بیل گیتس در یکی از مقالاتش می‌گوید: «محتوا شاه است!» پادشاهی که ناکارآمد باشد، مملکت را به باد می‌دهد. پادشاهی که قدرتمند و کارآمد باشد، مملکت را آباد می‌کند.

محتوای شما هم پادشاه سایت یا پیج اینستاگرامتان است. اگر محتوای قوی و کارآمدی تولید کنید، سایت یا پیجتان آباد می‌شود و اگر محتوایتان ناکارآمد باشد، همه چیز به باد می‌رود.

اما تولید محتوایی که واقعاً لایق پادشاهی باشد، کار ساده‌ای نیست. شما چقدر برای تولید محتوایتان وقت می‌گذارید؟ چقدر انرژی و هزینه صرف تولید محتوای متنی یا تصویری برای سایت این پیج اینستاگرامتان می‌کنید؟

خوشبختانه دوران عوض شده است و دیگر نیازی نیست برای تولید یک محتوای خوب، قوی و منحصر به فرد، ریاضت بکشیم یا ساعت‌ها وقت بگذاریم و هزینه‌های آن چنانی کنیم. در این مطلب می‌خواهیم روش‌های تولید محتوا با هوش مصنوعی را به زبان ساده یادتان بدهیم

در واقع می‌خواهیم کمکتان کنیم که با یک دهمِ وقت، هزینه و انرژی که قبلاً می‌گذاشتید، با کمک هوش مصنوعی تولید محتوای عالی، سریع و منحصر به فرد داشته باشید. محتوایی که واقعاً لایق پادشاهی باشد!

ai content

هوش مصنوعی و تولید محتوا: جریان از چه قرار است؟

احتمالاً شما هم همهمه‌ای که در مورد «تولید محتوا با هوش مصنوعی» بر سر زبان‌هاست را شنیده‌اید. اما جریان واقعاً از چه قرار است؟

وقتی می‌گویند تولید محتوا با هوش مصنوعی، آدم فکر می‌کند که در یک اتاق چندین ربات پشت کامپیوتر نشسته‌اند و محتوا می‌نویسند؛ جالب و وسوسه برانگیز است نه؟ اما واضح است که جریان از این قرار نیست.

اساساً، تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی به این معنی است که یک نرم افزار محتوایتان را برای شما درست می‌کند. نرم افزارهای هوش مصنوعی قادر هستند محتوای پست‌های وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیک، ریل‌های اینستاگرام، ایمیل‌های تبلیغاتی، (و هر چیز دیگری که این وسط از قلم افتاده باشد) را درست کنند. هوش مصنوعی حتی در تولید محتوای صوتی و ویدئویی نیز دستی دارد!

ابزارهای هوش مصنوعی هر کدام قابلیت‌های خاص خودشان را دارند. بعضی‌هایشان قادر هستند با یک کلیک پست‌های وبلاگ را تمام برایتان بنویسند؛ در حالی که بعضی‌هایشان در درست کردن ریل‌های اینستاگرام استاد هستند! می‌توانید از آن‌ها بخواهید به شما ایده برای سناریوی یک ویدیو بدهند یا عکس شما را ویرایش کنند. این تازه فقط بخش کوچکی از کاری است که هوش مصنوعی در تولید محتوا انجام می‌دهد؛ هنوز قرار است از این هم عجیب‌تر و گسترده‌تر شود.

بیایید ابتدا ببینیم این معجزه چطور رقم می‌خورد و هوش مصنوعی چطور بدون کمک نیروی انسانی این کار را انجام می‌دهد؛ سپس می‌خواهیم 9 ابزار ‌خارق‌العاده و رایگان که کمکتان می‌کنند بدون هزینه با هوش مصنوعی تولید محتوا کنید را به شما معرفی کنیم.

از خیال تا واقعیت: تولید محتوا با هوش مصنوعی چطور کار می‌کند؟

چندسال پیش که هوش مصنوعی نبود و همه در به در دنبال یک فتوشاپ کار میگشتند تا یک عکس را برایشان یک ادیت ریز بزند، کسی فکرش را هم نمیکرد که روزی هوش مصنوعی بیاید وسط و عکس را با یک کلیک روتوش کند؛ این به کنار! اگر به کسی میگفتی قرار است هوش مصنوعی بیاید که اگر بگویی فلان عکس را با با این مشخصات می‌خواهم، سه سوته به شما تحویل می‌دهد، باورش نمیشد.

ابزارهای هوش مصنوعی محتوایشان را از غیب ظاهر نمی‌کنند! بلکه در واقع یک نفر باید ابتدا آن‌ها را به فعالیت وادارد؛ اینجاست که عنصر انسانی وارد کار می‌شود. بازاریابان ابتدا باید توضیحاتی را به هوش مصنوعی بدهند تا او بتواند محتوایی که مورد پسند آن‌ها باشد را تولید کند.

برای مثال با استفاده از ابزار Jasper، در قدم اول شما اطلاعاتی را به هوش مصنوعی می‌دهید؛ مثلاً چند عبارت کلیدی به او می‌دهید و توضیح کوتاهی نیز در مورد کسب و کارتان یا موضوع مد نظرتان به او می‌گویید. (یا هر اطلاعات مهم دیگری که مربوط به موضوع باشد.) سپس، هوش مصنوعی با استفاده از این اطلاعات و داده‌های دیگری که در دسترس دارد (یعنی میلیاردها مطلب در سراسر اینترنت) محتوایی مطابق آنچه شما خواسته‌اید را برایتان تولید می‌کند.

ابزارهای هوش مصنوعی با استفاده از مدل‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) و تولید زبان طبیعی (NLG) کار می‌کنند. با شنیدن این اصطلاحات گیج شده‌اید؟ ساده است: NLP مدلی از هوش مصنوعی است که اطلاعاتی که به او می‌دهید را درک می‌کند. NLG هم مدلی از هوش مصنوعی است که دست به کار می‌شود و محتوا را برای شما تولید می‌کند. در واقع انگار NLP مثل مغز هوش مصنوعی است و NLG مثل دست‌های او!

 3 مزیت تولید محتوا با هوش مصنوعی

کمپانی گوگل برای تولید محتوای متنی‌اش در Google News از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. کمپانی آمازون برای تولید محتوا در سیستم خبری خود به نام Amazon Polly  از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

عمل متقابل: چیزی به مخاطب خود بدهید، تا چیزی از او بگیریدحتما بخوانید: عمل متقابل: چیزی به مخاطب خود بدهید، تا چیزی از او بگیرید

کوکا کولا برای ساخت تبلیغ ویدئویی جدیدش با هوش مصنوعی کولاک کرده است. کمپانی علی‌بابا که پرفروش‌ترین سایت خرید آنلاین در جهان است، برای تولید محتوای تبلیغاتی‌اش از هوش مصنوعی بهره می‌برد.

وقتی غول‌های کسب‌وکار آنلاین راه موفقیت را در استفاده از هوش مصنوعی دانسته‌اند، واضح است که مسیر موفقیت از این جاده رد می‌شود. چرا معتقدیم یاد گرفتن تولید محتوا با کمک هوش مصنوعی از نان شب هم برای کسب و کارهایی که می‌خواهند موفق شوند واجب‌تر است؟

1.      با هوش مصنوعی محتوای شما یک سروگردن بهتر از رقیبان است!

ابزارهای هوش مصنوعی خودشان قادر هستند محتوا را برای شما ایجاد کنند؛یا اگر محتوای هوش مصنوعی باب دلتان نیست، می‌توانند به شما ایده هم بدهند تا خودتان دست به قلم شوید. تابه‌حال برایتان پیش آمده است که ایده خوبی برای تولید محتوا به ذهنتان نرسد؟ کافی است از ابزارهای هوش مصنوعی بخواهید به شما چند ایده جذاب برای تولید محتوا در مورد موضوع مد نظرتان بدهند.

بعد از این که چند ایده خوب از این ابزارها گرفتید، هوش مصنوعی قادر است پا را فراتر هم بگذارد؛ مثلاً تیترهای منحصر به فرد و جذاب و اطلاعات مهمی که باید لحاظ کنید را هم به شما پیشنهاد می‌دهد تا مطمئن شوید که چیزی را از قلم نمی‌اندازید.

نتیجه چیست؟ نتیجه این خواهد شد که محتوای شما از محتوای تمام رقیبانتان کامل‌تر و بهتر می‌شود؛ زیرا هوش مصنوعی میلیاردها مطلبی که درمورد آن موضوع در اینترنت  وجود دارند را بررسی می‌کند و با توجه به آن‌ها بهترین و کامل‌ترین پیشنهادها را به شما می‌دهد.

2.      زمان را برای خودتان بخرید!

ما خودمان هرگز چنین وقتی را نداریم که بنشینیم و ساعت‌ها همه مطالبی که در مورد آن موضوع در اینترنت وجود دارند را بخوانیم تا مطمئن شویم که محتوای ما کامل‌تر از دیگران است. اما هوش مصنوعی در چشم به هم زدنی این غیرممکن را ممکن می‌کند!

بعلاوه، نوشتن یک محتوای متنی یا درست کردن یک محتوای ویدئویی حتی برای سریع‌ترین افراد هم ساعت‌ها طول می‌کشد. هوش مصنوعی این کار را فقط در عرض چند ثانیه انجام می‌دهد!

3.      هزینه‌هایتان نصف می‌شوند! (+یک پیشنهاد استثنایی)

چرا هزینه تولید محتوا با نیروی انسانی را حذف نکنید و در عوض، آن هزینه را صرف پیشرفت کسب و کارتان نکنید؟ درست است که هوش مصنوعی هنوز نتوانسته است جای تولیدکنندگان محتوای بسیار بسیار بسیار حرفه‌ای را بگیرد؛ اما به خوبی قادر است کارِ قابل قبولی را ارائه دهد.

جالب است بدانید که هزاران هزار کسب و کار در حال حاضر در ایران هر ماه برای تولید چنین محتوایی حداقل دو سه میلیون هزینه می‌کنند. (در سال 1402) اما با یاد گرفتن راز و رمزهای هوش مصنوعی تولید محتوا، با یک هزارم این هزینه می‌شود همان نتیجه را گرفت.

معمای یک میلیون دلاری: آیا هوش مصنوعی در تولید محتوا جای انسان را می‌گیرد؟

این سؤال همان سؤال یک میلیون دلاری است! معمایی که همه به دنبال حل کردن آن هستند. پاسخ هم بله است و هم خیر.

اگر شما به عنوان یک بازاریاب محتوا یا یک نویسنده محتوا نگران هستید که هوش مصنوعی جای شما را بگیرد، باید بگوییم که همه چیز به خودتان بستگی دارد. بله؛ ابزارهای هوش مصنوعی جای بسیاری از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا را می‌گیرند؛ اما نه جای همه آن‌ها را! اگر می‌خواهید اجازه ندهید که هوش مصنوعی جای شما را بگیرد، باید از آن قوی‌تر شوید. مگر می‌شود از هوش مصنوعی قوی‌تر شد؟ بله. به شرطی که یاد بگیرید هوش مصنوعی را به خدمت خودتان در بیاورید. اجازه دهید توضیح دهیم.

هوش مصنوعی در رقابت با انسان‌ها، چند برگ برنده دارد: «سرعت و قابلیت انجام کار در کسری از ثانیه، قابلیت تحلیل هزاران صفحه از اطلاعات در چند ثانیه، قابلیت ارائه ایده‌های بی پایان، و...» اما شما به عنوان یک انسان متخصص در زمینه کاری‌تان، یک مزیت نسبت به هوش مصنوعی دارید: «خلاقیت و قابلیت ایجاد ارتباط انسانی با مخاطب»

هوش مصنوعی هنوز نتوانسته است برگ برنده شما را از دستتان بدزدد. اما شما می‌توانید برگ برنده هوش مصنوعی را مال خودتان کنید و در نتیجه، از هوش مصنوعی قوی‌تر شوید.

راهش چیست؟ رمز و رازهای تولید محتوا با هوش مصنوعی را یاد بگیرید و در عین حال، چاشنی لمس انسانی را هم به آن اضافه کنید. در دوره کاربردها و کسب درآمد از هوش مصنوعی، ما به شما آموزش می‌دهیم که چطور هوش مصنوعی را در تولید محتوا به خدمت خودتان دربیاورید. آن وقت است که شما از هوش مصنوعی قدرتمندتر خواهید شد و از توانایی‌های این خلقت بی‌جان اما باهوش به نفع کسب و کار خودتان استفاده می‌کنید.

معرفی 9 ابزار رایگان و قدرتمند برای تولید محتوا هوش مصنوعی

آماده‌اید که جلوه‌ای از قدرت هوش مصنوعی برای تولید محتوا را ببینید؟ این 9 ابزار رایگان را حتماً امتحان کنید.

اهمیت تولید محتوای با کیفیت در سئوحتما بخوانید: اهمیت تولید محتوای با کیفیت در سئو

1.      جاسپر: یاور شما در تولید محتوای متنی

چطور با هوش مصنوعی تولید محتوا کنیم؟ خیلی از افراد جاسپر را بهترین دستیار تولید محتوای متنی با هوش مصنوعی می‌دانند. ابتدا کلمات کلیدی را در اختیار این ابزار قرار می‌دهید، و موضوع و لحن نوشتار را به این ابزار می‌گویید.

جاسپر قادر است یک مقاله 1500 کلمه‌ای را در کمتر از 15 دقیقه تولید کند! این ابزار بیش از 50 قالب تولید محتوا دارد، از جمله تولید محتوا برای پست‌های وبلاگ، ایمیل، محتوا برای تبلیغات گوگل، مجله‌ها و...

2.      Scalenut: بهترین گزینه برای سئو و محتوا

این ابزار یکی از بهترین گزینه‌ها برای تولید محتوای سئو شده با استفاده از هوش مصنوعی است. اگر می‌خواهید محتوایی تولید کنید که در گوگل رتبه خوبی بگیرد، صاف به سراغ Scalenut بروید. خبر خوب این است که در هفته اول، می‌توانید تا 100،000 محتوا به صورت رایگان با این ابزار تولید کنید.

3.      Copy.ai: ابزار رایگان تولید محتوا

اگر به دنبال یک ابزار رایگان هوش مصنوعی باشید که محتوای منحصر به فرد برایتان تولید کند، چه چیزی بهتر از Copy.ai؟ این ابزار با استفاده از تکنولوژی GPT3 که مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل پیش‌بینی زبان است کار می‌کند.

Copy.ai راه حلی عالی برای افرادی است که به دنبال تولید محتوا برای صفحه محصول یا محتوای وبلاگ هستند. خبر خوب این است که این ابزار ماهانه تا 2000 کلمه محتوای رایگان برایتان تولید می‌کند.

4.      Optimo: بهترین ابزار برای تولید محتوای اینستاگرام

این روزها ریل‌ها در اینستاگرام بسیار محبوب شده‌اند؛ تا حدی که اینستاگرام به پیج‌هایی که ریل منتشر نمی‌کنند، رتبه نمی‌دهد! اما از کجا یک ایده ناب برای تولید ریل اینستاگرام مرتبط با پیجمان پیدا کنیم؟ کافی است موضوع مورد نظرتان را در Optimo بنویسید تا این ابزار ایده‌های ناب و جذابی برای ساخت ریل به شما بدهد.

برای مثال فرض کنیم می‌خواهیم برای یک پیج فروش بدلیجات ریل اینستاگرام درست کنیم. ما موضوع «فروش انگشتر» را در باکس Optimo می‌نویسیم و این ابزار چند پیشنهاد عالی برای درست کردن ریل به ما می‌دهد!

مثلاً می‌گوید در یک ریل مراحل درست شدن انگشتر از طراحی اولیه تا اجرای نهایی را به مخاطبان نشان دهیم؛ یا از مشتریان بخواهیم از واکنششان زمانی که بسته‌های انگشترشان را باز می‌کنند ویدئو بگیرند و با آن ویدئوها یک ریل جذاب درست کنید. این ها فقط 2 مورد از ده‌ها پیشنهاد Otimo بودند!

5.      Lumen5: ابزاری سریع برای تولید محتوای ویدئویی

برای پاسخ به سوال «چطور با هوش مصنوعی تولید محتوا کنیم؟» Lumen5 یکی از بهترین جواب‌هاست. کافی است متن مورد نظرتان را به Lumen 5 بدهید تا آن را به یک ویدئو آموزشی تبدیل کند.

این ابزار را در عرض چند ثانیه متن مورد نظر شما را به قسمت‌های کوتاه تقسیم می‌کند و هر قسمت را روی یک قالب زیبا می‌نویسد. سپس همه قالب‌ها را به یکدیگر مثل می‌کند و در قالب یک ویدئو جذاب و منحصر به فرد به شما تحویل می‌دهد! تولید محتوای ویدئویی برای اینستاگرام یا یوتیوب مگر از این هم راحت‌تر می‌شود؟

6.      ChatGPT: بهترین ابزار برای ایده‌پردازی

برویم سراغ چت‌جی‌پی‌تی مشهور و معروف! این ابزار برای نوشتن محتوای صفحات مختلف وبسایت، پیدا کردن کلمات کلیدی، پیدا کردن هشتگ‌های خوب، نوشتن تیترهای جذاب، نوشتن توضیحات متا و... به شما کمک می‌کند. خواسته‌تان را به او بگویید و در کسری از ثانیه منتظر پاسخ چت‌جی‌پی‌تی باشید!

راستی هر سوالی هم داشته باشید، چت جی پی تی به شما جواب می‌دهد. متن برایتان ترجمه می‌کند و مثل یک دستیار باهوش کنار شماست.

7.      Simplified: ابزاری خارق‌العاده برای تولید محتوای تصویری

تصویر با مخاطب حرف می‌زند. تابه‌حال شده است برای محتوای متنی وبلاگ یا پست اینستاگرامتان عکس جذاب و خاصی که همانی باشد که دنبالش هستید را پیدا نکنید؟ پس چرا به جای این همه وقت گذاشتن و جستجو در گوگل، خودتان آن تصویر را نسازید؟ تصویری که می‌خواهید را در Simplified توصیف کنید و آن را به صورت عکس تحویل بگیرید!

8.      Wavve: ابزار بی‌نظیر تولید محتوای صوتی

شاید راحت نباشید که صدای خودتان را روی ویدئوها یا ریل‌های اینستاگرام بگذارید یا از وقت گذاشتن برای ضبط صدایتان خسته شده باشید. این ابزار دوای درد شماست! متنتان را به آن بدهید تا در یک چشم به هم زدن آن را به یک صوت بی‌نقص و بی‌اشکال تبدیل کند تا روی ویدئوها و ریل‌هایتان بگذارید.

9.      Dall-E: تولید محتوای تصویری برای سایت و شبکه‌های اجتماعی

به Dall-E بگویید چه تصویری می‌خواهید، سبک تصویر را مشخص کنید و نتیجه را تحویل بگیرید. کریس لو، یکی از مدیران سایت Copy.ai می‌گوید: « ما از Dall-E برای خلق تصاویر سایت و شبکه‌های اجتماعی‌مان استفاده می‌کنیم و این ابزار به شدت سرعت کارمان را بالا برده است.» برای مثال، نگاهی به تصویر زیر بیندازید. سایت Copy.ai با استفاده از این ابزار، تصویر زیر را به عنوان تصویر متای محتوایشان خلق کرده است. تصویری بسیار بدیع و جالب!

20 قالب وردپرس که برای جستجو بهینه سازی شده‌اندحتما بخوانید: 20 قالب وردپرس که برای جستجو بهینه سازی شده‌اند

اگر تصاویر محتواهایتان را با کمک این ابزار خلق کنید، سایت یا پیج شما هویت خاص خودش را خواهد داشت که سایت‌ها پیج‌های دیگر ندارند. زیرا این تصاویر فقط برای شما خلق شده‌اند! بعلاوه، اگر بخواهید همه تصاویر را می‌توانید در یک سبک و سیاق مشابه تولید کنید تا سایتتان هویت یکپارچه و در عین حال منحصر به فردی داشته باشد.

البته خود doll-e رایگان نیست. اما هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت از ChatGPT و Doll-e استفاده می‌کند که در بخش متنی رایگان است و در بخش تصویر شما می‌توانید 100 عکس رایگان بسازید.

راستی عکس کاور این مقاله را هم با هوش مصنوعی بینگ ساختیم. به صفحه Image Creator رفتیم، و دستور عکسی که میخواستیم تایپ کردیم. فرقی نمی‌کند فارسی بنویسید یا انگلیسی، هوش مصنوعی زبان شما را در دو حالت می‌فهمد و عکس موردنظر شما را تحویل می‌دهد.

هر چه توضیحات دقیق‌تری بنویسید، عکس شما به جزییات بیشتری خواهد داشت و احتمالاً به خواسته شما نزدیکتر خواهد بود.

تولید محتوای تصویری با هوش مصنوعی

تولید محتوا با هوش مصنوعی

کلام آخر: شانسی که دیگر تکرار نمی‌شود؛ با هوش مصنوعی بُرد کنید!

ما در آستانه یک انقلاب هستیم؛ انقلابی که هوش مصنوعی در دنیای دیجیتال ایجاد کرده است. دقیقاً مثل آن زمانی که اینترنت تازه بین مردم باب شده بود.

تابه‌حال فکر کرده‌اید که اگر به آن دوران که اینترنت یک چیز جدید بود و همه مردم هنوز طرز استفاده از آن را بلد نبودند برمی‌گشتید، چه کار می‌کردید؟ تنها یک پاسخ هوشمندانه وجود دارد: «آن را می‌آموختید و کسب و کارتان را با آن تطبیق می‌دادید تا جزو اولین افرادی باشید که از مزایایش سود می‌برید و بُرد می‌کنید.»

حالا چنین فرصتی واقعاً در اختیار شماست. هوش مصنوعی در حال ایجاد انقلابی به مراتب فراتر و بزرگ‌تر از انقلاب اینترنت است. اکنون شما این شانس را دارید که جزو اولین افرادی باشید که راز و رمزهای تولید محتوا با هوش مصنوعی را می‌آموزند و در وقت، هزینه، و کیفیت بُرد می‌کنند.

در این مطلب چند ابزار جالب برای به کار بردن هوش مصنوعی در تولید محتوا را به شما معرفی کردیم؛ اما این تازه ابتدای قصه است. رمز و رازهای کسب درآمد از طریق هوش مصنوعی و تولید محتوای هوش مصنوعی بسیار فراتر از این هستند. اگر مایلید این شانس را به خودتان هدیه دهید، ما در دوره هوش مصنوعی منتظر شما هستیم. پیشنهاد می‌کنیم سری به این صفحه بزنید و آنچه توصیف کرده‌ایم را خودتان بهتر و دقیق‌تر ببینید.