همانطور که می دانید لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی شگفت انگیز در دنیای اینترنت است. زمانی که صحبت از برقراری ارتباط با متخصصان به میان می آید، هیچ جایی بهتر از لینکدین نخواهد بود. نه فیسبوک، نه اسنپ چت، نه فلان و نه بهمان می توانند برای انجام کارهای تخصصی جایگزین شبکه اجتماعی لینکدین شوند.

لینکدین منبع و مرجع اصلی متخصصانی است که در کار خود جدی هستند. تا پایان آوریل سال 2016، لینکدین حدود 433 میلیون عضو داشته است و در هر ثانیه دو عضو جدید به آن اضافه می شوند. به همین خاطر یکی از بهترین شبکه های ارتباطی برای جذب مشتری به شمار می آید. به آمارهای زیر توجه کنید:

آمار مرتبط به شبکه اجتماعی لینکدین

برای اینکه بتوانیم این آمارها را بهتر درک کنیم باید جزئی تر نگاهشان کنیم. در زیر آمار مرتبط با جمعیت کاربران لینکدین را مشاهده می کنید:

آمار مرتبط به کاربران با شبکه اجتماعی لینکدین

اگرچه 128 میلیون نفر از کاربران لینکدین از ایالت متحده آمریکا هستند، با این حال لینکدین یک شبکه اجتماعی جهانی است و افراد از سرتاسر جهان به آن دسترسی دارند. این سایت بیش از 1 میلیون کاربر در هر 38 کشور اقتصاد محور جهان دارد و ایران هم به عنوان یک کشور در حال توسعه از این قاعده مستثنی نیست.

آمار مرتبط با کسب و کارهای موجود در شبکه اجتماعی لینکدین

این تعداد کاربر باعث شده است که لینکدین یک پلتفرم عالی برای بازاریابی B2B محسوب شود. اما اینجا یک موضوع مهم وجود دارد. برای اینکه بتوانید تلاش های بازاریابی خود را با موفقیت انجام دهید باید شبکه خود را گسترش دهید.

به همین خاطر در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را بیان کنیم که با استفاده از آن ها می توانید تعداد اعضای شبکه اجتماعی لینکدین خود را دو یا سه برابر کنید و تعامل، نرخ تبدیل و درآمد بیشتری کسب نمایید. بهتر است بگوییم این مقاله در مورد درآمدزایی بیشتر از طریق لینکدین است.

در پست های لینکدین خود از تصویر استفاده کنید

این موضوع ممکن است در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد، اما در لینکدین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همه ما می دانیم که استفاده از تصویر می تواند میزان تعامل افراد در شبکه های اجتماعی را تا حد زیادی افزایش دهد.

تحقیقات مختلف انجام شده نشان می دهد که افزودن تصویر به پست های لینکدین می تواند میزان بازدید از آن ها را تا 11 برابر افزایش دهد.

واقعیت هایی جالب از شبکه اجتماعی لینکدین

این موضوع بدین معنی است که شما به یک تصویر هدر، تصویر پروفایل و تصویری برای تمامی پست هایی که در صفحه لینکدین خود ارسال می کنید، نیاز دارید تا بتوانید تعداد بازدید از پروفایل خود را چند برابر کنید. شما نمی توانید از هر تصویری استفاده کنید. این تصاویر باید مرتبط با موضوع و مخاطبان هدف تان باشد. به همین خاطر درک صحیح مخاطبانِ هدف، ضروری است.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

مخاطبان خود را بشناسید

آیا می دانید مخاطبان شما در لینکدین چه چیزی را می خواهند و به چه چیزی نیازی دارند؟

شبکه ارتباطی هر فردی در لینکدین با دیگران متفاوت است، اما شما می توانید بر اساس داده ها و اطلاعات موجود برخی مسائل مشترک را حدس بزنید.

به عنوان مثال سایت comScore جمعیت حاضر در شبکه های اجتماعی مختلف را بررسی کرده است. اگرچه لینکدین یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در میان بزرگسالان (30 سال و بالاتر) است، اما بیشتر افراد جوان از ترجیح می دهند از آن استفاده نکنند.

لینکدین چیست؛ راهنمایی برای بزرگترین شبکه کاری دنیاحتما بخوانید: لینکدین چیست؛ راهنمایی برای بزرگترین شبکه کاری دنیا

آمار سنی مربوط به کاربران شبکه اجتماعی لینکدین

این موضوع بدین معناست که نباید نگران بروز بودن باشید. یک رویکرد ساده ی ارتباطی نیز در لینکدین مفید خواهد بود و از این طریق می توانید بازدیدکنندگان و مشتریان با کیفیتی در لینکدین به دست آورید. برای انجام این کار باید محتوای منحصر بفرد و ارزشمند تولید کنید تا افراد را برای کلیک کردن بر روی لینک سایت شما تشویق کند.

عضویت پریمیوم یا پولی در لینکدین به شما اجازه می دهد اطلاعات مختلفی در مورد افرادی که از پروفایل شما بازدید می کنند، پست های شما را می خوانند یا با شما تعامل دارند به دست آورید. بهتر است هر چند وقت یکبار این معیارها را تجزیه و تحلیل کنید. تعاملات، پیام ها، لایک، فالوو، پُست و دیدگاه را فراموش نکنید. با سایر افراد ارتباط داشته باشید.

یک گروه ایجاد کنید

یکی از بهترین روش ها برای افزایش تعداد افراد دنبال کننده تان، ایجاد یک گروه متمرکز در لینکدین است. این کار به شما کمک می کند متخصصانی را که به موضوعات کاری شما علاقه مندند، پیدا کنید. مزیت دیگر ایجاد گروه در لینکدین توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات با افراد است، بدون اینکه نیاز داشته باشید آنها را به عنوان Connection به پروفایل خود اضافه کنید.

ایجاد گروه اولین مرحله برای توسعه و گسترش شبکه اجتماعی لینکدین شماست.

کارمندان خود را به فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین ترغیب کنید

اگر در شرکت خود کارمند دارید، بهتر است از آنها بخواهید که در لینکدین فعال باشند. با این کار می توانید به مشتریان خود بفهمانید که شرکتی حرفه ای هستید. همیچنین، فعال بودن کارمندان شما باعث گسترش شبکه اجتماعی تان می شود.

نکته ی دیگر این است که کارمندان می توانند درآمد شرکت شما را افزایش دهند. تصویر زیر مقایسه دو کارمندی است که به ترتیب در شبکه اجتماعی لینکدین فعالیت ندارند و دارند.

کارمندانتان را به فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین ترغیب کنید

زمانی که کارمندان شما در پروفایل شرکت شما حضور دارند و به صورت فعال با دیگران در ارتباط هستند، میزان دیده شدن پست های شما افزایش پیدا می کند. تنها کاری که کارمندانتان باید انجام دهند این است که صفحه شرکت را به عنوان محلی که در آن کار می کنند، اضافه کنند. از آن پس بسیاری از افراد به طور خودکار صفحه شما را در لینکدین دنبال می کنند.

افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی همچون لینکدین باید از پایه انجام شود. در این میان کارمندانتان نقش بسیار مهمی دارند.

با مشتریان خود در لینکدین ارتباط داشته باشید

مشتریانی که از محصولات و خدمات شما راضی هستند حامیان درجه یکی برای شما به حساب می آیند. لینکدین ابزارهای توسعه ای را فراهم کرده است که به شما اجازه می دهد دکمه Follow را به سایت خود اضافه کنید.

با مشتریان خود در شبکه اجتماعی لینکدین در ارتباط باشید

این ارتباطات با مشتریان می تواند تعداد Endorse مهارت های شما را افزایش دهد. همچنین احتمال اینکه این افراد پُست های موجود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند، بسیار بالا است. علاوه بر این، اضافه کردن دکمه Follow به سایت به شما کمک می کند شبکه گسترده ای، فراتر از لینکدین داشته باشید.

در لینکدین فایل های ویدئویی به اشتراک بگذارید

محتوای ویدئویی میزان تعاملات آنلاین را افزایش می دهد به خصوص زمانی که برای مقاصد بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع همچنین باعث افزایش نرخ تبدیل تا 80% می شود. در حال حاضر، فایل های ویدئویی در شبکه های اجتماعی مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و لینکدین هم از این قاعده مستثنی نیست.

اضافه کردن فایل های ویدئویی به پست های لینکدین، پروفایل شما را برای کاربران جذاب تر می کند و همین امر باعث می شود تعداد بازدید کنندگان افزایش پیدا کند. به این ترتیب از طریق محتوای ویدئویی، اطلاعات بیشتری در کمترین زمان به کاربران ارائه می شود و شبکه لینکدین شما به سرعت گسترده تر می شود.

اینفلوئنسر کیست؟ انواع اینفلوئنسر + درآمدحتما بخوانید: اینفلوئنسر کیست؟ انواع اینفلوئنسر + درآمد

آمار شبکه اجتماعی لینکدین خود را آنالیز کنید

تجزیه و تحلیل داده یکی از بهترین روش ها برای دانستن چگونگی فعالیت کمپین های آنلاین هستند. اگرچه شما نمی توانید از طریق گوگل آنالیز تعداد بازدید کنندگان پروفایل لینکدین تان را مشاهده کنید، اما می توانید این اطلاعات را از طریق ابزار آنالیتیکس درون سایت لینکدین پیگیری نمایید.

آمار شبکه اجتماعی لینکدین خود را آنالیز و تحلیل کنید.

پیشنهاد می کنم این داده ها و معیارها را در یک فایل صفحه گسترده یا پایگاه داده قرار دهید و سپس به صورت آفلاین با سایر اطلاعات موجود از شبکه های اجتماعی و ترافیک سایت مطالعه نمایید.

ارتباطات خود را به مشتری تبدیل کنید

اگر نتوانید با کانکشن های فعلی خود در ارتباط باشید، ساخت و گسترش شبکه اجتماعی لینکدین بی هدف خواهد بود. به همین خاطر برقراری ارتباط با کاربران به شما اجازه می دهد بفهمید چه کسانی واقعاً فعال و چه حساب های کاربری جعلی هستند.

فالوئرهای فیک در شبکه های اجتماعی تاثیر منفی بر روی برند شما خواهند داشت. پس مراقب این موضوع باشید. اگر بخواهیم خلاصه توضیح دهیم، مشکل اینجاست که لینک بیلدینگ در لینک فارم ها و پروفایل های جعلی، ارزش زحمات و سرمایه شما را از بین می برد.

چه تعداد از کاربران شبکه های اجتماعی جعلی یا Fake هستند؟

لینکدین را به وبلاگ خود متصل کنید

در وردپرس شما می توانید به راحتی اکانت خود را به لینکدین یا دیگر شبکه های اجتماعی متصل کنید تا بتوانید به صورت خودکار پُست های منتشر شده را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. شما می توانید از افزونه Jetpack برای این کار استفاده کنید.

لینکدین را به وبلاگ خود وصل کنید.

این موضوع، بخشی کلیدی از بهینه سازی نرخ تبدیل است و می تواند مشتری را به قیف بازاریابی هدایت کند. به دست آوردن کاربر جدید و تبدیل آن ها به مشتری، یکی از مهم ترین جنبه های لینکدین است. اگر از افزونه Jetpack استفاده نمی کنید، پیشنهاد می کنم همین امروز این پلاگین را بر روی وردپرس خود نصب کنبد.

در لینکدین خود صفحه Showcase ایجاد کنید

اگر پروفایل صفحه شرکت شما به عنوان رزومه کاریتان محسوب می شود، صفحه Showcase اکانت شما، آلبوم نمونه کارتان در سایت لینکدین خواهد بود. این صفحات به شما اجازه می دهد خلاق باشید و بر روی موضوعات بهینه سازی شده تمرکز کنید.

صفحه Showcase لینکدین ابزار مناسبی برای ایجاد آلبوم نمونه کار

برای صفحه Showcase، محتوای ارزشمند تولید کنید تا بتواند تمایل افراد را برانگیزد و آنها را به سمت سایت شما هدایت کند. به خاطر داشته باشید که لینکدین وب سایتی است که بیشتر بر روی کامپیوتر های دسکتاپی استفاده می شود. بنابراین سعی کنید محتوایی تولید کنید که باعث شود کاربران بر روی آن کلیک کنند.

آمار استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین در موبایل و رایانه شخصی

صفحه لینکدین خود را به امضای ایمیل تان اضافه کنید

اگرچه اضافه کردن پروفایل توییتر یا اسنپ چت به امضای ایمیل برای بسیاری از افراد جذاب تر است، اما لینکدین هنوز هم محلی است که می توانید مخاطبان تجاری خود را به آن هدایت کنید. این کار به افراد اجازه می دهد اطلاعات لازم درباره شرکت شما را به دست آورند.

اگرچه همه کارهایی که به صورت آنلاین انجام می دهید باید داستانی منسجم از برند شما باشد، اما لینکدین شبکه ای تخصصی برای بازاریابی B2B است. لینکدین مکانی است که می توانید در آن با شرکای تجاری و مشتریان در فضایی تخصصی ارتباط داشته باشید. در حالی که توییتر و اسنپ چت مکانی برای برقراری ارتباط با مشتریان است. بنابراین بهتر است این پروفایل ها را برای ارتباطات عمومی در نظر بگیرید، اما شرکای تجاری خود را به پروفایل لینکدین تان هدایت کنید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ از همه ظرفیت‌ها استفاده کنید!حتما بخوانید: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی؛ از همه ظرفیت‌ها استفاده کنید!

به صورت منظم پست های خود را در Pulse منتشر کنید

همانطور که می دانید Pulse برندی است که توسط لینکدین برای توسعه پروفایل های کاربری در دستگاه های همراه (موبایل و تبلت) خریداری شده است. این ابزار در حال حاضر بر روی 0.13% از دستگاه های اندرویدی نصب شده است. این اپلیکیشن می تواند داستان ها و اخبار جدید را از سراسر وب جمع آوری کند. شما هم می توانید پُست های خود را در Pulse منتشر نمایید.

برای این کار سری به Pulse بزنید و پُست خود را پیش نویس کنید. حالا هر زمانی که اراده کنید می توانید آن را منتشر نمایید. اگر بتوانید محتوای خود را به صورت منظم منتشر کنید، محتوایتان در دیدرس بازدیدکنندگان زیادی قرار بگیرید. از آنجایی که بیشتر افراد زمان زیادی را بر روی دستگاه های موبایلی خود سپری می کنند، زمان سپری شده پشت رایانه های دسکتاپی رو به کاهش است. پس این موضوع را مد نظر بگیرید.

انتشار منظم مطالب در شبکه اجتماعی Pluse لینکدین

زمان انتشار پُست ها را هوشمندانه انتخاب کنید

از آنجایی که لینکدین مخاطبان متفاوتی نسبت به فیس بوک، پینترست و توییتر دارد، زمان انتشار پست ها در آن نیز متفاوت خواهد بود. باید زمان انتشار پست های خود را به گونه ای تنظیم کنید که بیشترین تعداد مخاطب در زمان انتشار، آنلاین باشند.

زمان انتشار مطلب در شبکه اجتماعی لینکدین را هوشمندانه انتخاب کنید.

شروع و پایان زمان کاری بانک ها بهترین و ایده آل ترین زمان برای انتشار پست در لینکدین است (8 صبح تا 10صبح، 5 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر). با اینکه زمان انتشار پُست در روز بسیار مهم است اما به خاطر داشته باشید که روز ارسال پست نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تعطیلات آخر هفته بدترین زمان برای انتشار پُست در لینکدین است.

زمان انتشار پست در شبکه اجتماعی لینکدین

در بخش شغل لینکدین به دنبال کارمند باشید

جستجوی شغل یکی از محبوب ترین کاربردهای لینکدین است. به همین خاطر انتشار چنین نیازمندی هایی در مورد شغل های موجود می تواند افراد زیادی را به سمت پروفایل شما هدایت کند. شما می توانید از این قابلیت برای یافتن متخصصانی استفاده کنید که همیشه به دنبالشان بوده اید.

همچنین باید بدانید این کار مزایای دیگری نیز دارد. قرار دادن آگهی استخدام در لینکدین باعث می شود پروفایل شما در دیدرس طیف وسیعی از افراد قرار گیرد و همین امر سیگنالی را ارسال می کند که نشان می دهد کسب و کار شما به خوبی کار می کند.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، لینکدین مکانی مناسب برای برقراری ارتباط با متخصصانی است که می توانند به شرکاری تجاری، مشتری یا کارمند تبدیل شوند. لینکدین یک پلتفرم عالی برای به دست آوردن اطلاعات تخصصی و مخاطبان هدف است. توسعه شبکه کاری در این پلتفرم به شما کمک می کند در آمد بیشتری از مشتریان خود داشته باشید.

شبکه اجتماعی لینکدین به شما کمک می کند تا مخاطبان و مشتریان واقعی خود را به دست آورید. همان طور که گفتیم لینکدین محل مناسبی برای برقراری ارتباط با بازاریابان B2B است. با اینکه تولید محتوا و به دست آوردن مخاطبان در حجم وسیع در این شبکه اجتماعی بسیار کمتر از اینستاگرام است، اما هر کدام از افرادی که در لینکدین به دست می آورید طول عمر بیشتری دارند و می توانند مزایای بیشتری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار دهند.

لزومی ندارد همه نکات این مقاله را در یک روز انجام بدهید. پیشنهاد می کنیم به مرور زمان صفحه لینکدین شرکت خود را بهینه سازی کنید و این نکات را به مرور بر روی آن اعمال نمایید. فراموش نکنید تولید محتوا در هر پلتفرمی از اهمیت بالایی برخوردار است، پس سعی کنید به طور منظم در لینکدین خود مطلب منتشر کنید. مطمئن باشید با رعایت این نکات به مرور متوجه تاثیر شبکه اجتماعی لینکدین بر روی کسب و کار خود خواهید بود.

خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین، در صورتی که سوالی در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی دارید آن را از طریق دیدگاه ها مطرح کنید، کارشناسان نوین در سریع ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.