سئو، سئو، سئو، آنتراکت و باز هم سئو. این روزها به هر طرف سرک بکشید، صحبت داغ سئو سر زبان‌هاست. من یاد شنبه بازار سبزی فروشان می‌افتم یک نفر فریاد می‌زند، ما ارزان‌تر می‌فروشیم، دیگری می‌گوید کیفیت ما حرف اول را می زند، آن دیگری می گوید می‌توانی هر جور دلت می‌خواهد سوا کنی.خلاصه هرکس یک طور می‌خواهد متقاعدمان کند که خدمات بهتری ارائه می‌کند. چند سال است که سئو در بازار دیجیتال مارکتینگ هم داستانی مشابه دارد. و اما یکی از غرفه‌های کوچک، کم هزینه و دوست داشتنی بازار مارکتینگ لوکال سئو یا سئوی محلی است.

برای کسب وکارهای کوچک و مکان محور لوکال سئو فوق‌العاده است. مهم نیست حاکم بزرگ ما گوگل چه حکم کند، اگر از سئوی محلی استفاده کنید، آس حکم همیشه دست شماست.

اما اول از همه باید روشن بگویم که منظور من از کسب و کار محلی چیست؟

یک آرایشگاه در خیابان سعادت آباد تهران را در نظر بگیرید، برای این آرایشگاه، بهترین مشتری‌ها، کسانی هستند که در محدودۀ سعادت آباد زندگی می‌کنند، یک مثال دیگر؛ بیشترین مشتریان یک کارواش در اصفهان، در بهترین حالت تمام ساکنان شهر اصفهان محسوب می‌شوند. این از کسب و کار محلی و اما ...

برای این کسب و کارهای کوچک و محلی بهترین مشتریان هدف جستجوکنندگان محلی هستند. جست‌وجو کنندگان محلی؟ اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهم.

اما قبل از اینکه برویم سراغ توضیح مفهوم جستجوی محلی، برای اینکه درک کامل‌تری از اصول و کارکرد سئو داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه دوره سئو پایه بزنید، ما در این دوره دو ساعته درباره هرآنچه برای شروع یادگیری سئو لازم دارید، صحبت کرده‌ایم. خب برگردیم به موضوع اصلی؛

Local searcher  یا جست‌وجوکنندۀ محلی کیست؟

من معادل کلمه Local Searcher را جست‌وجوکنندۀ محلی می‌گذارم. جست‌وجوکنندۀ محلی کسی است که در محله و مکان خاصی بیزینس شما را در گوگل جست و جو می‌کند. برای روشن شدن موضوع اجازه بدهید یک مثال بزنم.

مجله‌های محلی را به یاد بیاورید که از صندوق پست به درون ساختمان شما می‌انداختند. در این مجله‌ها تمام فروشگاه‌ها و کسب و کارهای محلی معرفی می‌شدند. مثلا اگر در ونک زندگی می‌کردید، تمام رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، تعمیرگاه و هرچه خدماتی، فروشگاه و رستوران در ونک وجود داشت، در این مجله‌ها معرفی شده بودند. تا اینکه ...

گوگل  وارد عمل شد و آنقدر پیشرفت کرد که اعتماد تمام کاربران را برانگیخت و یواش یواش آن مجلات و روزنامه‌های محلی جای خود را به سرچ عبارت‌هایی مانند "بهترین کافی شاپ در منطقه ونک"، "شهر کتاب در خیابان انقلاب"، "بهترین آموزشگاه زبان در اصفهان" دادند. حالا من به این کاربرانی که یک مکان مشخص را در جست و جوهای خود هدف گرفته‌اند، می‌گویم جست‌وجوگران محلی. این جست‌وجوگران محلی بهترین و هدفمندترین مشتریان بالقوۀ شما حساب می‌شوند. در همین راستا شاید این آمار برایتان جالب باشد:

بر اساس آمار رسمی سایت Think with Google :

پس این کاربران محلی اهمیت ویژه‌ای برای شما دارند. تمام این حرف‌ها را زدم که با تمام وجود بتوانید بفهمید و لمس کنید که چرا سئوی محلی یک ورق آس در دنیای سئو است. پس اگر هنوز از آن استفاده نکرده‌اید و دنبال سرباز پیک و شاه کیشنیز هستید، سریعا دست به کار شوید. اما پیش از هرچیز ...

کمیک لوکال سئو

سئو محلی یا Local Seo چیست؟

اگر در مورد سئو هنوز چیزی نمی‌دانید ابتدا مقالۀ اصول مقدماتی سئو را بخوانید تا با مفهوم کلی سئو آشنا شوید و سپس به سراغ این مقاله بیایید. اما سئوی محلی به طور کلی فرآیندی است که به جست و جوگران محلی کمک می‌کند تا راحت‌تر شما را در سرچ‌های گوگل پیدا کنند. گوگل در سال 2013 الگوریتم کبوتر را ارائه داد که به کاربران کمک می‌کند تا کسب و کارهای محلی را به راحتی پیدا کنند. در حقیقت هدف گوگل در این الگوریتم تاکید بر نتایج محلی (local result) است. گوگل در این الگوریتم به دنبال این است که کاربران بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد خود برسند.

در حقیقت شما قرار است به موتورهای جست و جوگر گوگل بفهمانید که بیزینس شما چیست و در کدام محله فعالیت می‌کند. با انجام فرایند سئوی محلی شما به راحتی در سرچ‌های مرتبط با کسب و کار در صدر نتایج جست و جو قرار می‌گیرید.

چرا سئوی محلی برای کسب و کار کوچک شما از نان شب واجب‌تر است؟

گوگل روزبه‌روز هوشمندتر می‌شود و هرچه جلوتر می‌رود بیشتر و بیشتر نتایج مرتبط‌تر و هدفمند را به شما نشان می‌دهد. لوکیشن شما برای گوگل اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر یکی از فاکتورهایی که گوگل برای نشان دادن نتایج جست‌وجوهای شما در نظر می‌گیرد، مکان جغرافیایی شماست. در دو حالت گوگل لوکیشن شما را می‌فهمد.

حالت اول: برای کسانی که عبارتی مانند "کافی‌شاپ در خیابان انقلاب" را سرچ می‌کنند. در این حالت اگر شما کافه‌ای در خیابان انقلاب هستید، با انجام سئو محلی به گوگل می‌فهمانید که کجایید و گوگل سایت شما را به تمام کسانی که لوکیشن‌هایی حوالی شما را سرچ کردند نشان خواهد داد.

چطور با پرده سبز، پس زمینه ویدیوهایمان را حذف کنیم؟حتما بخوانید: چطور با پرده سبز، پس زمینه ویدیوهایمان را حذف کنیم؟

چرا لوکال سئو مهم است

حالت دوم: حتی اگر شما عبارت "کافی‌شاپ" یا "کافی‌شاپ نزدیک من" را سرچ کنید بازهم گوگل نتایجی که حوالی شماست را نشان می‌دهد. در این حالت گوگل به صورت هوشمند عمل می‌کند و با پرسشی در ابتدای سرچ شما (اینکه می‌تواند به لوکیشن شما دسترسی داشته باشد) محدودۀ جغرافیایی شما را تشخیص می‌دهد. این مورد به خصوص در کاربرانی که با موبایل سرچ می‌کنند، بسیار دقیق‌تر است.

لوکال سرچ

یک بررسی آماری

میزان سرچ‌های لوکال سال به سال در حال افزایش است. نمودار زیر براساس آمار و نموداری است که سایت Moz در سال 2017 ارائه داده است.

عوامل تاثیرگزار در لوکال سئو

نمودار بالا نشان می‌دهد که وقتی بحث سئوی محلی مطرح می‌شود، بسیاری از عواملی که قبلا در سئو موثر بودند، تاثیر خود را از دست می‌دهند و عوامل محلی دیگری جایگزین آن می‌شوند. البته کماکان لینک‌های شما و صفحات داخلی سایت شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما تفاوت عمده فرآیند لوکال سئو و سئوی معمولی در نوع لینک‌ها و بک لینک‌هایی است که سایت شما دریافت می‌کند.

چگونه فرایند سئوی محلی یا لوکال سئو را برای سایت خود انجام دهیم؟

برای انجام لوکال سئو، دو فرآیند اصلی وجود دارد که همزمان باید با هم پیش ببرید:

  1. کارهای مقدماتی لوکال سئو (که شامل هرچیزی غیر از لینک سازی می‌شود.)
  2. لینک بیلدینگ مخصوص لوکال سئو

1- کارهای مقدماتی لوکال سئو

لینک سازی یکی از بخش‌های بسیار بسیار مهم لوکال سئو است. اما پیش از آنکه به فرآیند لینک سازی سئوی محلی بپردازیم ، لازم است که کارهایی را برای وبسیات خود انجام دهید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای لوکال سئو انجام دهید، این است که کاری کنید که در local pack listing گوگل دیده شوید. لوکال پک دقیقا همین نتایجی است که در تصویر زیر می‌بینید. هنگامی که شما رستوران، کافی ‌شاپ یا هر چیز دیگری که مکان فیزیکی مشخصی دارد را در گوگل سرچ می‌کنید، گوگل سه نتیجه را به صورت یک پکیج به شما نشان می‌دهد.

پک‌های سئوی محلی

دقت کنید که همانطور که نکاتی که در این قسمت مطرح می‌کنم، شامل بحث لینک‌سازی نمی‌شود و اصول اولیه‌ای است که باید برای سایت خود رعایت کنید تا در جست و جوهای محلی دیده شوید.

بیشترین چیزی که به نمایش شما در پکیج گوگل کمک می‌کند، معرفی‌های محلی، نظرات کاربران و معرفی شدن در گوگل مپ است. حالا تک تک این عوامل را با هم بررسی می‌کنیم.

به آتن (آدرس، تلفن و نام) دقت کنید

دقت کنید که آدرس، تلفن و نام شما (که من از این به بعد به پاس خدمات  الهه‌های یونان باستان اینها را آتن می‌نامم) در تمام صفحات سایت شما قابل رویت باشد. بهترین حالت این است که آتن را تمام و کمال در فوتر (footer) سایت خود بیاورید که در تمام صفحات سایت قابل رویت باشند.

به این مسئله دقت کنید که اگر قرار است سایت دیگری کسب و کار شما را معرفی کند، عینا آدرسی که شما در سایت خود وارد کرده‌اید را استفاده کند.

Google My Business

با کمک ابزار Google My Business، شما می‌توانید به راحتی کسب و کار خود را به صورت رایگان در گوگل فهرست کنید. این ابزار رایگان گوگل به شما اجازه می‌دهد، اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن، آدرس وب سایت، ساعات کاری و تصاویری از محیط کسب و کار خود را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهید. اما متاسفانه در ایران به دلیل تحریم امکان استفاده از این ابزار وجود ندارد. ما به جای این ابزار Google Map را به شما پیشنهاد می‌دهیم که امکانات مشابهی با google my business را ارائه می‌دهد.

با استفاده از Google Map شما می‌توانید آدرس شرکت خود را در گوگل ثبت کنید. ثبت شرکت شما در گوگل مپ باعث می‌شود که کاربران شما با سرچ کردن کلمه کلیدی مورد نظر شما، آدرس سایت به همراه شماره تماس و آدرس شما به کاربران نمایش داده شود. اگر قصد دارید سایت خود را در گوگل ثبت کنید، می‌توانید به مقالۀ چگونه مکان خود را در گوگل ثبت کنید در وبلاگ نوین مراجعه کنید. در آن مقاله به طور کامل به شما توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توانید کسب و  کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

فصل 10 – پیگیری و ارزیابی موفقیتحتما بخوانید: فصل 10 – پیگیری و ارزیابی موفقیت

گوگل مپ برای لوکال سئو

از میکروفرمت Schema.org استفاده کنید

اسکیما (Schema) مجموعه‎ای تشکیل شده از اطلاعات کوچک (microdata) است. هنگامی که میکرودیتاها را به سایت خود اضافه می‌کنید، انگار که یک توضیح اضافه‌تر و جامع‌تر به سایت خود اضافه کرده‌اید که گوگل هم در نتایج جست و جو این توضیحات اضافه را به کاربران نمایش می‌دهد. (معمولا این را به عنوان ریچ اسنیپت می‌شناسیم. برای اطلاعات بیشتر به مقالۀ همکار من رامین محمودی دربارۀ ریچ اسنیپت چیست و چه تاثیری در سئو دارد، مراجعه کنید).

گوگل، یاهو و بینگ که برترین موتورهای جست و جو در تمام جهان بودند، برای اولین بار در سال 2011،  schema.org را راه اندازی کردند.

حالا این آیتم چگونه به کمک سئو محلی شما می‌آید؟

شما می‌توانید مشخصات آتن (آدرس، تلفن و نام) کسب و کار خود را از این طریق به گوگل بفهمانید. با مراجعه به Schema.org markup شما می‌توانید کدهای html را دریافت کنید و مشخصات آتن خود را به موتورهای جست و جو بفهمانید. با وارد کردن این کدها اطلاعات آتن شما در گوگل به بهترین شکل نمایش داده می‌شود.

اسکرین شات بالا مربوط به شرکتی در لندن است که همانطور که در بالا می‌بینید اطلاعات آتن خود را توسط کدهای html آماده‌ای که در schema.org وجود دارد، وارد کرده است. من در ادامه کدهایی که شما برای آتن خود لازم دارید را برای شما می‌آورم.

<div itemscope itemtype="http://schema.org/LocalBusiness">

<p itemprop="name">نام شرکت</p>

<p itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">

<p itemprop="streetAddress">آدرس شما</p>

<p itemprop="addressLocality">شهر</p>,

<p itemprop="addressRegion">منطقه</p>

<p itemprop="postalCode">کد پستی</p.

<p itemprop="telephone">شماره تلفن</p>

<meta itemprop="latitude" content="LATITUDE" />

<meta itemprop="longitude" content="LONGITUDE" />

در این حالت تنها کاری که لازم است برای وبسایت خود انجام دهید، این است که قسمت‌های قرمز رنگ را با مشخصات کسب و کار خود کامل کنید.

نظرات محلی Local Reviews

نظرات کاربران به خصوص کاربران محلی تاثیر مستقیمی بر روی رنک سایت شما دارند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای برای سئوی محلی هستند. بنابرین توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشید. اما دقت کنید که نظرات کاربران شما تنها به نظرات آنها در وبسایت شما محدود نمی‌شود. شما باید مدام بگردید و پلتفرم‌های مختلفی که کاربران زیادی با آنها درگیر هستند را پبدا کنید، کسب و کار خود را معرفی کنید و پیوسته از مشتریان خود بخواهید که نظراتشان را در مورد کسب و کار شما بنویسند.

نظرات کاربران علاوه بر اینکه در سئو به شدت موثر است، به وایرال شدن (منظور از وایرال شدن گسترش و پخش کسب و کار شما توسط خود کاربران است. برای مطالعه بیشتر می‌توانید مقالۀ بازاریابی ویروسی را بخوانید) و برندینگ شما هم کمک ویژه‌ای خواهد کرد. من چند مورد از این موارد را به شما معرفی می‌کنم. اما قطعا روز به روز پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های جدیدتری می‌آیند و اگر شما قصد دارید در بازار بمانید و موفق باشید، باید به روز باشید و مدام مانند حشره این طرف آن طرف بچرخید ببینید چه گزینه‌های جدیدی وجود دارد. اما چند نمونه از جاهایی که کاربران شما می‌توانند نظرات خود را درباره کسب و کار شما بنویسند. البته این موارد را جلوتر بیشتر توضیح خواهم داد.

Foursquare : فوراسکوئر اپلیکشن راهنمای شهر است. در این اپلیکیشن کاربران در مکان‌های مختلف امتیاز می‌دهند و نظرات خود را می‌نویسند. این یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها نزد تمام مردم جهان است. بنابراین، فرصت را از دست ندهید و حتما کسب و کار خود را در فورسکوییر وارد کنید.

dunro: دانرو نمونۀ ایرانی فورسکوییر است. دانرو به شما کمک می‌کند بیشتر دیده شوید و کاربران نظراتشان را دربارۀ کسب و کار شما را می‌نویسند.

poonez: پونز نیز مشابه دانرو است و شما می‌توانید کسب و کار خود را در آن ثبت کنید.

دقت کنید که ثبت کسب و کار در تمام این اپلیکیشن‌ها رایگان است.

نظرات محلی

اگر مشتریانتان هنوز نظراتشان را نمی‌نویسند، می‌توانید  در سایت خود پیجی ایجاد کنید و تمام راه‌ها و جاهایی که می‌توانند نظرات خود را در مورد بیزینس شما بنویسند را معرفی کنید. (گوگل پلاس، Foursquare، فیس بوک و ...). به خصوص برای کاربرانی که چندان با تکنولوژی آشتی نیستند، این روش فوق‌العاده است. سعی کنید در این صفحه از محتواهای انگیزشی استفاده کنید و به طور کامل برای مشتریانتان توضیح دهید که نظرات آنها هم به نفع بیزینس شماست و هم به نفع آنها چراکه سرویس‌های بهتر شما به آنها هم کمک خواهد کرد.

فاکتورهای محلی مهم برای سئوی صفحات داخلی سایت

برای سئوی صفحات داخلی صفحات شما محتوا حرف اول را می‌زند. در ادامه چند نکتۀ اساسی در مورد محتوای سایت شما برای لوکال سئو را با هم بررسی می‌کنیم.

  • سعی کنید در تگ عنوانT، تگ H1 و url لندینگ پیج‌های خود نام شهر و محله‌تان را به کلمات کلیدی مرتبط خود اضافه کنید.
  • در محتوای صفحۀ لندینگ پیج و تگ آلت تصاویر خود از شهر و محله را به کلمات کلیدی خود اضافه کنید.
  • همچنین یک گوگل مپ از مکان دقیق شرکت خود در صفحۀ لندینگ پیج قرار بدهید.

همچنین حتما و حتما دقت کنید که سایت شما برای موبایل ریسپانسیو شده باشد. برای مطالعه بیشتر در این مورد به چرا سایت واکنش گرا اهمیت دارد در وبلاگ پرتال مراجعه کنید. بالاتر گفته‌ام که روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق موبایال سرچ می‌کنند، بیشتر می‌شود. دیدن نمودار زیر در این زمینه خارج از لطف نیست.

مقایسه نرخ کلیک

 

2- فرآیند لینک سازی برای لوکال سئو

فرآیند لینک سازی برای سئوی محلی کاملا با فرآیند لینک‌سازی که به طور عمومی برای سئو انجام می‌شود، متفاوت است. در این قسمت لینک سازی برای لوکال سئو را به طور کامل برای شما شرح می‌دهم.

قیف هک رشد چیست و چه ساختاری دارد؟حتما بخوانید: قیف هک رشد چیست و چه ساختاری دارد؟

لوکال لینک بیلدینگ و citation

لینک بیلدینگ بخش بسیار مهم لوکال سئو است که متاسفانه اغلب کمپین‌های سئوی لوکال عموما این بخش را نادیده می‌گیرند.

در مقایسه با کمپین‌های استاندارد سئو، لوکال سئو بیشتر از هر چیزی به لینک‌هایی از سایت‌های محلی (که عموما در همان منطقۀ شما فعالیت می‌کنند) نیاز دارد که به کسب و کار شما مرتبط هستند. شاید تصور کنید که مانند فرآیند معمولی سئو شما لازم است به دنبال سایت‌های معتبر باشید، اما در لوکال سئو وبسایت‌های لوکال و مرتبط با کسب و کار شما بیشترین تاثیر را در سئوی لوکال شما دارند.

این به این معناست که دایرکتوری‌های لوکال یک منبع بسیار کارآمد برای لینک بیلدینگ هستند، به خصوص وقتی بخواهید Citation برای سایت خود بسازید.

دایرکتوری مشاغل و یا بانک مشاغل، یک بانک اطلاعاتی از مشاغل مختلف می باشد. این نوع سایت‌ها، کار دسته بندی مشاغل مختلف براساس نوع فعالیت، مکان، نام شخص و یا شرکت و … را به عهده دارند.

Citation یک رفرنس آنلاین برای آتن کسب و کار شماست.

این Citation ها حتی نیاز به لینک شدن هم ندارند. تنها کافی است به مشخصات آتن شما ارجاع دهند.

برای اینکه بتوانید بک لینک های لوکال سایت خود را بررسی کنید، می‌توانید به سایت  Bright Local مراجعه کنید و بک لینک‌های خود را بررسی کنید. البته این سایت رایگان نیست. اما به مدت 2 هفته می‌توانید رایگان از این سایت استفاده کنید. در این سایت می‌توانید تمام citation های سایت خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید وضعیت رقبای خود را در این سایت بسنجید.

یکی از بهترین‌های راه‌هایی که می‌توانید local citation بیشتری برای سایت خود بگیرید، استفاده از دایرکتری‌های مرتبط با کسب و کار شماست. دایرکتوری‌ها یکی از بهترین امکانات برای سئوی محلی هستند، چراکه بستر بسیار مناسبی برای تعامل میان شما و سایر کسبو کارهای مرتبط و محلی ایجاد می‌کند. در دایرکتوری‌های مرتبط شما همزمان با اینکه خودتان را معرفی می‌کنید، دیگران هم شما را معرفی می‌کنند، به شما لینک می‌دهند و به طور طبیعی بالا می‌آیید.

شما به راحتی می‌توانید در گوگل دایرکتوری بانک مورد نظر خود را سرچ کنید و در آن دایرکتوری‌ها خود را معرفی کنید. مثلا اگر شما پزشک هستید، با سرچ کردن دایرکتوری اختصاصی پزشکان، لیستی از این دایرکتوری‌ها به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید خود را در آنها معرفی کنید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

استراتژی لینک بیلدینگ لوکال

شما راه‌های زیادی برای لینک سازی و لینک گرفتن دارید. اما برای ساختن لینک بیلدینگ محلی نکاتی هست که رعایت کردن آنها به لینک بیلدینگ محلی شما کمک زیادی خواهد کرد. این شامل موارد زیر است:

  • به سایت‌هایی که کسب و کارهای محلی را معرفی می‌کنند (مانند دانرو، فیدیلیو و ... ) مراجعه کنید. کسب و کارهای مرتبط با در این سایت شما می‌توانید فعالیت‌ها و شرکت‌هایی که فعالیت‌هایی مرتبط با حوزۀ شما انجام می‌دهند را بیابید و از آنها بخواهید شما را معرفی کنند. شما هم می‌توانید در مقابل آنها را معرفی کنید. دقت کنید لازم نیست که فعالیت آنها دقیقا همین فعالیت شما باشد، بلکه می‌تواند حتی مکمل یا نزدیک به حوزۀ شما باشد. مثلا تصور کنید شما یک کافی شاپ در خیابان انقلاب هستید. یک فروشگاه قهوه همان حوالی می‌تواند شما را به عنوان کافه معرفی کند و شما هم متقابلا فروشگاه قهوۀ او را معرفی کنید.
  • حتما در سایت‌هایی مانند پونز، دانرو و فورسکوییر که در بالا برایتان توضیح دادم، کسب و کار خود را ثبت کنید. علاوه بر اینکه خود را معرفی می‌کنید، می‌توانید لینک هم برای سایت خود بگیرید و کسب و کار خود را در آن ثبت کنید. البته لینکی که به سایت شما می‌دهد نوفالو است. اما هم به سئوی شما کمک می‌کند و هم شما را بیشتر و بیشتر به مشتریان محلی معرفی می‌کند.

افزایش نرخ کلیک

نرخ کلیک (Click-through Rate) یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. این عبارت به معنای تعداد دفعات کلیک شده بر روی یک لینک، نسبت به تعداد دفعات مشاهده‌ی آن موضوع توسط کاربران است. در ادامه چند فاکلور مهم که به افزایش نرخ کلیک در سایت شما منجر می‌شود را برای شما می‌آورم.

  • همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتم استفاده از اسکیما مارک‌آپ (Schema Markup) کمک می‌کند که اگر کسی زمینه فعالیت شما را سرچ کرد، گوگل بداند که دقیقا کدام بخش از محتوای شما را باید به کاربر نشان دهد. به خصوص برای شما که قرار است فرآیند لوکال سئو را برای سایت خود انجام دهید، این اسکیما بسیار بسیار مهم است. اگر این بخش بتواند نظرات کاربران شما را هم شامل شود، بسیار کمک می‌کند.
  • متاتایتل وبسایت خود را تا جای ممکن مرتبط و خوانا بنویسید و کلمات کلیدی محلی را هم در آن قرار دهید.
  • متا دیسکریپشن (Meta Description) خود را مرتبط با سرچ کاربران خود بنویسید.
  • تایتل‌های خود را به شکل‌های مختلف در شبکه‌هایی مانند توئیتر، فیس‌بوک، گوگل پلاس وارد کنید تا ببینید که کدام عنوان بازدید بیشتری داشته است، سپس همین عنوان را در اسنیپت خود وارد کنید.

با خواندن این مقاله زیر و بم سئو محلی را یاد گرفتید. اگر به سئو و بهینه کردن سایت علاقه دارید و می‌خواهید به عنوان یک تخصص و کسب درآمد به آن فکر کنید، باید یک آموزش کامل صفر تا صدی ببینید. ما در دوره جامع سئو نوین از مقدماتی تا پیشرفته سئوی سایت را آموزش داده‌ایم؛ از مفاهیم سئو گرفته تا سئو داخلی و فنی، خارجی، تحقیق کلمات کلیدی و کار با ابزارها. پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از تصمیم‌گیری توضیحات دوره را بخوانید.

خیلی سریع یکبار با هم لوکال سئو را بررسی کنیم

  • سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید.
  • تمام لندینگ پیج‌های خود را بر اساس کلمات کلیدی محلی بهینه کنید.
  • دقت کنید که مشخصات آتن شما (آدرس، تلفن و نام) در تمام صفحات شما در دسترس باشد.
  • از مشتریان خود بخواهید برای شما در وبسایت، گوگل پلاسف، فیس بوک و جاهای دیگر نظر بنویسند.
  • اسنیپت خود را بهینه کنید.
  • روی لینک بیلدینگ لوکال فوکوس کنید.

لوکال سئو فرصت بسیار بسیار مناسبی برای کسب و کارهای کوچک و محلی است. اگر تا به حال لوکال سئو را برای سایت خود انجام نداده‌اید، سریعا دست به کار شوید که بخش مهمی از بازار و کاربران را از دست داده‌اید و باید دست بجنبانید.