تبلیغات کلیکی گوگل جزء بهترین و پر بازده ترین روش های تبلیغات اینترنتی است. اما استفاده از متن هایی که بهینه سازی نشده باشند میتواند به عملکرد تبلیغات شما ضربه وارد کرده و باعث هدر رفتن هزینه شما شود.

هنگامی که یک کاربر، کلمه کلیدی مرتبطی با موضوع وبسایت شما (و البته تبلیغات شما در گوگل) را جستجو میکند، در اولین نگاه یک بر انداز کلی از تبلیغات شما خواهد کرد. حال اینکه این کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند یا خیر بستگی به میزان جذب شدن کاربر به محتوای تبلیغ شما خواهد داشت.

با بهینه سازی متن ها برای تبلیغات کلیکی گوگل میتوانید میزان کلیک های بسیار بیشتر و با کیفیت تری دریافت کرده و در نتیجه سود بیشتری برای خود رقم بزنید.

از آنجایی که متن در تبلیغات کلیکی گوگل تنها چیزی است که کاربر جستجو کننده مشاهده خواهد کرد، باید تا حد ممکن با بهینه سازی این متن ها توجه کاربر را به تبلیغات جلب کرد تا از بین شما و رقبای تبلیغ دهنده، بر روی وبسایت شما کلیک کند.

بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل چند نکته مثبت در پی خواهد داشت:

  • افزایش تعداد کلیک ها بر روی تبلیغات شما
  • امتیاز کیفی تبلیغات گوگل که در نهایت باعث کاهش هزینه شما خواهد شد.
  • هزینه کمتر به ازای هر کلیکی که به مشتری تبدیل شده است

از نکات بسیار مهمی که هنگام نوشتن متن تبلیغات کلیکی باید در نظر داشت، این است که متن نوشته شده به موارد زیر ارتباط زیادی داشته باشد:

  • به محصول و یا خدمات شما
  • به قصد و منظور جستجوگر (که معمولا میتوان از عبارت های جستجو شده به آن پی برد)
  • به صفحه فرود تبلیغات کلیکی شما

ساده ترین حالت ممکن برای تبلیغات کلیکی گوگل به شکل زیر خواهد بود:

simple-ppc-ads

همانطور که مشاهده میکنید، این مدل ساده از تبلیغات دارای یک تیتر، یک آدرس و یک خط توضیحات است. نوشتن تبلیغی چشم گیر که بتواند در نگاه اول تمامی توجه کاربر را به خود جلب کند از مهمترین فاکتورهای موفقیت یک کمپین تبلیغات کلیکی است. شما در این چند خط خیلی کوتاه باید به معرفی خدمات خود بپردازید. نوشتن توضیح و معرفی خدمات در یک برگه کار سختی نیست، اما نوشتن آن در 3 خط به طوری که همه جوانب و قسمت های مهم را شامل شود یقیناً کار سختی خواهد بود.

برای مثال، در نمونه تبلیغ فوق المان هایی که مشاهده میکنید شامل معرفی خدمات، هزینه ها، آدرس سایت و توضیحاتی که شامل کلمه کلیدی مد نظر است، می باشد.

متون تبلیغات کلیکی باید دارای شرایط زیر باشند:

  • شامل کلمه کلیدی (حداقل یک بار) باشند.
  • ذکر تفاوت های شما و اینکه چرا کاربر باید روی این لینک کلیک کند.
  • ذکر هدف از کلیک بر روی تبلیغ و اینکه کاربر در نهایت به چه چیزی خواهد رسید.

گوگل ابزار بسیار زیادی را در اختیار تبلیغ دهندگان قرار داده که توسط این ابزارها میتوانند میزان بهینه بودن متن تبلیغات خود را بررسی کنند. برای مثال، شما میتوانید از Ad Extensions استفاده کنید تا تعداد لینک های بیشتری را در یک تبلیغ به کاربر نمایش دهید. همچنین میتوانید در تبلیغ خود، اطلاعات بیشتری را نمایش داده و یا از کاربر درخواست کنید، به عنوان مثال:

  • محل شرکت و اطلاعات تماس با شما، مانند آدرس شرکت و یا شماره تلفن آن.
  • عکس هایی از خدمات و یا محصولات شما، مانند عکس از کالایی که قصد فروش آن را دارید.
  • فیلد وارد کردن ایمیل، برای درخواست و جمع آوری ایمیل جستجوگر از همان صفحه گوگل، بدون وارد شدن به صفحه شما.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

اهمیت بهینه سازی متن برای تبلیغات کلیکی گوگل

شرکت های بزرگی که به صورت مداوم مبالغ زیادی را صرف تبلیغات در گوگل می کنند همواره به دنبال بهینه سازی تبلیغات خود هستند. آنها پس از هر بار اجرای کمپین های تبلیغاتی خود، به آنالیز و بررسی میزان کلیک ها و نرخ تبدیل تبلیغات می پردازند و سعی می کنند برای کمپین بعدی خود، عملیات بهینه سازی را انجام دهند.

زیرا به هر میزان که تبلیغات بهینه شده باشد، به همان میزان هزینه ای که تبلیغ دهنده باید برای دریافت کلیک پرداخت کند کمتر خواهد بود و طبیعتاً بازدهی و سودی که از تبلیغات خود خواهد داشت به مراتب بیشتر از حالتی است که این متن ها بهینه سازی نشده باشد.

پس با بهینه سازی تبلیغات خود میتوانید هزینه های تبلیغات را کاهش داده، CTR را افزایش داده و در نهایت امتیاز کیفیت تبلیغ (Quality Score) خود را به حد بالاتری برسانید. این نکته را دوباره یادآوری میکنیم که به هر میزان امتیاز کیفیت تبلیغ (Quality Score) بالا باشد، به همان میزان هزینه ای که برای هر کلیک پرداخت میکنید کمتر خواهد بود و در نهایت تبلیغات بازدهی بهتری برای شما خواهد داشت.

چگونه به تبلیغ گوگل خود شماره تماس ایران اضافه کنیم؟حتما بخوانید: چگونه به تبلیغ گوگل خود شماره تماس ایران اضافه کنیم؟

جمع بندی

تبلیغات در گوگل همانطور که ذکر شد از پر بازده ترین روش های تبلیغاتی است. اما اگر به درستی انجام نشود ممکن است باعث هدر رفتن پول و هزینه شما شود.

یکی از خدمات رسانه تجارت نوین، تبلیغات در گوگل است. باید خاطر نشان کنیم که در صورت همکاری با تیم حرفه ای تبلیغات گوگل نوین، تبلیغات شما به رایگان تا حداکثر حالت ممکن بهینه سازی خواهد شد تا نه تنها هزینه ای کمتر بابت هر کلیک پرداخت کنید، بلکه بازدهی بسیار بیشتری از تبلیغات خود داشته باشید.

نوین تبلیغات در گوگل را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت برای شما انجام خواهد داد.