انتخاب تگ (یا برچسب) برای یک پُست وبلاگ ممکن است کار دشواری باشد. در این مقاله اهمیت استفاده از تگ و نحوه انتخاب آنها را برایتان توضیح خواهیم داد. زمانی که سایتی بزرگ می شود، یکی از سخت ترین کارها حفظ و نگهداری ساختار آن است. این ساختار باید به گونه ای منظم باشد که کاربران بتوانند به راحتی در آن جستجو کنند.

تگ ها و دسته بندی موضوعات می توانند در ایجاد چنین ساختار منظمی به شما کمک کنند. با استفاده از تگ ها و دسته بندی ها، کاربران می توانند مطالب مورد علاقه شان را راحت تر پیدا کنند.

زمانی که نتوانید به درستی از تگ ها در سایت خود استفاده کنید، مطمئناً ناوبری سایت برای بازدیدکنندگان دشوار خواهد شد. البته باید اضافه کنیم که این موضوع تنها برای کاربران بد نیست، بلکه استفاده نامناسب از تگ می تواند به سئو سایتتان نیز آسیب بزند. خب، در این مقاله ابتدا به شما خواهیم گفت که استفاده از تگ چه کاربردی دارد و در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه باید یک تگ مناسب انتخاب کنید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

با انتخاب تگ چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که یک تگ را به پست خود اضافه می کنید، آن پست به آرشیوِ تگ مذکور ملحق می شود. به عنوان مثال ما در وبلاگ نوین، از تگی با عنوان آموزش لینک بیلدینگ استفاده می کنیم. زمانی که این تگ را به یک پست اضافه می کنیم، پست مورد نظر به آرشیو تگ ها افزوده می شود. استفاده از تگ در اینجا بسیار مفید است زیرا کاربرانی که به دنبال پست هایی با موضوع لینک بیلدینگ هستند می توانند با جستجو در سایت، به آرشیو کاملی از این مقالات دست پیدا کنند.

زمانی که از یک تگ جدید در سایت خود استفاده می کنید، سیستم های مدریت محتوا (مانند وردپرس) به صورت خودکار، یک آرشیو برای آن تگ ایجاد می کنند. حال اگر برای هر پست خود 10 الی 20 تگ اضافه کنید که هر کدام از آن ها منحصر بفرد باشند، در سایت خود آرشیوی از صفحات مختلف را خواهید داشت. اگر در هر یک از این صفحات تگ ها، تنها یک یا دو پست وجود داشته باشد، تاثیری را مشاهده نخواهید کرد. سایت های بسیاری را می شناسیم که از هزاران تگ برای پُست های خود استفاده کرده اند و بیشترشان توسط الگوریتم گوگل پاندا جریمه شده اند.

نتیجه گیری: برای پست های خود از تگ های زیاد و متعدد استفاده نکنید. همچنین، نباید از تگ هایی استفاده کنید که به موضوع مقاله نوشته شده ربط ندارد. خب، شاید از خود بپرسید چگونه می توان تگ مناسبی برای هر پست انتخاب کرد؟

انتخاب تگ مناسب

زمانی که برای نوشتن مطالب وبلاگ تان برنامه ریزی می کنید، ممکن است موضوعات زیادی در ذهن داشته باشید. آن موضوعات دقیقاً تگ ها و دسته بندی های شما هستند. سوالاتی که در این مرحله باید از خود بپرسید عبارتند از:

  • آیا موضوع این پست با پست های دیگر در ارتباط است؟
  • چه تگی در آن نوشته می تواند ارتباط بین دو پست را به بهترین شکل توضیح دهد؟
  • آیا کلیدواژه انتخاب شده بهترین کلمه کلیدی برای این موضوع است؟

توجه داشته باشید که شما نمی توانید از خودتان تگ بسازید. تگ ها باید عبارات و کلماتی باشند که در متن حضور دارند یا عباراتی باشند که افراد در موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند. سعی کنید تگ های خود را به گونه ای بهینه سازی کنید که بتوانند در موتورهای جستجو رتبه خوبی به دست آورند.

افزونه Yoast به شما کمک می کند اینکار را به راحتی انجام دهید. این پلاگین تجزیه و تحلیل محتوا را در مورد محتوای آرشیو تگ ها انجام می دهد و به شما می گوید چگونه می توانید این موارد را بهبود ببخشید:

انتخاب تگ مناسب برای سئو و پست وبلاگ

علاوه بر این شما می توانید تصاویر توییتر و فیس بوک و توضیحات مرتبط به آنها را اضافه کنید تا تجربه اشتراک گذاری صفحات تگ ها را بهبود ببخشید. در افزونه Yoast Premium حتی می توانید شکل ظاهری پست خود را بعد از اشتراک گذاری، مشاهده کنید:

انتخاب تگ مناسب برای سئو و پست وبلاگ

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که به هنگام تحقیق بر روی کلمات کلیدی، تصمیم گیری در مورد تگ بسیار مهم است. بعد از اینکه تگ مورد نظر خود را انتخاب کردید می توانید نگاه سریع و گذرایی به مطالب موجود در آرشیو تگ های خود داشته باشید. این کار به شما کمک می کند پُست های مرتبطی را در آن آرشیو پیدا کنید و به آنها لینک دهید. در این شرایط بازدیدکننده قادر خواهد بود به راحتی پست های مرتبط دیگر سایت تان را نیز مطالعه کنید

نتیجه گیری

زمانی که می خواهید پست وبلاگ خود را بنویسید در مورد تگ آن نیز فکر کنید. نکته جالب این است که اگر بتوانید تگ مناسبی را انتخاب کنید، در همان لحظه می توانید پست های مرتبط دیگری در سایت خود پیدا کنید و به آنها لینک دهید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد به خوبی کلیت انتخاب تگ مناسب و نحوه برچسب گذاری صحیح را توضیح داده باشد. در آینده مقالات مفصل تری درباره این موضوع منتشر خواهیم کرد. خوشحال می شویم از تجربیات شما در این زمینه استفاده کنیم. همچنین، در صورتی که در زمینه آموزش سئو یا آموزش بازاریابی محتوا سوالی دارید می توانید آن را از طریق دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.