گاهی پیدا کردن بهترین برنامه برای تولید محتوا با گوشی کار خیلی سختی است. لیست این برنامه‌ها معمولاٌ خیلی زیاد است و ممکن است برنامه‌ای را انتخاب کنید که با نیازهای شما همخوانی نداشته باشد؛ در این صورت هم اذیت‌کننده است هم زمانبر!

برای پیدا کردن بهترین اپلیکیشن تولید محتوا مطابق با نیازهای کسب و کار شما، باید چند عنصر مهم را در نظر بگیرید؛ مثل ویژگی‌های برنامه و اینکه اصلاً چه هدفی را دنبال می‌کند. ما در ادامه چند برنامه مفید و کاربردی برای تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم.

راستی اگر تازه تولید محتوا با گوشی را تازه شروع کرده‌اید و قصد دارید که محتواهای حرفه‌ای و باکیفیت بسازید ، ما در دوره آموزشی تولید محتوا با موبایل صفر تا صد این مسیر را به شما آموزش دادیم.

بهترین اپلیکیشن‌های ادیت و تدوین ویدیو

این روزها بازار محتواهای ویدیویی داغ است و طرفداران زیادی هم دارد. محتواهای ویدیویی می‌توانند توجه مخاطبان را در عرض چند ثانیه جلب کنند و به شما کمک می‌کنند داستان خود را روایت کنید. در سایت socialbee آمده که ۸۶ درصد از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی علاقه بیشتری به دیدن ویدیو از برند محبوبشان دارند. حالا در ادامه چند نمونه از بهترین برنامه‌های ادیت و تدوین ویدیو با موبایل را به شما معرفی می‌کنیم.

1. ولو (vllo)

این اپلیکیشن یکی از قدرتمندترین ویرایشگرهای ویدیو است که کار با آن هم برای هر کسی آسان است. به خصوص برای تولید کنندگان محتوا ویژگی‌های بی‌نظیری دارد که باعث می‌شود کلیپ‌های جذاب و حرفه‌ای درست کنند.

اپلیکیشن ادیت ویدیو ولو

اپلیکیشن ادیت ویدیو

2. ویدیو شاپ (VideoShop)

VideoShop یک برنامه ویرایشگر ویدیو است که ویژگی‌هایی مثل جلوه‌های ویژه، جلوه‌های صوتی و تنظیم ویدیو دارد. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید ویدیو را اسلومیشن کنید یا کاری کنید که از آخر به اول پخش شود.

اپلیکیشن ویدیو شاپ / تولید محتوا با گوشی

3.  وی ان (VN Video Editor Maker VlogNow)

اپلیکیشن vn یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های ادیت ویدیو است. از کاربردی‌ترین ویژگی‌های آن قالب‌های آماده است که با کمک آن دیگر نیاز نیست افکت‌ها مختلف را روی تصویر امتحان کرد. با دانلود کردن قالب‌های آماده این برنامه تولید محتوای تصویری و ویدیویی شما خیلی سریع‌تر انجام می‌شود.

اپلیکیشن VN / تولید محتوا با گوشی

4. اینشات (inshot)

اینشات یکی از برنامه‌های ساخت و ویرایش ویدیو است که با کمک آن می‌توانید ویدیوهایتان را کراپ کنید، برش بزنید، سرعتش را زیاد کنید یا فیلترهای مختلفی را روی آن امتحان کنید. رابط کاربری خلاقانه این اپلیکیشن باعث محبوبیت زیاد آن شده و بسیاری از کسب‌وکارها هم برای تولید محتوای ویدیویی شبکه‌های اجتماعی‌شان از آن استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن اینشات / تولید محتوا با گوشی

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس

1. وی اس کو (vsco)

این برنامه را می‌توانیم اپ مورد علاقه عکاسان بدانیم. خوبی این اپلیکیشن این است که علاوه بر ویرایش تصاویر، می‌توانید از دوربین داخل برنامه هم استفاده کنید و همانجا روی تصاویر ادیت بزنید.

ویسکو / اپلیکیشن ویرایش عکس

2. لنسا (lensa)

یکی از محبوب‌ترین اپ‌های ویرایش عکس، به خصوص عکس‌های سلفی، لنسا است. فیلترهای مختلفی که این اپلیکیشن دارد، شما را از هر برنامه دیگری بی‌نیاز می‌کند. با کمک لنسا می‌توانید تصویر پیش‌زمینه را حذف کنید، تاری عکس‌ها را از بین ببرید، قرمزی چشم را پاک کنید و حتی حالت ابروها را هم تنظیم کنید.

لنسا / اپ ادیت عکس

3. بازارت (bazaart)

این اپلیکیشن امکان انجام هر کاری را به شما می‌دهد. با اپ بازارت می‌توانید تمام خلاقیتتان را به کار ببرید و عکس‌هایی هنری خلق کنید. این برنامه امکاناتی مثل انواع مختلف فیلترها، حذف پس زمینه تصاویر، برش دادن حرفه‌ای و اضافه کردن متن به تصویر را دارد.

اپلیکیشن bazaart

اگر می‌خواهید ترفندها و ریزه‌کاری‌های تولید محتوا با موبایل را یاد بگیرید، از آموزش‌‌های رایگان تولید محتوا با موبایل می‌توانید استفاده کنید. آموزش‌های مختلفی از فیلمبرداری و عکس برداری، تا ادیت، تدوین، گرافیک و کلی تکنیک و ترفند تولید محتوا با گوشی را یاد می‌گیرید.

بهترین اپلیکشین تولید محتوای گرافیکی

محتوای بصری احتمالاً یکی از مهم‌ترین عناصری است که باید در هنگام تولید محتوا در نظر بگیرید؛ چون از طریق طراحی حرفه‌ای پست، استوری و بنرها می‌تواند تعامل شما را با کاربران و ترافیک سایتتان را افزایش دهد.

منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت؛ برای یوتیوب و اینستاگرامحتما بخوانید: منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت؛ برای یوتیوب و اینستاگرام

حالا بیایید ببینیم از چه ابزارهایی می‌توانید برای ایجاد محتوای بصری جذاب‌تر استفاده کنید:

1. کانوا (Canva)

این اپلیکشین مشهور و پرطرفدار بیشتر برای طراحی گرافیک استفاده می‌شود و قالب‌های زیادی را برای رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. با این برنامه می‌توانید برای پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام یا پست‌های توییتر یا حتی هدرهای خبرنامه‌های ایمیل محتوای تصویری تولید کنید.

با برنامه کانوا علاوه بر ساختن عکس، بنر، پست اینستاگرام، کارت دعوت و پوستر می‌توانید ویدیو هم بسازید و ویرایش کنید. بهترین ویژگی این اپلیکشین کاربر پسند بودن آن است و اینکه هرکسی می‌تواند کار با آن را در سریع‌ترین زمان یاد بگیرد.

کانوا قالب‌های آماده برای انواع گرافیک را دارد که شما هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و هم می‌توانید تغییراتی در آن‌ها ایجاد کرده و شخصی‌سازی‌شان کنید. بعد از آماده کردن محتوای بصری در کانوا می‌توانید آن را بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی منتقل کرده و آن را پست کنید.

اپلیکشین‌ تولید محتوای گرافیکی

2. ویدیو اسکرایب (VideoScribe)

این اپلیکیشن رتبه دوم محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تولید محتوا دارد. دلیل محبوبیت آن هم سبک آسان ساختن انیمیشن آن است. چه در زمینه ساخت انیمیشن کاملا تازه‌وارد باشید و چه یک انیمیشن‌ساز حرفه‌ای باشید، در این برنامه در عرض چند دقیقه می‌توانید یک انیمیشن یا گیف (GIF) بسازید.

با کمک اپلیکیشن VideoScribe پست‌های شبکه‌های اجتماعی شما سریع‌تر ساخته می‌شوند و محتوای شما زودتر به دست مخاطبانتان می‌رسد. این اپلیکیشن قابلیت دانلود در دسکتاپ و استفاده به شکل آفلاین هم دارد.

تولید محتوای گرافیکی با گوشی

3. وکتور نیتور (Vectornator)

از این برنامه می‌توانید در گوشی موبایل، مک بوک، آیفون و آیپد استفاده کنید. هر کسی با هر سطحی از مهارت طراحی، می‌تواند به سادگی با این اپلیکیشن طراحی کند. Vectornator به خصوص برای تصویرسازی و چاپ طراحی شده است.

با کمک این برنامه حتی می‌توانید فایل‌های پی دی اف (PDF) را هم ویرایش کنید. از خصوصیات و ویژگی‌های Vectornator می‌توان به پشتیبانی از قلم هوشمند و درست کردن تایم لپس هم اشاره کرد. با کمک این برنامه می‌توانید دقیقا همان چیزی را که در ذهنتان است، طراحی کنید.

اپلیکیشن ویکتوز نیتور

4. ادوب اکسپرس (Adobe Creative Cloud Express)

اگر دوست دارید یک محتوای بصری حرفه‌ای ایجاد کنید ولی مهارت و تجربه کافی ندارید، این اپلیکیشن مناسب شما است. این برنامه انواع متنوع قالب‌ها با طراحی‌های مختلف برای رسانه‌های اجتماعی و لوگوها را طراحی می‌کند.

با کمک Adobe Creative Cloud Express می‌توانید بسته به نیازتان گرافیک‌های زیبا و جذاب خلق کنید و محتوای وب خود را زیباتر از همیشه کنید. امتیاز دیگر این برنامه این است که در ابتدای ورود شما به آن راهنمای جامعی در اختیارتان می‌گذارد که به تولید محتوای بصری کمک زیادی می‌کند.

اپلیکشین‌های ادوبی اکسپرس

5. بی فانکی (BeFunky Graphic Designer)

تا حالا از خودتان پرسیده‌اید گرافیک دیزاینرهای حرفه‌ای از چه ابزارهایی برای طراحی اینفوگرافیک‌ها، پوسترها یا بنرهای جذاب استفاده می‌کنند؟ شاید فکر کنید از برنامه‌های پیچیده و سختی استفاده می‌کنند؛ اما اینطور نیست.

با کمک این برنامه می‌توانید انواع بنرها، آگهی‌ها، پوسترها، کارت‌ها، اینفوگرافیک‌ها و بروشورها را در کمترین زمان ممکن طراحی کنید. این اپلیکیشن یک افزونه کروم هم دارد که باعث افزایش راحتی و کاربر پسند بودنش تاثیر زیادی گذاشته است.

اپلیکشین‌ بی فانکی

بهترین اپلیکیشن‌های روتوش چهره

1. پیکس آرت (Picsart)

این اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار بیشتر برای ویرایش عکس استفاده می‌شود. با کمک این برنامه می‌توانید انواع متن و استیکر را به عکس‌هایتان اضافه کنید. استفاده از آن بسیار ساده و آسان است و امکان ایجاد انواع قالب‌ها می‌توانید تصاویر متمایز کننده‌ای داشته باشید.

بسیاری از تولید کنندگان محتوا با استفاده از Picsart برای شبکه‌های اجتماعی‌شان پست تولید می‌کنند. این برنامه با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، می‌تواند تمام نیازهای شما برای تولید محتوای بصری را برآورده کند.

2.  پریسما (Prisma)

یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس که کاربری راحتی هم دارد، پریسما است. این اپلیکیشن با فیلترهای جذابی که دارد، می‌تواند هر عکسی را به نقاشی تبدیل کند. با این برنامه می‌توانید هم از دوربین گوشی و هم از عکس‌های گالری استفاده کنید و آن‌ها را ویرایش کنید.

پریسما ادیت عکس با گوشی

3. پولار (Polarr)

این اپلیکیشن بیشتر برای ویرایشگران حرفه‌ای عکس ساخته شده و برای همین شاید برای کسانی که خیلی با این نرم‌افزارها آشنا نباشند، کمی سخت باشد. با این برنامه می‌توانید انواع مختلف ویرایش‌ها را در عکستان انجام دهید و یک عکس حرفه‌ای بسازید.

اپلیکیشن پولار

4.  پی اس اکسپرس (ps express)

پی اس اکسپرس برای کسانی که دنبال یک اپلیکشین حرفه‌ای ویرایش عکس مثل فوتوشاپ هستند مناسب نیست. در عوض برای کسانی مناسب است که دنبال یک برنامه ساده و بدون پیچیدگی خاصی برای ویرایش عکس‌هایشان هستند.

پی اس اکسپرس

5. لایت روم (Lightroom)

لایت روم را می‌توانیم اپلیکیشن مخصوص عکاسان بدانیم؛ چون خیلی از عکاسان با آن سرگرم هستند و گاهی از آن به جای فوتوشاپ استفاده می‌کنند. امکانات ویرایش عکس این برنامه تقریبا مثل فوتوشاپ است و شما با کمک آن می‌توانید به شکل حرفه‌ای تولید محتوا کنید.

دانلود لایت روم

دانلود اپلیکیشن Lightroom برای اندروید

مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟حتما بخوانید: مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟

دانلود اپلیکیشن Lightroom برای آیفون

6. اسنپ سید (Snapseed)

این اپ ویرایشگر قابلیت‌های زیادی دارد؛ مثل وضوح جزئیات تصاویر، توازن سفیدی و سیاهی عکس، برش دادن تصاویر و اعمال فیلتر روی عکس‌ها. با این اپلیکیشن می‌توانید در کمترین زمان عکس‌های حرفه‌ای را ویرایش کنید.

اسنپ سید / ادیت عکس با گوشی

7. پریتی آپ (PrettyUp)

این ویرایشگر حرفه‌ای، علاوه بر ویرایش چهره، بدن را هم ادیت می‌کند. با استفاده از این اپ می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌هایتان را هم‌زمان ویرایش کنید و در ویدیوهای سلفی تصویر صورتتان را روتوش کنید.

اپ تولید محتوا با گوشی

prettyup

8. فیس تون ویدیو (facetune video)

یکی از بهترین و پرطرفدارترین برنامه‌های مربوط به روتوش چهره، فیس تون است. با این اپلیکیشن می‌توانید تمام نواقص یک چهره را بپوشانید و آن را جذاب‌تر جلوه بدهید. از ویژگی‌های این برنامه می‌توانیم به سفید کردن دندان‌ها، صاف کردن پوست، حذف قرمزی چشم، حذف سفیدی مو و حذف چین و چروک اشاره کنیم.

facetoon

بهترین اپلیکیشن‌های تولید محتوای موشن گرافی و جلوه‌های ویژه

اگر به تازگی پا به عرصه موشن گرافی گذاشته‌اید، باید بدانید که چند برنامه ضروری در این حوزه هستند که شما باید کار کردن با آن‌ها را بلد باشید. در ادامه این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم:

1. داز کم (dazz cam)

این برنامه با استفاده از جدیدترین فناوری D3D و جلوه‌های ویژه، برای کسانی مناسب است که مدام در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و تولید محتوای حرفه‌ای می‌کنند. با این اپلیکیشن هم می‌توانید هم فیلم‌های جذاب ضبط کنید و هم فیلم‌هایتان را ویرایش کنید.

اپ ساخت موشن گرافی با گوشی

2. فوکو دیزاین (foco design)

این برنامه مخصوص کسانی است که برای اینستاگرام تولید محتوا می‌کنند و به خصوص اهل استوری گذاشتن زیاد هم هستند. تمام چیزهایی که شما برای ساخت یک استوری جذاب برای اینستاگرام نیاز دارید را اپلیکیشن فوکو دیزاین دارد و با داشتن آن دیگر نیاز به برنامه دیگری نخواهید داشت. از قابلیت‌های این برنامه قالب‌های رایگان برای عکس و ویدیو، ابزار حذف پس زمینه و اضافه کردن موسیقی به ویدیو است.

فوکو دیزاین

foco design

3. استوری آرت (story art)

این اپلیکیشن پرطرفدار برای کسانی است که دنبال قالب‌های آماده برای تولید محتوای اینستاگرام هستند. به کمک آن می‌توانید افکت‌های مختلفی را روی استوری اینستاگرام امتحان کنید و امکانات دیگری مثل فونت دلخواه، فیلترها و رنگ‌های متنوع را به کار ببرید.

story art

4. موجو (Mojo)

این برنامه هم مخصوص تولید محتوای اینستاگرام طراحی شده و برای ساختن پست‌ها و استوری‌های اختصاصی است. اپلیکیشن موجو قالب‌های آماده زیادی دارد که برای انواع محتوا مناسب است و روش کار با آن هم ساده و کاربر پسند است.

ساخت پست و استوری با گوشی

5. الایت موشن (alight motion)

یکی از بهترین برنامه‌های گرافیکی حرفه‌ای برای گوشی Alight Motion است. با این اپلیکیشن می‌توانید انیمیشن‌های حرفه‌ای و گرافیک‌های متحرک بسازید. امکان ویرایش فیلم و ترکیب ویدیوهای مختلف با هم در این برنامه وجود دارد.

اپ الایت موشن

6.  کلیپس (clips)

این برنامه نمونه تقلیدی اپل از برنامه اسنپ چت است. با اپلیکیشن Clips می‌توانید ویدیو کلیپ‌های کوتاه بسازید و آن را در شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید. انواع فیلترهای اسنپ چت در این برنامه هم وجود دارد که این خبر خوبی برای کسانی است که آیفون دارند.

اپلیکیشن Clips

دانلود اپلیکیشن Clips برای آیفون

ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسانحتما بخوانید: ادمین اینستاگرام؛ یک شغل پردرآمد و آسان

7. اسنو (Snow)

این برنامه بیشتر برای کسانی است که اهل عکس سلفی گرفتن هستند. با اپلیکیشن Snow می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایتان را ویرایش کنید و با امکاناتی مثل تنظیم نور، فیلترها و افکت‌های جذاب، آرایش چهره و اضافه کردن متن، آن را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید.

تولید محتوا با موبایل

snow

8. زومرنگ (Zoomerang)

اگر دوست دارید ویدیوهای حرفه‌ای و جذاب درست کنید، این اپلیکیشن مناسب شما است. با کمک برنامه ‏‏Zoomerang می‌توانید در اینستاگرام و تیک تاک تولید محتوای جذاب کنید و تکنیک‌های مختلف جذابیت ویدیو را به کار ببرید.

9. فانی میت (Funimate)

این ویرایشگر فیلم و موزیک ویدیو طرفداران زیادی در کل جهان دارد. با فانی میت می‌توانید فیلم‌های جذاب و خلاقانه زیادی بسازید و و افکت‌های تصویری زیبایی خلق کنید.

ویرایشگر فیلم و اهنگ با گوشی

 

بهترین اپلیکیشن‌ها برای حذف پرده سبز

شاید چند سال پیش شما بدون سیستم کامپیوتری نمی‌توانستید پرده سبز حذف کنید ولی الان اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که این کار را با یک کلیک برای شما انجام می‌دهد.

1. استاپ موشن استودیو (Stop Motion Studio)

اگر در یوتیوب تولید محتوا می‌کنید، حتما این برنامه جزو لازمات شما است. با کمک این اپ می‌توانید پرده سبز را حذف کنید و ویرایش‌های مختلفی را روی ویدیوهایتان انجام دهید.

اپلیکیشن حذف پرده سبز با گوشی

2. کپ کات (CapCut)

اپلیکیشن CapCut هم مثل خیلی از برنامه‌های دیگر براساس تعریف پروژه کار می‌کند؛ پس قبل از کار با آن باید پروژه جدیدی در آن ایجاد کنید. در این برنامه علاوه بر ویرایش ویدیوهای داخل گوشی‌تان، می‌توانید از ویدیوهای پیش فرض خود برنامه هم استفاده کنید.

اپلیکیشن کپ کات

بهترین اپلیکیشن تولید پادکست

اگر پادکست می‌سازید یا به تولید محتوای صوتی علاقه دارید، حتما دنبال ابزارهایی برای حذف نویز و صداهای پس زمینه می‌گردید. ما در ادامه چند نمونه از بهترین برنامه‌هایی که در این راه به شما کمک می‌کنند معرفی می‌کنیم.

1. رپ چت (Rapchat)

رپ چت جزو ساده‌ترین اپلیکیشن‌های ضبط موسیقی است. میلیون‌ها کاربر در جهان از این برنامه برای ضبط و ویرایش ترک‌های موسیقی خود استفاده می‌کنند. با استفاده از این برنامه می‌توانید موسیقی‌هایی که ضبط و ویرایش کردید را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک و ساند کلاود با دیگران به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن تولید پادکست

2. مویسس (moises)

شاید اگر چند سال پیش به شما می‌گفتند می‌توانید به کمک ابزاری صدای خواننده را از موسیقی جدا کرد باورتان نمی‌شد؛ اما حالا با پیشرفت تکنولوژی این کار هم به آسانی انجام می‌شود. اپلیکیشن Moises که برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده، به راحتی و کمترین زمان به شما کمک می‌کند انواع مختلف صداها را از هم تفکیک کنید.

اپلیکیشن تولید پادکست با گوشی 1

3. ولوکو (Voloco)

یکی از بهترین اپلیکشین‌های پردازش و تنظیم صدا و صداگذاری ‏‏Voloco است. با این برنامه می‌توانید هر آهنگی را انتخاب کنید و با آن بخوانید. بعد از آن هوش مصنوعی برنامه صدای شما را با ریتم موزیک هماهنگ می‌کند.

تولید پادکست با گوشی

4. انکر (Anchor)

یکی از بهترین و ساده‌ترین اپ‌های ساخت پادکست Anchor است که اسپاتیفای آن را ساخته است. با این برنامه می‌توانید صدای خود را به صورت آنلاین ضبط کنید و در پلتفرم‌های پادگیر منتشر کنید.

اپلیکیشن anchor

نتیجه

کلی اپلیکیشن مختلف برای تولید محتوا با گوشی به شما معرفی کردیم که جزو بهترین‌ها هستند. شما باید با توجه به نیازتان انتخاب کنید که کدام برنامه برای شما مناسب تر و کاربردی‌تر است. مثلاً در برنامه‌های ادیت ویدیو بعضی‌ها با اینشات راحت‌ترند ولی بعضی‌ها رابط کاربری ولو را می‌پسندند. بستگی به خودتان دارد که کدام اپلیکیشن را انتخاب کنید.