شاید در نگاه اول، رقابت با سایت های بزرگ در نتایج جستجوی گوگل امری غیر ممکن به نظر برسد، اما بهتر است بدانید مدیریت وب سایت یک کسب و کار کوچک می تواند مزایای بسیار زیادی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت برایتان داشته باشد.

در مقالۀ امروز قصد دارم دربارۀ فرصت هایی استثنایی صحبت کنم که وب سایت های بزرگ، علی رغم تجربه و مزایای طبیعی خود قادر به استفاده از آن ها نیستند. این فرصت ها به یک کسب و کار کوچک اجازه می دهد تا با کمی تلاش، رتبه های خوبی در موتورهای جستجو به دست آورد.

بنابراین، اگر شما هم وب سایت کوچکی دارید یا به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید. خواندن نکات موجود در این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید برندهای بزرگ در زمینۀ کاری خود را در نتایج جستجوی گوگل به چالش بکشید.

برتری های یک وب سایت بزرگ

بدون شک یک وب سایت بزرگ و مشهور، برتری های بسیاری نسبت به وب سایت های کوچک دارد، به خصوص در زمینه سئو و بهینه سازی سایت. برخی از مزایای وب سایت های بزرگ عبارتند از:

اعتبار دامنه یا Domain Authority

وب سایت های بزرگ، معمولاً مدت زمان زیادی است که مشغول به فعالیت هستند و بالطبع صفحات بسیار زیادی دارند. چنین وب سایت هایی، مرتباً درحال بروزرسانی محتوای سایت خود هستند و لینک بیلدینگ قدرتمندی دارند. به همین دلیل، اعتبار دامنه یا DA آنها بالا است.

تعداد و تنوع لینک های سایت

همانطور که در بالا اشاره کردیم، وب سایت ها بزرگ لینک بیلدینگ قدرتمندی دارند. همین، تعداد زیاد لینک های متنوع سبب می شود موتورهای جستجو (که بسیار سخت گیر و متعصب هستند)، رتبۀ بالاتری را به محتوای وب سایت های بزرگ اختصاص دهند. اگر همان محتوا، در یک وب سایت کوچک یا تازه تاسیس منتشر شود، مطمئناً رتبۀ قابل قبولی کسب نمی کند.

قابل اعتماد بودن

وب سایت های بزرگ طی سالها از طریق تبلیغات، بازاریابی و ارتباطات گسترده توانسته اند خود را به عنوان برندی قابل اعتماد معرفی کنند. بنابراین، اکنون در بین کاربران اینترنت شناخته شده اند و حتی توانسته اند طرفدارانی متعصب به دست آورند.

منابع مالی

مطمئناً وب سایت یک کسب و کار کوچک، منابع مالی یک وب سایت بزرگ را در اختیار ندارد. برای مثال اگر بخواهیم سایت فروش بلیط هواپیما علی بابا را با سایت آژانس مسافرتی رامین محمودی مقایسه کنیم، مسلماً وب سایت علی بابا، سرمایۀ بیشتری در اختیار دارد و می تواند از این سرمایه جهت بازاریابی دیجیتال و تقویت سئوی سایت خود استفاده کند.

امکان سرمایه گذاری

در بازاریابی دیجیتال (یا هر نوع بازاریابی دیگری)، اما و اگرهای بسیاری وجود دارد. مطمئناً وب سایت های بزرگ حاضر نیستند بر روی یک موضوع نامطمئن که هزاران اما و اگر به دنبال دارد، سرمایه گذاری کنند.

اینجاست که روزنۀ امید بر روی یک کسب و کار کوچک باز می شود. دقیقاً همین نقطه ای که وب سایت های بزرگ حاضر به ریسک کردن بر روی آن نیستند، برای یک وب سایت کوچک بهترین فرصت در بازاریابی دیجیتالی است.

برتری های وب سایت یک کسب و کار کوچک

انعطاف پذیری

وب سایت یک کسب و کار کوچک، چارچوب و قوانین پیچیده ای ندارد. در یک کسب و کار نوپا، شما می توانید اولویت های سایت خود را هر هفته تغییر دهید. همچنین، برای این کار نیاز ندارید همه چیز را با چند تیم مدیریتی هماهنگ کنید.

به این ترتیب، شما می توانید روش های مختلف بسیاری را برای یافتن بهترین رویکرد آزمایش کنید. یادتان باشد تیم های کوچک نسبت به تیم های بزرگ، سرعت عمل بالاتری دارند و قادرند مقدار زیادی کار را در مدت زمان کوتاهتری انجام می دهند.

خلاقیت

همانطور که در بالا اشاره کردیم، یک کسب و کار کوچک قوانین و چارچوب پیچیده ای ندارد. به همین دلیل شما می توانید خلاق باشید. اگر ایده ای دارید، می توانید به راحتی آن را اجرا کنید.

برای مثال اگر در آژانس مسافرتی علی بابا کار می کنید، برای آنکه بتوانید ایده های خود را عملی کنید، در ابتدا باید ایدۀ خود را با چند تیم مدیریتی در میان بگذارید. سپس، منتظر باشید که ایده هایتان بررسی و توسط مدیران مجموعه تایید شوند. در بهترین حالت، ایده های شما با کمی تغییرات، قابل اجرا خواهند بود.

تمرکز

به عنوان یک کسب و کار کوچک، شما می توانید یک روشِ بازاریابی دیجیتال را برای خود انتخاب کنید و بر روی آن تمرکز کنید. به این شکل که اگر تصور می کنید سئو و بهینه سازی سایت می تواند به کسب و کارتان کمک کند، می توانید به سادگی از دیگر روش های بازاریابی اینترنتی چشم پوشی کنید، تبلیغات گوگل خود را برای چند هفته متوقف کنید و تنها بر روی سئو و بهینه سازی سایت تان تمرکز کنید.

در یک وب سایت بزرگ، مانند سایت علی بابا، مدیر بازاریابی فهرست بلندی از کارهای هفتگی در اختیار دارد که نمی تواند از هیچ کدامشان چشم پوشی کند.

همه‌چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرامحتما بخوانید: همه‌چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام

انتخاب زمینه فعالیت

درست است که آژانس مسافرتی علی بابا در حال حاضر بر روی فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل و دیگر زمینه های مرتبط با سفر فعالیت دارد، اما شما به عنوان یک کسب و کار کوچک می توانید بر روی یکی از این زمینه ها بی وقفه فعالیت کنید.

برای مثال شما می توانید با برنامه ریزی دقیق، تنها بر روی رزرو آنلاین هتل تمرکز کنید و تا زمانی که در این زمینه به یک متخصص تبدیل نشده اید، در زمینۀ دیگری فعالیت نکنید. این انتخاب زمینۀ فعالیت، مزایای بسیاری برایتان دارد که در ادامه توضیح خواهم داد.

اعتبار

شاید برندهای بزرگ تجاری، مشتریان و همکاران بزرگی داشته باشند. یک برند تجاری کوچک هم می تواند همکارانی معتبر و البته مشتریانی کمتر داشته باشد. نیازی نیست مانند یک برند تجاری بزرگ عمل کنید، بلکه بهتر است بر روی زمینۀ کاری خود تمرکز کنید تا بتوانید در طولانی مدت به یک کسب و کار معتبر تبدیل شوید. شاید کسب و کارتان به اندازه رقبایتان بزرگ نباشد، اما می تواند به همان میزان معتبر باشد.

به دنبال خدمات سئو هستید؟

ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
افزایش ترافیک وب سایت شما
021-41897070داخلی 3

5 روش برای رقابت با سایت های بزرگ در سئو

به عنوان وب سایت یک کسب و کار کوچک، می توانید به پنج روش با سایت های بزرگ در سئو و نتایج جستجوی گوگل، رقابت کنید.

بر روی کلمات کلیدی کم تر استفاده شده، تمرکز کنید

اجازه دهید در ابتدا، کمی دربارۀ کلمات کلیدی صحبت کنیم. در جهانِ کلمات کلیدیِ سئو، کلیدواژه هایی وجود دارند که یک وب سایت بزرگ، برای مثال وب سایت علی بابا، نمی خواهد یا نمی تواند از آنها استفاده کند یا نسبت سود به هزینۀ آن برایشان به صرفه نیست یا حتی برایشان پیگرد قانونی دارد. این کلمات کلیدی عبارتند از:

کلمات کلیدی طولانی یا Long-Tail Keywords

درست است که وب سایت گردشگری علی بابا، کلمه کلیدی "سفر به استانبول" را هدف قرار داده است، اما شما می توانید با هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی طولانی مانند "راهنمای مراکز خرید استانبول" یا "در استانبول از کجا لباس بخریم؟" رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آورید.

باید بگویم که این کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کردم و نتوانستم فهرست خوبی از مراکز خرید استانبول پیدا کنم. یکی از مزایای کلمات کلیدی طولانی این است که دقیقاً آن چیزی که کاربران به دنبالش هستند را هدف می گیرد.

بنابراین اگر قصد دارید کلمات کلیدی طولانی را برای کسب و کار کوچک خود در نظر بگیرید، ایجاد چنین فهرست هایی می تواند به سایت تان کمک کند.

استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت کسب و کار کوچک

کلمات کلیدی مقایسه ای

خب، وب سایت علی بابا هیچ وقت در محتوای سایت خود از نام دیگر برندها استفاده نمی کند و معمولاً خود را با رقبا مقایسه نمی کند. بنابراین شما هیچ وقت مطلبی با عنوان "مقایسۀ وب سایت گردشگری سفرمی با وب سایت گردشگری علی بابا" را در هیچ یک از این دو سایت مشاهده نخواهید کرد.

اما شما به عنوان یک کسب و کار کوچک می توانید چنین صفحه ای را در وب سایت خود داشته باشید و این دو سایت مطرح در زمینۀ خرید و فروش بلیط هواپیما را با یکدیگر مقایسه کنید. مطمئناً چنین صفحه ای بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند.

کلمات کلیدی مقایسه ای در وب سایت کسب و کار کوچک

کلمات کلیدی غیر قابل استفاده

مطمئناً وب سایت علی بابا با تعداد زیادی هتل در ارتباط است و از آنجایی که وب سایت معتبری در زمینۀ گردشگری محسوب می شود، نمی تواند این هتل ها را رتبه بندی کند و فهرستی از ده هتل برتر ایران ایجاد کند.

در سمتِ دیگر، وب سایت کوچک شما قرار دارد که چنین روابط گستردۀ تجاری با هتل ها ندارد. به این ترتیب، شما این فرصت را دارید که در سایت خود، کلمات کلیدی که وب سایت های بزرگ قادر به استفاده از آنها نیستند را به کار ببرید.

چگونه لیست ایمیل خود را افزایش دهیم؟حتما بخوانید: چگونه لیست ایمیل خود را افزایش دهیم؟

مطمئن باشید استفاده از چنین کلمات کلیدی، موقعیت سایت شما در نتایج جستجو را بهبود می بخشد.

کلمات کلیدی غیر قابل استفاده در کسب و کار کوچک

یک زمینه کاری را هدف بگیرید و در آن معتبر شوید

همانطور که گفتیم وب سایت علی بابا بر روی کلمات کلیدی اصلی حوزۀ گردشگری تمرکز دارد، اما وب سایت آژانس مسافرتی رامین محمودی می تواند تنها بر روی یک زمینه تمرکز کند. برای مثال می توان تنها بر روی برنامه های سفر یک شهر یا یک استان تمرکز کرد یا شهرهای مختلف را بر اساس معیارهای گوناگون رتبه بندی کرد.

تولید محتوای غیر مستقیم یا همان کسب درآمد غیر مستقیم

وب سایت علی بابا نه تنها به دنبال کلمات کلیدی، بلکه به دنبال محتوایی است که به خریدِ مستقیمِ بلیط هواپیما از سایت شان کمک می کند و با این روش، قصد دارد نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهد. اما شما نمی توانید از همین روش استفاده کنید. در ابتدای کار، شما نیاز دارید که اعتماد مشتریان را جلب کنید و خود را به عنوان شرکتی معتبر، معرفی نمایید.

بنابراین، باید محتوایی تولید کنید که رقبای بزرگتان قادر به استفاده از آنها نیستند. رقبای بزرگتان دربارۀ هتل ها، پروازها و شهرها تولید محتوا می کنند. بنابراین، شما می توانید وب سایتی باشید که فهرستی از بهترین ها ارائه می دهد یا مطالبی آموزشی دربارۀ سفر به مناطق مختلف منتشر می کند.

محتوایتان باید با کیفیت تر و کامل تر از رقبایتان باشد

شما می توانید وقت بیشتری را بر روی یک محتوا صرف کنید و محتوایی کامل تر و عمیق تر نسبت به رقبای بزرگتان تولید کنید. برای این کار باید در ابتدا کلمه یا کلمات کلیدی مرتبط با زمینه کاری خود را انتخاب کنید. سعی کنید محتوایی تولید کنید که 10 برابر بهتر از دیگر مطالب موجود باشد. به خودتان قول دهید که زمان بیشتری را به تولید محتوا اختصاص می دهید. اگر محتوای شرکت های بزرگ 200 امتیاز مثبت دارد، محتوای شما باید 500 امتیاز مثبت کسب کند.

ایجاد روابط به صورت مستقیم

علاوه بر تولید محتوای باکیفیت، باید بتوانید بهتر از وب سایت های بزرگ (و به صورت مستقیم) روابط کاری خود را ایجاد کنید. مطمئناً زمانی که وب سایت علی بابا می خواهد با فردی یا مجموعه ای در تماس باشد، این کار را از طریق تیم روابط عمومی خود انجام می دهد. اما شما می توانید خودتان وارد عمل شوید.

برای مثال خودتان شخصاً با مشتریان یا هتل ها یا افرادی که به رابطه شان نیاز دارید، در تماس باشید. به سوالاتشان پاسخ دهید. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و خودتان را به عنوان کسب و کارتان معرفی کنید. اگر در ماه تعداد کمی تور برگزار می کنید، می توانید در آنها حضور داشته باشید. به این ترتیب می توانید به صورت مستقیم با دیگران در ارتباط باشید.

ایجاد روابط مستقیم، مزیت بسیار بزرگی برای کسب و کار کوچک شما خواهد بود. این کار می تواند دسترسی به محتوای شما را آسان کند و کسب و کارتان را در کلمات کلیدی و محتوایی که برندهای بزرگ به دلیل شهرت تجاری قادر به استفاده از آنها نیستند، به نمایش گذارد.

وب سایت های بزرگ مجبورند همۀ کارهای خود را محتاطانه و سنجیده انجام دهند. زمانی که کاری محتاطانه انجام شود و همۀ جوانب امور در آن رعایت گردد، مطمئناً نمی توان به خوبی بر روی یک نقطه از آن تمرکز کرد و اینجا دقیقاً همان نقطه ای است که کفۀ ترازو به نفع یک کسب و کار کوچک پائین می آید.

امیدوارم با کمک نکات گفته شده در این مقاله بتوانید وضعیت سئوی کسب و کار کوچک خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین در صورتی که در زمینه بازاریابی دیجیتال سوالی دارید، می توانید با شماره 63404-021 تماس بگیرید تا کارشناسان نوین شما را راهنمایی کنند.