اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود به صورت آنلاین هستید، به احتمال زیاد درباره کمپین تبلیغات کلیکی گوگل تحقیقات زیادی انجام داده اید. یک کمپین تبلیغات گوگل خوب می تواند مشتریان بسیاری را به سمت شما روانه کند و تجارت شما را رشد دهد.

با این اوصاف، کسب و کارهای زیادی وجود دارند که در کمپین تبلیغات کلیکی گوگل خود اشتباهات فاحشی را انجام می دهند که همین امر باعث می شود سود قابل توجهی از هزینه کمپین PPC خود به دست نیاورند.

البته من به آنها کمی حق می دهم. اگر شما هم متوجه شوید تمام هزینه هایی که بابت کمپین تبلیغات کلیکی گوگل صرف کرده اید هیچ ارزشی نداشته اند، قطعاً نا امید می شوید و دیگر در این حوزه سرمایه گذاری نخواهید کرد.

اما باید به خاطر داشته باشید، بازگشت سود حاصل از سرمایه (ROI) آنقدرها هم دشوار نیست زیرا زمانی که در حال انتخاب کلمات کلیدی خود هستید، می توانید به راحتی از قصد و نیت کاربر مطلع شوید.

برخی از کسب وکارها هر ماه هزینه های هنگفتی را صرفِ کمپین تبلیغات کلیکی گوگل خود می کنند، اما باز هم نمی توانند سهم خوبی از بازار را به دست آورند. بروز این اتفاق دلایل بسیار ساده ای دارد که به راحتی می توان از آنها جلوگیری کرد.

در این مقاله قصد دارم 5 دلیل مهم شکست یک کمپین تبلیغات کلیکی گوگل را برایتان توضیح دهیم. به این ترتیب شما می توانید با رفع این اشتباهات، سهم واقعی خود از بازار را به دست آورید. پس همراه ما باشید تا با هم این اشتباهات را مرور کنیم. مطمئن باشید پس از خواندن این مقاله، کمپین تبلیغات کلیکی گوگل تان را با اطمینان بیشتری راه اندازی می کنید.

آماده اید؟!

از کلمات کلیدی عجیب و غریب استفاده می کنید

من از طرفداران پروپا قرص اصل پارتو (Pareto Principle) هستم. اصل پارتو بیان می کند که 80% از خروجی شما بر اساس 20% ورودی تان تعیین می شود. این قانون 80 به 20 برای تمام انواع بازاریابی های مهم صادق است و مطمئناً با تبلیغات کلیکی نیز سازگاری دارد.

این اصل در تبلیغات گوگل بدین معنی است که تعداد اندکی از کلمات کلیدی تان منجر به فروش بالا خواهند شد. به این ترتیب، کلمات کلیدی که نتوانند کاربر را به مشتری تبدیل کنند و نرخ تبدیل و درآمدتان را افزایش ندهند، تنها بودجه تبلیغات کلیکی گوگل شما را از بین می برند.

اطلاعات و داده های زیادی وجود دارد که از این ادعا پشتیبانی می کند. برای مثال وب سایت Disruptive Advertising طی تحقیقاتی بر روی 2000 کمپین تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز متوجه شد که تنها 12% از کلمات کلیدی استفاده شده، مسئول فروش کلی حاصل از این کمپین ها هستند. البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود:

این تحقیق به این معنی است که 88% از کلمات کلیدی استفاده شده در تبلیغات کلیکی گوگل، هیچ سودی آوری ندارند و تنها 61% از بودجه یک کمپین تبلیغاتی را از بین می برند.

خب، حتماً از خودتان می پرسید این آمارها چه چیزی را نشان می دهند؟ این موضوع به این معناست که اگر اکانت متوسطی در گوگل ادوردز دارید، باید بدانید بیشتر کلمات کلیدی تان در حال از بین بردن بودجه و امتیاز تبلیغ تان (Quality Score) هستند.

اما چرا چنین اشتباهی رخ می دهد؟

دلایل زیادی برای بروز چنین اشتباهی وجود دارد. اولین دلیل این است که بسیاری از کسب و کارها طمع می کنند و به امید توسعه کسب و کار خود سعی می کنند به جز کلمات کلیدی اصلی شان، بر روی چند کلمه کلیدی دیگر نیز سرمایه گذاری می کنند.

با انجام چنین کاری، مطمئناً تبلیغ تان کلیک های بیشتری دریافت خواهد کرد. اما فراموش نکنید همین کار باعث می شود که تبلیغ شما برای کلمات کلیدی نامرتبط نمایش داده شود. همین نمایش برای کلیدواژه های نامرتبط باعث به دست آوردن کلیک های نامعتبر می شود که نه تنها بودجه شما را از بین می برند، بلکه ماهیت کلی تبلیغات کلیکی گوگل (که هدفگیری دقیق مشتریان است) را زیر سوال می برد.

البته جای نگرانی وجود ندارد. راه حل بسیار ساده است. شما باید مواردی که باعث از بین رفتن بودجه تان می شود را از تبلیغ خود حذف کنید:

بر روی کلمات کلیدی Broad Match سرمایه گذاری نکنید

خب، همانطور که در مقاله تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست توضیح دادم، گوگل معمولاً تنظیمات کلمه کلیدی را به صورت پیش فرض بر روی Broad Match قرار می دهد. همانطور که در آن مقاله توضیح دادم، گزینه Broad Match نمی تواند مشتریان خوبی را برایتان دست و پا کند. همچنین، برای آنکه محکم کاری کرده باشیم، سرمایه گذاری بر روی گزینه Phrase Match را نیز پیشنهاد نمی کنم.

امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز چیست؟حتما بخوانید: امتیاز کیفی (Quality Score) در گوگل ادز چیست؟

در جدول زیر از گوگل می توانید دسته بندی کلمه کلیدی Women's Hats (کلاه زنانه) را برای جستجوهای Broad Match ،Phrase Match و Exact Match مشاهده کنید.

تفاوت Exact Match، Broad Match و Phrase Match در کمپین تبلیغات کلیکی

در مقالۀ انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل به طور مفصل درباره نوع این کلمات صحبت کرده‌ایم.

علی رغم اینکه کلمات کلیدی Exact Match، پائین ترین میزان نمایش را دارند، اما بیشترین نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به شما می دهند.

Exact Match بهترین نوع تبلیغ در گوگل

کلمات کلیدی اضافی و غیر ضروری را حذف کنید

برای آنکه بتوانید کلمات کلیدی که باعث از بین رفتن بودجه تان می شود را حذف کنید، در ابتدا باید وارد اکانت گوگل ادوردز خود شوید. سپس در حالیکه All Campaigns را مشاهده می کنید، به تب کلمات کلیدی بروید. در ادامه مسیر زیر را که در تصویر مشخص است طی کنید:

Details >> Search Terms >> All

کلمات کلیدی اضافی و غیر ضروری کمپین تبلیغات کلیکی خود را حذف کنید

حال داده های مرتبط با کلمات کلیدی خود را در قالب یک فایل اکسل دریافت کنید. در قدم بعدی، نتایج به دست آمده را فیلتر کنید تا بتوانید کلمات کلیدی که طی 3 تا 6 ماه گذشته هیچ نرخ تبدیلی نداشته اند را پیدا کنید. همچنین، شما می توانید تمام هزینه هایی که صرف این کلمات کلیدی بی حاصل کرده اید را محاسبه نمایید.

سعی کنید برای پیدا کردن کلمات کلیدی که نرخ تبدیل پایین تر از حد معمول داشته اند، یک فیلتر ایجاد کنید. برای مثال فیلتر انتخابی می تواند نرخ تبدیل کمتر از 0.5 داشته باشد.

کلمات کلیدی اضافی و غیر ضروری کمپین تبلیغات کلیکی خود را حذف کنید.

پس از انجام این مراحل، شما می توانید این کلمات کلیدی بی ارزش را از حساب گوگل ادوردز خود حذف کنید. (همانطور که می دانید دسترسی گوگل ادوردز برای ایران مسدود است. اگر برای انجام تبلیغات گوگل از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک می گیرید، حتماً از آنها بخواهید گزارش کاملی از فعالیت های تبلیغاتی شما ارائه دهند).

نکته حرفه ای: اگرچه کلمات کلیدی مربوط به برندتان ممکن است نرخ تبدیل نزدیک به صفر داشته باشند، اما بهتر است استفاده از این کلمات کلیدی را ادامه دهید. این کلمات کلیدی به افزایش نمره کیفیت تبلیغات کلیکی گوگل شما کمک می کنند. همچنین، احتمال کلیک کردن افرادی که با برند شما آشنایی دارند به طور محسوسی افزایش می یابد.

در اینجا باید بدانید که طی این فرآیند ممکن است بازدیدهای کمتری به دست آورید و ترافیک خود را از دست بدهید. اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا ترافیک از دست رفته، ترافیک نامرتبطی است که کمکی به افزایش نرخ تبدیل تان نمی کند.

توصیه می کنم بودجه خود را بر روی کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید که مرتبط هستند و می توانند نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهند (در قسمت بعدی درباره این موضوع توضیح خواهیم داد).

برای آنکه تصور بهتری از این موضوع داشته باشید به اطلاعات حساب 90 روزه یکی از مشتریان Disruptive Advertising توجه کنید.

کلمات کلیدی اضافی و غیر ضروری را از کمپین تبلیغات کلیکی خود حذف کنید

کل هزینه های صرف شده این حساب، طی سه ماهه اخیر حدود 352،000 دلار بوده است. این مشتری توانسته است بابت هر 500 بازدید از تبلیغ خود، یک کلیک به دست آورد. همانطور که می بینیم این مشتری با 8.4 میلیون بازدید، مطمئناً توانسته است کلیک های بسیاری دریافت کند.

با این حال مشکل این مشتری، این بود که آنها توانسته بودند تنها 1% از این کلیک ها را به مشتری تبدیل کنند. این موضوع به این معنی است که هزینه صرف شده به ازای فروش هر محصول بیشتر از 2000 دلار است. به همین دلیل، تیم آنها تصمیم گرفت نگاه دقیق تری را به آمار تبلیغات کلیکی گوگل خود داشته باشد.

پس از بررسی های فراوان، آنها با یک مورد غیر عادی برخورد کردند:  نرخ تبدیل، برای دستگاه های موبایل بر نرخ تبدیل از طریق دستگاه های دسکتاپی غلبه کرده بود.

حذف کلمات کلیدی غیر ضروری و اضافی از کمپین تبلیغات کلیکی گوگل

پس از استخراج داده های مرتبط با کلمات کلیدی و فیلتر کردن آن ها بر اساس نرخ تبدیل، تیم Disruptive Advertising دریافت که مشتری شان حدود 147،000 دلار بر روی کلمات کلیدی صرف کرده اند که هیچ کلیک یا نرخ تبدیلی نداشته اند. حذف این کلمات کلیدی، می توانست هزینه ها را تا 42% کاهش دهد.

درسی که باید از این ماجرا بگیرید این است که تنها به کلمات کلیدی محدودی فکر کنید که برایتان موثر و کارساز است. همچنین، این کار باعث می شود مدیریت کمپین تبلیغات کلیکی گوگل تان ساده تر شود.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

سرمایه گذاری بر روی کلمات کلیدی با ارزش را دو برابر کنید

شما باید به کلمات کلیدی با ارزش خود بیش از آنچه تصور می کنید، بها دهید. با تجزیه و تحلیل اکانت مشتری دیگری در گوگل ادوردز که ماهانه 50،000 دلار بر روی تبلیغات خود صرف می کرد، سایت Disruptive Advertising دریافت که 98.9% کلمات کلیدی شان نرخ تبدیل پایین تر از 1% را دارند.

این مشتری، مانند همه افراد، علاقه داشت سهم خود از بازار را افزایش دهد. به همین خاطر، سایت Disruptive Advertising بعد از اینکه دریافت 14% از هزینه های صرف شده تنها 62% از نرخ تبدیل را تولید می کنند، به فکر چاره افتاد.

به همین دلیل، آن ها تلاش کردند هزینه های از بین رفته را به سمت کلمات کلیدی برتر سوق دهند. افزایش بودجه در این کلمات کلیدی باعث شد بتوانند تبلیغات خود را بیش از پیش نشان دهند. به همین ترتیب تا انتهای ماه، فروش مشتری 52% افزایش یافت. بعد از 6 ماه فروش شان سه برابر شد و  هزینه های صرف شده 25% کاهش یافت.

7 ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارندحتما بخوانید: 7 ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارند

بر روی کلمات کلیدی با ارزش، دو برابر سرمابه گذاری کنید

متن تبلیغات کلیکی گوگل تان به خوبی نوشته نشده و با صفحه فرودتان هماهنگ نیست

ما اکنون در عصری زندگی می کنیم که بازاریابان از هر ابزاری برای نمایش تبلیغات خود استفاده می کنند. به همین دلیل توجه مردم به آگهی ها و تبلیغات بسیار کم شده است. به همین دلیل شما باید بتوانید طی چند ثانیه با یک پیشنهاد خوب، مشتری را به سمت خود جذب کنید. اگر نتوانید این کار را انجام دهید، تبلیغ شما زیر هزاران تبلیغی که روزانه در گوگل یا دیگر ابزارها قرار می گیرند، دفن می شود.

محتوای رقابتی شما باید در 25 کاراکتری که در سرتیتر قرار دارد، گنجانده شود.

متن کمپین تبلیغات کلیکی تان به خوبی نوشته نشده است

در ادامه، تمایل و نیت کاربران از جستجوی کوئری باید مورد بررسی قرار گیرد. شما باید یک راه حلی مهم در نظر داشته باشید.

اگر کاربری به دنبال قیمت خودرو دست دوم پراید باشد، مطمئناً تبلیغ زیر نمی تواند برای او مفید باشد. شما باید بدانید که کاربر در پس کوئری جستجوی خود به دنبال چه چیزی است و چه قصدی از انجام آن جستجو دارد.

متن کمپین تبلیغات کلیکی شما به خوبی نوشته نشده است

سعی نکنید با دروغ گفتن محصولات خود را بفروشید. برای مثال اگر کاربر به دنبال خدماتی رایگان است در متن آگهی تبلیغ خود حتماً باید قید کنید آن خدمات رایگان است.

متن کمپین تبلیغات کلیکی شما به خوبی نوشته نشده است

اگر کاربر پس از ورود به سایت شما متوجه شود پس از 30 روز بابت استفاده از آن خدمات باید مبلغی را پرداخت کند، مطمئن باشید از شما نا امید خواهد شد. همچنین، سعی نکنید تبلیغات کلیکی گوگل خود را برای یک کلمه کلیدی بی ربط نمایش دهید. این کار برایتان هیچ سودی نخواهد داشت. این کار نه تنها اعتبار و شهرت برندتان را زیر سوال می برد، بلکه بودجه PPC را نیز در طولانی مدت به هدر خواهد داد.

5 دلیل مهم شکست کمپین تبلیغات کلیکی تان را بشناسید!

برای نوشتن یک متن تبلیغاتی خوب، پیشنهاد می کنم مقاله آموزش بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل را مطالعه نمایید. پس از اینکه متن آگهی تبلیغات کلیکی گوگل خود را انتخاب کردید، باید دیگر عاملی که باعث شکست 98% از تبلیغات کلیکی گوگل می شود را نیز در نظر بگیرید: تطبیق محتوای سایت با متن آگهی!

باید بدانید که 55% از بازدید کنندگان بیشتر از 15 ثانیه در یک صفحه نمی مانند. اگر برای هدایت ترافیک به یک صفحه فرود، بر روی یک کلمه کلیدی خاص سرمایه گذاری کرده اید، بهتر است بدانید که کاربر نیز انتظارات شفافی از شما دارد.

به همین خاطر، باید بدانید اگر کاربر از طریق تبلیغاتی با عنوان هدفون بلوتوثی به صفحه فرود شما وارد شد، نباید با محصولی با عنوان Denon AH-W150 Exercise Freak روبرو شود. در غیر این صورت کاربر به سرعت وب سایت شما را ترک خواهد کرد، حتی اگر آن محصول همان چیزی است که به دنبالش می گردد.

تصویر زیر به شما کمک می کند تا بین یک صفحه فرود خوب و بد به راحتی تمایز قائل شوید.

نوشتن متن کمپین تبلیغات کلیکی

زمانی که کمپین تبلیغات کلیکی گوگل خود را راه اندازی می کنید از زمان نمایش تبلیغ تا خرید مشتری، سعی کنید لحن و روند نرخ تبدیل را تغییر ندهید. بهتر است بازدیدکنندگان خود را به صفحه اصلی سایت تان هدایت نکنید زیرا صفحه اصلی سایت جایی است که پیام تبلیغ تان زیر 40 عنصر مختلف طراحی سایت دفن می شود.

اهمیت صفحه فرود در کمپین تبلیغات کلیکی

سعی کنید سرتیتر صفحه فرود را به دقت با متن تطبیق دهید. به این ترتیب بازدیدکننده پس از ورود به سایت شما به یادش می ماند که به دنبال چه چیزی است.

هماهنگی متن کمپین تبلیغات کلیکی و صفحه فرود

تنها روش برای حفظ و نگهداری حس و حال یک تبلیغ و تطبیق آن با متن موجود، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، نوشتن متن آگهی خوب و طراحی صفحه فرود مناسب برای هدف قرار دادن نیت و تمایل کاربران است. اگرچه گوگل پیشنهاد می کند برای هر کمپین تبلیغات کلیکی 10 الی 20 کلمه کلیدی تنظیم کنید، اما بهتر است بیش از 5 کلمه کلیدی مشابه را به طور همزمان به کار نبرید. این کار شما را مطمئن می کند که تبلیغ موجود با کوئری جستجوی کاربران مرتبط است.

چرا کمپین تبلیغات کلیکی شما شکست می خورد؟

به طور ایده آل، شما هم دوست دارید مانند شرکت های کوچک، یک تبلیغ با کلمه کلیدی واحد برای سازمان خود ایجاد کنید. بنابراین پیشنهاد می کنم برای ارائه بهترین تجربه کاربری، بر روی متن آگهی تبلیغات کلیکی و صفحه فرودتان تمرکز کنید.

سایت Disruptive Advertising توانسته است با تطبیق متن آگهی با پیام محتوا 50% کلیک ها را به مشتری تبدیل کند.

همه این کارها برای سود و منفعت انجام می شود

در زیر تبلیغ فیسبوکی را مشاهده می کنید که سایت Disruptive Advertising برای ترویج و تبلیغ یکی از پست های وبلاگش قرار داده بود.

بررسی روش‌های قیمت‌گذاری در گوگل ادز + راهنمای انتخاب مناسب‌ترین روشحتما بخوانید: بررسی روش‌های قیمت‌گذاری در گوگل ادز + راهنمای انتخاب مناسب‌ترین روش

نمونه ای از کمپین تبلیغات کلیکی فیسبوک

پس از قرار دادن این تبلیغ در فیسبوک، Disruptive Advertising شاهد ترافیک زیادی به سایت خود بود، اما یک مشکل در این میان وجود داشت: نرخ تبدیل کاربر به مشتری، آن چیزی که انتظار داشتند را نشان نمی داد.

به همین خاطر تلاش کردند نگاه عمیق تری به مسئله داشته باشند، به همین خاطر سعی کردند آمار مربوط به کلیک کنندگان را مشاهده کنند. پس از بررسی متوجه شدند که زنان گروه سنی 55 سال به بالا تمایل بیشتری به کلیک بر روی این تبلیغ نشان داده اند.

نمونه ای از کمپین تبلیغات کلیکی فیسبوک

واضح است چنین ترافیکی نمی تواند نتیجه خوبی برای یک آژانس تبلیغات اینترنتی باشد زیرا مطمئناً زنان بالای 55 سال مشتری یک آژانس دیجیتال مارکتینگ نیستند!

خب، حتماً از خودتان می پرسید چگونه می توان چنین مشکلی را برطرف کرد؟ پاسخ بسیار ساده است: به جای اینکه بر روی کلیک و ترافیک سایت خود تمرکز کنید، بهتر است به افزایش نرخ تبدیل خود بیاندیشید.

حتی بعد از بهینه سازی هزینه به ازای هر کلیک (CPL)، باز هم نمی توانید مطمئن باشید که کمپین PPC سودآوری خواهید داشت. راه حل این مشکل بسیار ساده است، باید بدانید آیا تبلیغات کلیکی گوگل تان توانسته است کف انتظارتان را برآورده کند یا خیر.

اگر بر روی هزینه به ازای تبدیل تمرکز داشته باشید، مقایسه بین 5 کمپین مختلف به شکل زیر خواهد بود:

همانطور که می بینید کمپین شماره 4، بیشترین هزینه را در ازای کمترین نرخ تبدیل داشته است و از این نظر ناموفق ترین تبلیغات کلیکی گوگل ما است.

آمار کمپین تبلیغات کلیکی تبدیل محور

اما زمانی که تصمیم می گیریم کمپین ها را بر اساس سود حاصل از سرمایه (ROI) بررسی کنیم، متوجه می شویم کمپین 4 برنده واقعی است.

آمار کمپین تبلیغات کلیکی ROI محور

می بینید که ترافیک سایت و حتی اعداد مربوط به نرخ تبدیل می توانند گول زننده باشند؟

برای اینکه بتوانید میزان بازگشت سود حاصل از سرمایه خود را به درستی ردیابی کنید، ابتدا تماس های تلفنی خود را پیگیری کنید. بهتر است در ابتدا این کار را برای کمپین های اصلی خود انجام دهید. این کار به شما کمک می کند دید واضح و روشنی در مورد کانال ها و کمپین هایی داشته باشید که مشتریان احتمالی با کیفیت تری ایجاد می کنند.

بودجه اندک شما، دیده شدن تبلیغات کلیکی گوگل تان را محدود کرده است

اگر در اجرای تبلیغات کلیکی گوگل مبتدی هستید، پس ممکن است اطلاعاتی در مورد نرخ تبدیل نداشته باشید. به همین خاطر انجام آن و سنجش نتایج برایتان کمی دشوار خواهد بود. به همین خاطر بهتر است در ابتدای کار بودجه اندکی را تنظیم و نتایج را بررسی کنید.

انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز + راهنمای انتخاب بهترین‌هاحتما بخوانید: انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز + راهنمای انتخاب بهترین‌ها

حدس می زنید در این شرایط چه نتیجه ای دریافت می کنید؟ مهلت تبلیغ شما در نیمه شب تمام می شود و نمی توانید بازگشت سرمایه (ROI) مثبتی داشته باشید. راه حل این موضوع به شرح زیر است:

به جای اینکه هزینه های خود را کاهش دهید بهتر است با ترس خود مواجه شوید و بودجه اولیه را کمی افزایش بدهید. به خاطر داشته باشید بدون آزمایش و بررسی قادر نخواهید بود بهترین کلمات کلیدی، متن آگهی و صفحات فرود را شناسایی کنید.

برای آنکه تبلیغات تان دیده شوند، بودجه محدودی را انتخاب نکنید تا مجبور شوید آن را به مرور افزایش دهید. این روش تنها باعث می شود پول خود را از دست بدهید. بنابراین بهتر است بودجه بیشتری را به این کار اختصاص دهید تا بتوانید موقعیت بالاتری در تبلیغات داشته باشید و کلیک بیشتری را دریافت کنید. پس از آنکه دریافتید کدام یک از تبلیغات تان بیشترین بازدهی را داشتند، می توانید به رویکرد ROI محور خود برگردید.

شما زمان کافی را به مدیریت تبلیغات کلیکی گوگل و بهینه سازی آنها اختصاص نداده اید

واقعیت را بپذیرید. اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، احتمالاً برای انجام چنین تبلیغاتی آمادگی نداشته اید. لَری کیم، طی تحقیق در سال 2013 دریافت که %53 از تبلیغ کنندگان کسب و کارهای کوچک هر 4 ماه یکبار، تبلیغاتشان را بهینه سازی می کنند.

کمپین تبلیغات کلیکی گوگل به گونه ای است که نمی توانید پس از تنظیم آن را به حال خود رها کنید. در واقع هیچ کانال بازاریابی به این شیوه عمل نمی کند. شما باید حداقل 15 دقیقه در هر هفته برای بهینه سازی اکانت تبلیغ خود زمان بگذارید.

غیر فعال بودن می تواند کیفیت و بازدهی کار شما را پائین بیاورد. ممکن است استراتژی ها و مطالعات موردی فراوانی در اینترنت پیدا کنید. اجرای چند مورد از آن ها می تواند تبلیغات شما را نسبت به رقبا متمایز کند. بعد از اینکه فعالیت مناسبی داشتید، قادر خواهید بود اتلاف هزینه را کمتر کنید و سرمایه خود را به سمت سود بالاتر هدایت نمایید.

نتیجه گیری

تمامی 5 استراتژی که در این مقاله بیان کردیم مفید هستند و دیدیم که هر کدام از آنها چگونه می توانند بر روی کمپین تبلیغات کلیکی تان تاثیر بگذارند. اگر کمپین تبلیغات کلیکی گوگل دارید و با مشکل فروش محصولات روبرو هستید، پیشنهاد می کنم وارد اکانت خود شوید و هر کدام از این موارد را برای کمیپن خود بررسی کنید.

همچنین، اگر از کمپین هایی استفاده می کنید که به هر دلیلی خودتان به آن دسترسی ندارید، پیشنهاد می کنم با آژانس دیجیتال مارکتینگی که برای شما این کمیپن های تبلیغاتی را اجرا می کند تماس گرفته و درباره همۀ این موارد با آنها مشورت کنید. به خاطر داشته باشید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب موظف است که آمار و گزارش دقیقی از کمیپن ها را در اختیار شما قرار دهد.

امیدوارم که این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره راه اندازی و اجرای کمپین تبلیغات کلیکی گوگل در اختیار شما قرار دهد. آیا شما دلیل دیگری برای شکست یک کمپین تبلیغات کلیکی می شناسید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است، خوشحال می شوم آن را با ما در میان بگذارید.