تصمیمم را گرفته‌ام؛ صفحه گوگل را باز می‌کنم و تایپ می‌کنم «بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ». 10 تا پنجره جدید باز می‌کنم که هر کدام 5 تا 10 دوره را معرفی کرده‌اند. همه هم ادعا کرده‌اند که بهترین دوره مال آن‌هاست. انتخاب سختی به نظر می‌رسد.

قرار است چند میلیون پول بی‌زبان بدهم و آینده کاری خودم را بسازم. اگر دوره خوب نباشد چی؟

خب! یه لحظه صبر کنید. شاید انتخاب سخت به نظر برسد ولی در این مقاله یاد می‌گیرید که چطور مو را از ماست بکشید بیرون و با ویژگی‌هایی که یاد می‌گیرید به راحتی بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید.

نکته: این مقاله از جمع‌آوری سوالات و دغدغه‌های مشتریان دوره‌های نوین قبل از خرید تهیه شده؛ پس اگر در بین متن برای روشن شدن مطلب خودمان را مثال زدیم، خواستیم هم سوالات مشتری‌های عزیز نوین را پاسخ داده باشیم و هم به عنوان یک گزینه در بررسی و مقایسه‌های شما قرار بگیریم.

بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

چرا اصلاً باید دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرم؟

شمایی که در حال خوندن این مقاله هستید، حتماً می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ چه مهارت بزرگ و مفیدی است؛ اما برای اینکه یک درصد شکی به دل کسی باقی نماند می‌خواهیم خیلی کوتاه بگوییم که چرا باید دیجیتال مارکتنیگ را آموزش دید:

  • تقاضا برای مشاغل بازاریابی دیجیتال به شدت زیاد است
  • گزینه‌های شغلی متعددی دارید و در هر بخش و تخصص می‌توانید مشغول به کار شوید
  • حقوق دیجیتال مارکترها بالاست
  • بازاریابی دیجیتال به شما مهارت‌های کارآفرینی می‌‌آموزد
  • به دلیل اینکه این حوزه همچنان در حال توسعه است، جای پشرفت زیادی دارد

اگر کسب و کار دارید می‌توانید فروشتان را چند برابر کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید؛ زمانی که با استفاده از بازاریابی دیجیتال برای فروش، سودتان بیشتر شد دیگر درهای زیادی به روی شما باز می‌شود. مثلاً می‌توانید یک تیم متخصص استخدام کنید تا زمان بیشتری داشته باشید یا به فکر طراحی و تولید محصولات و خدمات جدید باشید و یا حتی روی زیرساخت‌های مجموعه سرمایه‌گذاری کنید.

معیارهای بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ

کلی دوره دیجیتال مارکتینگ در ایران داریم که توسط مدرس‌های مختلف با سبک‌ و سیاق‌های مختلف آموزش داده شده‌اند. اگر تصمیم گرفته‌اید که یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شوید، باید یک دوره درست و حسابی هم انتخاب کنید. حواستان باشد که هیچ بقالی نمی‌گوید ماست ما ترش است بنابراین طبیعی است که همه موسسه‌ها و مدرس‌ها بگویند دوره ما بهترین است.

در ادامه چند تا معیار برای بررسی دوره دیجیتال مارکتینگ برایتان آورده‌ایم که می‌توانید هر یک از این موارد را در دوره مورد نظر بررسی کنید و در نهایت آگاهانه بهترین دوره‌ دیجیتال مارکتینگ که برای شما کاربردی است را انتخاب کنید.

1. تمامی مباحث دیجیتال مارکتینگ گفته شده باشد

برای بررسی بهترین‌های دوره دیجیتال مارکتینگ، اولین کاری که می‌کنید بررسی سرفصل‌های دوره است. حتماً می‌دانید که دیجیتال مارکتینگ چه بخش‌هایی دارد، اگر نمی‌دانید مقاله «دیجیتال مارکتینگ چیست» ما را نگاهی بیندازید.

یک دوره کامل باید تمام بخش‌های دیجیتال مارکتینگ را پوشش داده باشد. از تحقیقات اولیه گرفته تا تحلیل نتایج و اجرا. برای مثال یک دوره شاید به بخش تبلیغات پرداخته باشد ولی شما به طور جزئی گوگل ادز را آموزش نبینید.

سرفصل‌های دوره نوین: در پکیج نوین تمامی سرفصل‌های مهم دیجیتال مارکتینگ که در سال 2022 آپدیت شده است آموزش داده شده است!

2. دوره تخصصی شرکت کنم یا جامع؟

اگر بخواهید همه دوره‌ها را به صورت تخصصی و جداگانه شرکت کنید، هم وقتتان را هدر دادید و هم پولتان را؛ مگر اینکه بخواهید فقط در یک بخش تخصصی آموزش ببینید؛ مثلاً بخواهید متخصص سئو شوید که در این صورت فقط دوره تخصصی سئو را شرکت می‌کنید.

اما چون دیجیتال مارکتینگ بخش‌های زیادی دارد؛ بهتر است یک دوره جامع شامل همه بخش‌ها را شرکت کنید؛ خوبی دوره جامع این است که انسجام بیشتری دارد و شما یاد می‌گیرید که این بخش‌ها چطور در کنار یکدیگر کار می‌کنند. مدرس متعهد است که تمام بخش‌ها را کامل و منظم آموزش دهد. همچنین هزینه شرکت در دوره‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً کمتر از مجموع هزینه‌‌هایی است که باید به صورت جداگانه برای یادگیری هرکدام از مهارت‌های آن بپردازید. 

دوره جامع نوین: دوره جامع دیجیتال مارکتینگ نوین ترکیبی از دوره‌های تخصصی است که در یک بسته ارائه می‌شود و هر کدام از بخش‌ها، تخصصی و حرفه‌ای تدریس شده‌اند.

ناگفته‌های کسب درآمد از آپاراتحتما بخوانید: ناگفته‌های کسب درآمد از آپارات

3. تئوری یا عملی؟ مسئله این است!

اگر نگاهی به سرفصل‌های دوره دیجیتال مارکتینگ بندازید، متوجه می‌شوید که خیلی از بخش‌ها نیاز به آموزش عملی دارند. مثل گوگل ادز، آنالیتیکس، تولید محتوا، سرچ کنسول، تحقیق کلمات کلیدی و...

با این وجود بعضی از دوره‌ها همه بخش‌ها را به صورت تئوری آموزش می‌دهند و به توضیح قسمت‌های مختلف بسنده می‌کنند.

در حالی که شنیدن کی بود مانند انجام دادن؟

معمولاً مدرسانی به آموزش تئوری روی می‌آورند که سابقه عملیاتی در تمام قسمت‌های دیجیتال مارکتینگ ندارند.

قبل از خرید یک دوره حتماً مطمئن شوید که قسمت‌های عملیاتی دوره به صورت کاربردی و عملی و با مثال آموزش داده می‌شود.

نوین چه می‌کند؟

شما در دوره دیجیتال مارکتینگ نوین، یک آموزش ترکیبی تئوری_عملی می‌بینید. بخش‌های عملی دوره، کاملاً مرحله به مرحله و با جزییات آموزش داده می‌شود تا کاربر بداند که هنگام اجرای کار چه باید بکند؛ از کجا شروع کند و چه مراحلی را انجام دهد. مثل گوگل ادز، تگ منیجر، سرچ کنسول، سئوی تکنیکال و ...

بعضی از دوره‌ها مثل آموزش تولید محتوای وبلاگ، بعد از هر مرحله آموزش یک تمرین به دانشجو داده می‌شود تا قسمت تدریس شده را تمرین کند؛ در نهایت بعد از اتمام دوره، دانشجوی یک مقاله کامل می‌نویسد و به ما تحویل می‌دهد، ما مقاله را بررسی می‌کنیم که بداند که کجای کارش ایراد دارد تا رفع کند.

4. طول دوره چقدر است؟

قرار نیست طول دوره را وجب کنیم و بگوییم هر دوره‌ای که طولانی‌تر باشد، بهتر است. قطعاً نه! ولی با توجه به گستردگی مباحث دیجیتال مارکتینگ و زیاد بودن سرفصل‌ها واقعاً نمی‌شود آن را زیر 50 تا 60 ساعت آموزش داد، مگر اینکه از سر باز شده باشد.

دوره‌های زیر 50 ساعت یا سرفصل‌های کاملی ندارد و شما باید برای حرفه‌ای شدن دوره‌های مجزایی ببینید یا با جزییات به آن پرداخته نشده است. از این نشانه می‌توانید برای گزینه‌های حذفی خود استفاده کنید. بهترین دوره‌‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاْ بیتن 50 تا 200 ساعت هستند.

طول دوره نوین حدود 150 ساعت + 10 کتاب کابردی در این حوزه است.

5. دوره حضوری است یا آنلاین؟

این گزینه کاملاً به نظر شما بستگی دارد! بعضی‌ها دوست دارند به صورت حضوری سر کلاس بنشینند و آموزش ببینند. خوب کلاس‌های حضوری این است که کلاس کاملاً تعاملی است و شما می‌توانید هر سوالی دارید در لحظه بپرسید ولی یکسری بدی‌هایی هم دارد مثلاً:

  • زمان و مکان کلاس درست شما نیست و سر ساعتی اعلام شد باید در کلاس حاضر شوید وگرنه کلاس را از دست خواهید داد
  • هر چه همنجا یاد گرفتید، گرفتید، در صورت فراموش کردن مطالب فیلمی برای مرور ندارید چون معمولاً کلاس‌های حضوری فیلمی به شما تحوبل داده نمی‌شود.
  • خودتان باید جزوه نویسی کنید
  • اگر در شهر دیگری باشید، فرصت شرکت در کلاس را از دست خواهید داد.

دوره‌های غیر حضوری دیگر این مشکلات را ندارند. در آموزش‌های غیرحضوری معمولاً فیلم‌های آموزشی در اختیار شما گذاشته می‌شود و هر وقت خواستید می‌توانید آن را ببینید.

این کاملاْ به نظر و شرایط شما بستگی دارد که کدام را ترجیح می‌دهید.

بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها (با موضوع بازاریابی و فروش)حتما بخوانید: بهترین فیلم‌ها و سریال‌ها (با موضوع بازاریابی و فروش)

نحوه برگزاری دوره نوین:

دوره‌های نوین به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود. بعد از ثبت‌نام شما به تمامی فیلم‌های دوره رو پنل کاربری خودتان دسترسی خواهید داشت و هر وقت خواستید می‌توانید آن را ببینید. دوره بعد از خرید هیچ محدودیت زمانی ندارد و هر آپدیتی روی دوره قرار بگیرد برای شما هم فعال می‌شود.

روره حضوری یاآنلاین

6. مدرس دوره چه سابقه‌ای دارد؟

یکی از ویژگی‌های مهمی که باید بررسی شود، سابقه مدرس و دستاوردهایش است. بعضی مدرسان تنها دستاوردشان همان دوره‌ای است که شما قرار است تهیه کنید.

بیشتر مباحثی که در دیجیتال مارکتینگ یاد می‌گیرید عملی است و مربطو به گرداندن و رشد یک بیزینس آنلاین است. پس باید مدرس دوره کسی باشد که خودش حداقل تجربه راه‌اندازی یا مدیریت یک کسب و کار را داشته باشد و آن را به جایی رسانده باشد؛ یا به قول قدیمی‌ها خودش سرد و گرم بیزینس را چشیده باشد تا بتواند آن را آموزش دهد.

مدرس‌های کارکشته می‌دانند یک بیزینس چطور کار می‌کند و چطور شکست می‌خورد بنابراین آموزششان مورد اعتمادتر است.

پس هر دوره‌ای را خواستید انتخاب کنید، اول سوابق مدرس یا موسسه را بررسی کنید.

سوابق مدرس دوره‌های دیجیتال مارکتینگ نوین:

  • مدیرعامل شرکت بازارابی دیجیتال نوین
  • فعالیت در حوزه اینترنت از سال 81
  • راه‌اندازی چندین کسب و کار در قالب هولدینگ نوین
  • برگزارکننده دوره‌های آموزشی برای بیش از 4000 نفر
  • مشاور بیش از 10 ‌ها کسب‌وکار بزرگ اینترنتی
  • مدرس دوره‌های استراتژی کسب و کار، فروش اینترنتی و بازاریابی دیجیتال

 7. دوره‌های قبلی موسسه یا مدرس چه فیدبکی داشته است؟

حتماً شما هم دوره‌های دیده‌اید که سرفصل‌های کاملی داشته، کلی هم تبلیغات کرده‌اند که بهترین دوره است و ال و بل. ولی وقتی وارد دوره شده‌اید چنان توی ذوقتان خورده است که به همه آموزش‌ها بی‌اعتماد شده‌اید. حق هم دارید. بعضی از دوره‌ها واقعاً حرفی برای گفتن ندارند. ساعت‌ها حرف‌های کلیشه‌ای و انگیزشی و دریغ از آموزش مهارت حرفه‌ای!!!

خب از کجا بفهمیم یک دوره پرمحتواست یا خیر؟

پرس و جو و تحقیق درباره دوره‌های قبلی، خواندن نظرات دوره‌های قبلی همین مدرس، سوال کردن از بقیه درباره شرکت یا مدرس!

دوره‌های قبلی نوین:

اگر دانشجوی دوره‌های قبلی نوین بوده باشید می‌دانید که ما چقدر روی محتواهایمان حساس و سختگیر هستیم که صد در صد مفید و ارزشمند باشد و دانشجوی دوره حتماً مهارت را به طور کامل آموزش ببیند.

هر دوره از نوین با صرف زمان و انرژی بسیار زیادی ساخته می‌شود و سعی می‌کنیم تمام نکات و تجربیاتمان را به شما منتقل کنیم.

برای اطمینان می‌توانید نظرات دوره‌ها را بخوانید و از کسانی که نوین را می‌شناسند تحقیق کنید.

8. هزینه دوره چقدر باید باشد؟

خب واضح است نمی‌شود گفت که یک دوره 10 میلیونی بهتر از یک دوره 5 میلیونی است و برعکس.

سئو موبایل از سیر تا پیاز! 7 تکنیک ثابت شده Mobile SEOحتما بخوانید: سئو موبایل از سیر تا پیاز! 7 تکنیک ثابت شده Mobile SEO

ولی یادتان باشد شما دارید یک مهارت بسیار ارزشمند را آموزش می‌بینید. مهارتی که یکی از تاپ‌های دنیاست و موفقیت یا شکست یک کسب و کار امروزی را تعیین می‌کند. دوره‌ای که چنین مهارتی را چند ساعته با یک هزینه خیلی کم ارائه می‌دهد، مطمئن باشید که خودش هم به مفید بودن دوره و مهارتی که آموزش می‌دهد اطمینان ندارد.

اما مدرسی که می‌داند دانشجویی که این آموزش را می‌بیند قطعاً می‌تواند یک کسب و کار راه بیندازد یا فروشش را چندبرابر کند، به اندازه ارزش دوره‌اش قیمت‌گذاری می‌کند.

برای انتخاب بهترین دوره، با توجه به ساعات دوره و قیمت، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

هزینه دوره نوین: 

پکیج دیجیتال مارکتینگ نوین شامل بیش از 150 ساعت آموزش + 10 کتاب کاربردی، 13.2 میلیون تومان است که با تخفیف ویژه، قیمتی حدود 4.9 میلیون تومان دارد.

9. دوره مدرک رسمی ارائه می‌دهد؟

  • مصاحبه کننده: «مدرک برنامه‌نویسی داری»؟
  • جویای کار: بله!
  • مصاحبه‌کننده: پس از همین الان برای طراحی اپلیکیشن استخدامی!

این یک مکالمه خیالی است؛ شما هیچوقت همچین مکالمه‌ای را در جلسه مصاحبه نمی‌شنوید. همه می‌پرسند چی بلدی و چه کار می‌توانی انجام بدهی؟

ما هم یادمان هم نمی‌آید تا حالا کسی را در نوین به خاطر داشتن مدرک به عنوان همکار استخدام کرده باشیم. پس واقعاً مدرک آنقدری مهم نیست که جزو فاکتورهای بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ قرار بگیرد. همین که یک دوره تضمین کند به شما مهارت آن موضوع را می‌آموزد و می‌توانید وارد آن حرفه شوید کافی است.

اگر هم دوست دارید برای محکم کاری مدرک دریافت کنید، اشکالی ندارد، ولی قول می‌دهیم که آن مدرک را هیچوقت، هیچکس از شما درخواست نمی‌کند.

راستی بعضی از دوره‌ها هستند که مدرک‌های بین‌المللی و ... ارائه می‌دهد ولی آموزششان به هیچ وجه حرفی برای گفتن ندارد؛ در واقع از دادن مدرک فقط برای تبلیغات و اعتمادسازی استفاده می‌کنند. حتماً حتماً حتماً اول خود دوره را بررسی کنید، بعد مدرک را به عنوان گزینه در نظر بگیرید.

دوره نوین: درصورت درخواست دانشجو، پس از تایید مهارت‌ها توسط تیم مدرک گذراندن دوره برای او صادر می‌شود.

وقت انتخاب است!

یکبار یکنفر به من گفت، دوره‌های آموزشی مثل هندوانه دربسته است، معلوم نیست خوب است یا بد! بعد از شرکت می‌فهمی سرت کلاه رفته یا درست انتخاب کردی. ولی الان دیگر کلی اطلاعات دارید که تحقیق و بررسی کنید. در این تحقیقات حتماً نظرات دانشجوهای قبلی را فراموش نکنید، چون آن‌ها راه شما را رفته‌اند و بهتر از هر کسی می‌توانند به شما بگویند که تجربه‌شان چه بوده است.

خب حالا که می‌خواهید تحقیقات خود را شروع کنید، دوره کامل دیجیتال مارکتینگ نوین را از قلم نیندازید. این دوره با بهترین کیفیت و به روزترین اطلاعات آماده شده است؛ حتماً به صفحه دوره سر بزنید و اطلاعات بیشتر را مطالعه کنید. باشد که بهترین شما باشیم :)

راستی اگر جزو کسانی هستید که در دوره‌های ما شرکت کرده‌اید، خوشحال می‌شویم نظرتان را در همین مقاله کامنت کنید تا بقیه افراد از تجربیات شما استفاده کنند.