهای بیشتری را در زمینه رشد کسب‌وکار خود یا بگیرید.

آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

افزودن لینک به استوری اینستاگرام خیلی خیلی ساده است! اگر اکانت اینستاگرام دارید می‌توانید از این امکان استفاده کنید. برای انجام اینکار باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- استوری اینستاگرام خود را آماده کنید

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن اینستاگرام برای استوری خود عکس و ویدیو بگیرید. اگر نحوه کار کردن با استوری اینستاگرام را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین را مطالعه کنید.

پس از آنکه تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را گرفتید، از قسمت استیکرها، استیکر لینک را انتخاب کنید. (ما برای خوب دیده شدن مراحل کار، یک بک گراند سیاه ساده گذاشتیم)

 

استیکر لینک استوری

۲- لینک را به استوری اینستاگرام اضافه کنید

پس از انتخاب استیکر لینک، به صفحه‌ای شبیه به صفحه زیر منتقل خواهید شد. بخش اول مربوط به آدرس لینک است. در این قسمت باید آدرس لینک موردنظرتان را وارد کنید. در قسمت پایین‌ اگر روی customise sticker text کلیک کنید می‌توانید یک متن دلخواه برای لینک خود بنویسید تا لینک با این متن برای فالوورها نمایش داده شود.

اگر متن دلخواه نگذارید، اینستا همان url لینک را به عنوان متن لینک به کاربران نشان می‌دهد. آدرس و متن را تایپ کنید و بعد روی گزینه‌ی Done کلیک کنید تا لینک ذخیره شود.

گذاشتن متن دلخواه برای لینک

لینک استوری

 هر مشخصه‌ی موردنظر دیگری که می‌خواهید مانند نوشته، استیکر و فیلتر را به استوری خود اضافه کنید و آن را همانند دیگر استوری‌ها در صفحه‌ی پروفایل خود بارگذاری کنید.

پیشنهاد ویژه نوین!

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، یکی از روش‌هایی است که با آن می‌توانید تعامل بهتری با مخاطب‌های خود داشته باشید. حتی کسب‌وکارهایی وجود دارند که با گذاشتن لینک خرید محصول در استوری‌های پیج خود، فرایند خرید از سایت را برای مشتریان خود به شدت ساده می‌کنند.
به طور کلی، بحث کسب درآمد از اینستاگرام و افزایش مخاطب، یک موضوع به شدت مهم است که باید درست و اصولی انجام شود. ما هم مثل همیشه اینجا هستیم که در این مسیر، هرچه نیاز است بدانید را به شما آموزش می‌دهیم.

حتماً به صفحه «آموزش اینستاگرام» بروید و سرفصل‌ها/توضیحات دوره را بررسی کنید.

چند لینک، به صورت یکجا

حالا تکلیف کسانی که میخواهند چند لینک را یک جا به مخاطب بدهند باید چکار کنند؟
پیشنهاد ما به این دسته از افراد، آن است که لینک‌هایی که می‌خواهند در استوری اضافه کنند را با استفاده از پلتفرمی مثل زیلینک (Zilink)، در یک‌حا جمع کنند. خوبی این دسته از پلتفرم‌ها آن است که لینک‌های شما را سازماندهی شده و به طور یکجا، به مخاطب نشان می‌دهند.

آموزش انواع روش‌های دیلیت اکانت اینستاگرام (حذف موقت و دائمی اکانت)حتما بخوانید: آموزش انواع روش‌های دیلیت اکانت اینستاگرام (حذف موقت و دائمی اکانت)

اضافه کردن لینک در بایو و استوری

۳- به استوری خود Call To Action اضافه کنید

آخرین مورد (و شاید مهم‌ترین مورد!) این است که اگر واقعاً می‌خواهید تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را  به سمت وب‌سایت، فروشگاه آنلاین یا وبلاگ خود هدایت کنید، لازم است که در مورد آن با فالوورهایتان صحبت کنید. اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام به‌تنهایی دلیلی کافی برای کلیک کردن روی آن و رفتن به وب‌سایت شما نیست!

شاید دلیل اصلی این است که دکمه‌ی لینک، چندان واضح و مشخص نیست. به همین علت، حتماً به فالوورهای خود آموزش دهید که چگونه با کلیک کردن روی لینک استوری، می‌توانند به توضیحات بیشتری دست پیدا کنند. همچنین، مهم است به کاربرانتان بگویید که آن‌ها را به جای یک وب‌سایت عمومی، دقیقاً به چه صفحه‌ یا پست وبلاگی منتقل خواهید کرد.

البته از وقتی آپشن متن دلخواه لینک به اینستا اضافه شده، شما می‌توانید از همان متن به عنوان کال تو اکشن استفاده کنید و درخواست خود را به صورت متن لینک در استوری قرار دهید. راه دوم نوشتن متن جداگانه و بعد گذاشتن لینک است. در زیر هر 2 مدل آن را مشاهده می‌کنید.

کال تو اکشن لینک استوری

ما به شدت توصیه می‌کنیم که روش استفاده از لینک در استوری‌هایتان را به فالوورهای خود آموزش دهید. مثلاً می‌توانید به مخاطب بگویید که  "برای توضیحات بیشتر روی استیکر کلیک کنند" یا هر جمله خلاقانه و جذاب دیگری که فکر می‌کنید مخاطب را ترغیب می‌کند. روش call to action یک روش خیلی مناسب برای برقراری تعامل با مخاطب است. این تعامل خیلی جاها به درد ما می‌خورد. یکی از آن‌ها رسیدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام است.

فالوورهای شما لینک استوری تان را چگونه می بینند؟

زمانی که کاربران یکی از استوری‌های لینک‌دار شما را در اینستاگرام مشاهده می‌کنند، استیکر «لینک» را با همان متنی که برایش گذاشتید، در صفحه خواهند دید.

اصافه کردن لینک به استوری

درست است که استیکر لینک کاملاً واضح است، اما این امکان وجود دارد که برخی از کاربران (به‌خصوص اگر دنبال این گزینه نباشند) متوجه آن نشوند. افرادی که کمتر از اینستاگرام استفاده می‌کنند ممکن است حتی ندانند که چنین گزینه‌ای وجود دارد. به همین دلیل، اینکه مخاطب را به انجام این کاری دعوت کنید و دکمه link را هرجوری که شده، به چشم بیاورید، بسیار مهم است. (مثلاً فِلِش بزنید یا از GIF استفاده کنید)

روش‌های استفاده از امکان لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام

از آنجایی که افزودن لینک، تنها در استوری‌های اینستاگرام وجود دارد، ممکن است صاحبان کسب‌و‌کارها بخواهند در هر استوری اینستاگرام خود یک لینک اضافه کنند. اما باید حواستان باشد که اگر پشت سرهم استوری‌های لینک‌دار بگذارید، درصد کمتری از افراد به حرف شما گوش می‌دهند و واقعاً لینک را بالا می‌کشند. در کل سعی کنید که در اینستاگرام، یک کار را چندبار تکرار نکنید...چون خسته کننده می‌شوید!

همچنین، توجه داشته باشید که همه‌ی گروه‌های استوری نیاز به لینک ندارند. به‌عنوان یک متخصص بازاریابی، باید مطمئن شوید که اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، ارزش محتوای‌تان را دو چندان می‌کند. به این ترتیب، کاربران با کلیک کردن بر روی این لینک‌ها با مطالب مفیدی روبرو خواهند بود.

در ادامه چند روش خلاق برای افزودن لینک به استوری اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد. این روش‌ها هم به نفع کسب‌و‌کار شما خواهند بود و هم برای مشتریان جذابیت دارند:

ترافیک پست‌های وبلاگ خود را افزایش دهید

لینک مقاله در استوری

اگر صاحب یک وبلاگ هستید، مسلماً می‌دانید که به اشتراک‌گذاری زیاد پُست‌های جدید وبلاگ از اهمیت بسیاری برخوردار است. با وجود قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام نه‌ تنها می‌توانید فالوورهایتان را از پُست جدید وبلاگ خود باخبر کنید، بلکه می‌توانید مستقیماً آن‌ها را به یک پست جدید منتقل کنید.

استوری‌های آموزشی‌تان را کامل کنید

اگر از استوری‌های اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی خود استفاده می‌کنید، لینک مورد نظرتان را در آخرین بخش آن رشته استوری قرار دهید.

چگونه در اینستاگرام کامنت بیشتری دریافت کنیم؟حتما بخوانید: چگونه در اینستاگرام کامنت بیشتری دریافت کنیم؟

برای مثال، اگر دستور پُخت غذایی را با فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارید، اولین پست استوری باید تصویری از غذای پخته‌شده باشد. پُست‌های بعدی می‌توانند نشان‌دهنده‌ی صحنه‌هایی از روند آماده‌سازی غذا باشند و آخرین پُست نیز می‌تواند ظرف غذا و لینکی باشد که با ضربه زدن روی استیکر، بیننده‌ها را به دستور غذایی کامل در وب‌سایت شما راهنمایی می‌کند.

از محتوای اختصاصی خود پرده‌برداری کنید

اضافه کردن لینک در استوری

روشی خلاق برای افزودن لینک به استوری اینستاگرام، مشتاق کردنِ فالوورها توسط چیزی است که تمایل دارند درباره آن بیشتر بدانند. زَک کینگ (که احتمالاً او را با جلوه‌های ویژه منحصربفرد ویدیوهایش می‌شناسید) در اینستاگرام خود یک استوری برای اعلام برندگان یک مسابقه قرار داد، اما بیننده‌ها می‌بایست روی استیکر ضربه بزنند تا بتوانند لیست برنده‌ها را در وب‌سایت او مشاهده کنند.

اگر شما هم می‌خواهید کاربران اینستاگرام‌تان را به وب‌سایت خود منتقل کنید از حقه‌هایی همانند کاری که زَک کرده بود، استفاده کنید تا بیننده‌های خود را به دیدار از وب‌سایت‌تان برای دیدن چیزی که موردعلاقه‌شان است، تشویق کنید. این روش نیز در آشکارسازی اطلاعات انحصاری، نشان دادن محصولات و پروژه‌های جدید و همچنین، اشتباهات خنده‌دار در یک فیلم‌برداری جدید نیز خوب عمل می‌کند.

خدمات و محصولات‌تان را تبلیغ کنید

مسلماً اگر محصولی دارید یا خدماتی ارائه می‌دهید که می‌خواهید آن‌ها را تبلیغ و ترویج کنید از استوری‌های اینستاگرام برای معرفی آن‌ها استفاده کنید. همانند بسیاری از ترفندهای شبکه‌های اجتماعی، باید تعادل را حفظ کنید. مطمئناً همه‌ی استوری‌ها نباید شامل تبلیغ محصول و خدمات شما باشند.

اگر می‌خواهید محصول یا خدماتی را تبلیغ کنید، این کار را با روشی سرگرم‌کننده و همانند سایر استوری‌های معمول‌تان انجام دهید. در این مرحله، قالب استوری‌های همیشگی خود را حفظ کنید و تبلیغات را نیز در همان قالب انجام دهید.

نتیجه‌گیری

قابلیت اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام توسط بسیاری از بازاریابان که به دنبال راهی برای سرازیر کردن بیننده‌ها از اینستاگرام به وب‌سایت‌هایشان بوده‌اند، مورد استفاده قرار گرفته است. اگر بتوانید با روش‌های خلاقانه لینک‌هایی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، مطمئن باشید می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید.

برای یادگیری ترفندهای بیشتر، حتماً به صفحه «آموزش‌های اینستاگرام» سایت ما سر بزنید، در این صفحه نحوه تولید محتوا در اینستاگرام گرفته تا اینفلوئنسر مارکتیگ را به صورت رایگان شما آموزش داده‌ایم.

حالا شما نظرتان را بگویید؟ آیا به استفاده از لینک در استوری‌ اینستاگرام علاقه‌مندید؟ آیا تا به حال از آن استفاده کرده‌اید؟ می‌توانید نظرات و مسائلی را که در این مورد یادگرفته‌اید در قسمت نظرات، با ما در میان بگذارید.