آیا شرکت کردن در یک دوره خوب واقعاً راه خوبی برای یادگیری سئو است؟

*** جواب سریع: بله ***

دوره‌های سئو چند تا مزیت دارند:

  • شما می‌توانید خیلی سریع کل دانش سئو را یکجا یاد بگیرید
  • با توجه به ارزش این مهارت در دنیای دیجیتال مارکتینگ، در کل مقرون به صرفه هستند
  • یادگیری از یک استاد، راحت‌تر از این است که خودتان بخواهید یاد بگیرید
  • ساختار منظمی دارند که یادگیری را راحت‌تر می‌کنند

اما حواستان باشد سرتان کلاه نرود...

کلی دوره آموزشی SEO وجود دارد که واقعاً حرفی برای گفتن ندارند جز یکسری کلیات. این افراد معمولاً خودشان درک کاملی از سئو ندارند و نمی‌دانند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند؛ فقط برای دانش اولیه سئو قیمت‌های عجیبی دریافت می‌کنند. برای همین باید آگاه باشید و از بین چندین و چند دوره، بهترین دوره سئو را سوا کنید. چگونه؟ با معیارهایی که در این مقاله به شما می‌گوییم.

در پایان این مقاله شما می‌توانید با بررسی چندین گزینه، بهترین دوره سئو را تشخیص دهید تا پولتان را از هدر رفتن نجات دهید.

نکته: این مقاله از جمع‌آوری سوالات و دغدغه‌های مشتریان دوره‌های نوین قبل از خرید تهیه شده؛ پس اگر در بین متن برای روشن شدن مطلب خودمان را مثال زدیم، خواستیم هم سوالات مشتری‌های عزیز نوین را پاسخ داده باشیم و هم به عنوان یک گزینه در بررسی و مقایسه‌های شما قرار بگیریم.

یادگیری سئو چه فایده‌ای دارد؟

کسی که وارد مقاله «بهترین دوره سئو» می‌شود قطعاً می‌داند که سئو چه مهارت ارزشمند و پر طرفداری است که عزمش را برای یادگیری جزم کرده‌است؛ اما برای آن‌هایی که کمی شک دارند خیلی کوتاه بگوییم که چرا باید سئو را آموزش دید.

تقاضا برای کارشناس سئو به شدت زیاد است. همین الان هزاران سایت فعال در ایران وجود دارد. خیلی از پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام هم بخاطر شرایط اینترنت، مجبور شدند در کنار پیجشان سایت هم داشته باشند. یعنی کلی سایت هست که می‌خواهند در رقابت گوگل برنده باشند.

نتیجه: کلی فرصت شغلی سئو که منتظر شماست!

از آنجایی که سئو مستقیماً با جذب مشتری سر و کار دارد، برای کسب و کارها مهارت ارشمندی است؛ بنابراین حقوق سئوکارها معمولاً بالاست.

اگر خودتان سایت داشته باشید، می‌توانید کارهای بهینه‌سازی سایت را خودتان انجام دهید و از این طریق هزینه‌تان را کاهش دهید. البته این برای زمانی است که در شروع راه هستید و کسب و کارتان هنوز کوچک است. بعد از توسعه و بزرگ شدن کارتان می‌توانید یک متخصص سئو با حتی تیم سئو استخدام کنید.

به دلیل اینکه تعداد سایت‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و رقابت سخت‌تر، این مهارت هر روز با ارزش‌تر می‌شود و هیچوقت از مد نمی‌افتد.

بهترین دوره بهینه سازی سایت

معیارهای بهترین سئو و بهینه‌سازی سایت

اگر گوگل را باز کنید و سرچ کنید «دوره سئو»، ده‌ها دوره پیدا می‌کنید که آموزش سئو داده‌اند، همه هم ادعا کرده‌اند که بهترین دوره مال آن‌هاست.

اگر تصمیم گرفته‌اید که سئوکار حرفه‌ای شوید، باید یک دوره درست و حسابی هم انتخاب کنید. شما هیچ وقت نمی‌شنوید که سایت یا موسسه‌ای نمی‌گوید دوره ما ناقص یا بد است؛ همه ادعا دارند که دوره ما بهترین است؛ چه بسا بارها در این دوره‌ها شرکت کرده باشید و راضی نباشید. پس باید خودتان برای پیدا کردن بهترین دوره بهینه سازی سایت آستین بالا بزنید.

در ادامه چند تا معیار برای بررسی دوره سئو برایتان آورده‌ایم که می‌توانید هر یک از این موارد را در دوره مورد نظر بررسی کنید و در نهایت آگاهانه بهترین دوره‌ سئو که برای شما کاربردی است را انتخاب کنید.

  1. سرفصل‌های دوره کامل و جامع باشد

برای بررسی بهترین دوره SEO  اول باید بروید سراغ سرفصل‌های آن. دقت داشته باشید که چندین مدل دوره سئو وجود دارد: دوره سئویی که  فقط مفاهیم سئو درآن تدریس می‌شود، دوره سئو محتوا که فقط به بهینه کردن محتوای سایت بسنده می‌‎کند و دوره سئو حرفه‌ای. اگر می‌خواهید در بهینه‌سازی سایت متخصص شوید، باید یک دوره جامع و کامل سئو شرکت کنید که تمام بخش‌های بهینه‌سازی سایت را پوشش داده باشد. متخصصی که می‌تواند استراتژی سئو بچیند، اجراکند، با ابزارهای سئو کار کند و عملکرد نهایی را اندازه بگیرد. بنابراین دقت کنید که دوره سئو انتخابی باید تمام سرفصل‌های زیر را داشته باشد:

یک دوره کامل باید تمام بخش‌های بالا را با جزییات و با مثال آموزش داده باشد، بدون کم و کاست!

سرفصل‌های دوره نوین: در پکیج سئوی نوین تمامی این سرفصل‌ها که گفتیم به اضافه سه کتاب کاربردیِ «سئو از زبان گوگل»، «آموزش کامل رپورتاژ آگهی» و «Rejex» به شما ارائه می‌شود.

تکرار، نگهداری و رشد محتواحتما بخوانید: تکرار، نگهداری و رشد محتوا

  2. دوره تخصصی شرکت کنم یا جامع؟

اگر بخواهید می‌توانید دوره‌های سئو را به صورت تخصصی و جداگانه شرکت کنید؛ ولی خب در این صورت هزینه بیشتری باید بپردازید. همچنین باید بدانید که یک کارشناس سئو باید به تمامی بخش‌های بهینه‌سازی سایت مسلط باشد، بنابراین یک دوره جامع حرفه‌ای به صرفه‌تر از دوره‌های جداگانه است.

مگر اینکه بخواهید سئو را در حد بهینه‌کردن محتواهای سایت آموزش ببینید که در این صورت مثلاً فقط دوره تحقیق کلمات و سئوی داخلی را شرکت می‌کنید.

خوبی دوره جامع این است که ساختار منظمی دارد و شما پله پله تمام مراحل Seo را یاد می‌گیرید. در نهایت هزینه دوره جامع سئو معمولاً کمتر از مجموع هزینه‌‌هایی است که باید به صورت جداگانه برای یادگیری هرکدام از مهارت‌های سئو بپردازید.

دوره نوین: دوره جامع سئو نوین ترکیبی از 5 دوره‌ تخصصی است که در یک بسته ارائه می‌شود و هر کدام از بخش‌ها، از مقدماتی تا پیشرفته تدریس شده‌اند. و چون به صورت پکیج ارائه می‌شود، تخفیف ویژه‌ای شامل حال شرکت‌کنندگانش خواهد شد.

    3. طول دوره چقدر است؟

معیارهای بهترین دوره سئو

اگر یکبار دیگر نگاهی به سرفصل‌ها بیندازیم، میبینیم که این‌ همه مهارت و تکنیک را نمی‌شود در یک ساعت و دو ساعت و 10 ساعت آموزش داد. بله می‌دانیم که اصلاً منطقی نیست که کیفیت دوره را از زمان دوره قضاوت کنیم و بگوییم هر دوره‌ای که طولانی‌تر باشد، بهتر است. ولی با توجه به گستردگی مباحث سئو و مفصل بودن سرفصل‌ها واقعاً نمی‌شود آن را زیر 15 تا 20 ساعت آموزش داد، بخصوص که قرار است ابزارهای سئو را به صورت عملی آموزش ببینید.

بنابراین دوره‌های کمتر از 15 تا 20 ساعت را راحت می‌توانید جزو گزینه‌های حذفی قرار دهید چون احتمالاً سرفصل‌های کاملی ندارد یا اینکه با جزییات به آن پرداخته نشده است. بهترین دوره‌‌های سئو معمولاٌ بین 40 تا 80 ساعت هستند.

طول دوره نوین بیش از 32 ساعت + 3 کتاب کابردی در این حوزه است.

  4. دوره حضوری است یا آنلاین؟

این گزینه کاملاً به شرایط شما بستگی دارد؛ ممکن است شما به دلیل مشغله یا دوری راه نتوانید در کلاس‌های حضوری شرکت کنید، بنابراین تمام کلاس‌های غیرآنلاین را احتمالاً از لیست گزینه‌هایتان حذف می‌کنید. بعضی‌ها ترجیحشان این است که در کلاس بنشینند و آموزش ببینند. خب کلاس‌های حضوری یکسری معایب دارد مثلاً:

  • زمان و مکان کلاس از جانب موسسه یا مدرس دوره تعیین می‌شود و شما باید در ساعت اعلام شده در کلاس حاضر شوید وگرنه کلاس را از دست خواهید داد
  • معمولاً هیچ فیلمی از کلاس در اختیار شما نیست که بعدا دوباره آن را تماشا کنید
  • خودتان باید جزوه نویسی کنید
  • اگر در شهر دیگری باشید، واقعاً شرکت در جلسات سخت خواهد بود

دوره‌های غیر حضوری دیگر این مشکلات را ندارند.

راستی دوره‌های غیر حضوری هم دو نوع هستند. یک نوع آنلاین که معمولاً به صورت وبینار برگزار می‌شود. در نوع دوم فیلم‌های آموزشی دوره در اختیار شما گذاشته می‌شود و هر وقت خواستید می‌توانید آن را ببینید. این مدل دست شما را برای آموزش بسیار باز می‌گذارد.

این کاملاْ به نظر و شرایط شما بستگی دارد که کدام را ترجیح می‌دهید.

دوره حضوری سپو بهتر است یا آنلاین

نحوه برگزاری دوره نوین:

دوره‌های نوین به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود. بعد از ثبت‌نام شما به تمامی فیلم‌های دوره رو پنل کاربری خودتان دسترسی خواهید داشت و هر وقت خواستید می‌توانید آن را ببینید. دوره بعد از خرید هیچ محدودیت زمانی ندارد و هر آپدیتی روی دوره قرار بگیرد برای شما هم فعال می‌شود.

  5. مدرس دوره چه سابقه‌ای دارد؟

از آنجایی که الان هر کس از راه می‌رسد تصمیم می‌گیرد یک دوره ضبط کند و بفروشد، باید روی این مورد حسابی حساس باشید. بنابراین یکی از ویژگی‌های مهمی که باید بررسی شود، سابقه مدرس و دستاوردهایش است. مدرس خوب کسی است که نه تنها خودش کامل و عملی به آن موضوع مسلط است، بلکه در عمل انجام آن مهارت را سالها انجام داده باشد. به قولی کارش این باشد.

لینکدین چیست؛ راهنمایی برای بزرگترین شبکه کاری دنیاحتما بخوانید: لینکدین چیست؛ راهنمایی برای بزرگترین شبکه کاری دنیا

بعضی مدرسان تنها دستاوردشان همان دوره‌ای است که شما قرار است تهیه کنید.

سئو مهارتی است که پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، علاوه بر مهارت‌های مشخص، نیاز به تحلیل و آزمون و خطا دارد. نتیجه سئو، مستقیماً در رشد و درآمد یک بیزینس موثر است؛ پس باید مدرس دوره کسی باشد که خودش حداقل تجربه راه‌اندازی سایت و بهینه کردن آن را داشته باشد و آن را به جایی رسانده باشد؛ یا به قول قدیمی‌ها خودش سرد و گرم رشد در گوگل را چشیده باشد تا بتواند آن را آموزش دهد.

مدرس‌های کارکشته می‌دانند سئو چطور کار می‌کند و چه ریزه‌کاری‌هایی دارد. بنابراین آموزششان مورد اعتمادتر است.

پس هر دوره‌ای را خواستید انتخاب کنید، اول سوابق مدرس یا موسسه را بررسی کنید.

سوابق مدرس دوره‌ سئو نوین:

  • مدیرعامل شرکت بازارابی دیجیتال نوین
  • فعالیت در حوزه اینترنت از سال 81
  • راه‌اندازی چندین کسب و کار و سایت در قالب هولدینگ نوین که همه در کلمات اصلی خودشان جایگاه بالایی دارند
  • هر کدام از سایت‌های هولدینگ روزانه ده‌ها هزار ورودی از طریق گوگل دارند
  • برگزارکننده دوره‌های آموزشی برای بیش از 4000 نفر
  • مشاور بیش از 10 ‌ها کسب‌وکار بزرگ اینترنتی
  • مدرس دوره‌های استراتژی کسب و کار، فروش اینترنتی و بازاریابی دیجیتال

   6. دوره‌های قبلی موسسه یا مدرس چه فیدبکی داشته است؟

یک روز یکی از دانشجویان دوره ادمینی برای ضبط نظر ویدیویی برای یکی از دوره‌ها به شرکت آمد. در بین مصاحبه گفت: چند وقت پیش در دوره یکی از اساتید معروف اینستاگرام شرکت کردم؛ دوره واقعاً بدردنخوری بود ولی آن‌ها حتی حاضر نشدند پولم را پس بدهند. بعداز آن دوره شما را گرفتم. آنقدر نسبت به قبلی عالی بود که تصمیم گرفتم بیایم نظر بدهم تا هم به شما کمک کنم که چنین محصول ارزشمندی تولید کردید و هم راهنمایی باشد برای بقیه که حداقل مثل من کلاه سرشان نرود. نظرات کسانی که از یک محصول استفاده کرده‌اند واقعاً برای انتخاب محصول با کیفیت عالی است.

مثلاً وقتی می‌خواهم از دیجی کالا محصول بخرم، نظرات مشتریان را با دقت می‌خوانم. اگر نظرات منفی زیاد بود نه تنها از خرید منصرف می‌شوم بلکه از آن فروشنده دیگر خرید نخواهم کرد.  چون معلوم است این فروشنده، مشتری برایش اهمیت ندارد و فقط فکر فروش است.

بعضی از دوره‌ها هم همینطوری است؛ سرفصل‌های کاملی دارد، کلی هم تبلیغات کرده‌اند که بهترین دوره است و ال و بل. ولی واقعاً حرفی برای گفتن ندارند. ساعت‌ها حرف‌های کلیشه‌ای و انگیزشی و دریغ از آموزش مهارت حرفه‌ای!!!

خب از کجا بفهمیم یک دوره پرمحتواست یا خیر؟

پرس و جو و تحقیق درباره دوره‌های قبلی، خواندن نظرات دوره‌های قبلی همین مدرس، سوال کردن از بقیه درباره شرکت یا مدرس!

دوره‌های قبلی نوین:اگر دانشجوی دوره‌های قبلی نوین بوده باشید می‌دانید که ما چقدر روی محتواهایمان حساس و سختگیر هستیم که صد در صد با کیفیت، مفید و ارزشمند باشد و دانشجوی دوره حتماً مهارت را به طور کامل آموزش ببیند.

هر دوره از نوین با صرف زمان و انرژی بسیار زیادی ساخته می‌شود و سعی می‌کنیم تمام نکات و تجربیاتمان را به شما منتقل کنیم. برای اطمینان می‌توانید نظرات دوره‌ها را بخوانید و از کسانی که نوین را می‌شناسند تحقیق کنید.برای انتخاب بهترین دوره سئو، نطرات دوره را بخوانید

  7. هزینه دوره چقدر باید باشد؟

سئو مهارت بسیار ارزشمندی است چون همانطور که گفتیم مستقیماً با رشد و افزایش درآمد یک بیزینس سر و کار دارد. دوره‌های خارجی حرفه‌ای هزینه‌ای بین 400 تا 1500 دلار بابت آموزش کامل سئو دریافت می‌کنند. البته نمی‌شود گفت که چون دوره‌ای خیلی گران است پس بهتر است ولی یادگیری یک مهارت ارزشمند با یک استاد کاربلد و با تجربه که قرار است سالها علم و تجربه‌اش را در اختیار شما بگذارد، ارزان به دست نمی‌آید. دوره‌ای که یکی از مهارت‌های تاپ دنیا را که چند ساعته با یک هزینه خیلی کم ارائه می‌دهد، مطمئن باشید که خودش هم به مفید بودن دوره و مهارتی که آموزش می‌دهد اطمینان ندارد.

اما مدرسی که می‌داند دانشجویی که این آموزش را می‌بیند قطعاً می‌تواند متخصص سئو شود و فردا فروش سایت خودش یا دیگران را چندبرابر کند، به اندازه ارزش دوره‌اش قیمت‌گذاری می‌کند. یک قیمت معقول و درست!

بنابراین برای انتخاب بهترین دوره سئو، با توجه به ساعات دوره و قیمت، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

لینک سازی داخلی چیست و چگونه انجام می‌شود؟حتما بخوانید: لینک سازی داخلی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

هزینه دوره نوین: پکیج تخصصی سئو نوین شامل بیش از 32 ساعت آموزش + 3 کتاب کاربردی، حدود 5.5 میلیون تومان است که با تخفیف ویژه، قیمتی حدود 3 میلیون تومان دارد.

  8. دوره مدرک رسمی ارائه می‌دهد؟

اگر نظر ما را بخواهید، واقعاً گرفتن مدرک و گواهی آنقدری مهم نیست که جزو فاکتورهای بهترین دوره سئو قرار بگیرد، چون آن مدرک را هیچوقت، هیچکس از شما درخواست نمی‌کند به دردتان نخواهد خورد.

اگر برای استخدام سئوکار به شرکتی مراجعه کنید، هیچ کس از شما نمی‌پرسد که مدرک سئو دارید یا نه؟ حتی نمی‌پرسند که دوره آموزشی شرکت کردید یا نه! همه می‌پرسند چی بلدی و چه کار می‌توانی انجام بدهی؟

مثلاً منِ تولیدکننده محتوا اگر یک دوره شرکت کنم و مدرک بین‌المملی بگیرم ولی نتوانم یک محتوای خوب بنویسم، چه فایده‌ای دارد؟

همین که یک دوره تضمین کند به شما مهارت آن موضوع را می‌آموزد و می‌توانید وارد آن حرفه شوید کافی است. پس مدرک را فراموش کنید چون بعضیا از دوره‌ها از مدرک به عنوان ابزار بازاریابی و اعتمادسازی استفاده می‌کنند.

اگر دوست دارید برای محکم کاری مدرک دریافت کنید، اشکالی ندارد، ولی حتماً حتماً حتماً اول خود دوره را بررسی کنید، بعد مدرک را به عنوان گزینه در نظر بگیرید.

دوره نوین: درصورت درخواست دانشجو، پس از تایید مهارت‌ها توسط تیم، مدرک گذراندن دوره برای او صادر می‌شود.

آی دوره سئو دارم، بیا اینور بازار!

یک نکته را یادم رفت بگویم. گول سر و صدای الکی موسسات مختلف را نخورید؛ با حوصله بنشینید طبق معیارهایی که گفتیم کامل بررسی و تحقیق کنید. توضیحات و جزییات دوره را بخوانید، مشاوره بگیرید و حرف‌هایشان را بشنوید، از دانشجویان قبلی دوره سوال کنید.

خب حالا که می‌خواهید تحقیقات خود را شروع کنید، پکیج کامل آموزش سئو نوین را از قلم نیندازید. این دوره یکی از کاملترین بسته‌های آموزشی سئو است. شما بعد از گذراندن دوره تمامی مباحث و تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت را یاد می‌گیرد. حتماً به صفحه دوره سر بزنید و اطلاعات بیشتر را مطالعه کنید. باشد که بهترین شما باشیم :)

راستی اگر جزو کسانی هستید که در دوره‌های ما شرکت کرده‌اید، خوشحال می‌شویم نظرتان را در همین مقاله کامنت کنید تا بقیه افراد از تجربیات شما استفاده کنند