سئو و بهینه سازی سایت می تواند ابزار قدرتمندی برای بازاریابی کسب و کارتان باشد، اما موفقیت آن نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق است.

آیا شما هم شعبده بازی را دیده اید که چندین توپ را بدون هیچ زحمت و تلاشی در هوا می چرخاند؟ او با تلاش و ظرافت خاصی توپ ها را به هوا می اندازد، آنها را یکی یکی در هوا می چرخاند و حتی حرکات محیرالعقولی با آنها انجام می دهد، اما با این وجود حتی یکی از این توپ ها به زمین نمی افتند و همه مراحل به خوبی انجام می شوند.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که با دیدن چنین نمایش هایی تصمیم بگیرید که آن را در خانه امتحان کنید. پس از امتحان کردن، متوجه می شوید که حتی نمی توانید 2 توپ را به درستی در هوا بچرخانید و هر چقدر امتحان می کنید، باز هم نمی توانید مانند آن شعبده باز از عهده این کار بر بیایید. شاید فکر کنید چرخاندنِ همزمان چند توپ کار سختی است، اما چنین نیست. شما باید در ابتدا آن را به درستی یاد بگیرید و سپس آن قدر تمرین کنید که در انجام آن ماهر شوید.

سئو و بهینه سازی سایت نیز به همین شکل است. اگر ندانید که طرز کار آن به چه شکل است، مطمئناً در آن شکست خواهید خورد. در این مقاله قصد داریم 6 دلیل برای عدم موفقیت سئو را بیان کنیم و راهکارهایی را برای جلوگیری از این اتفاق در اختیارتان قرار دهیم.

بروز نبودن سئو سایت

حتی شرکت های بزرگی که حجم وسیعی فروش اینترنتی دارند با متخصصان سئو قدیمی همکاری می کنند. اغلب این متخصصان سئو، دانش و علم شان متعلق به 10 سال پیش است و از آن زمان تاکنون سعی نکرده اند اطلاعات خود را با قوانین روز موتورهای جستجو تطبیق دهند. در حوزه سئو و بازاریابی جستجو که رشدی سریع دارد، مطمئناً چنین رویکردی نمی تواند کارساز باشد.

استراتژی سئویی که بر اساس قواعد روز نباشد در سطوح مختلف برای شما دردسر ساز خواهد بود. اولین مشکل واضحی که وجود دارد این است که شما نمی توانید با شرکت های همکار (که از جدیدترین و بروزترین تاکتیک های سئو استفاده می کنند) رقابت کنید و یک سر و گردن از آنها بالاتر باشید.

زمانی که از روش های سئو قدیمی و تاریخ گذشته استفاده می کنید، باید منتظر عواقب ناگوار آن نیز باشید. بیشتر استراتژی های سئویی که در گذشته مورد پذیرش بودند، امروزه اسپم یا سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شوند. استفاده از این تاکتیک های قدیمی سئو می تواند باعث حریمه شدن سایت شما شود که در نتیجه آن همۀ سایت شما با بخشی از آن از نتایج جستجو حذف می شود. این موضوع زمانی فاجعه بار می شود که تجارت شما به ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو وابستگی داشته باشد.

یک متخصص سئو باید با تکنولوژی روز موتورهای جستجو آشنایی داشته باشد و بتواند یک وب سایت را بر اساس تغییرات روز موتورهای جستجو بهینه سازی کند. آیا می دانید طی سال های گذشته سئو چقدر تغییر کرده است؟

نبود میل جاه طلبی

از آنجایی که سئو و بهینه سازیِ عالی سایت پر هزینه است، زمانی که اهداف متوسطی برای کسب و کار خود دارید، تنظیم کردن هزینه ها ممکن است کمی دشوار باشد. هنگامی که صاحبان یک کسب و کار از هزینه های سئوی درجه یک مطلع می شوند، به جای برنامه ریزی بلند مدت ترجیح می دهند اهداف خود را کوچک کنند. در این شرایط به دستاوردهای اندک نیز قانع می شوند.

مطمئن باشید که چنین رویکردی در بازاریابی جستجو (و حتی در دیگر انواع بازاریابی) با شکست مواجه خواهد شد.

بر خلاف بیشتر تاکتیک های بازاریابی، سئو به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد و در طول زمان قدرتمندتر می شود. هرچه قدر در زمینه سئو بلند پروازتر و جاه طلب تر باشید، مطمئناً در طولانی مدت نتیجه بسیار خوبی بدست خواهید آورد.

نداشتن صبر و استقامت

بوکسورها به خوبی می دانند که برنده شدن در راند اول مسابقه، به هیچ عنوان مهم نیست. چیزی که در این رشته اهمیت دارد تحمل و قدرت بوکسور در سایر راندها است. یک بوکسور خوب کسی است که بتواند تا آخر مسابقه بر روی پاهایش بایستد.

کلید اصلی برای موفقیت در سئو صبر و استقامت است. بودجه شما باید مناسب باشد و به طور هوشمندانه در مراحل مختلف فرآیند سئو، توزیع گردد. اگر تمام بودجه خود را در یک مرحله از سئو یا در آغاز راه اندازی پروژه مصرف کنید یا پیش از آنکه به موفقیت کوچکی دست یابید، سئوی سایت خود را رها کنید مطمئناً شکست خواهید خورد. دنبال کردن یک استراتژی سئوی نادرست یا انجام ندادن کارهای ضروری به تدریج رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را تخریب می کند و از میزان درآمد شما می کاهد.

در بوکس، اگر شما رقیب خود را دست کم بگیرید یا بی دقت به بازی کردن ادامه دهید، مطمئناً با ضربه ای سنگین ناک اوت می شوید. اگر این مقایسه را ادامه دهیم، متوجه می شویم که در بوکس اوضاع کمی بهتر است زیرا شما خیلی سریع نتیجه کارهای خود را می بینید. اما در سئو ممکن است پس از چند ماه متوجه شوید که چه ضربه های سختی به تجارت تان وارد شده است.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

انجام ندادن مداوم سئو

یکی از مواردی که توضیح دادنش برای مشتریان جدید بسیار دشوار است، موضوع تداوم فرآیند سئو است. این ذهنیت که سئو برای یک بار انجام می شود و پس از آن تمام می شود، طرز فکر اشتباهی است. سئو فرآیندی مدوام و در حال پیشرفتی است که باید بر روی آن زمان صرف شود.

سئو کاران بسیاری هستند که به شما تضمین می دهند طی مدت کوتاهی شما را به صدر نتایج جستجو گوگل می رسانند. همین موضوع باعث می شود صاحبان کسب و کار تصور کنند که سئو کار چندان دشواری نیست و اگر یکبار آن را انجام دهند، دیگر به آن نیاز نخواهند داشت. این طرز فکر می تواند استراتژی سئوی شما را به کلی نابود کند. باید بدانید در سئو، بیشتر راه حل هایی که نتایج سریع دارند در مدت طولانی نتایج معکوس خواهند داشت.

بزرگترین مزیت سئو این است که در طول زمان و با تلاش بیشتر موثر تر و قوی تر خواهد شد. زمانی که شما تلاش های خود را متوقف می کنید رقبایتان دست به کار می شوند و راه حل های جدیدی برای شکست دادنتان پیدا می کنند.

200 فاکتور مهم رتبه‌بندی سایت در گوگل (آپدیت سال 2023)حتما بخوانید: 200 فاکتور مهم رتبه‌بندی سایت در گوگل (آپدیت سال 2023)

استراتژی سئویی که به درستی تعریف شده است می تواند طی هفته ها، ماه ها یا سال ها نتیجه دلخواه را به شما ارائه کند، اما این اتفاق تنها زمانی ممکن است که شما به طور مداوم استراتژی سئو خود را دنبال کنید.

عدم پی گیری یا بی مسئولیتی

هر کاری که در زمینه سئو سایت خود انجام می دهید باید تاثیری قابل اندازه گیری داشته باشد. یک فرد در تیم سئویتان باید این اثرات را اندازه گیری کند و میزان موفقیت شان را بررسی نماید.

شما باید در همان اوایل کار متوجه شوید که چه فاکتوری، نتیجه دلخواه را به شما نمی دهد. بدون داده های تحلیل شده و بررسی مداومشان، پی گیری عملکرد و اندازه گیری پیشرفت بسیار دشوار خواهد بود. اینجا دقیقاً همان نقطه ای است که بیشتر فعالیت های سئو با شکست مواجه می شوند.

اگر استراتژی سئو شما به خوبی تعریف شود و در آن وظایف مشخصی برای اعضای تیم تان در نظر گرفته شده باشد، تداوم اجرای آن می تواند رتبه سایت شما را در نتایج جستجو ارتقا دهد.

نداشتن چشم انداز بزرگ و طولانی مدت

نقش یک مشاور خوب در حوزه سئو این است که نیازهای مشتریان را درک کند و به آنها بیاموزد که چگونه می توانند از طریق سئو به اهداف خود دست پیدا کنند. گاهی اوقات باید به خودمان یادآوری کنیم که دست یابی به اهداف کسب و کار، مهم ترین مسئله است و رسیدن به رتبه های بالای گوگل و ایجاد سایت بهینه سازی شده در اولویت کاری مان قرار ندارند.

استراتژی سئو به معنی حرکت مستمر و آهسته به سمت موفقیت است. تولیدِ درآمد بیشتر، به دست آوردن مشتریان جدید، حفظ و نگهداری رتبه سایت، افزایش بازدیدکنندگان و خوشحال نگه داشتن مشتری از طریق استراتژی سئوی درست امکان پذیر است.

نتیجه گیری

اثرات یک استراتژی سئوی خوب و با ثبات در مدت زمان طولانی خود را نشان خواهد داد. اگر به اعضای تیم سئوی خود اعتماد نداشته باشید، محکوم به شکست خوردن هستید. هوشیار باشید و بر روی نتایج نهایی تمرکز کنید. تنها در این صورت است که می توانید در استراتژی سئوی خود شکست نخورید.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد دلایل عدم موفقیت یک پروژه سئو را به خوبی بیان کند. نظر شما در این باره چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین، در صورتی که سوالی در زمینه آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی دارید، آنها را از طریق بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. کارشناسان نوین در مدتی کوتاه به سوالات شما پاسخ خواهند داد.