بیشتر صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها رویای قرار گرفتن در رتبه یک گوگل برای کلمات کلیدی خاص شان را در سر می‌پرورانند و می‌خواهند ورودی گوگل خود را تا جای ممکن افزایش دهند. اما اکثر آنها پس از مدتی تلاش خود را متوقف می‌کنند، زیرا از تقلا برای به دست آوردن بک لینک از طریق تکنیک های مختلف خسته شده‌اند. البته شکی نیست که لینک بیلدینگ هنوز هم یکی از مهم ترین فاکتورهای رنک گوگل محسوب می‌شود، اما این موضوع بدین معنی نیست که بخواهید مدام به دنبال بک لینک برای سایت خود باشید.

ما هم در این مقاله قصد نداریم در مورد روشهای تایید شده لینک سازی (بدون جریمه شدن توسط گوگل) همچون لینک بیلدینگ مقیاسی یا لینک های سرمقاله ای (Editorial Link) صحبت کنیم (برای خواندن در مورد لینک سازی به سراغ برچسب لینک بیلدینگ ما بروید و مطالب آن بخش از جمله سری مقالات آموزش کامل لینک بیلدینگ را بخوانید). هدف ما در این مطلب این است که شما را با روش ها و راهکارهای پژوهش و نوشتن مقالات آشنا کنیم که می‌توانند در طولانی‌مدت تاثیر شگرفی در ترافیک طبیعی سایت شما داشته باشند و حتی رتبه های بالایی در گوگل را از آن شما کنند. و البته همانطور که گفتیم برای بکارگیری این روش‌ها شما هیچ نیازی به پیمودن فرآیند لینک بیلدینگ و پیچیدگی‌های آن نخواهید داشت. حالا حتماً از خودتان می‌پرسید مگر می‌توان بدون لینک بیلدینگ هدفمند هم به رتبه های بالایی در نتایج گوگل دست یافت؟ بله، بدون شک چنین چیزی ممکن است!

رنک گوگل فقط به لینک سازی مربوط نمی شود!

پیش از هر کاری باید بنیان و اساس قدرتمندی برای سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید. اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کند، می‌توانید از صدها پلاگین و افزونه موجود به صورت رایگان استفاده کنید و از مزایای آنها بهره‌مند شوید. (البته برخی از این افزونه ها به صورت رایگان در دسترس افراد قرار نمی گیرند و برای تهیه آن باید هزینه‌ای پرداخت شود)

لطفاً این را فراموش نکنید که به دست آوردن ترافیک و وذودب گوگل زیاد به معنای داشتن لینک های زیاد نیست، بلکه نتیجه داشتن یک محتوای با کیفیت و ارزشمند است.  اگر محتوای شما کیفیت پایینی داشته باشد شانس به دست آوردن رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل بسیار پایین خواهد بود.

خب، اکنون کمی بیشتر درباره ارزش محتوا می‌دانید. اما قبل از اینکه بخواهید از استراتژی های موجود در این مقاله استفاده کنید، باید مراحل زیر را به دقت دنبال نمایید.

بهینه سازی ریچ اسنیپت ها

موتورهای جستجوگر به شما این امکان را می‌دهند که اطلاعات مرتبط و اصلی در مورد سایت خود را مشخص نمایید. این موضوع بسیار مهم است، به خصوص بعد از دوره الگوریتم هامینگ برد که در آن گوگل تمامی تلاش خود را برای درک موضوع وب سایت شما انجام داد.

ریچ اسنیپت ها، کدهای نشانه گذاری شدۀ کوچکی برای صفحات شما هستند که به عنوان متن در زیر عنوان لینک در نتایج موتورهای جستجوگر ظاهر می شوند. آنها ظاهری شبیه زیر خواهند داشت:

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

زمانی که  گوگل محتوای موجود در صفحات شما را به خوبی درک کرد و موضوع سایت شما را فهمید، یک ریچ اسنیپت برای صفحۀ شما ایجاد می کند (متنی دقیق، با جزییات کامل که به کاربران نهایی کمک می‌کند آن چیزی را که جستجو کرده اند را راحت تر پیدا کنند). سایت MOZ بیان کرده است که ریچ اسنیپت ها به گونه ای طراحی شده اند تا در درک بهتر موضوع صفحه به کاربران کمک کنند.

به خاطر داشته باشید که هدف شما در نهایت افزایش نرخ کلیک است و این موضوع در رتبه گوگل شما هم تاثیر دارد. پس شما باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا مخاطبان تان بر روی سایت شما کلیک کنند. ریچ اسنیپت ها در این زمینه به شما کمک می‌کنند. گوگل از ریچ اسنپیت ها برای محتواهای زیر پشتیبانی می‌کند:

  • نقد و بررسی ها
  • موسیقی
  • دستور العمل ها
  • محصولات
  • افراد
  • کسب وکارها و سازمانها

نکته: شما باید به صورت مداوم محتوا و مطالبی را تولید کنید که با کوئری های جستجوی کاربران همسان و همتراز باشد. به زبان ساده، محتوای شما باید با اهداف و جستجوهایی که توسط کاربران انجام می‌شود مرتبط باشد. بیشتر اوقات، گوگل ریچ اسنیپت هایی را بر اساس محتوای موجود در سایت شما ایجاد می‌کند. پس اگر محتوای خوب و با کیفیتی ایجاد شود، گوگل می‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

جلوگیری از بروز پوگو استیکینگ (بازگشت به نتایج جستجو)

اولین و مهم ترین فاکتور رتبه بندی در نتایج اول گوگل، رضایت کاربران است. اگر می‌خواهید ترافیک سایت خود را بدون لینک بیلدینگ افزایش دهید، باید اثر پوگو استیکینگ (pogo - sticking) را به حداقل برسانید. اما منظور از این واژه دقیقاً چیست؟ خب، زمانی که کاربر از طریق موتورهای جستجوگر وارد سایت می‌شود و بدون بازدید از سایت شما به نتایج جستجو بر می‌گردد، Pogosticking یا بازگشت به نتایج موتور جستجوگر اتفاق افتاده است. بر اساس یافته‌های سایت Foster Web Marketing،  گوگل از پوگو استیکینگ، بیشتر از نرخ پرش یا بانس ریت بالا متنفر است.

بگذارید ساده‌تر موضوع را به شما توضیح بدهیم: آیا تابه حال برایتان پیش آمده است که به دنبال موضوع خاصی در گوگل باشید، بر روی 10 نتیجه اول کلیک کنید و از نتایج نمایش داده شده ناراضی باشید؟ در این شرایط چه کار می‌کنید؟ به سرعت دکمه بازگشت را فشار می‌دهید تا به نتایج جستجو بر می‌گردید و بر روی لینک سایت دیگری کلیک خواهید کرد. این همان Pogo-sticking است که در آن کاربر از یک نتیجه به نتیجه دیگر می‌رود، زیرا نیازش برطرف نمی‌شود.

نکته: باید به این نکته توجه داشته باشید که Pogo-sticking با بانس ریت (یا نرخ پرش) متفاوت است. نرخ پرش مربوط به آمار داخلی وب‌سایت است و زمانی رخ می‌دهد که سایت شما توسط کاربر باز می‌شود، اما این بازدیدکنندگان از سایر صفحات سایت شما بازدید نمی‌کنند. دیگر مهم نیست که این کاربر از چه طریقی سایت شما را پیدا کرده است. (شما در یکی از مطالب دیگر وبلاگ نوین می‌توانید بیشتر در مورد معنای بانس ریت (Bounce Rate) و اهمیت آن بخوانید.) اما Pogo-sticking زمانی رخ می دهد که کاربر از طریق موتورهای جستجو وب‌سایت شما را پیدا می‌کند، اما به سرعت سایت شما را ترک می‌کند و دوباره به نتایج جستجوی خود باز می‌گردد. در نتیجه موتور جستجو متوجه می‌شود که سایت شما نیاز کاربر را برآورده نکرده است. حال این موضوع می‌تواند به خاطر تجربه کاربری، طراحی یا متون موجود در سایت شما باشد.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

آقای سایروس شپارد پدیده Pogo-sticking را این چنین توضیح میدهد:

 به طور خلاصه، Pogo-sticking زمانی رخ می دهد که یک سایت یا صفحه خاص در نتایج برتر گوگل نمایش داده شود، اما نتواند نیاز کاربر جستجو را به درستی برطرف کند.

وقتی پوگو استیکینگ اتفاق می‌افتد، گوگل این موضوع را به معنی نامناسب بودن محتوای شما برای جستجوی انجام شده می‌شناسد. دلیل این امر نیز بسیار واضح است: وقتی که کاربران مختلفی از محتوای صفحه شما بازدید می‌کنند، اما زمانی را صرف مطالعۀ محتوای شما نمی‌کنند، واضح است که محتوای شما قادر به راضی نگه داشتن این کاربران و بازدید کنندگان نیست. در نتیجه، وب سایت شما به تدریج رتبه و ورودی جستجوی خود را از دست می‌دهد.

 

زمانی که رضایت کاربران خود را جلب می کنید، به تدریج تعداد کاربرانی که سایت شما را ترک می‌کنند، کاهش پیدا خواهد کرد. برای این منظور شما باید محتوای مناسب برای بازدیدکننده خود تولید کنید تا او دلیلی برای ترک وب‌سایت شما نداشته باشد. در این مقاله، با روش هایی آشنا خواهید شد که به شما کمک می کند از طریق ایجاد محتوای با کیفیت، از پوگو استیکینگ یا همان Pogo-sticking سایت خود بکاهید. به این ترتیب گوگل شما را به عنوان یک منبع بسیار با کیفیت خواهد شناخت و مدام شما را در نتایج جستجو بالاتر و بالاتر خواهد برد. و دیگر احتیاجی نیست که برای به دست آوردن نتایج خوب از گوگل، تنها بر روی ساخت بک لینک های متعدد تمرکز کنید و در نهایت هم به سرعت از رتبه خود سقوط کنید.

افزایش ورودی گوگل و ترافیک سایت بدون لینک بیلدینگ

خوب حالا که با تاثیر ریچ اسنیپت ها بر روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر و ترافیک حاصل از آن آشنا شدیم ، می توانیم با تسلط هر چه بیشتر، از چهار روش تایید شده برای افزایش ترافیک سایت بدون نیاز به لینک سازی استفاده کنیم. هر کدام از این استراتژی ها، زمانی که به درستی در سایت شما مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند ترافیک زیادی را از طریق موتورهای جستجوگر  به وب‌سایتتان روانه سازد.

تفاوت تجربه کاربری و رابط کاربری (UX و UI) چیست؟حتما بخوانید: تفاوت تجربه کاربری و رابط کاربری (UX و UI) چیست؟

1. اخبار و رویدادهای مربوط را در اولین فرصت منتشر کنید.

آیا می توانید به سرعت (و زودتر از سایر رقبا) در مورد آخرین اخبار حوزۀ تخصصی خود مطلب بنویسید؟ اگر چنین است، شما می‌توانید از این توانایی برای بهبود رتبه گوگل خود و در نتیجه افزایش ورودی گوگل و ترافیک جستجوی خود استفاده کنید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک بیلدینگ

استیون لِوی یک متخصص بازاریابی دیجیتال است که در کتاب خود توضیح می‌دهد چگونه مهندسان گوگل، رضایت کاربران خود را با درک و آنالیز داده‌های حاصل از نحوه رفتار آنها مورد بررسی قرار می‌دهد. یکی از معیارهای گوگل در این زمینه، کلیک‌های طولانی است. کلیک های طولانی زمانی رخ می‌دهد که یک کاربر از طریق نتایج موجود در موتور جستجو بر روی آدرس سایت شما کلیک می‌کند و دوباره به صفحه نتایج بر نمی‌گردد.

یکی از روش‌هایی که کمک می‌کند صاحبان یک سایت از برنگشتن بازدیدکنندگان به نتایج جستجو مطمئن شوند، این است که به طور مداوم اخبار و مطالب خود را بروزرسانی کنند. اینکار نه تنها به طور مستقیم در رنکینگ گوگل تاثیر دارد و جلوی پوگو استیکینگ را می‌گیرد، بلکه این شانس را به وجود می‌آورد که دیگر سایت‌های معتبر در زمینۀ کاری شما، این مطلب را با ذکر منبع منتشر نمایند (البته ممکن است برخی از سایت‌های نامعتبر و بی‌اخلاق هم مطلب شما را بدزدند. اما این هم در طولانی‌مدت به معنی اعتبار بیشتر شماست). پس شما از طریق بروزرسانی مداوم می‌توانید به طور غیر مستقیم بک لینک بسازید.

اجازه دهید این موضوع را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. زمانی که به دنبال لینک بیلدینگ با توجه به معیارهای گوگل و تغییرات الگوریتمی و کوئری های مرتبط با  گوگل هستید، چه سایت هایی در نتایج به شما نشان خواهند داد؟ بله درست حدس زدید: آن سایت هایی که به صورت مداوم بروزرسانی دارند و مطالب جدیدی در این زمینه منتشر می‌کنند. (که خوشبختانه یکی از آنها خود ما هستیم.)

link-building-penguin-results

درست است که سایت های اول جستجو معمولاً دامنه های معتبر و قدیمی دارند و امتیاز آنها نزد گوگل بالاست، اما مهم ترین دلیلی که این سایت ها در نتایج اول گوگل قرار دارند این است که اخبار جدید و فوری حوزه سئو را پوشش می دهند. این سایت ها معمولا آخرین به روزرسانی های موجود در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ را منتشر می کنند. آنها بیشتر اوقات کنفرانس های مرتبط با سئو و کارگاه های آموزشی را برگزار می کنند. از آنجایی که 48% از جستجو ها منجر به کلیک طبیعی می شود، پس شما باید با آخرین اطلاعات و اخبار حوزه خود به روز باشید و به طور مداوم در مورد آنها مطالبی منتشر کنید. در این صورت قادر خواهید بود در نتایج اول گوگل باشید و اطلاعات مرتبطی در اختیار کاربران خود قرار دهید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

وبلاگ هایی که مرتبط با فناوری هستند به راحتی می توانند از این گزینه به نفع خود استفاده کنند. به عنوان مثال سایت TechCrunch در صفحه اصلی خود بخشی را برای اخبار اختصاص داده است. این بخش همان جایی است که بیشتر افراد برای آشنایی با اخبار جدید به آن مراجعه می کنند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

به خاطر داشته باشید، زمانی که به سرعت محتوای با ارزش و مفید در مورد اخبار تولید می کنید، کاربران به طور طبیعی به شما لینک خواهند داد. خب، حالا سوال اینجاست که از کجا می توان اخبار جدید حوزه تخصصی خود را پیدا کرد؟

گوش به زنگ باشید

اگر بازاریاب دیجیتال، وبلاگ نویس یا تولید کننده محتوا هستید باید همیشه گوش به زنگ باشید. در حوزه تخصصی خود به دنبال اتفاقات جدید باشید و در مورد آن مطلب بنویسید. مطلبی که بتواند سروصدای زیادی بر پا کند.

حتی اگر این اخبار نتواند در میان افراد به خوبی توسعه یابد، باز هم می توانید از یک مقاله خوب به نفع خود استفاده کنید و از این طریق به کاربران خود کمک کنید تا به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. خوانندگان، تولید کنندگان محتوایی را که به طور مداوم مقالات مفیدی ارائه می دهد و در مورد رویدادهای فعلی مطلبی منتشر می کنند را به عنوان یک فرد حرفه ای خواهند شناخت.

همانطور که می دانید هزاران موضوع جدید در حوزه اخبار وجود دارد که می توانید هم اکنون آن ها را پوشش دهید. برای مثال هم اکنون که شما در حال مطالعۀ این مقاله هستید، این دو موضوع سر تیتر اخبار سایت Search Engine Land است.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

هر کدام از این موضوعات می تواند محتوای خوبی برای کاربر فراهم کند البته اگر تحقیقات خوبی بر روی آن انجام شود. اگر هنوز هم قانع نشده اید که به روزرسانی اخبار می تواند استراتژی مفیدی برای شما باشد، باید تجربه برایان دین (مدیر وب سایت Backlinko) که با استفاده از این روش نرخ تبدیل خود را تا 785% افزایش داده است را در نظر بگیرید.

اگر برای اجرای این استراتژی آماده هستید، با سرتیترها کار خود را آغاز کنید. فقط باید به خاطر داشته باشید که اخبار موجود را به محتوای با ارزش و منحصر به فرد تبدیل کنید که عناوین خوبی دارد. در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد که چگونه می توان یک سرتیتر عالی نوشت.

عنوان اصلی خبر: گوگل محتوای غنی پزشکی را به قاب دانش (Knowledge Graph) تبدیل می کند.

عناوین جذابی که می تواند باعث کلیک کاربران بر روی خبر شود:

  • 10 مورد از مهم ترین چیزهایی که باید در مورد محتوای پزشکی گوگل بدانید.
  • چه چیزهایی باید در مورد محتوای پزشکی گوگل در قاب دانش بدانید؟
  • چگونه محتوای پزشکی گوگل در قاب دانش می تواند رتبه بندی شما را بهبود ببخشد؟

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

ایده های عملی در مورد مقالات را تشخیص دهید

شما می توانید ایده های جدید برای به روزرسانی اخبار را در وبلاگ ها، مجلات، بخش دیدگاه های سایت و پادکست ها پیدا کنید. به عنوان مثال نگاهی به جلد مجلاتی بیندازید که در حوزه تخصصی شما کار می کنند. این مراحل را دنبال کنید (به عنوان مثال):

مرحله اول: به سایت magazines.com بروید. کلمه کلیدی خود را تایپ کنید (مثلا بازاریابی) و سپس روی آیکون جستجو (Search) کلیک کنید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

مرحله دوم: نتایج به دست آمده را مطالعه کنید. بر روی جذاب ترین موارد کلیک کنید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

مرحله سوم: جلد مجلات را بررسی کنید. سرتیترهای عملی را انتخاب کنید و سپس به توسعه آن فکر کنید. سعی کنید تیتر یا عنوانی را بنویسید که کاربر را به کلیک کردن تشویق کند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

اجازه دهید این موضوع را نیز با مثالی توضیح دهیم:

عنوان اصلی: مدل استارت آپی که برای همه افراد  کارساز است.

سرتیترهای تغییر یافته:

  • بهترین مدل استارت آپی برای بازاریابان محتوایی که به دنبال سود بیشتر هستند.
  • چگونه یک مدل استارت آپی ساده در عرض شش ماه بیش از 5600 مشترک ایجاد کرد؟

از منابع مختلف کمک بگیرید

شما باید اخبار مرتبط را از منابع قابل اعتماد به دست آورید و از آنها برای تولید محتوای با ارزش، عمیق، مفید و قابل کلیک استفاده کنید. اولین مکانی که می توانید بهترین اخبار حوزه تخصصی خود را پیدا کنید بخش اخبار گوگل است:

مرحله اول: ابتدا به صفحه Google News بروید. کلمه کلیدی (مثلاً Email Marketing) مورد نظر خود را تایپ کنید. بر روی آیکون جستجو کلیک کنید یا کلید Enter را بزنید.

نگاهی کوتاه به 101 روش و استراتژی بازاریابی که حتماً باید بشناسیدحتما بخوانید: نگاهی کوتاه به 101 روش و استراتژی بازاریابی که حتماً باید بشناسید

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

مرحله دوم: اخبار جدید برای آن کلمه کلیدی را بررسی کنید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

همانطور که مشاهده می کنید. گوگل اخبار جدید را ایندکس می کند و سپس آن را در این بخش نمایش می دهد. برخی از اخبار ممکن است اخیرا منتشر شده باشد و برخی نیز در  عرض چند دقیقه منتشر می شوند. در اینجا باید هوشیار باشید.

زمانی که اخبار مرتبط با حوزه شما منتشر شد، می توانید هر کدام از محتواها را بخوانید و بهترین روش را برای بهبود آن به دست آورید. همچنین می توانید اخبار  مشابه را از منابع مختلف جمع آوری کنید و به شکل یک مقاله واحد دربیاورید. به عناوین زیر توجه کنید:

  • 13 متخصص بازاریابی ایمیلی که روش های افزایش ایمیل را بیان می کنند.
  • چگونه 5 وبلاگ، 18977 بازدید کننده را در عرض 7 روز و از طریق بازاریابی ایمیلی به دست آوردند؟

نکته: زمانی که در حال جمع آوری منابع هستید، به دنبال صداقت، شفافیت و کامل بودن محتوا باشید. هدف این است که با استفاده از نتایج و کاوش در آنها بتوانید مقالۀ مختص به خود را بنویسید.

همچنین باید در مقاله خود به اخبار اصلی لینک دهید. هرگز سعی نکنید محتوای جمع آوری شده را تنها برای خود نشان دهید. این گزینه بسیار مهم است. به تلاش های دیگران نیز احترام بگذارید. سایت دیگری که می توانید در آن موضوعات خوبی برای نوشتن پیدا کنید سایت alltop.com است.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

اینفوگرافیک های ویروسی ایجاد کنید

اینفوگرافیک یکی از 15 نوع محتوایی است که می تواند ترافیک زیادی تولید کند. به اشتراک گذاری منظم اینفوگرافیک های جالب با طراحی خوب، می تواند ترافیک حاصل از جستجو را به سطح بعدی منتقل کند.شما می توانید از اینفوگرافیک ها برای به دست آوردن ترافیک های طبیعی و بازدید کننده از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

به طور متوسط، هر اینفوگرافیکی که ایجاد می شود قادر است 53000 بازدید کننده معتبر و 800 بک لینک از دامنه های منحصر به فرد ایجاد نماید. اینفوگرافیک ها همچنین می توانند اشتراک های خوبی در شبکه های اجتماعی تولید کنند.

اگر اینفوگرافیکی که تولید می کنید با کیفیت و مفید باشند، افراد به شما لینک خواهند داد. حتی در بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز استفاده از تصاویر می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. به عنوان مثال مطالعات انجام شده نشان می دهد که توییت های حاوی تصاویر، 150 درصد ریتوییت بیشتری دریافت می کنند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک بیلدینگ

در دنیای بازاریابی اینترنتی، افراد و شرکت ها باید با رقبای خود مقابله کنند. اما حقیقت این است که مقالات و تمامی محتواهای متنی، بسیار رقابتی تر از محتواهای مبتنی بر تصویر هستند. به هر حال نوشتن یک مقاله (خوب یا بد) راحت تر از ایجاد تصویر و گرافیک است. هر چقدر بتوانید تولید اینفوگرافیک را سریع تر آغاز کنید بهتر خواهد بود. بیش از 10 دلیل برای ادغام عناصر بصری با برنامه های بازاریابی وجود دارد. یکی از این دلایل این است که محتوای بصری می تواند 93% از تمامی ارتباطات انسانی را به خود اختصاص دهد. همچنین مغز انسان عناصر بصری را 60000 بار سریع تر از متن پردازش می کند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

اگر برای استفاده از اینفوگرافیک در تولید ترافیک طبیعی و رتبه بندی بالا آماده هستید، به دنبال مقالات مفید در این زمینه باشید.

پست های عمیق با عنوان 10 مورد از بهترین ها را بنویسید

پست هایی که در آن موارد مهم و برتر ارائه می شود نزد خوانندگان بسیار محبوب هستند. اینگونه پست ها می تواند ترافیک حاصل از موتورهای جستجو را افزایش دهد به خصوص اگر عمیق نوشته شود و برای اثبات گفته ها، از حقایق استفاده کند.

زمانی که تصاویر، فیلم ها و اسلایدها را  به پست خود اضافه می کنید؛ قادر خواهید بود 40% از مخاطبان را وادار به پاسخگویی بر اساس اهداف خود کنید. زمانی که لیستی از موارد مهم را تهیه می کنید، باید برای هر کدام از آیتم ها عددی را فراهم کنید (به خصوص اعداد فرد).

قصد دارید با تولید محتوا به یک برند مطرح تبدیل شوید؟

ما از برنامه ریزی و مدیریت کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی همراه شما هستیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
مدیریت و تولید محتوا
021-41897070داخلی 3

توضیح علمی اعداد فرد

روزنامه گاردین (Guardian) نظر سنجی ای را با حضور 44000 شرکت کننده انجام داده است تا تمایل افراد به اعداد فرد و زوج را تشخیص دهد. نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که عدد 7 واضح و شفاف است. حتی در کشورهای دیگری همچون چین هم بیشتر افراد معتقدند که اعداد فرد هوشمندانه هستند یا حتی اعدادی آسمانی اند.

این افراد معتقدند خوشبختی در پشت اعداد فرد است. به همین خاطر قبل از نوشتن لیست برترین ها، در مورد اعداد فردی که می تواند نظر خواننده را به خود جذب کند فکر کنید. بر اساس یافته های Harp Social، اعداد فرد بهتر از اعداد زوج عمل می کنند. بنابراین در پست خود از اعداد فرد استفاده کنید تا نتایج بهتری به دست آورید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

جستجو کردن در موضوعات مشابه را فراموش نکنید. شما می توانید لیست خود را تهیه کنید  اما باید مطمئن شوید که مقاله و پست شما استثنایی است و از سایر مقالات متمایز است.

فراتر از کلمات کلیدی فکر کنید

شما می توانید سئوی خود را به سادگی با طبقه بندی کلمات کلیدی خود بهبود ببخشید تا تمایل و طرز فکر کاربران را درک کنید.

دیجیتال مارکتینگ در سال 2016: دوران پس از دیجیتالحتما بخوانید: دیجیتال مارکتینگ در سال 2016: دوران پس از دیجیتال

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

بله، کلمات کلیدی هنوز هم به سئو سایت مرتبط است اما شما باید پا را فراتر از آن بگذارید زیرا الگوریتم هامینگ برد گوگل می تواند به آسانی مرتبط بودن و اعتبار یک صفحه از سایت را تشخیص دهد. به خاطر داشته باشید هر بهبودی که گوگل در الگوریتم های خود ایجاد می کند به کاربران کمک می کند چیزی که به دنبالش هستند را راحت تر پیدا کنند.

قصد کلمات کلیدی یا قصد کاربران یکی از 4 ستون اصلی در پژوهش کلمات کلیدی موثر است.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

اینکه کاربر برای چه منظوری از کلمات کلیدی استفاده می کند بسیار مهم است. بر اساس یافته های سایت Search Engine Land، کاربر اساساً به دنبال انجام کاری است ، کاربر دوست دارد در مورد موضوعی اطلاعاتی به دست آورد یا به جایی برود و یا کاری انجام دهد (یا هر سه مورد).

اگر محصول یا خدماتی را به فروش می رسانید، به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی با پیشوند یا پسوند "خرید"، بیشترین جستجوها را در میان کاربران داشته است.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

هنگامی که در نوشتن متن خود علاوه بر کلمات کلیدی قصد کاربر در مورد این کلمات را مد نظر قرار می دهید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال زمانی که جستجویی برای برنامه های کاهش وزن انجام می دهید، گوگل از فاکتورهای رتبه بندی بسیاری برای یافتن محتوای مرتبط، عمیق و مفید استفاده می کند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

زمانی که برای کلمات کلیدی مد نظر خود محتوایی تولید می کنید، می توانید آن را به صورت لیست برترین ها در بیاورید. به عنوان مثال " نقد و بررسی دستگاه های کتابخوان آمازون":

  • سه مورد از بهترین نظرات و بررسی های کاربران دستگاه های کتابخوان آمازون
  • بهترین بررسی های انجام شده در مورد کتابخوان الکترونیکی آمازون

در این صورت کاربران قادر خواهند بود تفاوت موجود بین دستگاه های کتابخوان را درک کنند و خرید هوشمندانه ای داشته باشند. مثلاً جستجوی "کتاب‌خوان آمازون کیندل Paperwhite"، جستجوی بسیار جزئی تر و تخصصی تری است. مطمئناً فردی که این عبارت را جستجو می کند، تنوع محصولات کتابخوان را می داند و محصول خود را انتخاب کرده است. عناوین مطلب شما ممکن است شبیه عناوین زیر باشد:

  • بررسی کتاب‌خوان آمازون کیندل Paperwhite: پنج قابلیت قابل توجه
  • چگونه یک کتاب‌خوان آمازون کیندل پیپروایت بخریم؟ بررسی ها و رتبه بندی ها
  • از کجا می توان یک کتاب‌خوان آمازون کیندل پیپروایت تهیه کرد؟ بررسی ها و تخفیف ها

در محتوای خود از اسلایدشیرهای مرتبط استفاده کنید

همانطور که می دانید سایت SlideShare.net غول بازاریابی محتوا محسوب می شود. این سایت یکی از محبوب ترین و قابل اعتماد ترین سایت هایی است که در اینترنت وجود دارد. سایت اسلایدشیر از قدرت یوتیوب و  PowerPoint برای ارزش بخشیدن به محتوای شما استفاده می کند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

علی رغم به رورزسانی الگوریتم گوگل، اسلایدشیر هنوز هم به قدرت خود باقی است و رشد تاثیر آن همچنان ادامه دارد. اگر بتوانید از این اسلایدها در محتوای خود استفاده کنید، شما می توانید با استفاده از اسلایدشیرها ترافیک بسیار خوبی از موتورهای جستجوگر به دست خواهید آورد.

از آنجایی که مغز انسان اطلاعات بصری را 60000 بار سریع تر از متن ساده پردازش می کند، شما می توانید با استفاده از اسلایدهای با کیفیت کاربران را تحت تاثیر قرار دهید. یکی از سایت هایی که از این گزینه به خوبی استفاده کرده، سایت Traffic Generation Cafe است . "آنا هافمن" مدیر این وب سایت به خوبی می داند که چگونه باید از عناصر چند رسانه ای برای افزایش ارزش پست های خود و نیز به دست آوردن ترافیک بیشتر استفاده کند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

او پس از ایجاد نه اسلایدشیر و قرار دادن آن در پست های وبلاگ خود به نتایج جالبی دست یافته است:

  • افزایش بازدید کننده از 0 به 243000 بازدید کننده در عرض 30 روز
  • اختصاص دادن صفحه اول گوگل به سایت خود
  • به دست آوردن 14000 کلیک برای وبلاگ
  • به دست آوردن بیش از 400 طرفدار در فیس بوک

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

شما می توانید برای مقاصد مختلف از اسلایدشیر استفاده کنید:

  • به دست آوردن ترافیک هدفمند
  • بهبود رتبه بندی سایت در موتورهای جستجوگر
  • ساخت لیست ایمیل
  • بهبود روند برندسازی
  • رشد شبکه آنلاین خود

خوب حالا تصور کنید تمامی مزایای گفته شده در یک محتوا کنار یکدیگر جمع شود. با قرار دادن این اسلایدها در داخل محتوا، از دیگر رقبای خود متمایز خواهید بود. گوگل نیز به خاطر تلاش های زیادی که انجام داده اید به شما پاداش می دهد. برای قرار دادن اسلایدها در محتوای خود این مراحل را دنبال کنید:

مرحله اول: ابتدا به سایت SlideShare بروید. کلمه کلیدی خود را وارد کنید تا با فایل های مرتبط اشنا شوید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

مرحله دوم:  فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک نمایید. محتوای آن را به دقت بخوانید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

مرحله سوم: کد مخصوص را کپی کنید و در پست خود Paste کنید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک بیلدینگ

به سایت های معتبر لینک دهید

اهمیت این موضوع به سادگی قابل بیان نیست. با استفاده از بک لینک های معتبر و قوی امکان به دست آوردن ترافیک تا 214 درصد افزایش پیدا می کند.

چگونه محتوای اثرگذار تولید کنیم؟حتما بخوانید: چگونه محتوای اثرگذار تولید کنیم؟

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

شما می توانید به سایت های معتبر لینک دهید، ترافیک زیادی برایشان ارسال کنید و در مقابل ترافیک طبیعی خود را بهبود ببخشید.  باید بدانید که لینک دادن به سایت های معتبر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، وضعیت برند شما را بهبود می بخشد.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

فراموش نکنید که سایت شما برای چه چیزی طراحی شده است.  هدف اصلی و نهایی شما متصل کردن صفحات وب به یکدیگر و نیز کمک به کاربران برای یافتن محتوای مفید است. این نکته دقیقاً دلیل به وجود آمدن گوگل است.

یکی از سایت های معتبری که برای هر کلمه کلیدی رتبه ای دارد، سایت ویکی پدیا است.  این سایت به خوبی اهمیت سئوی داخلی همچون لینک های داخلی و لینک دهی معتبر را درک کرده است. لینک دادن به صفحات داخلی سایت زمانی موثر خواهد بود که شروع به لینک دادن به سایت های معتبر کنید. این دقیقا همان چیزی که سایت ویکی پدیا را از دیگر سایت ها متمایز کرده است و  موفقیت زیادی برای این سایت به وجود آورده است.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

به طور خلاصه، زمانی که فرآیند لینک دهی به سایت های معتبر و مرتبط را آغاز می کنید، قادر خواهید بود به طور طبیعی لینک هایی را برای سایت خود به دست آورید. سایر افراد نیز به تدریج به شما لینک می دهند، محتوای شما را به اشتراک می گذارند و حتی آدرس سایت شما را در لیست ایمیل خود منتشر می کنند.

محتوای موجود را برای ساخت لیست به روزرسانی کنید

به روز رسانی محتوای موجود یکی از روش های معروف در استراتژی محتوا است که به افزایش ترافیک و بهبود رتبه بندی سایت کمک می کند. در این شرایط، معمولا محتوایی که در سایت وجود دارد به روزرسانی می شود تا استفاده از آن برای کاربران راحت تر و بهتر باشد. "برایان دین" بنیانگذار سایت Backlinko، با این رویکرد توانسته است نرخ تبدیل سایت خود را از 0.54 درصد به 4.82 درصد افزایش دهد.

زمانی که به روزرسانی محتوای خود را آغاز کردید، گوگل نیز به آن توجه می کند زیرا نرخ تعامل با محتوای موجود افزایش پیدا می کند. اگر برای استفاده از این استراتژی آماده هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: در گوگل به دنبال موضوعات و ایده های قدیمی باشید که می توانید آن را بهبود ببخشید. در سایت گوگل کلمه کلیدی مورد نظر  خود را تایپ کنید و سپس  تاریخ را به آن بیفزایید، به عنوان مثال "بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی در سال 2010".

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

نتایج به دست آمده را تجزیه و تحلیل کنید. اگر محتوای جالبی پیدا کردید که نیاز به بازنویسی دارد آن را یادداشت کنید. مثلاً در وب سایت Social Media Examiner وجود دارد که 6 سال پیش منتشر شده ولی در آن زمان محبوب بوده است. با وجود تمامی تغییراتی که در حوزه شبکه های اجتماعی و سئو ایجاد شده است می توانید محتوای موجود را از نو و با توجه به نیازهای امروزی بازنویسی کنید و آن را به روزرسانی نمایید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

مرحله دوم: به دنبال اطلاعاتی باشید که در حال حاضر به درد بخور است. بعد از اینکه محتوای قدیمی را پیدا کردید، مرحله بعدی انجام تحقیق بر روی اطلاعات آن و مطابقت با نیازهای امروزی است. این اطلاعات در ارتقا و به روزرسانی محتوا به شما کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال در گذشته قرار گرفتن در 10 رتبه برتر گوگل کار سختی نبود، تنها کافی بود بر روی چند کلمه کلیدی مانور می دادیم. این دقیقاً تفاوت سئو در گذشته و الان است. تفاوتی که روز به روز در حال افزایش است.

اگر می خواهید مقاله ای دربارۀ "تحقیق دربارۀ کلمات کلیدی" انجام دهید، بهتر است بدانید آخرین به روزرسانی الگوریتم گوگل در چه زمانی بوده است و به روز رسانی بعدی در چه تاریخی صورت می گیرد. نزدیک به 69% از سئوی مدرن دربارۀ نرخ تبدیل کاربر به مشتری است.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

مثال 1: برای اینکه بتوانید آخرین اطلاعات را در  مورد موضوع خود به دست آورید، از گوگل استفاده کنید.  ابتدا کلمه کلیدی مد نظر خود را تایپ کنید و سال و ماه آن را در انتها به آن اضافه کنید. مثلا عبارت گوگل پاندا دسامبر 2014 را تایپ کنید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

در تصویر بالا، می توانید آخرین اطلاعات موجود در مورد پاندا و سایر الگوریتم ها را به دست آورید. فرقی نمی کند که چه در زمینه ای فعالیت دارید، همیشه می توانید مقاله ای قدیمی پیدا کنید و آن را بهبود ببخشید.

مثال 2: روش موثر دیگر برای به دست آوردن آخرین اطلاعات در مورد موضوعات حوزه تخصصی شما، استفاده از سایت آمازون است. باید بدانید نویسندگان در چند سال اخیر (یا حتی چند ماه اخیر) چه مطالبی در مورد موضوع شما منتشر کرده اند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

خوب فرض کنید می خواهید مقاله ای در مورد اتوماسیون بازاریابی بنویسید. مطمئناً دوست دارید محتوای شما مانند یک ویروس در همه جا منتشر شود، ترافیک زیادی وارد سایت کند و رتبه سایت شما را بهبود ببخشد.

برای اینکار به سایت آمازون بروید و موضوع خود را به همراه 2015 تایپ کنید (مثلا اتوماسیون بازاریابی 2015). موتور جستجوی آمازون هزاران کتاب در مورد موضوع انتخابی شما پیشنهاد می کند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

حالا بر روی کتاب مورد نظر کلیک کنید. هدف شما مطالعه فهرست کتاب و مقدمه آن است. اینکار نیاز به صرف هزینه ندارد.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

در مرحله بعدی باید از محتوای موجود ایده بگیرید. اینکار نیز بسیار ساده است. کافیست  نسخه پیش نمایش کتاب را  انتخاب کنید.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

این روش یکی از بهترین روش ها برای نوشتن محتوای عمیق برای به دست آوردن ترافیک است. در مورد طولانی بودن محتوای خود نگران نباشید. سایت serpIQ بیش از 20000 نتیجه جستجوی موتورهای جستجوگر را تجزیه و تحلیل کرده است. این یافته ها نشان می دهد صفحاتی که رتبه بندی خوبی در نتایج گوگل دارند بیشتر از 2000 کلمه محتوا دارند.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک بیلدینگ

همانطور که می دانید وبلاگ نویسی یکی از بهترین روش ها برای به دست آوردن مشتریان آنلاین است. بر اساس مطالعات سایت HubSpot، وبلاگ نویسی تجاری فعال، 6.9 برابر بازدیدکننده بیشتری نسبت به سایر روش ها کسب می کند.

زمانی که به طور مداوم محتوای مفید در وبلاگ یا وبسایت خود منتشر می کنید، افراد نیز آن را به اشتراک خواهند گذاشت و زمانی را برای مطالعه آن صرف خواهند کرد. این دقیقا همان تعاملی است که صاحبان سایت به دنبال آن هستند. گوگل نیز زمان بازدید از سایت را به دقت پیگیری می کند.

اگر به استراتژی محتوای خود پایبند باشید، پس از مدتی جایگاه خوبی در رتبه بندی گوگل برای کلمات کلیدی طولانی (دم دراز) پیدا خواهید کرد و این مورد اصلاً به لینک سازی وابسته نیست.

افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

مرحله سوم: سرتیتر و عنوان مناسب انتخاب کنید. زمانی که در حال به روزرسانی و ارتقای محتوا هستید، عناوین جذاب بنویسید. اینکار شما را مطمئن می سازد که کاربران بر روی محتوای شما کلیک می کنند، مقدمه را می خوانند، در صفحه مورد نظر باقی می مانند و در نهایت عضو خبرنامه شما می شوند.

یکی از مهم ترین بخشی هایی که به هنگام نوشتن یک محتوا باید مد نظر قرار گیرد، عنوان یا همان تیتر است. یک تحقیق نشان می دهد که 80% افراد در ابتدا عنوان را می خوانند و 20% درصد از افراد در ابتدای کار کل مقاله را مطالعه می کنند (در گذشته مطلبی دربارۀ روش صحیح نوشتن یک پُست خوب وبلاگ منتشر کرده ایم).

اهمیت عنوان یا تیتر محتوای صفحه

سایت Upworthy نیز دریافته است که عناوین مناسب و جذاب، 16% ترافیک بیشتری تولید می کند. زمانی که می خواهید عناوین جذاب و مفید بنویسید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • عنوان شما باید کمتر از 55 کاراکتر باشد.
  • از اعداد نیز در عنوان خود استفاده کنید. اضافه کردن اعداد به عناوین می تواند 36% کلیک بیشتری تولید کند.
  • کلمه کلیدی اصلی که می خواهید با آن رتبه ای داشته باشید را در عنوان پُست خود ذکر کنید.
  • قبل از به کار بردن کلمه کلیدی در عنوان، هدف و نیت آن را درک کنید.

برای مثال، عبارت "از کجا می توان کیندل فایر را به صورت آنلاین خریداری کرد؟"

تنها یک دلیل برای جستجوی این کلید واژه وجود دارد. افرادی که این عبارت را جستجو می کنند می خواهند یک محصول را به صورت آنلاین خریداری کنند، نه به صورت حضوری.

مثال دیگر، "عبارت کلیدی بررسی دوربین های ضد آب DSLR" است.

این کاربران نیز به دنبال تفاوت های موجود در دوربین های ضد آب DSLR هستند. این دسته از کاربران محصول را در همان لحظه خریداری نمی کنند زیرا انتخاب خود را هنوز قطعی نکرده اند.

  • یک عنوان پرمفهوم بهتر از یک عنوان چشم گیر است. به عنوان مثال مقاله ای با عنوان "چگونگی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی" بازدیدکننده بیشتری را نسبت به مقاله ای با عنوان "چگونه از فروشگاه خود درآمد میلیونی داشته باشیم؟" دارد.
  •  برای انتخاب عنوان سعی کنید به صورت"معلوم و فاعلی" بنویسید، نه "مجهول و مفعولی". به عنوان مثال عنوان"چگونه در عرض 30 روز ترافیک بیشتری به سمت سایت جذب کنیم؟ " بهتر از عنوان "به دست آوردن ترافیک طبیعی از طریق محتوا در 30 روز" است.

نتیجه گیری

با استفاده از عناوین مناسب به همراه محتوای جذاب، می توانید ترافیک ثابتی از طریق موتورهای جستجو به دست آورید. تمرکز خود را بر روی بهینه سازی محتوا قرار دهید تا افراد آنها را بپسندند. مشکلی را از کاربران خود حل کنید و به ربات گوگل کمک کنید محتوای شما را به راحتی پیدا کند.

بدون استفاده از لینک ها ممکن است بهبود رتبه بندی گوگل کار آسانی نباشد به خصوص اگر برای لینک ها ارزش زیادی قائل باشید اما اینکار کاملا امکان پذیر است. اگر بتوانید چند مورد از استراتژی های بیان شده در این مقاله را به درستی به کار ببرید، افزایش قابل توجهی در ترافیک طبیعی خود مشاهده خواهید کرد به خصوص اگر کاربران را در فعالیت های سایت خود درگیر کنید. در این شرایط قادر خواهید بود بانس ریت خود را کاهش دهید و سرعت سایت خود را بیشتر کنید.

اگر  این مطلب توانسته تا حدی به شما کمک کند، آن را با دوستان خود به اشتراک گذارید تا آنها نیز بتوانند از محتوای آن استفاده کنند. همچنین، اگر تصور می کنید که ما نکته ای را در این مقاله از قلم انداخته ایم خوشحال می شویم که آن را به ما گوشزد کنیم. ما با آغوشی باز از نظرات شما عزیزان استفاده می کنیم و در صورت امکان آنها را اعمال می کنیم.

منبع: neilpatel.com