لینک خوب چیست؟ آیا می دانید لینک ها ارزش های متفاوتی دارند؟

لینک ها می توانند به طور قابل توجهی بر روی عملکرد جستجوی سایت شما تاثیر بگذارند، حال این تاثیر می تواند مثبت یا منفی باشد. صرف نظر از اینکه از تکنیک های لینک سازی سئو کلاه سفید یا کلاه سیاه (Black Hat) استفاده می کنید، باید خود را برای نتایج احتمالی آماده کنید.

گزارش MarketingSherpa در سال 2012 نشان داده است که 59% از شرکت ها روند لینک بیلدینگ خارجی را انجام داده اند. برندهای برتر، کسب وکارهای کوچک و وبلاگ نویسان نیز به لینک بیلدینگ روی آورده اند. همچنین، تجزیه و تحلیل کامل بک لینک ها به شما کمک می کند تا بفهمید چند لینک خوب و چند لینک بد به سایت شما اشاره کرده اند.

همه شما به خوبی می دانید که چند لینک خوب، تاثیر مثبتی بر روی عملکرد جستجوی سایت شما در موتورهای جستجوگر دارد، در حالیکه لینک بد می تواند به رتبه سایت شما آسیب بزند. زمانی که سایت SEORanksUp، هفتاد و دو سایت مختلف را در سال 2014 برای تعیین فاکتورهای مهم رتبه بندی خود مورد مطالعه قرار داد، به این نتیجه رسید که محبوبیت لینک یک صفحه خاص 22.33% از فاکتورهای رتبه بندی گوگل را تشکیل می دهد، در حالیکه اعتبار دامنه میزبان 23.87% دخیل است.

از آنجایی که امروزه موتورهای جستجوگر (مانند گوگل) به علاقه و خواستِ بازدیدکننده بیشتر از گذشته اهمیت می دهند باید تا جایی که می توانید خود را از جریمه گوگل در امان نگه دارید. گوگل از همان ابتدای کار، استفاده از لینک های بد را دوست نداشت اما در گذشته سیستم مناسبی برای به دست آوردن مقصر اصلی نداشت. به همین خاطر در گذشته استفاده از هر نوع لینکی ممکن بود. اما امروزه همه چیز به طور کلی تغییر کرده است. پس تا جایی که ممکن است به دنبال ساخت لینک خوب باشید.

بروزرسانی الگوریتم پاندا، محتوای با کیفیت را از نو تعریف کرد. بروزرسانی پنگوئن نیز این موضوع را برای همه روشن کرد که گوگل به لینک هایی طبیعی (به دست آوردن لینک از طریق تولید محتوای با کیفیت) بیشتر از لینک بیلدینگ یا فرآیند ساخت لینک اهمیت می دهد. پس به خاطر داشته باشید که بک لینک ها برای رتبه بندی و موقعیت صفحه شما در نتایج صفحه جستجو بسیار مهم است.

عوامل موثر بر سئو و رتبه سایت

بعد از مطالعه این مقاله، قادر خواهید بود به روش درست برای سایت خود لینک خوب بسازید؛ لینک هایی که می توانند رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو را بهبود ببخشند. پس با نوین همراه باشید.

تجزیه و تحلیل بک لینک چیست؟

اگر به سئو سایت خود اهمیت می دهید، تجزیه و تحلیلِ دقیق بک لینک های وبسایت هایی که می خواهید به شما لینک دهند، امری ضروری است. این نوع آنالیز در واقع بررسیِ دقیقِ ساختارِ لینک های داخلی و خارجی وبسایت است.

ساختار لینک های داخلی سایت

چند لینک خوب می توانند رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را افزایش دهند و ترافیک طبیعی به سمت وب سایت تان روانه کنند. در حالیکه لینک های بد دردسرهای بسیاری را برای سایت تان به همراه خواهند داشت.

بنابراین در ابتدای کار و قبل از ساخت لینک یا به دست آوردن آن، تجزیه و تحلیل دقیق لینک ها، موضوعی بسیار مهم است .Authority یا اعتبار دامنه و میزان قوی بودن لینک های خارجی بخش مهمی از الگوریتم رتبه بندی در موتور جستجوگر گوگل است.

فاکتور موثر بر رتبه بندی سایت

لینکِ سایت خود را در هر جایی که پیدا می کنید، قرار ندهید. بهتر است رویکرد استراتژیکی برای اینکار اتخاد کنید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک

زمانی که تجزیه و تحلیل بک لینک ها را آغاز می کنید، باید در انتخاب ابزارهای این کار دقت کنید. ابزارهای مختلفی برای اینکار وجود دارد که برخی از آنها مناسب و برخی دیگر چندان جالب نیستند. هدف هر ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک، نشان دادن کلمات کلیدی، لینک ها و اعتبار سایت هایی است که قصد دارید از آنها لینک بگیرید. خب، اجازه دهید چند ابزار محبوب برای تجزیه و تحلیل بک لینک ها را مورد بررسی قرار دهیم:

Ahrefs

Ahrefs یکی از محبوب ترین ابزارهایی است که برای اینکار مورد استفاده قرار می گیرد. Ahrefs به شما کمک می کند بک لینک ها، کلمات کلیدی و حتی اشاراتی که به برند شما شده است را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید به دقت رقبای خود را دنبال کنید.

رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟حتما بخوانید: رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟

ابزار تحلیل لینک - وب سایت Ahrefs

این قابلیت ها، زمانی که می خواهید وضعیت سئوی رقبای خود را تحلیل کنید بسیار اهمیت دارد. به هر حال اگر رقبای شما رتبه بندی بهتری برای صفحات سایت خود دارند، به این معنی است که کارهایی را انجام داده اند که شما از انجامشان دریغ کرده اید.

به طور ایده آل، زمانی که می خواهید از سایتی لینک بگیرید باید از ابزارهای موجود در سایت Ahrefs برای بررسی دقیق آن سایت استفاده کنید. برای استفاده از قابلیت های این ابزار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در Ahrefs بر روی تب Site Explorer کلیک کنید: حالا آدرس سایت مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید. سپس یر روی دکمه نارنجی رنگ Search کلیک نمایید.

آموزش کار با ابزار Ahrefs

  • پروفایل لینک ها را تجزیه و تحلیل کنید: نتایج به دست آمده را به دقت مطالعه کنید. بررسی آمار و نتایج نشان خواهد داد که آیا می توانید از یک سایت، یک لینک خوب دریافت کنید یا خیر.

آموزش کار با ابزار Ahrefs

در مرحله بعدی، انکر تکست (Anchor Text) لینک ها را بررسی کنید تا بتوانید لینک خوب را از لینک بد را تشخیص دهید.

نکته: اگر کلمات کلیدی بسیاری را با انکر تکست یکسان پیدا کردید، بهتر است بدانید دیر یا زود این سایت توسط گوگل جریمه می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم به دنبال سایت های دیگر باشید.

آموزش Ahrefs

SEMrush

اگر می خواهید بر روی سئوی سایت خود کار کنید و کمپین بازاریابی محتوای خود راه بیندازید، این ابزار تجزیه و تحلیلِ بک لینک انتخاب خوبی خواهد بود. با استفاده از ابزار SEMrush، می توانید کلمات کلیدی طبیعی و کلمات کلیدی تبلیغات پولی را که رقبای شما هدف قرار داده اند، بررسی کنید.

این ابزار همچنین سایت های مشابه در حوزه تخصصی شما را نیز نشان می دهد که می توانید از آنها لینک های خوبی به دست آورید. در ادامه با نحوه کار این ابزار آشنا می شوید:

  • ابتدا به صفحه اصلی سایت SEMrush بروید: آدرس سایت رقبای خود یا هر سایتی که دوست دارید را وارد نمایید و بر روی دکمه Search (جستجو) کلیک کنید.

آموزش SEMrush

  • داده های مرتبط با ترافیک طبیعی و بک لینک های کلی را تحلیل کنید:

نحوه جستجو در SEMRush

در نهایت کلمات کلیدی را بررسی کنید و برای پیدا کردن دیگر منابع لینک بیلدینگِ معتبر، رقبای خود را با دقت ارزیابی کنید.

ویژگی های یک لینک خوب

مطمئناً به شما هم توصیه شده است که حتماً برای سایت خود لینک خوب دریافت کنید. متخصصان سئو به شما نشان خواهند داد که چرا استفاده از لینک خوب مهم است و چرا شما به لینک های خوب نیاز دارید. اما متاسفانه هیچ گاه دربارۀ معیارهای خوب بودن لینک صحبتی نشده است.

مطمئناً شما نمی توانید فرآیند لینک بیلدینگ را نادیده بگیرید زیرا تعداد بک لینک ها برای رتبه بندی طبیعی بسیار پر اهمیت هستند.

معیارهای ساخت لینکحتما بخوانید: معیارهای ساخت لینک

عوامل موثر در لینک بیلدینگ - رابطه همبستگی Spearman

در هر صورت نمی توان تعریف دقیق و واحدی از لینک خوب ارائه کرد زیرا فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد. در برخی از موارد، یک لینک بد، لینکی نیست که از سایت کم کیفیت یا صفحه ای مسدود به دست آمده باشد. لینک بد نیز همانند لینک خوب ویژگی های متعددی دارد.

با اینحال، یک اصل کلی وجود دارد که باید همیشه به خاطر داشته باشید. هر چقدر به دست آوردن یک بک لینک دشوارتر باشد، به احتمال زیاد ارزش آن لینک بیشتر خواهد بود. به همین علت به دست آوردن لینک خوب کار آسانی نیست.

تصور کنید بخواهید از سایت های مهم دولتی یا آموزشی یا خبرگزاری بک لینک دریافت کنید. به دست آوردن بک لینک از این سایت ها کار آسانی نیست. حتی یک بک لینک واحد از اینگونه سایت ها می تواند رتبه شما در موتورهای جستجوگر را بهتر کند، اما چگونه می توان از این سایت ها بک لینک گرفت؟

در مقابل، هر چقدر به دست آوردن یک بک لینک راحت تر باشد، ارزش آن نیز کمتر خواهد بود. این یک حقیقت است. به عنوان مثال، به دست آوردن لینک از انجمن ها آسان است زیرا تنها کاری که برای به دست آوردن لینک باید انجام دهید پاسخ دادن به یک بحث است.

در ادامه فاکتورهایی که باعث خوب بودن لینک می شوند را بررسی می کنیم . ما می توانیم از این معیارها برای بدست آوردن لینک خوب استفاده کنیم:

بک لینک خوب از سایتی به دست می آید که به موضوع سایت شما مرتبط است

اولین معیاری که باید مد نظر قرار گیرد، مرتبط بودن سایت مربوطه با محتوا و موضوع سایت شماست. برایان کلارک، بنیانگذار سایت Copyblogger، یک سایت بازاریابی محتوا، به تازگی مصاحبه ای با سایت The Rise To The Topداشته است. مخاطبان این دو سایت تقریباً به هم مرتبط اند. بنابراین لینکی که برای سایت Copyblogger از این طریق به دست می آید نیز مرتبط خواهد بود.

لینک بیلدینگ در متن محتوا

منبع لینک، علاوه بر بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو می تواند بر روی نرخ تبدیل کاربر به مشتری نیز تاثیر گذار باشد. حتی اگر سایت شما در بالاترین نتایج گوگل قرار گرفته باشد، باز هم تبدیل کاربران به مشتری امری بسیار دشوار است.

بر اساس تحقیقات MarketingCharts، بیش از 39% مشتریان فروشگاه های اینترنتی از طریق موتورهای جستجوگر به دست می آیند. مطمئناً این مشتریان به دنبال راه حل های مرتبط با مشکل خود هستند. چند سالی است که بک لینک های مرتبط به عنوان بخش مهمی از یک صفحه بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، به شمار می آیند.

تاثیر ارتباط موضوعی لینک بر سئو

کلمه مرتبط به این معنی است که موضوع فعالیت سایت مورد نظر به نحوی در رابطه با محتوای وب سایت شما باشد. به عبارت دیگر، اگر شما لینکی را از سایتی مشابه با موضوع سایت خود به دست آورید، این لینک مرتبط خواهد بود.

تصور کنید شما سایتی در مورد سفر و مسافرت دارید و راهنمایی با عنوان "بهترین مکان های سیاحتی در دبی" را برای کاربران خود ایجاد کرده اید. حالا می خواهید برای این صفحه بک لینک ایجاد کنید. کار خود را از کجا آغاز خواهید کرد؟

شما گزینه های زیادی پیش رو دارید، اما اگر لینک هایی که به دست می آورید از سایر سایت های مرتبط با مسافرت باشد، نتایج عالی دریافت خواهید کرد زیرا محتوای موجود در آنها با راهنمای ایجاد شده در سایت شما مرتبط هستند. اگر به دست آوردن چنین لینک هایی دشوار است می توانید سایت هایی را هدف قرار دهید که کمترین ارتباط را با "سفر" یا "مسافرت" دارند.

لینک بیلدینگ در وب سایت مرتبط

پیش از آنکه بخواهید برای هر صفحه ای از سایت خود لینک بسازید، از خودتان بپرسید آیا مخاطبان از این لینک منفعتی خواهند برد؟ اگر متخصص بازاریابی شبکه اجتماعی هستید و لینکی را از یک سایت مقایسه نرم افزارهای حسابداری به دست آورده اید، از خود بپرسید آیا مخاطبان شما از این لینک استفاده ای خواهند کرد؟ شاید، اما من به مثبت بودن این پاسخ شک دارم.

شما می توانید از طریق بازاریابی ایمیل، کسب وکارهای استارت آپی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا بک لینک بسازید. مطمئن باشید مرتبط بودن، در سال های آینده همچنان به عنوان فاکتور رتبه بندی مهمی در موتورهای جستجوگر شناخته خواهد شد.

حدود 150 متخصص جستجو برای پیش بینی فاکتورهای مهم در رتبه بندی موتورهای جستجوگر در یک نظر سنجی شرکت کرده اند. 45 % از پاسخ دهندگان به این نظر سنجی معتقدند که مرتبط بودن موضوعی لینک ها، فاکتور مهمی برای رتبه بندی است در حالیکه 14% از این افراد فکر می کنند اعتبار دامنه ای که از آن لینک گرفته شده است، نقش مهمی در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجوگر دارد.

نظرسنجی تغییرات سئو در سال 2016

بر اساس تجربیات شخصی، معتقدیم لینک های حاصل از شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و سئو ارزش بیشتری برای رتبه بندی دارند.

نکته مهم: اگر به دنبال ساخت لینک از طریق پست مهمان هستید ولی وبلاگ های مرتبط زیادی در حوزه تخصصی شما وجود ندارد می توانید دربارۀ یک موضوع مشترک بنویسید. برای مثال فرض کنید شما یک سایت املاک دارید. با این حال باز هم می توانید در وبلاگ های مرتبط با بازاریابی اینترنتی، پست مهمان بنویسید.

شما می توانید در مورد مسائل زیر مقاله بنویسید و سپس آن ها را در سایت های مرتبط با بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو منتشر کنید:

  • مطالعه موردی: چگونه رتبه سایت املاک خود را تا 97% افزایش دادم؟
  • چگونه متخصصان حوزه املاک از توییتر برای بازاریابی استفاده می کنند؟
  • 7 روش ساده ای که با استفاده از آن توانستم نرخ تبدیل خود را تا 34% افزایش دهم.

بک لینک خوب از سایت قابل اعتماد و معتبر به دست می آید

سایت های اسپم تاثیر خوبی بر روی رتبه بندی سایت شما نخواهند داشت. آیا بک لینک های شما از سایت های قابل اعتماد و معتبر به دست آمده اند؟ به خاطر داشته باشید که رتبه اعتماد و اعتبار سایتی که به شما لینک داده، بسیار مهم است.

بر اساس گفته بیشتر متخصصان، 70% از توانایی یک سایت برای به دست آوردن رتبه خوب در موتورهای جستجوگر به سایت هایی بستگی دارد که از آنها لینک گرفته است.

بررسی یک تنوع انکرتکست خوب برای سئو موثر و مطمئنحتما بخوانید: بررسی یک تنوع انکرتکست خوب برای سئو موثر و مطمئن

آناتومی یک لینک - بک لینک خوب از وب سایت قابل اعتماد می آید

با اینحال همۀ لینک ها با یکدیگر برابر نیستند. یک لینک واحد از ویکی پدیا (حتی اگر nofollow باشد) ارزش بیشتری نسبت به 4 یا 5 لینک dofollow از وب سایت های اسپم گونه دارد. دلیل این امر بسیار ساده است. وب سایت ویکی پدیا سایتی قابل اعتماد و معتبری است که مطالب اسپم گونه تولید نمی کتد.

یکی از دلایل مهم اُفت شدید رتبه برخی از وب سایت ها هنگام بروزرسانی های الگوریتم گوگل، داشتن تعداد زیادی لینک از وب سایت های نامعتبر است. ممکن است سایت شما هم اکنون رتبه بالایی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد، اما آیا این رتبه پایدار خواهد بود؟

گوگل به برخی از سایت ها بیشتر اعتماد می کند. اگر گوگل به سایت شما اعتماد نکند، لینک های غیر طبیعی که از سایت های نامعتبر دریافت کرده اید بر روی عملکرد سایتتان در موتورهای جستجو تاثیر منفی خواهند داشت.

لینک بیلدینگ غیر طبیعی

رتبه اعتماد یکی از فاکتورهای مهمی است که گوگل برای تعیین رتبه بندی یک سایت مورد استفاده قرار می دهد. البته گوگل فاکتورهای متعددی را مد نظر قرار می دهد، اما هدف را به خاطر بسپارید: ما می خواهیم بدانیم یک لینک از سایت مورد اعتماد گوگل چگونه رتبه بندی سایت ما را بهبود می بخشد.

اعتماد تنها به خود لینک مربوط نیست، بلکه تمام فرآیندهایی است که در اطراف یک لینک انجام می شود. اعتماد و اعتباری که سایت شما در نتیجه به دست آوردن لینک از سایت ها و وبلاگ های دیگر کسب می کند با عنوان رتبه اعتماد شناخته می شود. به عبارت دیگر لینک مطمئن به شکل زیر کار می کند:

لینک های مورد اعتماد گوگل

نحوه ساخت لینک معتبر

زمانی که لینکی را می سازید تنها بر روی نام دامنه با پیج رنک بالا تمرکز نکنید زیرا پیج رنک دیگر معیار درجه یکی برای لینک بیلدینگ به شمار نمی آید. شما به لینک هایی احتیاج دارید که از سایت های معتبر و قابل اعتماد به دست آمده اند زیرا گوگل سایت هایی که معتبر و قابل اعتمادند را جریمه نمی کند.

حتی اگر مقالات خوبی در این سایت ها منتشر نشود، باز هم گوگل آنها را جریمه نمی کند. به خاطر داشته باشید که اعتماد و اعتبار، طی یک شب به دست نمی آید. این اعتماد از طریق مرتبط بودن به دست می آید. زمانی که منتظر هستید سایت شما به عنوان یک سایت معتبر و قابل اعتماد شناخته شود می توانید از سایت های معتبر دیگر لینک بگیرید تا این فرآیند را تسریع نمایید.

اگر به طور مستقیم نمی توانید از سایت های معتبر و قابل اعتماد لینک دریافت کنید، سایت هایی را هدف قرار دهید که سایت های معتبر زیادی به آن لینک داده اند.

نحوه ساخت لینک خوب و معتبر

تصور کنید صاحب یک سایت هستید و می خواهید فرآیند ساخت لینک را آغاز نمایید. دو گزینه پیش روی شما قرار دارد:

  • گزینه اول: به دست آوردن یک لینک از سایت دانشگاهی، مثلاً یک لینک از سایتی با دامنه university.edu
  • گزینه دوم: به دست آوردن 5 لینک از وبلاگ های مختلف

من شخصاً گزینه اول را ترجیح می دهم. به دست آوردن یک لینک از سایت های دانشگاهی و یک لینک دیگر از سایت معتبری همچون BBC.co.uk تاثیر بسیار خوبی دارد زیرا گوگل به این سایت ها اعتماد دارد. باید بدانید که دامنه های .gov و .edu قابل اعتماد و معتبرند، در اصطلاح به این سایت ها، Seed Site گفته می شود.

مفهوم TrustRank در لینک بیلدینگ

به دست آوردن لینک از سایت هایی که سایت های با ارزش بسیاری به آن لینک داده اند نیز می تواند برای شما مفید باشد. گوگل این نوع لینک ها را نشانه ای از مفید بودن سایت شما می داند. اگر چنین نبود، چرا سایت های قابل اعتماد به شما لینک داده اند؟

لینک هایی که در داخل محتوا وجود دارند

آیا می دانستید که موقعیت لینک در یک صفحه می تواند بر روی ارزش سئوی آن موثر باشد؟ این موضوع کاملاً صحیح است. به عنوان مثال لینک هایی که در فوتر یا سایدبار قرار می گیرند ارزش زیادی برای سایت شما نخواهند داشت. اما لینک هایی که در داخل محتوا قرار دارند (همچون لینک های متنی) بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

با تکنیک پست مهمان معکوس آشنا شوید!حتما بخوانید: با تکنیک پست مهمان معکوس آشنا شوید!

لینک های موجو در متن محتوا

به خصوص اگر صفحه ای که به شما لینک می دهد از نگاه گوگل سایتی مورد اعتماد باشد. گوگل لینک هایی که در متون مرتبط وجود دارند را تشخیص می دهد و بر همین اساس نمره مثبتی به وب سایت شما می دهد.

لینک های متنی ممکن است به شکل لینک های داخلی یا خارجی ظاهر شوند. به عنوان مثال شما می توانید با نوشتن پُست مهمان این لینک ها را به دست آورید. البته باید به خاطر داشته باشید که لینک های حاصل از پُست های مهمان (به خصوص لینک هایی که در پروفایل نویسنده یا بیوگرافی وی وجود دارد) ممکن است همانند لینک های متنی در داخل صفحه ارزشمند نباشد.

زمانی که متن لینک یکسانی برای قسمت بیوگرافی نویسنده در سایت ها و وبلاگ های مختلف استفاده می کنید، ممکن است به رتبه بندی شما آسیب وارد کند زیرا گوگل محتوای شما را تکراری می داند. بنابراین باید لینک هایی ایجاد کنید که در سایت های مختلف منحصر بفرد باشند.

برای اینکه از این خطرات در امان باشید، به دنبال لینک های متنی بروید یعنی همان لینک هایی که در داخل محتوا قرار دارند. لینک های داخل متن که به صفحه سایت شما اشاره دارند، تاثیر مثبتی بر روی عملکرد سایت در موتورهای جستجو خواهند داشت.

اهمیت لینک درون محتوا

در چند سال اخیر گوگل به عنوان یک شرکت ارائه دهنده موتور جستجوگر تکامل و پیشرفت زیادی داشته است. تغییرات الگوریتمی آن، نتایج بهتری را برای کاربران ایجاد می کند. این نتایج بر اساس لینک های متنی و همچنین محتواست.

زمانی که موتور جستجو در یک سایت می خزد (در اصطلاح Crawl می کند)، لینک ها و متون اطراف لینک ها را تشخیص می دهد. به عنوان مثال اگر شما با استفاده از عبارت "اپل آیفون" به متن خود لینک داده باشید، ربات گوگل می کند بفهمد که محتوای شما چقدر با لینک تان مرتبط است.

آیا کلمات مرتبطی وجود دارد که نشان دهد شما واقعا به "آیفون" اشاره کرده اید؟ به طور کلی انتظار می رود محتوایتان به محصولات دیگر شرکت اپل مانند آیپد نیز اشاره کند یا در مورد استیو جابز و زندگی او صحبت کند.

تمامی این مراحل می تواند شما را به ساخت لینک های متنی مرتبط، نزدیک تر کند. فقط به خاطر اینکه لینک های داخل محتوا با کلمات مختلف احاطه می شوند نمی توان نتیجه گیری کرد که لینک به کار رفته مناسب و خوب است. ممکن است این لینک ها ساختگی باشند.

به عنوان مثال TechCrunch به خوبی می داند چگونه با استفاده از روش های طبیعی به سایت های معتبر لینک دهد. اگر پُستی در مورد فیس بوک است، باید از کلماتی استفاده شود که به آن سایت اشاره دارد. مثلاً در تصویر زیر، سایت TechCrunch به جای لینک دادن به عبارت Hidden Chats، کلمات کلیدی مرتبطی را در متن قرار داده است. کلماتی همچون اپلیکیشن های برتر پیام رسان یا میلیون ها کاربر. این کلمات به پیام رسان آنلاین مرتبط اند.

روش اشتباه استفاده از لینک درون متن محتوا

لینک هایی که به طور طبیعی همسو با محتوا هستند

زمانی که به عنوان یک وبلاگ نویس، کار خود را آغاز کردم اولین و مهم ترین چالشی که با آن مواجه شدم، نوشتن متن به صورت طبیعی بود. انجام این کار نیازمند خلاقیت، تجربه و اشتیاق برای یادگیری و کار کردن است.

یک لینک خوب معمولاً به صورت طبیعی با محتوای اطراف خود همگام است و با آن به یک سو حرکت می کند. اگر در جریان متن، قبل یا بعد از لینک ابهاماتی وجود داشته باشد، آن لینک به عنوان اسپم شناخته می شود. خب، ببینید این انکر تکست چگونه خود را نمایان می کند:

چگونه یک لینک خوب را از یک لینک بد تشخیص دهیم؟

نگاهی به پاراگراف پایین بیندازید. آیا این لینک به خوبی با محتوا همسو شده است؟

لینک خوب باید با محتوای صفحه همسو باشد.

این لینک و محتوای آن بسیار تبلیغاتی است. به همین خاطر نیز ارزشی برای سایت فراهم نخواهد کرد. چنین لینک های اسپمی می تواند شما را به دردسر بیندازد. تا جایی که می توانید برای لینک های خود از متون طبیعی استفاده کنید. بهتر است بر روی ایجاد محتوا تمرکز کنید و سپس به همان محتوا برگردید و قسمتی از متن خود را لینک کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که داشتن درصد خاصی از لینک های nofollow نیز می تواند نشان دهنده تلاش طبیعی شما برای ارجاع به صفحات خاص و منابع باشد. بنابراین استفاده مناسب و درست از این لینک ها را فراموش نکنید.

لینکی که در محتوای طولانی ایجاد می شود ارزشمندتر است

نیازی به گفتن نیست که محتوای طولانی می تواند ترافیک طبیعی بیشتری وارد سایت کند و رتبه بالاتری نسبت به مقالات کوتاه تر به دست آورد. SerpIQ دریافته است مقالاتی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری دارند، معمولاً 2450 کلمه یا بیشتر دارند.

ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشتحتما بخوانید: ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

میانگین تعداد کلمات محتوا برای رتبه های بالای گوگل

در حقیقت، سایت Medium که پلتفرمی برای محتوای طولانی است؛ اخیراً داده های حاصل از مقالات موفق را تجزیه و تحلیل و منتشر کرده است. آنها متوسط زمان صرف شده بر روی سایت و زمانی که برای اتمام مقاله نیاز هست را اندازه گیری کرده اند. این افراد دریافته اند که یک پُست به طور متوسط 7 دقیقه زمان برای خواندن نیاز دارد و حاوی 1600 کلمه است.

میانگین تعداد کلمات مناسب در محتوا

مطمئناً گوگل یک شبه تصمیم نگرفته است که ارزش بیشتری برای لینک های موجود در مقالات طولانی قائل شود. واقعیت این است که کاربران نیز محتوای طولانی را دوست دارند. ربات گوگل نیز درخواست کاربران را دنبال می کند. به طور خلاصه ماهیت کلی فرآیند سئو این است: هر چیزی که کاربران دوست دارند را به آنها بدهید تا گوگل به وب سایت شما پاداش دهد.

اگر بتوانید از محتوای طولانی لینک بگیرید، این لینک می تواند رتبه بندی بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد و در مقایسه با یک مقاله 300 کلمه ای ارزش بیشتری خواهد داشت. معمولاً محتوای طولانی، عمیق تر به یک موضوع می پردازد و همه جوانب یک موضوع را پوشش می دهد، به همین خاطر قدرتمندتر از مقالات کوتاه عمل می کند.

مگر اینکه Seth Gordin باشید تا بتوانید با پُست هایی کوتاه به خوبی عمل کنید.

محتوای کوتاه در وب سایت های معتبر

اگر صفحه شما برای کاربران سودی نداشته باشند، آنها بر روی آن کلیک نخواهند کرد مگر اینکه سایت بزرگی باشید. به عنوان مثال پست هایی که در سایت Seth Gordin منتشر می شود اغلب کوتاه است اما کتاب های بسیار طولانی و عمیق مسائل بازاریابی را بررسی می کنند.

تاثیر محتوای کوتاه بر سئو

شما می توانید بیش از 40 لینک به سایت های معتبر و مفید در مقاله خود داشته باشید. اگر این لینک ها طبیعی و مفید باشد مخاطبان بر روی آنها کلیک می کنند. بنابراین سعی کنید لینک خود را از محتوای طولانی به دست آورید. زمانی که پست مهمان می نویسید، سعی کنید مطالب کامل و طولانی منتشر کنید و به صورت خلاقانه لینک سایت خود را در متن (لینک متنی) قرار دهید.

از لینک های Dofollow و Nofollow به همراه یکدیگر استفاده کنید

آیا شما نیز جزو افرادی هستید که تنها از لینک های dofollow برای بهبود رتبه بندی خود استفاده می کنید؟ اگر چنین است سخت در اشتباهید. شما به لینک های nofollow نیز نیاز دارید تا بتوانید ظاهر طبیعی، قابل اعتماد و مرتبط در فرآیند لینک بیلدینگ داشته باشید.

اختلافات زیادی در این مورد وجود دارد. مقامات رسمی گوگل در مورد لینک های nofollow چنین اظهار نظر کرده اند:

به طور کلی، ما این لینک ها را دنبال نمی کنیم.

مت کاتز معتقد است که بسیاری از لینک های dofollow از سایت های نامرتبطی به دست می آیند. همین امر موجب آسیب رسیدن به رتبه بندی سایت شما می شود. اما استفاده بسیار از لینک های nofollow چنین تاثیر منفی را به همراه نخواهد داشت. جمله rel=”nofollow” معمولاً در تگ لینک قرار می گیرد.

اهمیت استفاده از لینک Nofollow

سعی کنید بر روی هر دو لینک سرمایه گذاری کنید اما تمرکز بیشتری بر روی لینک های dofollow داشته باشید. به مثال زیر از "نیلا واکر" توجه کنید:

اهمیت لینک nofollow

همچنین باید به قدرت پنهان لینک های nofollow نیز توجه داشته باشید. این گونه لینک ها می توانند کاربران را نسبت به محصولاتتان هوشیار کنند، ترافیک هدفمندی ایجاد نمایند، کاربران را درگیر سایت سازند و مشتریان بیشتری برای شما به ارمغان بیاورند. بنابراین توجه و سرمایه گذاری بر روی لینک های nofollow ارزشمند است.

شما می توانید لینک های dofollow را از طریق پُست مهمان به دست آورید، اما اگر می توانید از سایت های با کیفیت لینک Nofollow بدست آورید، فرصت را از دست ندهید. گوگل هنوز نسبتی برای لینک های dofollow و nofollow تعیین نکرده است.

برای اینکه کار خود را ایمن تر کنید، هر دو نوع لینک را به دست آورید زیرا لینک dofollow می تواند عملکرد سایت شما در موتورهای جستجوگر را بهبود ببخشد و لینک nofollow (به خصوص اگر از سایت معتبر باشد) ترافیک، فروش و نرخ کلیک بالایی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

لینکی که از سایتی با Domain Authority بالا به دست می آید

واضح است اگر لینک خود را از سایتی با اعتبار دامنه بالا به دست آورید، به عنوان لینک خوب در نظر گرفته خواهد شد. قدرت یک سایت بر روی اعتبار دامنه و اعتبار صفحه متکی است. بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده توسط Business 2 Community می توان گفت 24% الگوریتم رتبه بندی گوگل بر اساس فاکتورهایی است که توسط Authority دامنه مشخص می شوند.

گوگل ترندز چیست؛ آموزش استفاده از گوگل ترندز در سئو سایتحتما بخوانید: گوگل ترندز چیست؛ آموزش استفاده از گوگل ترندز در سئو سایت

فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت در گوگل

درست است که گوگل بلافاصله از این گزینه به عنوان فاکتوری برای تشخیص خوب بودن لینک استفاده نمی کند، اما به محض اینکه افراد بر روی لینک کلیک کردند و با محتوای آن ارتباط برقرار کردند، گوگل نیز آن لینک را به عنوان یک لینک خوب می پذیرد.

از سایت Open Site Explorer برای بررسی اعتبار دامنه استفاده کنید. برای اینکار کافیست وارد سایت شوید و آدرس مورد نظر خود را در نوار جستجو وارد نمایید و سپس بر روی دکمه Search کلیک کنید.

آموزش Open Site Explorer

در نهایت دامنه و اتوریتی سایت مورد نظر خود را مشاهده خواهید کرد:

اهمیت اعتبار دامنه سایت

ویژگی های یک لینک بد

یک لینک خوب از دستورالعمل های گوگل پیروی می کند، در حالیکه لینک بد چنین کاری را انجام نمی دهد. یک لینک بد، لینکی است که دستورالعمل ها و راهنمایی های گوگل را نقض می کند. استفاده از این لینک ها می تواند باعث شود گوگل شما را جریمه کند. به هنگام ساخت لینک باید به دنبال سیگنال ها باشید، فرقی نمی کند که این لینک ها از کجا می آیند.

لینک های پولی، لینک فارم ها و سایر تکنیک های سئو کلاه سیاه می تواند شما را به دردسر بیندازد. بنابراین تا جایی که می توانید از این روش ها دوری کنید.

ویژگی های لینک بد

بیشتر متخصصان سئو لینک های خود را در هر مکانی قرار می دهند و این اشتباه بزرگی است. ممکن است متخصصان سئو در مورد تاثیر این لینک ها بر روی عملکرد جستجوی سایت نگران نباشند، اما شما باید به این موضوع توجه کنید.

اگرچه نمی توانید بر روی همۀ لینک های خود 100% کنترل داشته باشید، اما باید بتوانید لینک های خوب خود را کنترل کنید. از شر لینک های بد خلاص شوید. در ادامه با برخی از روش های تشخیص لینک بد آشنا می شویم.

لینک های جهانی به سایت شما

یادتان باشد زمانی که صحبت از لینک بیلدینگ به میان می آید، با سایتی هایی شناخته می شوید که از آن لینک گرفته اید. اگر سایت شما از سایت هایی لینک گرفته است که به وب سایت های اسپم لینک کرده اند، چه اتفاقی برایتان رخ خواهد داد؟

وب سایت شما با لینک هایش شناخته می شود

زمانی متوجه این موضوع خواهید شد که ببینید همه صفحات موجود در یک سایت به یک صفحه خاص لینک های dofollow داده اند. گوگل به اینگونه لینک ها شک می کند و ممکن است جریمه های مختلفی همچون جریمه دستی را بر روی آن اعمال کند.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

گوگل متوجه می شود که صدها لینک بهینه سازی شده (با انکر تکستی دقیق) از یک دامنه به وب سایت های دیگر لینک شده است. به همین دلیل به دامنه مذکور شک می کند. لینک هایی که به محصولات اسپم اشاره دارند و انکر تکست های شان بیش از حد بهینه شده است، به عنوان لینک بد شناخته می شوند به خصوص اگر از سایت های نامرتبط به دست آیند.

لینک بد چه شکلی است - بهینه سازی لینک برای موتورهای جستجو

گرفتن لینک از سایت های نامرتبط

در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم؛ اگر لینک های شما از صفحات یا سایت های نا مرتبط به دست آید، به عنوان لینک بد در نظر گرفته خواهند شد. اگر متخصص بازاریابی اینترنتی هستید، سعی نکنید از وبلاگ های مرتبط با بدنسازی لینک به دست آورید زیرا ربطی به حوزه کاری شما ندارد.

راهنمای کامل برچسب ها: چگونه سایت خود را به گند نکشیم؟حتما بخوانید: راهنمای کامل برچسب ها: چگونه سایت خود را به گند نکشیم؟

با اینحال اگر یک متخصص تناسب اندام با شما مصاحبه کرد، باید از نام برند خود به عنوان متن لینک استفاده کنید. زیرا انکر تکستِ لینک های خارجی به گوگل کمک می کنند محتوای سایت تان را بهتر درک کنند. مثلاً به جای این که از کلمه کلیدی شرکت بازاریابی دیجیتال به عنوان متن لینک استفاده کنید از www.digitalmarketingservice.com استفاده کنید و به صفحه اصلی سایت خود لینک دهید.

اهمیت لینک بیلدینگ در سایت های معتبر

لینک های موجود در فوتر و لینک های Dofollow ثابت سایت ها

زمانی که از یک سایت نامرتبط لینک می گیرید، ممکن است گوگل سایت تان را جریمه کند. مَت کاتس معتقد است که لینک های ثابت یا Site-Wide ممکن است به خودی خود بد نباشند، اما گوگل هزاران لینکی که به صورت ثابت در سایت ها قرار دارند را به عنوان یک لینک واحد می شناسد زیرا از یک نام دامنه واحد حاصل می شوند.

تعداد لینک DoFollow

از آنجایی که بیشتر سایت ها دارای صفحات ثابتی برای حریم خصوصی، مسائل مرتبط با کپی رایت و غیره هستند امکان بروز این اتفاقات وجود دارد. اما زمانی که گوگل لینکی نامرتبط در فوتر یا سایت های ویژه پیدا می کند، ممکن است کارت قرمزش را از جیب بیرون بیاورد چرا که به نظر می رسد شما می خواهید قوانین گوگل را دور بزنید.

لینک Site-wide - لینک داخل فوتر و سایدبار

به عنوان مثال اگر هدف سایت شما تحویل و ارائه درس هایی در مورد زیست شناسی است، قرار دادن لینک موضوعات نامرتبط در فوتر یا سایدبار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

سایت هایی که به شما لینک داده اند اعتبار دامنه پایینی دارند

اعتبار دامنه معیاری است که توسط سایت Moz توسعه داده شده است که معیار محبوبی در حوزه سئو به شمار می آید.

ساخت لینک در سایت های با اعتبار دامنه پایین

اینکه چرا متخصصان سئو، صاحبان سایت ها و حتی خود گوگل به اعتبار دامنه توجه دارند از سه فاکتور زیر به دست می آید:

  1. Domain Authority یا اعتبار دامنه بر اساس فاکتورهای زیادی محاسبه می شود. در درجه اول روند لینک بیلدینگ کلی سایت شما بررسی خواهد شد تا تعداد بک لینک های سایت شما محاسبه شود. همچنین، باید بررسی کرد که چه تعداد از این بک لینک ها از سایت های معتبر به دست آمده اند.
  2. به دست آوردن Domain Authority بالا (نمره 100) کار خیلی سختی است. سایت هایی مانند گوگل و فیسبوک اعتبار دامنه 100 دارند. بنابراین اگر DA سایت تان 100 نیست، نا امید نشوید.
  3. امکان تغییر مستقیم Domain Authority وجود ندارد. اعتبار دامنه مانند توضیحات متای سایت نیست که با چند کلیک آن را تغییر داد.

Domain Authority به یک معیار قوی تبدیل شده است. اگر شما از سایت هایی با اعتبار دامنه پایین لینک بگیرید، ممکن است به عنوان لینک بد شناخته شود. در این شرایط اصلاً مهم نیست که این سایت چقدر به موضوع سایت شما مرتبط است.

در ارتباط و همبستگی رتبه بندی، اعتبار دامنه تاثیر بسیار زیادی دارد. در حقیقت این گزینه بیشتر از تعداد بک لینک های یک وب سایت تاثیر دارد.

معیارهای دامنه

نکته: از سایت هایی لینک دریافت کنید که حداقل 30% اعتبار دامنه دارند. لینک گرفتن از سایت هایی که نمرات پایین تر دارند برایتان مفید نخواهد بود.

از دامنه با DA پایین لینک نگیرید

لینک های حاصل از دایرکتوری مقالات

دایرکتوری مقالات تا 3 سال پیش از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. اما لینک هایی که از این سایت ها به دست می آیند می تواند به سایت شما آسیب بزند. گوگل محتوای کم کیفیت را دوست ندارد. به همین خاطر نیز سایت های دایرکتوری مقالات نیز برای شما مناسب نیستند. آنها محتوای با کیفیتی ندارند.

سئو موبایل از سیر تا پیاز! 7 تکنیک ثابت شده Mobile SEOحتما بخوانید: سئو موبایل از سیر تا پیاز! 7 تکنیک ثابت شده Mobile SEO

اهمیت لینک های داخل دایرکتوری مقالات

برای این دایرکتوری ها، کمیت از کیفیت مهم تر است. اما کیفیت تنها عاملی است که باعث رشد وبسایت می شود، رتبه بندی طبیعی در موتورهای جستجوگر را افزایش می دهد و مشتریان را به سمت سایت شما جذب می کند. برای بازاریابان باهوش، کمیت از طریق ثبات و پایداری به دست می آید.

بنابراین ثبت نام کردن در چنین سایت هایی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. لینک هایی که از این سایت ها به دست می آیند غیر طبیعی محسوب می شوند. همچنین، گوگل در مورد نویسندگانی که از این دایرکتوری ها برای مقاصد مختلف استفاده می کنند آگاه است و با آنها برخورد می کند.

لینک بیلدینگ غیر طبیعی

بک لینک هایی با انکر تکست بهینه سازی شده

انکر تکست هایی که بیش از حد بهینه سازی شده باشند می توانند بر روی ترافیک و رتبه بندی سایت تاثیر منفی داشته باشند. لینک هایی که از این متون لینک ها به دست می آید خطرناک هستند. درصد پنالتی شدن این لینک ها بسیار بالاتر از سایر موارد است.

بک لینک هایی با انکر تکست بهینه سازی شده

در گذشته، بهینه سازی بیش از حدِ انکر تکست (یا متن لینک) روشی بود که سئوکاران و متخصصان از آن برای بهبود رتبه سایت خود استفاده می کردند. اما امروزه این روش کارساز نیست. هر روش لینک بیلدینگی که دستکاری شده باشد می تواند به سئوی سایت را آسیب بزند.

در آوریل سال 2012، گوگل، پنالتی جدیدی با نام جریمه بهینه سازی بیش از حد انکر تکست ها ایجاد کرد. در این جریمه، سایت هایی که از Anchor Text های این چنینی استفاده می کنند، کلاً از لیست ایندکس خارج می شوند.

برای اینکه بتوانید لینک های بهتری داشته باشید سعی کنید متن لینک ها را بین کلمات، عبارات، نام برند و کلمات کلیدی مرتبط با برند توزیع کنید.

جدول توزیع بهینه سازی انکر تکست

من خودم شخصاً در مورد انکر تکست ها زیاد نگران نیستم. در زمان نوشتن پُست، تمام حواسم به این است که جملات با معنی باشند و هیچ کجا جمله نادرست یا مُقَطَع نباشد. اگر متن لینک ها همسو با جریان وبلاگ بود که چه عالی! در غیر اینصورت متن را بازنویسی می کنم.

هماهنگ بودن با تمامی قوانین مرتبط با انکر تکست ها همیشه امکان پذیر نیست. مطمئناً شما به دنبال نتایج خوب هستید نه قوانین. بنابراین بر روی تولید محتوای خوب تمرکز کنید و اجازه دهید متن لینک ها به طور طبیعی در محتوای شما جریان داشته باشند. درست همانند لینکی که از سایت Entrepreneur.com به دست آمده است:

انکر تکست نباید برای سئو بهینه سازی شود

شما می توانید از طریق صفحه پروفایل ویکی پدیای خود، سایت را با استفاده از انکر تکست های مرتبط با برندتان لینک کنید.

انکر تکست برنگونه لینک چیست

گرفتن لینک از محتوای ضعیف یا با کیفیت پایین

لینک هایی که از محتوای ضعیف و کم کیفیت به دست می آید برای سایت شما مفید نخواهد بود. گوگل محتوایی را ضعیف می داند که:

  • به صورت خودکار تولید شده باشد.
  • از دیگر سایت ها کپی شده باشد.
  • از پُست مهمان کم کیفیت به وجود آید.
  • محتوای مفید و کارآمدی نباشد.

این محتواها، مزیتی برای کاربر نخواهند داشت. این نوع محتوا هیچ نکته مفیدی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. ایجاد محتوای ضعیف بسیار آسان است و نوشتن آن به خلاقیت احتیاج ندارد.

ساخت بک لینک در محتوای کم کیفیت

حتماً شما نیز با محتوای کم کیفیت مواجه شده اید. اینگونه موارد همانطور که اشاره کردیم هیچ کمکی به کاربر نمی کند، بنابراین کاربر تعاملی با آن نخواهد داشت. محتوای نامناسب، کاربر را از سایت اصلی و مناسب دور می کند.

لینک درون محتوای کم کیفیت

به طور خلاصه، لینک گرفتن از چنین سایت هایی به عنوان لینک بد در نظر گرفته می شود. سعی کنید از محتوای با کیفیت و طولانی استفاده کنید. محتوای آموزشی عمیق تولید نمایید و نرخ تبدیل و رتبه خود را با این روش افزایش دهید.

لینکی که از سایت جریمه شده به دست می آید

خب، این موضوع کاملاً واضح است. اگر از سایت های جریمه شده لینک بگیرید به عنوان لینک بد در نظر گرفته خواهد شد. به همین سادگی!

آیا باید نگران الگوریتم جدید گوگل باشید؟حتما بخوانید: آیا باید نگران الگوریتم جدید گوگل باشید؟

سایت های جریمه شده معمولاً توسط گوگل ایندکس نمی شوند. بنابراین استفاده از چنین لینک هایی اتلاف زمان و انرژی است و می تواند در طولانی مدت به ضرر وب سایت شما تمام شود. شما می توانید با استفاده از عبارت site:thesiteurl.com ایندکس بودن و فعالیت سایت خود را در گوگل بررسی کنید:

لینک ساخته شده در سایت جریمه شده

گوگل هر ساله، الگوریتم جستجوی خود را نزدیک به 500 بار تغییر می دهد. شکی نیست که سایت های جدید هم ممکن است متحمل جریمه های گوگل شوند و سایت هایی که قبلاً جریمه شده بودند به موقعیت اصلی خود برگردند.

ابزارهای بسیار زیادی برای بررسی وضعیت سایتی که دوست دارید از آنها لینک بگیرید وجود دارد. مثلاً می توانید از ismywebsitepenalized.com استفاده کنید. در صفحه اصلی آدرس سایت مورد نظر را وارد کنید.  سپس روی دکمه Check کلیک نمایید.

آیا سایت من جزیمه شده است؟

سپس نتایج حاصل را بررسی نمایید:

تشخیص جریمه شدن وب سایت

نتیجه گیری

توجه به این نکته بسیار مهم است؛ آینده سئو، لینک بیلدینگ و بازاریابی محتوا، به بهینه سازی سایت برای کاربر بستگی دارد. مخاطبان شما باید از محتوا، کلمات کلیدی و لینک های موجود در سایت شما استفاده کنند. در این صورت گوگل به سایت تان نمره خوبی می دهد.

اگر بخواهیم موضوع را ساده تر بیان کنیم باید بگوییم که گوگل همانند یک کودک نوپاست که باید به او غذا داده شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از  طریق تولید محتوای با ارزش و عمیق ربات های گوگل را هدایت کنید تا بتوانید رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آورید. هر چقدر بتوانید لینک خوب به دست آورید، رتبه بندی سایت تان در موتورهای جستجو بهتر خواهد بود.

همچنین باید بدانید که لینک خوب تنها از سایت هایی به دست می آید که کاربران به آنها علاقه دارند. اگر با وجود تلاش های انجام شده در تولید محتوا، نتوانستید ترافیک طبیعی خوبی به دست آورید، خودتان دست به کار شوید و چند لینک خوب برای سایت تان دست و پا کنید.

از وبلاگ ها و سایت های قابل اعتماد (با آتوریتی بالا) استفاده کنید. از سایت های قابل اعتماد لینک بگیرید و مهم تر از همه، باید ثابت قدم و صبور باشید. به دست آوردن رتبه عالی در نتایج جستجوی گوگل به تدریج حاصل می شود، نه یک شبه!
اگر این مقاله برایتان مفید بوده است، ما را در جریان بگذارید و خواندن آن را به دوستان خود پیشنهاد دهید. همچنین اگر به نظرتان این محتوا مشکل یا کمبود دارد، باز هم ما را در جریان بگذارید. خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات شما را بدانیم.