نگارش و تولید محتوای با کیفیتی باید بخشی کلیدی از هر استراتژی سئو باشد. البته تولید محتوای با کیفیت نیازمند آشنایی با ادبیات و مهارت نویسندگی است. بگذارید کمی صادق باشیم. شما هم می دانید که بیشتر وبلاگ ها به سختی قابل خواندن هستند و هیچ گونه اطلاعات آموزنده، سرگرم کننده و الهام بخشی به بازدیدکنندگان ارائه نمی کنند. مطمئناً هیچ کس نمی تواند مانند همینگوی بنویسد، اما این دلیل نمی شود که برای نوشتن مقاله ای جذاب و خواندنی تلاش نکنیم. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چرا مقالات وب سایتتان باید ساختار خوبی داشته باشند و شیوا و روان نوشته شوند.

مخاطبان پیامتان را بهتر درک می کنند

اینکه منظور و هدف پُست شما آگاهی بخشی، سرگرمی یا ترغیب افراد به کاری باشد، چندان مهم نیست . اگر محتوای شما ساختار ضعیفی داشته باشد، هر هدفی که در ذهن تان است را به کلی نابود خواهد کرد و خوانندگان قادر نخواهند بود، پیامتان را درک کنند و با آن ارتباط بگیرند.

هر پُستی که در وبلاگ نوشته می شود باید یک پیام داشته باشد. این پیام، هدف یا منظور در واقع همان دلیلی است که شما به خاطرش پُست خود را می نویسید. قصد دارید چه چیزی به مخاطبان خود بگویید؟ پیامی که شما در نوشته های خود بیان می کنید، می تواند بسیار ساده باشد. مقاله ای که در سایت قرار می گیرد می تواند توضیحاتی مختصر در مورد محصول، خدمات یا فرایندهای حمل و نقل یه کاربران ارائه کند. به همین سادگی!

نوشته هایی که ساختار ضعیفی دارند، باعث می شوند که مخاطبان پیام مطلب را درک نکنند. اما اگر شما بر روی موضوع پُست خود به خوبی فکر کرده و آن را بدون هیچ گونه غلط دستور زبانی و املایی بنویسید، به احتمال زیاد کاربران سایت تان به خوبی از پست شما استقبال می کنند.

گوگل شما را در رتبه بالاتری قرار میدهد

محتوای با کیفیت برای کاربر مفید و ارزشمند است. گوگل با توجه به رفتار کاربران به شما امتیاز می‌دهد و به رتبه‌های بالا می‌رساند. البته علاوه بر کیفیت شما نیاز دارید که محتوای خود را بهینه کنید تا موتورهای جستجو راحت‌تر موضوع محتوای شما را درک کنند و در رتبه‌بندی در نظر بگیرند.

یک محتوای با کیفیت و سئو شده یعنی رتبه بالاتر، رتبه بالا یعنی دیده شدن و مخاطب بیشتر!

بانس ریت پایین تر خواهد بود

اگر محتوای شما به درستی نوشته شده باشد و دارای ساختار خوبی باشد، به احتمال قوی بازدیدکنندگان در سایت تان باقی می مانند تا پُستی که منتشر نموده اید را تا انتها مطالعه کنند. این موضوع در نهایت منجر به کاهش بانس ریت می شود و به تدریج، رتبه بندی سایت را در نتایج جستجو بهبود می بخشد.

اعتماد مخاطبان را بیشتر می کند

زمانی که مطالب موجود در سایت به خوبی نوشته شوند، مخاطبان آسان تر از گذشته به شما اعتماد می کنند. اگر محتوای شما به خوبی قابل خواندن و عاری از خطاهای تایپی باشد، مطمئناً حرفه ای و معتبر به نظر خواهد رسید. همین موضوع باعث می شود مخاطبان به سایت یا وبلاگ شما اعتماد کنند و ارتباط خوبی با آن داشته باشند. اگر مخاطبان به سایت شما اعتماد کنند، دوباره به سایتتان باز می گردند تا پست بعدی شما را بخوانند یا محصولی از شما خریداری کنند.

در شبکه های اجتماعی با استقبال روبرو می شوید

پست هایی که خوب نوشته شده اند، به احتمال زیاد بیشتر از سایر مطالب در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و کاربران با علاقه درباره آن صحبت می کنند. برای اینکه مقاله تان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، در ابتدا باید خوانندگان را ترغیب کنید تا پُست شما را مطالعه کنند. نکته مهم تر این است که قردی باید مقاله شما را به قدری با ارزش بداند که آن را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. مطمئن باشید محتوایی که ضعیف نوشته شده است به هیچ عنوان در شیکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته نخواهد شد زیرا خوانندگان در اواسط کار، خواندن متن را رها می کنند.

نتیجه گیری

درست است که تولید محتوای با کیفیت به صورت آنی رتبه سایت شما را ارتقا نمی‌دهد، اما مطمئن باشید در طولانی مدت، وضعیت سئو سایت‌تان را بهبود می‌بخشد و رتبه سایت‌تان را در نتایج جستجو بالا می‌برد. مقالات جذاب، میزان ترافیک بیشتر، بانس ریت کمتر و در نهایت میزان اشتراک‌گذاری بالاتری در شبکه‌های اجتماعی خواهند داشت.

همچنین، مقالات جذاب نرخ تبدیل وب‌سایت شما را بالاتر خواهند برد. اگر شما بتوانید به شکلی تولید محتوا کنید که همۀ افراد به راحتی بتوانند مطالب‌تان را بخوانند و پیام مطالب‌تان را به راحتی بیاموزند، مطمئن باشید که باز هم به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

در صورتی که در زمینه آموزش بازاریابی محتوا و آموزش سئو سوالی برایتان به‌وجود آمده است می‌توانید آن را در قسمت دیدگاه‌ها ثبت نمایید. کارشناسان نوین با مطالعه و بررسی دقیق به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

منبع: Yoast