روزی روزگاری در جهان اینترنت، خدایانی روی کار آمدند و ادعای حکومت کردند! گوگل، مایکروسافت بینگ، یاهو، داک داک گو، و... هر کدام قسمتی از این جهان را تحت سیطره خود درآوردند و تصمیم گرفتند با یکدیگر بر قلمرو اینترنت حکومت کنند. گوگل قلمروی بزرگتر و پیروان بیشتری پیدا کرد.

طبیعتاً حکومت کردن و خدایی کردن بدون داشتن قوانین و احکام، بی‌فایده بود. پس گوگل تصمیم گرفت قوانین و احکامی داشته باشد به اسم «سئو». هر سایتی که به سئو ایمان می‌آورد و از آن اطاعت می‌کرد، رستگار می‌شد و جایگاهش بهشت جستجو یعنی صفحه اول گوگل بود! جایی که چپ و راست بازدیدکننده و مشتری به سراغ آن‌ها می‌آمد.

اما آن دسته از سایت‌هایی که به سئو عمل نمی‌کردند، به قعر صفحات جستجو سقوط می‌کردند؛ همان جایی که مجازاتش نامرئی بودن در چشم مخاطبین بود.

البته گوگل تصمیم گرفته بود کار را برای پیروانشان کمی سخت کند. او سئو را صاف و مستقیم در اختیار پیروانش قرار نداد. بلکه گفت هر کس که طالب واقعی است، باید خودش جستجو کند و احکام سئوی ما را پیدا کند. به هر حال بهشت برینِ صفحه اول گوگل، آسان به دست نمی‌آید و متعلق به آنانی است که زحمت جستجوکردن و کسب دانش را به خود بدهند!

ولی ما می‌خواهیم مسیر یادگیری سئو را برایتان روشن کنیم. اگر می‌خواهید بهشت دیرین گوگل منتظرتان باشد، این مطلب را بخوانید و منابع سئو که معرفی کرده‌ایم یک به یک ملکه ذهنتان کنید. باشد که رستگار شوید و جایگاه ابدی سایتتان، تیتر اول گوگل باشد!

قدرتمندترین منابع برای یادگیری سئو! (6 منبع زبان انگلیسی)

چه اهل خواندن و مطالعه باشید، چه اهل یوتیوب یا دوره‌های تصویری و صوتی، در این قسمت منبعی که باب دلتان باشد را برای یادگیری سئو پیدا می‌کنید. اگر به دنبال منابع فارسی زبان اما حرفه‌ای و باکیفیت هستید، این قسمت را رد کنید و در ادامه مطلب با بهترین منابع فارسی رایگان برای یادگیری سئو آشنا شوید.

1. راهنمای سئوی گوگل: سلیقه گوگل از زبان خودش!

موتور جستجوهای بینگ، یاهو و DuckDuckGo همگی از خوبان روزگار هستند؛ اما می‌دانیم که اگر سایتتان در صفحه نتایج گوگل خودنمایی نکند، دریایی از ترافیک، مشتری‌ها، و فروش را از دست خواهید داد.

هر چه نباشد، 92.6% از تمام جستجوهای سراسر جهان در گوگل انجام می‌شود. به همین خاطر، بسیار مهم است که به حرف‌های گوگل در مورد این که چطور رتبه خوبی بگیریم، گوش دهیم و آن‌ها را آویزه گوشمان کنیم. اگرچه گوگل مثل آشپزی است که هیچوقت طرز تهیه سس محرمانه‌اش را لو نمی‌دهد، اما خوشبختانه این راهنمای رایگان سئو که منتشر کرده است، حرف‌های خوبی برای گفتن دارد.

حتی اگر همین الان هم چیزهای زیادی در مورد سئو می‌دانید، شک نکنید که نکته جدیدی را در این راهنما پیدا خواهید کرد.

2. کانال یوتیوب Google Search Central: یادگیری با ویدیوهای جذاب!

چه چیزی راحت‌تر از این که هر وقت تغییری در الگوریتم‌های گوگل به وجود آمد، یک نوتیفیکیشن روی گوشی‌تان ظاهر شود و آن تغییر را برایتان توضیح دهد؟

کانال یوتیوب Google Search Central پر است از توصیه‌های ناب در مورد سئو! اگر ویدئو دیدن را به خواندن مقالات ترجیح می‌دهید، حتماً در این کانال سابسکرایب کنید تا نوتیفیکیشن ویدئوهایش را روی گوشی‌تان بگیرید. به این صورت هر وقت گوگل تغییری در الگوریتم‌هایش ایجاد کند یا هر زمان که تکنیک جدیدی برای تقویت سئو روی کار بیاید، شما اولین نفر با خبر می‌شوید!

3. راهنمای Moz:  آموزش سئو از زبان کاربلدها!

شما هم آن سخنرانانی را دیده‌اید که فقط سخنرانی می‌کنند، اما خودشان در عمل هیچ تجربه‌ای از آن موضوع ندارند؟ در وبلاگ Moz که یکی از بهترین منابع سئو است، از این خبرها نیست. چه چیزی بهتر از این که سئو را از سایتی یاد بگیریم که تمام تجربه‌اش در زمینه بهینه‌سازی سایت و یکی از مشهورترین سایت‌های جهان در زمینه ابزارهای سئو است؟

این راهنمای 10 فصلی از سایت ماز، یک دانش عمیق، اصولی و کامل از سئو به شما می‌دهد. بعد از خواندن این راهنما سئو را مثل کف دستتان خواهید شناخت.

4.    وبلاگ بک‌لینکو: منبعی به ارزش طلا!

وبلاگ بک لینکو یکی از بهترین منابع آموزش سئو در جهان است! وبلاگی که تماماً توسط متخصص سئو، برایان دین، نوشته می‌شود؛ کسی که بسیاری از کاربران او را مثل یک تکه طلا در میان زباله‌ها توصیف می‌کنند! به همان ارزشمندی، به همان درخشش! وبلاگ او در میان دیگر وبلاگ‌های سئو، قطعاً مثل یک‌تکه طلا است!

هک رشد و تاکتیک های کششی جذب بازدیدکنندهحتما بخوانید: هک رشد و تاکتیک های کششی جذب بازدیدکننده

وقتی که به این وبلاگ سر می‌زنید، سری هم به این راهنمای سئو از برایان دین بزنید. این راهنما دو ویژگی بسیار مثبت دارد؛ اول این که بسیار به روز است و به‌روزترین تکنیک‌های 2023 را به شما آموزش می‌دهد؛ و دوم این که بر آموزش سریع و آسان تاکید دارد!

5.    دوره آموزش سئو هاب اسپات: دوره‌ای عالی با هزینه 30 ثانیه وقت!

تنها خرج شرکت کردن در این دوره جذاب و حرفه‌ای، یک فیلترشکن و 30 ثانیه وقت برای ثبت نام کردن در سایت هاب اسپات است! فیلترشکنتان را روشن کنید، در این سایت ثبت نام کنید و دانشتان در زمینه سئو را از صفر به صد برسانید.

از مفاهیم اولیه و اصول پایه ای سئو گرفته تا سئو داخلی، تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی، بهینه سازی سایت برای دریافت ریچ ریزالت، و... ؛ همه و همه در این دوره رایگان از هاب اسپات پوشش داده شده‌اند.

6.    دوره سئو Udemy: یک کلاس واقعی و رایگان!

نظرتان چیست در یک دوره رایگان زبان انگلیسی شرکت کنید که حقیقتاً حس یک کلاس واقعی را به شما بدهد؟ در دوره سئو Udemy می‌توانید یک‌زمان مشخص روزانه برای تماشای دوره مشخص کنید. هر روز در آن ساعت، برایتان نوتیفیکیشن فرستاده می‌شود و دوره برایتان باز می‌شود! همه چیز مثل یک کلاس واقعی و رسمی است و همین رسمیت، شما را تشویق به ادامه‌دادن مسیر می‌کند.

در این دوره تمام مباحث سئو از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پوشش داده شده است؛ از تنظیم استراتژی و انتخاب مخاطبین هدف گرفته تا سئو داخلی، لینک سازی، تحقیق کلمات کلیدی، سئو خارجی، و  فیچر اسنیپت و ویژگی‌های سرپ (SERP). آماده‌اید؟ ثبت‌نام کنید و دوره را رایگان دریافت نمایید!

FREE SEO COURSE

به دنبال منابع سئو فارسی زبان هستید؟

اگرچه در کیفیت منابع بالا شکی نیست و خودمان آن‌ها را به شما معرفی کردیم؛ اما منکر دردسرهای زبان آن نیز نمی‌شویم! به خصوص وقتی که می‌خواهیم موضوعی مثل سئو را به‌تازگی شروع کنیم و دانش چندانی از آن نداریم، کار به‌خودی‌خود چالش‌برانگیز است؛ و نیازی نیست که با انتخاب منابع زبان انگلیسی کار را برای خودمان سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر از آنچه هست کنیم و به‌اصطلاح لقمه را دور سرمان بچرخانیم!

پس اگر مصمم به یادگیری یک مبحث جدید با یک زبان جدید هستید که فبها! اما اگر می‌خواهید مجبور نباشید برای درک‌کردن کلمات تخصصی انگلیسی زمان زیادی هدر دهید و سئو را سریع‌تر و راحت‌تر یاد بگیرید، تعدادی منابع سئو به زبان فارسی وجود دارند از نظر کیفیت دست‌کمی از منابع انگلیسی‌زبان ندارند.

اما برای شروع کار، ما شما را تشویق به خرید هیچ دوره‌ای که نیاز به سرمایه گذاری مالی داشته باشد نمی‌کنیم. این روزها روزها دوره‌های سئو به زبان فارسی آن‌قدر فراوان شده‌اند که هر کسی ادعای استاد سئو بودن را دارد. اما از حرف تا عمل، فاصله بسیار است. چه بسیار افرادی که برای خرید دوره‌هی سئو هزینه می‌کنند؛ اما بدون نتیجه بازمی‌گردند.

پس توصیه ما به شما این است: برای شروع کار، زیر بار حرف هر کسی که می‌خواهد شما را به خرید دوره وادار کند نروید؛ در ابتدا، قبل از این که از هزینه مادیتان سرمایه گذاری کنید، از وقتتان سرمایه بگذارید.

ما مجموعه‌ای از بهترین و جامع‌ترین مطالب آموزشی سئو برای تازه کاران را از زبان متخصصان سئو به طور رایگان در این لینک جمع آوری کرده‌ایم که دست کمی از یک دوره عالی ندارند.

یک پیشنهاد آسان و کاربردی برایتان داریم: صفحه دوره رایگان آموزش سئو نوین به بوکمارک هایتان اضافه کنید. سپس فقط روزی 10 دقیقه وقت بگذارید و هر روز یکی از مطالب آن دوره را بخوانید. به این صورت فقط با روزی 10 دقیقه وقت گذاشتن، طی 15 روز یک پا سئوکار شده‌اید.

یک قدم فراتر... یادگیری تخصصی سئو!

همان‌طور که گفتیم، ما در ابتدای کار سرمایه گذاری مادی را توصیه نمی‌کنیم. مطالب رایگان زبان فارسی و همچنین زبان انگلیسی که در این مطلب معرفی کردیم، یک نقطه شروع بسیار عالی هستند. وقتی که مدتی با این مطالب پیش رفتید و در این مسیر چندقدمی جلوتر رفتید، آن وقت است که می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید این راه را تا انتها بروید یا نه.

در این زمان، اگر تصمیم بر ادامه مسیر داشته باشید، آن وقت است که سرمایه گذاری مادی نتیجه‌بخش خواهد بود. اگر با خواندن مطالب دوره رایگان سئو آکادمی نوین، احساس کردید که آموزش‌های ما برایتان مفید بوده‌اند، به این مبحث علاقه‌مند شده اید و می‌خواهید سئو را به صورت تخصصی یاد بگیرید و سئوکار شوید. آن وقت است که می‌توانید قدمی فراتر بگذارید و در یک دوره حرفه‌ای سئو شرکت کنید.

اگر دوست دارید بدانید کاملترین دوره سئو ایران چه حرفی برای گفتن دارد، ادامه مقاله را بخوانید.

فرمول سری نوشتن رپورتاژ آگهی‌های موفق!حتما بخوانید: فرمول سری نوشتن رپورتاژ آگهی‌های موفق!

بهترین منبع ایرانی یادگیری سئو

بله درست شنیدید. ادعا داریم که دوره نوین کاملترین دوره سئو است. ادعای بزرگی است چون ما می‌دانیم که هیچ چیز برای این دوره کم نگذاشته‌ایم و نکاتی را در این دوره گفتیم که جای دیگر پیدا نمی‌کنید. پکیج سئو نوین شامل ۵ دوره ویدویی و ۳ کتاب تخصصی در زمینه سئو است. این دوره فقط یک آموزش ساده نیست که اصول و مفاهیم پایه را بگوید و تمام؛ ما از سئو مبتدی تا پیشرفته را به شما آموزش می‌دهیم. شما با خواندن سرفصل‌ها متوجه می‌شوید که با یک دوره کامل طرف هستید و قرار است همه چیز را یاد بگیرید.

سه بخش اصلی آموزش سئو شامل موراد زیر است:

  • سئو مقدماتی
  • سئو داخلی و تکنیکال
  • سئو خارجی و لینکسازی

البته در این پکیج دو دوره دیگر نیز وجود دارد که شما کمتر در دوره‌های دیگر به این شکل خواهید دید. اولی دوره تحقیق کلمات کلیدی است که در داخل پکیج سئو قرار گرفته و دومی آموزش ابزار سرچ کنسول گوگل است که خودش به تنهایی یک دوره کاربردی است و در تمام بخشهای دیجیتال مارکیتنگ کاربرد دارد.

و اما مهم‌ترین بخش یادگیری سئو از نوین.

کسانی که در این دوره شرکت می‌کند، بعد از اتمام آموزش در پلتفرم تخصص نوین معرفی می‌شوند تا سریع پروژه بگیرند و به درآمد برسند. اگر می‌خواهید با جزییات این دوره جامع و بخش‌هایی از این دوره را ببینید به صفحه دوره سئو حتماً سر بزنید.

توصیه آخر...

این هم معرفی منابع رایگان سئو؛ اگر نیتتان برای یاد گرفتن سئو واقعی است، همین امروز یادگیری سئو را شروع کنید و تا یک عمر خداوندگار گوگل را از سایتتان راضی نگه دارید!