هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟ این سوالی است که اکثر مشتریان از ما می‌پرسند و به احتماًل زیاد مهم‌ترین سوال شما هم هست. کاملاً هم حق دارید که بدانید سرمایه شما چگونه مصرف می‌شود و در نهایت چه میزان برای شما سودآوری دارد.

به خصوص در بازار این روزهای ایران که برای پول خرج کردن باید محتاط باشیم. خوشبختانه گوگل ادز سیستم بسیار جالبی برای مدیریت هزینه‌ها در اختیار شما قرا می‌دهد و می‌توانید کنترل کاملی روی هزینه‌های خودتان داشته باشید.

همانطور که قبلاً هم گفتم، مدیریت هزینه‌ها در گوگل ادز مبحث بسیار حساسی است و کوچک‌ترین اشتباه در آن ممکن است فاجعه آمیز باشد. به خصوص اگر تجربه زیادی در این روش تبلیغاتی ندارید و بودجه شما هم محدود است.

بنابراین توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهید خودتان مدیریت کمپین‌تان را برعهده بگیرید، قبل از هر چیزی ابتدا سیستم گوگل ادز را به خوبی بشناسید. در غیر این صورت، مدیریت آن را به یک آژانس حرفه‌ای و با تجربه بسپارید.

در این قسمت از سری، مهم‌ترین مسائل مرتبط با هزینه در گوگل ادز را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چگونه حساب گوگل ادز را شارژ کنیم؟

قبل از راه‌اندازی کمپین، باید حساب کاربری‌تان را شارژ نمایید. البته حتماً در جریان هستید که نمی‌توانید از داخل ایران به صورت مستقیم پرداختی به گوگل داشته باشید.

اما هیچ جایی برای نگرانی نیست. زیرا همچنان می‌توانید در گوگل ادز تبلیغ کنید. به طور کلی برای پرداخت به گوگل ادز دو راه داریم که در ادامه هر کدامشان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پرداخت با استفاده از حساب شخصی در خارج از کشور

شارژ گوگل ادز با حساب شخصیاگر می‌خواهید شارژ اکانت گوگل ادز را خودتان انجام دهید، به یک حساب بانکی معتبر در یکی از بانک‌های خارج کشور نیاز دارید (داشتن حساب بانکی خارج از کشور هم ملزومات و دردسرهای خودش را دارد).

البته اصلاً این روش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، زیرا گوگل حساسیت بالایی به پرداخت‌ها دارد و اگر شک کند که شما مقیم ایران هستید، حساب شما را مسدود می‌کند. حساب‌های کاربری زیادی را دیده‌ام که به خاطر مشکلات پرداختی از طرف گوگل ادز مسدود شده‌اند.

خبر بسیار بد هم این است که گوگل هیچ پولی را به شما پس نمی‌دهد و برایش فرقی ندارد که چه میزانی شارژ در حساب کاربری‌تان دارید.

پرداخت توسط آژانس‌های تبلیغاتی

شرکت‌های زیادی در ایران وجود دارند که می‌توانند کار پرداخت را برای شما انجام دهند. به عنوان مثال، ما در کشور امارات شرکتی را ثبت کرده و پرداخت مشتریان را از طریق آن انجام می‌دهیم.

در واقع، ما معادل تومانی که مشتری به ما پرداخت می‌کند را به صورت ارز درهم امارات در حسابش شارژ می‌کنیم. البته بدیهی است که برخی هزینه‌ها مانند هزینه حواله، مدیریت و راه‌اندازی حساب هم برای شما منظور شود. به همین دلیل هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید، با نرخ روزانه درهم متفاوت خواهد بود.

مهم‌ترین مزیت استفاده از یک آژانس تبلیغاتی واسط، این است که خیال‌تان از بابت پرداخت‌ها راحت خواهد بود و هیچ مشکلی از این نظر برای حساب شما به وجود نخواهد آمد.

شارژ حساب گوگل ادززیرا  این شرکت‌ها از نظر گوگل معتبر هستند و همکار او محسوب می‌شوند. در نتیجه، گوگل حساسیت کمتری از خود نشان می‌‌دهد. البته، با اینکه ما همکار گوگل محسوب می‌شویم، اما همچنان احتیاط می‌کنیم تا هیچ مشکلی برای مشتریان‌مان ایجاد نشود.

بار دیگر یادآوری می‌کنم که گوگل ادز حساسیت بسیار زیادی برای بحث پرداخت‌ها قائل است و کوچک‌ترین شک و تردید کافی است تا حساب شما را ببندد و هیچ تعهدی برای بازگشت وجه قائل نخواهد بود.

به ازای هر کلمه کلیدی چقدر باید پرداخت کنیم؟

همان‌طور که قبلاً به طور مفصل برایتان توضیح دادم، تبلیغ شما در شبکه جستجوی گوگل بر اساس کلمات کلیدی نمایش داده می‌شود. کلماتی که کاربران در سایت گوگل جستجو می‌کنند.

چرا تبلیغات در گوگل ادز بهترین روش تبلیغاتی دنیاست!؟حتما بخوانید: چرا تبلیغات در گوگل ادز بهترین روش تبلیغاتی دنیاست!؟

در مقاله انواع کلمات کلیدی هم برای شما توضیح دادم که شما می‌توانید کلمات کلیدی مختلفی را انتخاب کنید. همچنین، تا اینجا می‌دانید که هزینه پرداختی شما به ازای هر کلیک است. به عبارتی دیگر، هر زمان کاربری کلمه کلیدی شما را جستجو و پس از کلیک روی تبلیغ وارد سایت‌تان شود، مبلغ مشخصی به گوگل می‌پردازید.

حالا سوال اینجاست که چه مبلغی؟ به ازای هر کلیک چقدر باید هزینه کنیم؟ آیا قیمت هر کلمه متفاوت است یا اینکه همه آنها قیمت یکسانی دارند؟ این قیمت را چه کسی تعیین می‌کند؟ در این بخش، همه این سوالات را پاسخ می‌دهیم.

البته، همینجا از شما می‌خواهم مقاله «گوگل ادز چگونه کار می‌کند» را حتماً مطالعه کنید. در این مقاله شیوه تعیین قیمت کلمات را به طور کامل توضیح داده‌ایم. اگر هم حالش را نداشتید، در ادامه این مقاله به طور مختصر به شما می‌گوییم :)

اولین نکته مهمی که باید بدانید این است که هر کلمه کلیدی، قیمت خودش را دارد و ممکن است با قیمت سایر کلمات متفاوت باشد. چرا؟ چون این شما هستید که قیمت هر کلمه را تعیین می‌کنید. یعنی شما و البته رقبایی که دارید، به گوگل می‌گویید که حاضرید به ازای دریافت کلیک روی هر کلمه کلیدی، چه میزانی هزینه کنید.

پس گوگل برای هیچ کلمه‌ای از جانب خودش قیمت‌گذاری نمی‌کند. بلکه شما و رقبایی که دارید بازار خود را ایجاد کرده و تعیین‌کننده نرخ کلمات هستید. حالا از آنجا که هر تبلیغ‌دهنده می‌تواند قیمت متفاوتی برای هر کلمه کلیدی پیشنهاد دهد، پس نرخ هر کلمه هم می‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، اگر فردی بخواهد روی کلمه «تور استانبول» تبلیغ کند، پیشنهاد قیمت خود را به گوگل می‌دهد. همزمان با او، رقبای دیگر هم قیمت خود را پیشنهاد داده‌اند. فرض کنیم یک نفر 1 درهم به ازای هر کلیک، یکی 2 درهم و دیگری 3 درهم به گوگل قیمت می‌دهند.

یعنی افرادی که در این بازار هستند به طور متوسط حاضرند 2 درهم به ازای هر کلیک برای کلمه «تور استانبول» هزینه کنند. در حقیقت این شما و رقبای‌تان هستید که بازار رقابتی خود را ایجاد می‌کنید. حالا ممکن است قیمت کلمات در یک بازار با توجه به پیشنهادات شما و رقبایی که دارید در حد 0.04 یا 0.5 درهم باشد یا اینکه تا 10 درهم به ازای هر کلیک هم افزایش پیدا کند!

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

هزینه بالای برخی کلمات در گوگل ادزبرخی از بازارها رقابت زیادی دارند و هزینه‌ کلمات در آن‌ها گران و برخی بازارها رقابت کمتری دارند و نرخ کلمات در آنها پایین‌تر است.

همچنین، یکی دیگر از مهم‌ترین شاخص‌های تعیین قیمت کلمات که قبلاً در معرفی سیستم گوگل ادز توضیح دادیم، امتیاز کیفی است که شما به ازای هر کلمه کلیدی از گوگل دریافت می‌کنید. هرچقدر امتیاز شما از 10 نمره بالاتر باشد، گوگل تمایل بیشتری به نشان دادن تبلیغ شما دارد و با هزینه کمتری، جایگاه بالاتری پیدا می‌کنید.

به عنوان مثال، فرض کنیم شما روی کلمه کلیدی «ظروف پلاستیکی» به ازای هر ورودی 1 درهم پیشنهاد داده‌اید و امتیاز شما 9 از 10 است. رقیب شما هم 4 درهم روی این کلمه قیمت‌گذاری کرده و 2 امتیاز بدست آورده. در اینجا تبلیغ شما با هزینه کمتری بالاتر از رقیب‌تان قرار خواهد گرفت. در واقع، امتیاز کیفی شما، تاثیر مستقیمی روی هزینه هر کلمه کلیدی دارد. هر چقدر کیفیت کار شما بالاتر باشد، هزینه‌های شما کمتر خواهد شد.

ما همواره به همه توصیه می‌کنیم که کار تبلیغات خود را با حداقل هزینه شروع کنند. معمولاً هم برای مشتریان خودمان، همه کلمات کلیدی را با 0.04 درهم شروع می‌کنیم (حداقل میزان لازم برای هر کلمه در شروع تبلیغات). سپس حداقل تا 2 روز قیمت هیچ کلمه‌ای را افزایش نمی‌دهیم. زیرا گوگل برای برآورد امتیاز کیفی و نرخ کلمات به زمان نیاز دارد.

پس از مشخص شدن قیمت کلمات و امتیاز کیفی، اگر دیدیم سایت مشتری با همان 0.04 درهم ورودی می‌گیرد، به همان شکل کار را ادامه می‌دهیم. در صورتی هم که دیدیم کلمات نیاز به افزایش قیمت دارند یا مشتری اصرار دارد که حتماً روی برخی کلمات در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرد، نرخ کلمات را افزایش می‌دهیم.

البته ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم بفهمیم که رقبای ما چه میزانی هزینه می‌کنند و گوگل اطلاعاتی در این خصوص به ما نمی‌دهد. اما به طور کلی، 3 قیمت متفاوت را به ما اعلام می‌کند که با استفاده از آنها می‌توانیم برای افزایش یا کاهش قیمت‌ها بهتر تصمیم بگیریم. در ادامه هر مورد را جداگانه بررسی می‌کنیم.

تخمین قرارگیری در صفحه اول (First page bid estimate)

حداقل میزان هزینه‌ای است که باید در نظر داشته باشید تا یک کلمه کلیدی در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرد.

از کجا بدانیم تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی است؟حتما بخوانید: از کجا بدانیم تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی است؟

هر مبلغی که پایین‌تر از این مقدار پرداخت کنید، گوگل تبلیغ شما را نمایش نخواهد داد و کلمه کلیدی شما اصطلاحاً در حالت پایین‌تر از حداقل نرخ لازم برای قرار گیری در صفحه اول (below first page bid) قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، فرض کنیم برای کلمه کلیدی «خرید دوچرخه» مبلغ 0.08 درهم به گوگل پیشنهاد داده‌اید. اما حداقل قیمت لازم برای فعال بودن این کلمه 0.23 درهم باشد.

در این حالت کلمه کلیدی شما غیر فعال است و برای فعال‌سازی آن کافی است قیمت پیشنهادی خود را حداقل به 0.23 درهم افزایش دهید.

توجه داشته باشید که این مقدار بر اساس امتیاز کیفی شما و میزان هزینه رقبای شما به ازای هر کلمه کلیدی تعیین می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است شما روی کلمه «خرید دوچرخه» امتیاز 7 از 10 بگیرید و حداقل قیمت لازم برای فعال بودن این کلمه 0.30 درهم باشد. در حالیکه شاید اگر امتیاز 10 از 10 می‌گرفتید، ممکن بود بتوانید با 0.10 درهم نیز آن را فعال کنید.

تخمین قرارگیری در بالای صفحه اول (Top of page bid estimate)

میزان هزینه‌ای است که باید پرداخت کنید تا کلمه کلیدی شما در بالای صفحه جستجوی گوگل (بالای نتایج طبیعی جستجو) نمایش داده شود. به خاطر داشته باشید که گوگل در صفحه اول نهایتاً 8 تبلیغ (در بیشتر مواقع نهایتاً 7 تبلیغ) را نمایش می‌دهد.

از این تعداد، چند تبلیغ در بالای صفحه (بالای نتایج طبیعی) و چند تبلیغ در انتهای صفحه اول (پایین نتایج طبیعی) نمایش داده می‌شوند.تخمین قیمت کلمات گوگل ادز

تخمین قرارگیری در بالای صفحه به شما می‌گوید که حدوداً چه میزانی باید هزینه کنید تا تبلیغ شما بالاتر از نتایج طبیعی و جزو چند لینک اول تبلیغات قرار بگیرد. البته همانطور که از نامش هم پیدا است، گوگل تنها می‌تواند این هزینه را تخمین بزند و قیمت نهایی ممکن است متفاوت باشد.

بنابراین ممکن است گاهی هزینه پیشنهادی شما کمتر از این میزان باشد و تبلیغ شما همچنان جزو چند لینک بالاتر قرار بگیرد و گاهی ممکن است از این میزان بیشتر هزینه کنید اما تبلیغ شما در پایین صفحه نمایش داده شود.

این مقدار هم بر اساس امتیاز کیفی شما و میزانی هزینه رقبای شما به ازای هر کلمه کلیدی تعیین می‌شود. هرچقدر امتیاز شما بالاتر باشد، با هزینه کمتری می‌توانید تبلیغ خود را در لینک‌های بالاتر نمایش دهید و بالعکس.

تخمین قرارگیری در لینک اول (First position bid estimate)

میزان هزینه‌ای است که باید پرداخت کنید تا کلمه کلیدی شما در لینک اول صفحه اول و بالاتر از نتایج طبیعی و تبلیغ سایر رقبا قرار بگیرد. همانند دو حالت قبل، این مقدار هم به ازای هر کلمه کلیدی، بر اساس امتیاز کیفی شما و میزانی هزینه‌ای که رقبای شما پیشنهاد می‌دهند تعیین می‌شود.

این مقدار هم تخمینی است و گوگل تضمینی در این خصوص به شما نمی‌دهد. بنابراین ممکن است شما هزینه بالاتری از این میزان پیشنهاد دهید، اما تبلیغ‌تان در لینک 1 قرار نگیرد و گاهی هم با مبلغ کمتر از این میزان در رتبه اول نمایش داده شود.

شاید اینکه تبلیغ شما در لینک 1 نمایش داده شود، جذاب باشد و حس خوبی داشته باشد.

اما دوستان عزیز، مهم‌تر از همه این‌ها، این است که آیا چنین هزینه‌ای برای شما می‌صرفد یا نه؟ بارها با اصرار مشتریان مواجه شدیم که دوست دارند تبلیغشان همیشه و هر زمان در لینک 1 نمایش داده شود.

حتی یکی از مشتری‌ها به ما گفت که می‌دانید تبلیغ در گوگل یعنی چه؟ یعنی لینک یک! (تا آن روز من و همکارانم انقدر عمیق با مفهوم تبلیغات در گوگل آشنا نشده بودیم!). جالب اینجاست که علاوه بر اینکه می‌خواند در لینک 1 باشند، همزمان اعتراض دارند که چرا هزینه‌ها انقدر بالا است؟!

واقعیت این است که چند سال تجربه به شخص من ثابت کرده، رمز موفقیت در تبلیغات گوگل لینک 1 بودن نیست. فقط سایت‌هایی که در لینک 1 هستند فروش ندارند. مشتریان زیادی را دیدیم که تبلیغشان در پایین صفحه بوده و با هزینه بسیار پایین، بهترین نتیجه را گرفته‌اند.

بنابراین، نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که واقعاً چه هزینه‌ای برای ما بصرفه است. آیا قرار گرفتن در لینک اول با توجه به هزینه بالایی که دارد، حاشیه سودی و بازگشت سرما‌یه‌‌ای هم برای ما دارد یا فقط یک دلخوشی گذرا است؟!

بودجه روزانه تبلیغات را چگونه تعیین کنیم؟

بودجه روزانه تبلیغات گوگلبودجه روزانه در یک تعریف ساده یعنی اینکه شما حداکثر چه میزانی می‌خواهید در روز هزینه کنید. فرض کنیم که شما 100 درهم در حساب خود شارژ کرده‌اید.

زمانی که کمپین تبلیغاتی‌تان را راه‌اندازی می‌کنید، گوگل از شما می‌خواهد تا بودجه روزانه را مشخص کنید. در واقع باید به گوگل بگویید که چگونه باید این 100 درهم شارژ شما را مصرف کند.

انواع متن تبلیغ در جستجوی گوگل ادز را بشناسیمحتما بخوانید: انواع متن تبلیغ در جستجوی گوگل ادز را بشناسیم

به عبارت دیگر، شما می‌توانید به گوگل بگویید که هر روز نهایتاً تا چه میزانی اجازه دارد تا 100 درهم شما را مصرف کند. به عنوان مثال، بودجه روزانه 10 درهم یعنی اینکه شما به گوگل اجازه داده‌اید روزانه تا سقف 10 درهم از 100 درهم شما را مصرف کند.

البته به خاطر داشته باشید که گوگل به خود اجازه می‌دهد با توجه به قیمت‌های پیشنهادی رقبا و ظرفیت جستجوی روزانه کاربران، تا 2 برابر بیش‌تر از بودجه روزانه شما را مصرف کند. به عنوان مثال ممکن است یک روز تا 20 درهم مصرف کند اما روز بعد با توجه به شرایط، مصرف را تا 5 درهم کاهش دهد.

به این ترتیب گوگل ادز در طول یک ماه متعهد است که بودجه روزانه شما را به گونه‌ای مصرف کند تا در پایان ماه، معادل همان بودجه‌ای هزینه کنید که تعیین کرده‌اید. بنابراین اگر روزی دیدید که گوگل بیش‌تر از بودجه شما را مصرف کرده است، نگران نشوید و خیال‌تان از رعایت سقف بودجه بندی روزانه راحت باشد.

همچنین بودجۀ روزانۀ شما در بازه‌های مساوی در طول یک روز تقسیم می‌شود. به عنوان مثال، اگر بودجه روزانه‌تان را 24 درهم تعیین کنید، گوگل ساعتی 1 درهم مصرف می‌کند تا در طول 24 ساعت بودجه شما مصرف شود. در این صورت، خیال‌تان از مدیریت هزینه‌ها راحت خواهد بود. به خصوص اگر بودجه روزانه شما محدود است.

بودجۀ شما هم ممکن است در یکی از 2 حالت زیر قرار بگیرد:

زمانی که بودجه روزانه شما کافی است

در این حالت، بودجه روزانه‌ای که تعیین کرده‌اید، کافی است. در واقع، اگر بودجه روزانه شما در این وضعیت قرار داشته باشد، کلمات کلیدی شما در طول روز محدودیتی برای نمایش نخواهند داشت. یعنی با توجه به تعداد، هزینه و میزان جستجوی روزانه کلمات کلیدی، این بودجه کافی است.

زمانی که بودجه روزانه شما محدود شده (limited by budget)

گاهی هم ممکن است بودجه روزانه ما کافی نباشد. در این حالت گوگل نمایش تبلیغ ما را محدود می‌کند. همانطور که قبلاً هم توضیح دادم، گوگل سعی می‌کند بودجه شما را به بازه‌های مساوی در طول روز تقسیم کند.

اما گاهی ممکن است ظرفیت جستجوی کاربران افزایش پیدا کند (مثلاً در روزهای تعطیل یا مناسبت‌ها). در این صورت، بودجه روزانه شما محدود می‌شود. یعنی گوگل نمایش تبلیغ شما را کاهش می‌دهد تا مطمئن شود که بودجه شما تا پایان روز باقی می‌ماند.

برای آنکه تبلیغ شما از این حالت خارج شود، یا باید تعداد کلمات کلیدی خود را کاهش دهید، یا در صورت امکان قیمت کلمات را پایین بیاورید یا اینکه بودجه روزانه‌تان را افزایش دهید.

در مثال بالا، بودجه فعلی کمپین 10 درهم است. اما از نظر گوگل این 10 درهم کافی نیست و برای آنکه کمپین به حداکثر ظرفیت نمایش برسد، لازم است بودجه روزانه را افزایش دهیم. حالا با توجه به اینکه گوگل ادز نسبت به میزان جستجو و ترافیک روزانه آگاهی دارد، برای افزایش بودجه پیشنهاداتی به شما می‌دهد.

بودجه پیشنهادی گوگل ادزدر شکل بالا، گوگل بودجه‌های 14 و 18 درهم را پیشنهاد داده است. اگر بودجه روزانه را 18 درهم انتخاب کنیم، تبلیغ ما حدوداً 120 کلیک در هفته بیشتر می‌گیرد. همچنین هزینه هفتگی ما هم تقریباً 8 درهم افزایش می‌یابد. انتخاب با شماست!

دلار، درهم، لیر... کدام واحد ارزی و تعرفه تبلیغات گوگل بهتر است؟!

معمولاً خیلی‌ها بر سر این که کدام واحد ارزی برای تبلیغات در گوگل بهتر است بحث و جدل می‌کنند. واقعیت این است که تفاوتی ندارد شما با چه ارزی گوگل تبلیغ می‌کنید.کدام واحد ارزی برای تبلیغات در گوگل

شرکت‌هایی که خدمات تبلیغ در گوگل را ارائه می‌دهند، هر کدام ممکن است با نرخ ارز متفاوتی کار کنند. به عنوان مثال ما در نوین با ارز درهم امارات کار می‌کنیم. سابقۀ کار با واحدهای ارزی دیگر مانند دلار و لیر را هم داشته‌ایم. اما برای سیستم گوگل ادز تفاوتی ندارد شما با کدام تبلیغ می‌دهید و تمامی ارزها را به یک ارزش واحد برای خودش درنظر می‌گیرد.

البته، متاسفانه برخی از شرکت‌‌ها در این میان به واسطه عدم آگاهی مشتریان سوء استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، شرکتی را سراغ داریم که هزینه را به دلار آمریکا از مشتریان دریافت می‌کرد، اما پرداختش به گوگل با دلار استرالیا بود! خب در این میان گوشمان به ارزهای عجیب و غریبی هم می‌افتد که در نوع خودش جالب است.

ما به هیچ وجه قصد اتهام‌زنی به هیچ آژانسی نداریم و تنها هدفمان افزایش آگاهی شما است. اینکه به خصوص در این شرایط مالی، حواس‌تان بیشتر جمع باشد و مطمئن شوید هزینه‌های شما به بهترین شکل مدیریت می‌شود. البته باتوجه به اهمیت این موضوع، حتماً در ادامه سری به شما می‌گوییم که چگونه یک شرکت مورد اطمینان برای شروع تبلیغات در گوگل پیدا کنید.

برای شروع چه میزان اکانت گوگل ادزمان را شارژ کنیم؟

معمولاً آژانس‌های مختلف با توجه به نوع واحد ارزی که دارند، بسته‌های مختلفی را برای خرید شارژ اکانت گوگل درنظر می‌گیرند. همچنین برخی‌ها هم فقط حساب شما را شارژ می‌کنند. برخی دیگر خدمات راه‌اندازی و مدیریت حساب را هم ارائه می‌دهند.

با تنظیمات اصولی گوگل ادز، مخاطب را دقیق‌تر هدف‌ بگیریدحتما بخوانید: با تنظیمات اصولی گوگل ادز، مخاطب را دقیق‌تر هدف‌ بگیرید

درصورتیکه آشنایی کافی با گوگل ادز ندارید، بهتر است مدیریت حساب‌تان را به شرکت‌‌هایی که خدمات گوگل ادز ارائه می‌دهند بسپارید. اگر هم خودتان می‌خواهید حساب‌تان را مدیریت کنید، بسته‌‌های فقط شارژ را خریداری کنید.

البته، اگر تصمیم گرفته‌اید خودتان مدیریت کنید اما دانش کافی در این زمینه ندارید، علاوه بر این سری که در حال مطالعه آن هستید و دانلود کتاب رایگان «اصول تبلیغات در گوگل» که در آکادمی نوین برای‌تان آماده کرده‌ایم، می‌توانید «دوره جامع تبلیغات در گوگل» را خریداری نمایید. در این دوره 15 ساعته، ما همه چیز گوگل ادز را به صورت عملی و قدم به قدم به شما آموزش داده‌ایم. شما می‌توانید یک فصل از این دوره را هم به رایگان دریافت کنید.

بحث هزینه تبلیغات گوگل همچنان ادامه دارد!

خب، در این قسمت از سری در مورد روش شارژ اکانت گوگل ادز و بودجه‌بندی تبلیغات صحبت کردیم. یکی دیگر از مباحث بسیار مهم در هزینه‌های تبلیغات گوگل روش‌های قیمت‌گذاری است. باتوجه به اینکه این مبحث خیلی مفصل است، در مقاله بعدی به طور کامل در مورد آن صحبت می‌کنیم.