همانطور که می دانید موتورهای جستجوگر هر سال، برخی از قوانین و چارچوب های خود را تغییر می‌دهند. به همین دلیل وب مستر ها باید این قوانین جدید را مطالعه کنند و برای بهبود وضعیت سئو سایتشان هم سئو داخلی سایت و سئو خارجی خود تغییرات لازم را اعمال کنند.

خب شاید بعضی از شما تفاوت میان سئو داخلی سایت و سئو خارجی آن را ندانید. به طور ساده، سئو داخلی سایت، به بهینه سازی محتوای صفحات برای موتورهای جستجو اشاره دارد. در طرف دیگر سئوی خارجی سایت قرار دارد. سئوی خارجی شامل فعالیت هایی است که خارج از سایت (در فضای اینترنت) و برای افزایش اعتبار سایت نزد موتورهای جستجوگر انجام می شود.

طبیعتاً بهتر است که در ابتدا، سئو داخلی سایت خود را بررسی کنید و آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی نمایید. پس از آنکه از وضعیت سئو داخلی سایت خود مطمئن شدید می توانید با خیال راحت فعالیت های سئوی خارجی خود را (مانند لینک بیلدینگ و ...) آغاز کنید.

در این مقاله تلاش کرده ایم به کمک یک اینفوگرافیک، آخرین نکات مرتبط با سئو داخلی سایت را با شما در میان بگذاریم. مطمئن باشید رعایت این نکات ساده می تواند وضعیت سئو داخلی سایت تان را بهبود بخشد و روند پیشرفت رتبه سایت تان در موتورهای جستجوگر را تسریع کند.

امیدواریم اینفوگرافیک حاضر بتواند، همۀ این اطلاعات را به زبان ساده در اختیارتان قرار دهد. همچنین، لازم است ذکر کنیم، جهت راحتی دوستان وردپرس کار، راهکارهای مرتبط با سئو وردپرس نیز در این مقاله به طور واضح بیان شده است.

سئو داخلی سایت - چگونه سئو داخلی سایت خود را انجام دهیم.

به طول دامنه و تعداد کلمات آن دقت داشته باشید

به گفتۀ مَت کاتس، سرپرست تیم وب اسپم گوگل، 3 تا 5 کلمۀ ابتدایی در آدرس وب سایت از اهمیت بالایی برخودارند. چند نمونه از URL هایی که برای سئو داخلی سایت ضرر دارند:

  • https://www.novin.com/123456
  • https://www.novin.com/in-url-kheili-toolani-ast-blah-blah-blah

نمونه ای از یک URL خوب:

  • https://www.novin.com/blog/types-of-links-both-good-and-bad

البته ناگفته نماند هر چند که بهینه کردن کلمات انگلیسی url مفید است، اما تاثیر استفاده از url فارسی هم نباید دست کم گرفت. البته هزینه این کار، از دست دادن زیبایی و سادگی url سایت است. و همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید، انتخاب ما گزینه دوم بوده است.

بهینه سازی URL هایی که برای سئو ضرر دارند

با استفاده از دو روش زیر می توانید آدرس صفحاتی که برای موتورهای جستجوگر مضر هستند را بهینه سازی کنید.

  • استفاده از پلاگین‌های وردپرس همچون PrettyLink (این پلاگین در وردپرس لینک جدید را به URL قدیمی Redirect می‌کند).
  • تغییر روند ساختار ایجاد URL (قابل اجرا در وردپرس)

شاید هم نخواهید که با تغییر دادن url، رتبه فعلی تان را از دست دهید. بنابراین بهترین راه این خواهد بود که فقط در url های جدید این نکته را اعمال کنید.

بهینه سازی عنوان مطالب

  • تگ متای عنوان مطالب شما باید بین 50 الی 60 کاراکتر باشد.
  • برای تیتر مطالب خود از تگ های H1 استفاده کنید. همچنین، از تگ های H2 و H3 برای سر فصل ها استفاده نمایید.
  • در متنِ تگ عنوان، حداقل از یک کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید تنها 60 کاراکتر از تگِ عنوان مقالات (یا هر تعداد کاراکتری که یک صفحۀ نمایشگر 512 پیکسلی نمایش دهد) به مخاطبان نشان داده می شود.

چگونه عناوین نامناسب مطالب قدیمی خود را بهینه سازی کنید

با استفاده از پلاگین هایی مانند Yoast SEO می توان به راحتی این عناوین را تنظیم نمود. Yoast مشکلات موجود در عناوین و description ها را شناسایی می کند. اگر پلاگین سئو را بر روی وردپرس خود نصب ندارید، همین الان آن را نصب کنید!

استفاده از تصویر و فایل های چند رسانه ای

برای بهینه سازی داخلی سایت، بهتر است در محتوای تولیدی خود از عکس/تصویر، فایل های صوتی و ویدیویی استفاده کنید. هر کدام از این فایل ها می توانند مخاطبان خاصی را به وب سایت شما جذب کنند.

استفاده از فایل های چند رسانه ای می تواند کاربران وب سایتتان را فعال نگه دارد و میزان بانس ریت وب سایت شما را کاهش دهد. متخصصان سئو اعلام کردند در سال 2016 بخش مهمی از سئوی وب سایت مرتبط با تولید محتوای ویدئویی خواهد بود.

لینک دادن به وب سایت های معتبر

لینک دهی به وب سایت های مرتبط و همکار، به گوگل کمک می کند تا راحت تر از موضوع فعالیت وب سایتتان مطلع شود. همچنین با این کار گوگل وب سایت تان را به عنوان منبع اطلاعاتی موثق شناسایی خواهد کرد.

استفاده از داده ها برای بهینه سازی نرخ تبدیلحتما بخوانید: استفاده از داده ها برای بهینه سازی نرخ تبدیل

لینک داخلی بهترین روش برای بازاریابی محتوا

به عنوان یک قاعدۀ کلی این نکته را به خاطر بسپارید: در هر پُستی که در وبلاگ خود قرار می دهید، 2 یا 3 کلمه کلیدی را به مطالب قدیمی وبلاگ لینک کنید. با تکرار این روند، در مدت زمانی معین موتورهای جستجوگر مقالات شما را با کلمات کلیدی که به آنها لینک شده اند، خواهند شناخت.

قرار دادن کلمه کلیدی در 100 کلمۀ ابتدایی محتوا

کلمات کلیدی نه تنها باید بخشی از Meta Title (عنوان متا) و آدرس مقالات شما باشند، بلکه باید در Meta description (توضیحات متا) مطالب نیز استفاده شوند. هر چه کلمات کلیدی زودتر در متون ظاهر شوند، برای سئو مفیدتر خواهند بود.

قرار گرفتن کلمات کلیدی در توضیحات متای سایت، تاثیری در سئوی سایت ندارد، اما می تواند مخاطبان را به کلیک کردن بر روی لینک سایت تان ترغیب کند.

چگونه مشکلات مربوط به کلمات کلیدی در وردپرس را بر طرف کنیم؟

از پلاگین Yoast SEO برای مدیریت کلمات کلیدی خود استفاده کنید (برای وردپرس).

از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود استفاده کنید

گوگل در حال حاضر برای جستجوهای خود از فناوری Semantic (جستجوی معنایی) استفاده می‌کند. به این ترتیب، گوگل می‌تواند معنای کلمات را بشناسد و نتایج بهتری را به کاربران نشان دهد. به این ترتیب بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط و لغات هم معنی در متون وب سایت استفاده کنید تا گوگل بتواند بهتر موضوع وب سایت شما را تشخیص دهد.

بهینه سازی نام تصاویر سایت و تگ های ALT

تگ های ALT موضوع تصاویر وب سایت را به گوگل اطلاع می دهند. اگر تصاویر وب سایت تان به صورت ‘image1’ یا ‘pic2’ نام گذاری شده باشند، می توان گفت که از نظر موتورهای جستجوگر کاملاً بی‌معنی هستند. همیشه تصاویر وب سایت خود را صحیح نامگذاری کنید و از تگ های ALT استفاده نمایید. به یاد داشته باشید در Google Image رقابت کم تری در کلمات کلیدی وجود دارد و شما می توانید با بهینه سازی تصاویر خود به جایگاه های بهتری در جستجوی تصاویر گوگل دست یابید.

سرعت بارگیری اهمیت بالایی در رتبه بندی وب سایت دارد

اگر شما در ترافیک خیابان گیر افتاده باشید، چه کار می کنید؟ مسلماً چراغ راهنمای خود را روشن می کنید و مسیرتان را تغییر می دهید. حال اگر وب سایت شما کُند باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این موقعیت هیچ چراغ راهنمایی وجود ندارد، تنها ترافیک کم تری به وب سایت شما روانه می شود.

ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن سرعت امری مهم محسوب می شود. بنابراین بهتر است که در هر ماه سرعت وب سایت خود را آزمایش کنید تا بدانید هیچ بازدیدکننده ای را از دست نداده اید.

چگونه سرعت وب سایت خود را بهبود بخشید؟

میتوانید با استفاده از یک CDN (شبکۀ تحویل محتوا) سرعت وب سایت خود را افزایش دهید. ممکن است نام CDN کمی پیچیده به نظر بیاید، اما اصلاً اینطور نیست. استفاده از شبکه تحویل محتوا بسیار ساده است. اگر فعلاً نمی توانید هزینۀ بسیاری را صرف CDN کنید، می توانید از CloudFlare CDN استفاده کنید که رایگان است.

میزان به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید

در کنار مطالب وب سایت، دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را قرار دهید. استفاده از این دکمه ها بسیار آسان است، همیشه در دیدرس هستند و همواره به اشتراک گذاری را به کاربران گوشزد می کنند. کاربران را ترغیب کنید تا مطالبتان را به اشتراک بگذارند. همچنین زمانی که در شبکه های اجتماعی مطلبی قرار می دهید از هشتگ استفاده کنید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

تعداد کلمات بیشتر = سئو بهتر

سعی کنید محتوایی که تولید می کنید، مختصر نباشد و همۀ جوانب یک موضوع را به خوبی توضیح دهد. تولید محتوای خوب بر سئوی شما تاثیر مثبت دارد. مثلاً همین مقاله ای که در حال مطالعۀ آن هستید نه تنها نکات مهم سئو را بیان می کند، بلکه راه حل بهبود وضعیت آن ها را آموزش می دهد. متخصصان سئو باور دارند یک مقالۀ مفید باید بین 1500 تا 5000 کلمه باشد.

طراحی سایت ریسپانسیو امری ضروری است

تعداد کاربران موبایل و تبلت روز به روز در حال افزایش است، بنابراین تعداد افرادی که با گوشی های هوشمند به اینترنت متصل می شوند نیز در حال افزایش است. با طراحی سایت ریسپانسیو، صفحات وب سایت در نمایشگرهای مختلف به خوبی نشان داده می شوند.

به این ترتیب فرقی ندارد که نمایشگر 5 اینچ باشد یا 30 اینچ، وب سایت شما در هر دو نمایشگر به خوبی نمایش داده خواهد شد.

چگونه وب سایت خود را ریسپانسیو کنیم؟

برای این کار بهتر است یک طراح وب استخدام کنید یا اینکه از قالب هایی استفاده کنید که به صورت ریسپانسیو، کدنویسی شده اند.

سخن نهایی درباره سئو داخلی سایت

مدتی طول می کشد که بک لینک های یک وب سایت یا وبلاگ تازه راه اندازی شده، بر روی سئو تاثیر بگذارند. در این زمان یکی از روش های موثر برای بهبود وضعیت سئو، رعایت نکات بالاست. مطمئن باشید با رعایت نکات بالا می توانید نتایج خوبی را در رتبه بندی وب سایت ها به دست آورید.

همچنین، در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی برایتان پیش آمده است، آن را از طریق دیدگاه های سایت با ما در میان بگذارید. کارشناسان نوین، در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.