+ یه سایت پیدا کردم برای افزایش بازدید سایت پول می‌گیره روزی ۱۰ هزارتا بازدید می‌زنه.

- که چی بشه؟ بازدید الکی هرچقدر هم زیاد بشه فایده‌ای نداره که.

+ حتی روی سئو هم تاثیر نداره؟

- اگر آخرش بازدید واقعی رو زیاد کنه شاید مشتری هم بیاره. تاثیرش اینطوری باشه خوبه.

این یک مکالمه واقعی بین من و یکی از مشتری‌‌ها بود. این مشتری صاحب کسب‌وکاری تازه راه‌اندازی شده است. او دنبال یک روش سریع برای افزایش بازدید سایت با ربات بود.

ما قبلاً به او توضیح داده بودیم که رتبه گرفتن سایتش در نتایج جستجوی گوگل طول می‌کشد، آگاه‌ شدن مردم از وجود این برند و محصولاتش نیاز به زمان دارد و خلاصه گفتیم که دنبال ترفندهای یک شبه نباشد.

البته که ما هم می‌دانیم امکان خرید بازدید سایت، نرم افزار افزایش بازدید سایت یا ربات‌هایی هستند که بازدید فیک می‌سازند؛ این ترفندها شاید در کوتاه مدت فایده‌ای داشته باشد اما در هر صورت هر کسب‌وکاری دنبال مشتری است.

مشتری‌هایی که انسان‌های واقعی هستند و برای هر خرید یا رفتارشان فکر می‌کنند.

درست است که افزایش بازدید واقعی سایت شاید چند ماه طول بکشد اما راه درستش همین است. افزایش بازدید همزمان با افزایش تعامل و افزایش نرخ تبدیل. در نهایت هم این بازدیدها درآمد شما را بیشتر می‌کنند.

ما می‌خواهیم راه‌های درست بالا بردن ترافیک یا همان بازدید را را در ادامه معرفی کنیم؛ قبل از رفتن سر اصل مطلب به یک نکته توجه کنید.

یک نکته مهم!

برای این که مقاله را الکی طولانی نکنیم و وقت شما هم با توضیح جزئیات و واضحات نگیریم، هرجا نیاز به توضیح بیشتر بود به مقاله‌های دیگر در آکادمی نوین لینک دادیم. کافی است با کلیات و اصل روش آشنا شوید بعد هرجا نیاز بود از مقالات دیگر استفاده کنید.

خب حالا اول برویم سراغ بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت از گوگل بعد می‌رویم روش‌های غیر مرتبط با گوگل را معرفی می‌کنیم.

۱. افزایش بازدید با تولید محتوا

 

خیلی ساده و خلاصه‌اش کنیم.

مردم برای مشکلات، نیازها و چیزهایی که علاقه دارند در گوگل جستجو می‌کنند. ما به عنوان یک کسب‌وکار می‌توانیم درباره محصولات، خدمات یا هر چیز مرتبط دیگر تولید محتوا کنیم تا کاربران را به سایت خودمان بکشانیم. این محتوا می‌تواند مقاله در وبلاگ، ویدیو، پادکست، کلیپ‌های کوتاه در شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافی و... باشد.

سئو کلاه سفید چیست؟ 19 تکنیک کمتر گفته شده از سئوی کلاه سفید (2023)حتما بخوانید: سئو کلاه سفید چیست؟ 19 تکنیک کمتر گفته شده از سئوی کلاه سفید (2023)

هرچه این محتوا بهتر باشد، رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل می‌گیرد و در نتیجه بازدید سایت هم بیشتر خواهد شد. گفتنش به همین سادگی است اما در عمل به همین راحتی نیست!

وقتی می‌گوییم کار راحتی نیست چند دلیل دارد:

۱. محتوای منتشر شده باید واقعاً مفید و با کیفیت باشد.

۲. رقابت در بازاریابی محتوا هر روز شدید‌تر می‌شود.

۳. محتوای کپی شده کمک زیادی نمی‌کند و حتی می‌تواند آسیب‌زا باشد.

کمی بیشتر توضیح دهیم؟

اگر بتوانید محتوای مفید، با کیفیت و متناسب با نیازهای مخاطبان خودتان بسازید، مطمئن باشید گوگل هم شما را به رتبه‌های خوبی می‌رساند. به علاوه،‌ کاربرانی که یکبار با شما آشنا شوند و از محتوای شما خوششان بیاید، حتماً دوباره به سایت شما سر خواهند زد.

نکته مهم همینجاست؛ تمام بازاریابی محتوا فقط کسب رتبه در گوگل و افزایش بازدید نیست. کاربری که از محتوای شما لذت برده باشد به مخاطب وفادار و هوادار شما تبدیل خواهد شد. این مخاطب وفادار به مشتری شما تبدیل خواهد شد.

در واقع، گوگل نقطه آشنایی کاربر با شما است اما کار محتوا اینجا تمام نمی‌شود. محتوای شما می‌تواند در طول قیف فروش یا مسیر سفر مشتری، مخاطب را تا تبدیل شدن به مشتری وفادار همراهی و ترغیب کند.

اجازه دهید برای شما توضیح دهیم که چه محتوایی واقعاً برای شما بازدید کننده می‌آورد.

چه محتوایی بازدید کننده بیشتری می‌آورد؟

اگر این ۴ فاکتور را در تولید محتوا رعایت کنید، محتوای منتشر شده حتماً برای شما بازدید کننده می‌آورد. این بازدید کننده می‌تواند ارگانیک (یعنی از گوگل) یا مستقیم باشد.

اول. استراتژی داشته باشید

با توجه به این که تولید محتوا یک شبه نتیجه نمی‌دهد و گوگل هم یک تنبل به تمام معنا است، پس برای دستیابی به نتیجه باید یک نقشه و برنامه داشت.

استراتژی محتوا دقیقاً همین برنامه بلند مدت است. برنامه‌ای که در آن مشخص می‌کنید درباره چه موضوعاتی، در چه زمانی و به چه شکلی محتوا تولید کنید.

بدون استراتژی امکان دارد ما‌ه‌ها هزینه و زمان خودتان را روی تولید محتوا بگذارید اما در انتها متوجه شوید که هیچ فایده‌ای برای شما نداشته است.

اینک آخرالزمان موبایلی: از Mobilegeddon تا Mobile First Indexحتما بخوانید: اینک آخرالزمان موبایلی: از Mobilegeddon تا Mobile First Index

اگر خودتان می‌خواهید استراتژی بچینید، اول مقاله آشنایی با استراتژی محتوا را بخوانید. بعد به سراغ مرحله تخصصی‌تر بروید؛ ما یک دوره جامع برای تدوین استراتژی محتوا هم در آکادمی داریم که از کلیات تا جزئیات یک استراتژی عالی برای گرفتن نتیجه تضمینی را آموزش داده‌ایم.

اگر هم خودتان وقت و حوصله استراتژی نوشتن را ندارید، بخشی از خدمات ما در نوین تدوین استراتژی محتوا برای کسب‌وکارها است. یعنی کسب‌وکار و سایت شما را بررسی می‌کنیم و یک استراتژی ۶ ماهه یا بیشتر برای شما می‌نویسیم.

دوم. برای مخاطب + گوگل محتوا بنویسید

تولید محتوای کاربرپسند در اولویت است اما گوگل هنوز به آن قدرت و هوشمندی نرسیده است که مثل یک انسان محتوای خوب را از بد تشخیص دهد. پس باید بین کاربرپسندی و گوگل‌پسندی تعادل برقرار کنید.

با این که هوش مصنوعی و الگوریتم‌های گوگل هر روز قوی‌تر و قوی‌تر می‌شوند اما هنوز هم باید در انتخاب و توزیع کلمات کلیدی در متن، نوشتن میان‌تیترها و... براساس اصول سئوی محتوا کار کنیم.

در وبلاگ نوین کلی مقاله برای آموزش تولید محتوای با کیفیت پیدا می‌کنید. برای یادگیری سریع‌تر و پروژه‌محور، دوره‌های ویدیویی آنلاین تولید محتوا در آکادمی نوین را پیشنهاد می‌کنیم.

سوم. ۸۰ درصد خلق ارزش ۲۰ درصد تبلیغ

بازاریابی محتوا یکی از روش‌های بازاریابی ربایشی است. یعنی شما با خلق چیزهای ارزشمند مشتری را به سمت کسب‌وکار یا محصولتان جذب می‌کنید.

پس هر نوع محتوایی که تولید می‌کنید باید هدف اصلی آن تولید ارزش باشد. یعنی مقاله‌ای بنویسید که مشکل کاربر را حل کند، او را برای خرید راهنمایی کند،‌ استفاده از ابزار یا مهارتی را آموزش دهد و ده‌ها هدف دیگر.

بعد در کنار این محتوای ارزشمند، محصول یا خدمات کسب‌وکارتان را معرفی و تبلیغ کنید. هیچ قانون الزامی برای این که چقدر تبلیغ کنید وجود ندارد اما ما توصیه می‌کنیم میزان تبلیغات شما از ۲۰ درصد محتوای شما بیشتر نباید.

خواندن کتاب بمب‌گذاری محتوا می‌تواند یک دید خوب برای درک درست از محتوای ارزشمند بدهد. محتوایی که هم خواننده‌ها دوستش دارند هم گوگل.

۲. افزایش بازدید با سئو

 

سئو فرآیندی است که دستش در دست محتواست. سئو یعنی انجام کارهایی در سایت یا بیرون سایت که در نهایت باعث بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل می‌شوند. مطالعه بیشتر...

به زبان ساده، در سئو ما کاری می‌کنیم که گوگل به سایت ما در مقابل رقبا رتبه بهتری بدهد. بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف هستند که گوگل بر اساس آنها مشخص می‌کند چه سایتی با نیازهای کاربر تناسب دارد و به آن رتبه بهتری می‌دهد.

سئو در کل به سه بخش تقسیم می‌شود.

خارجی: شامل کارهای بک‌لینک سازی، رپرتاژ،‌ سوشال سیگنال و...

داخلی: سئوی صفحه، لینک‌سازی داخلی،‌ عنوان‌ها، دسته‌بندی و تگ‌گذاری درست و...

تکنیکال: سرعت سایت، اسکیما، تجریه کاربری و...

برای افزايش بازديد جستجوی گوگل یا به عبارت دیگر ترافیک ارگانیک، باید کارهای زیادی انجام شود. توجه کنید که سئو یک فرایند یک شبه یا حتی یک هفته‌ای نیست. سئو یعنی بهینه‌سازی مداوم. یعنی همیشه رضایت و تجربه خوب را برای کاربران در نظر بگیریم و همیشه از تغییرات و استانداردهای جدید گوگل باخبر باشیم.

برای اطلاعات بیشتر روی لینک‌ها کلیک کنید و مقالات مرتبط را بخوانید.

۳. تبلیغات و ترافیک ارجاعی

 

یک خبر خوب و یک خبر بد برای شما دارم؛ اول خبر خوب را می‌گویم.

چطور مثل یک وبمستر حرفه‌ای از google webmaster tools استفاده کنیم؟حتما بخوانید: چطور مثل یک وبمستر حرفه‌ای از google webmaster tools استفاده کنیم؟

خبر خوب این که تبلیغات می‌‌تواند ترافیک بازدید سایت شما را ناگهانی تکان دهد!

خبر تقریباً بد این که تبلیغات اینترنتی تنوع زیادی دارد و هرکدام کلی ریزه‌‌کاری دارند. همین ریزه‌کاری‌ها باعث می‌شود خیلی‌ها به خوبی نتیجه نگیرند و بعد بگویند «کلی هزینه تبلیغ کردیم ولی نتیجه نگرفتیم».

تبلیغ اگر به درستی انجام شود حتماً در بازدید سایت تاثیرگذار است.

در مقاله انواع روش‌های تبلیغات خیلی کامل درباره راه‌های مختلف صحبت کردیم. اینجا هم مختصر و مفید فقط به چند روش که تاثیر بیشتری در افزایش بازدید سایت دارند اشاره می‌کنیم.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری به این صورت است که شما یک بنر (تصویر ثابت یا متحرک مثل گیف) طراحی می‌کنید و برای مدت زمان مشخصی آن را در وبسایت‌های معتبر و پربازدید قرار می‌دهید.

بازدید کننده‌ها با کلیک روی بنر وارد سایت شما می‌شوند.

این روش برای برندینگ و افزایش آگاهی از برند هم تاثیر خوبی دارد، اما نسبت هزینه به بازدید و نرخ تبدیل آن معمولا بالاست.

به همین دلیل اگر بودجۀ تبلیغات شما محدود است، این روش را به شما توصیه نمی‌کنم. اما اگر کسب و کار شما رشد خوبی داشته و به دنبال برندینگ هستید، بودجۀ تبلیغاتتان هم مناسب است، تبلیبغات بنری خیلی مناسب شماست و می‌تواند بازدید سایت شما را هم افزایش بدهد. برای آشنایی بیشتر با این روش به صفحه تبلیغات بنری مراجعه کنید.

رپرتاژ آگهی

رپورتاژ نوعی تبلیغ کسب و کار شما محسوب می‌شود که در قالب یک گزارش (متن نوشتاری) در سایت‌های پربازدید منتشر می‌شود.

رپورتاژ آگهی دو مزیت دارد. یکی از این مزیت‌ها را در بخش سئو گفتیم اما دوباره تکرارش می‌کنیم.

۱. بک‌لینک‌هایی که در این مقاله به سایت شما داده می‌شود رتبه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر می‌برد.

۲. اگر متن جذابی بنویسید و کسب و کار خود را خوب معرفی کنید، کاربران زیادی از این طریق با شما و خدماتتان آشنا می‌شوند.

پس با انتشار رپورتاژ با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم بازدید سایت از ورودی گوگل بیشتر می‌شود و هم بازدیدکننده‌های سایت منتشر کننده رپورتاژ مستقیماً با برند شما آشنا و وارد سایت شما می‌شوند.

رپورتاژ موقع انتشار به صورت موقتی بازدید سایت را زیاد می‌کند. اما در بلند مدت، هرچه از زمان انتشار رپورتاژ می‌گذرد ورود بازدید کننده از آن هم کمتر می‌شود. تاثیر بک‌لینک‌ها و بهبود رتبه در بلند مدت است که می‌تواند بازدید کننده مداوم برای شما بیاورد.

این که رپورتاژ چطور نوشته شود، لینک‌ها با چه انکر‌تکستی و در چه رسانه‌ای منتشر شود از نکات مهم هستند. تمام آنچه نیاز دارید را در بخش آموزش رپورتاژ آکادمی نوین توضیح دادیم.

افزایش بازدید سایت با تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات است که هزینه آن در ازای کلیک حساب می‌شود. یعنی فقط برای کاربرانی هزینه پرداخت می‌کنید که به سایت وارد شده‌اند.

هر آنچه باید از تاثیر ریدایرکت 301 در سئو بدانید!حتما بخوانید: هر آنچه باید از تاثیر ریدایرکت 301 در سئو بدانید!

تبلیغات کلیکی هم انواع مختلفی دارد. مشهورترین و بهترین روش تبلیغات کلیکی هم گوگل ادز است. در ادامه، دو روزش تبلیغات گوگل و همسان را معرفی می‌کنیم. اما تبلیغات کلیکی محدود به این دو روش نیست.

تبلیغات گوگل

فرض کنید شما یک کتابفروشی آنلاین راه‌اندازی کرده‌اید.

حداقل ۱۰ ماه یا حتی بیشتر باید روی سایت، محتوا و سئوی سایت کار کنید تا بازدید سایت شما به اندازه‌ای برسد که سود خوبی از آن به دست آورید. حواستان هم باشد که حتماً رقبایی دارید که شب و روز مشغول کار و هزینه کردن روی سایت خودشان هستند.

پس یا باید در این رقابت قوی‌تر ظاهر شوید و بیشتر از رقبا هزینه کنید، یا این که مستقیم به خود گوگل پول بدهید تا شما را بالاتر از رقبا نمایش دهد! بله اینطوری هم می‌شود.

تبلیغات گوگل به این صورت است که شما در ازای کلمات کلیدی مشخص مثل «خرید کتاب»، به گوگل هزینه‌ای پرداخت می‌کنید تا سایت شما را در صدر نتایج جستجو نمایش دهد.

هزینه‌ای که در این روش به گوگل پرداخت می‌کنید می‌توانید به ازای ورود به سایت شما یا نصب اپلیکیشن باشد.

اینطوری شما فقط برای ورودی سایت هزینه پرداخت می‌کنید نه نمایش تبلیغ.

به علاوه، سیستم تبلیغات گوگل به اندازه‌ای قوی و دقیق است که می‌توانید کاربران را براساس سن، جنسیت، موقعیت مکانی و ... هدف‌گیری کنید.

همانطور که در بالا توضیح دادم، تبلیغات گوگل ریزه‌کاری‌های زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با این روش تبلیغاتی بی‌نظیر، سری مقالات ما درباره گوگل ادز را مطالعه کنید.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
شروع می‌کنم
021-58438داخلی 1

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا نیتیو (Native) نوعی تبلیغ مشابه تبلیغ بنری است اما محتوای آن ارتباط بیشتری با محتوای صفحه دارد. یعنی اگر شما مقاله‌ای درباره «قهوه‌ساز» را باز کنید، تبلیغات مرتبط با «دستگاه‌های قهوه‌ساز» یا «خرید قهوه» می‌بینید.

این ارتباط تبلیغ با محتوا کمک می‌کند تا تبلیغات شما فقط به کاربرانی نمایش داده شود که نیازهای مرتبطی دارند.

۴. افزایش بازدید سایت با شبکه‌های اجتماعی

 

اینکه یک محتوای فوق‌العاده تولید کنید و دست به دعا شوید که کاربران آن را پیدا کنند، اصلا کافی نیست.

توزیع و ترویج محتوا یا به اصطلاح پروموت کردن (Promotion) محتوا مرحله بعدی است. با توزیع درست محتوا در شبکه‌های اجتماعی یا سایر کانال‌های مشابه می‌توانید بازدیدکننده‌های بیشتری به سمت سایت بکشید.

رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟حتما بخوانید: رپورتاژ آگهی چگونه رتبه گوگل سایت شما را متحول می‌کند؟

هر کدام از شبکه‌های اجتماعی ویژگی خاص خودشان را دارند. مثلاً در اینستاگرام می‌توانید مقالات جدید سایت را در استوری معرفی کنید تا با کلیک روی آن به سایت هدایت شوند.

در لینکدین خلاصه مقالات را منتشر کنید و به منبع اصلی که سایت خودتان است لینک دهید.

یا در توییتر، پینترست و سایر شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید به همین شکل تولید محتوا کنید و کاربران را به سایت خودتان ارجاع دهید.

دقت کنید که محتوای شبکه‌های اجتماعی باید کوتاه، وسوسه برانگیز و گاهی چالشی باشد.

۵. ایمیل مارکتینگ

 

ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش‌های افزایش بازدید سایت که معرفی کردیم کمی دیرتر جواب دهد. دلیل آن هم مشخص است؛ برای جمع‌آوری لیست ایمیل مشتریان یا مخاطبان باید زمان بگذارید. اما توجه کنید که بعد از این دوره شما صدها یا هزاران نفر دارید که با هر ایمیل شما می‌توانند به بازدید کننده یا حتی مشتری تبدیل شوند.

گرفتن آدرس ایمیل یا شماره موبایل کاربران به معنی ارتباط نزدیک‌تر با آنها است. آنها به اصطلاح سرنخ یا لید (Lead) شما هستند.

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش بازدید در بلند مدت است و البته که نکات و ترفندهای زیادی دارد. نمی‌خواهیم با تکرار حرف‌هایی که قبلاً در مقالات ایمیل مارکتینگ گفتیم وقت شما را بگیریم. پس فقط لینک مقاله را اینجا می‌گذاریم تا سر فرصت تمام نکات را بخوانید.

۶. نرم افزار و ربات افزایش بازدید سایت

 

تا اینجا هرچه گفتیم راه راستی و درستی بود اما بعضی وقت‌ها شاید مجبور شوید دست به دامن راه‌های میانبر شوید.

البته که هنوز هم ما تاکید می‌کنیم راه‌های ارگانیک برای بازدید کننده واقعی خیلی خیلی بهتر هستند. دلیل آن هم ساده است، ما بازدید کننده‌ای می‌‌خواهیم که برای ما مشتری بیاورد نه ربات‌هایی که فقط سایت را باز کنند.

انواع ربات یا نرم افزار افزایش بازدید سایت وجود دارد که به صورت مستقیم یا با جستجوی کوئری‌های مشخص شده در گوگل سایت را باز می‌کنند.

خب کاربرد این ربات‌ها و بازدید‌های فیک کجاست؟

طبق بعضی آزمایش‌های انجام شده درباره تاثیر نرخ کلیک در نتایج جستجوی گوگل، گفته می‌شود هرچه جستجو برای کوئری‌های مشخص بیشتر شود و در میان نتایج جستجو روی نتیجه‌ دلخواه بیشتر کلیک شود، رتبه آن در نتایج جستجو بالاتر می‌رود.

این ربات‌ها معمولا به صورت نرم‌افزارهای قابل نصب روی سرورهای مجازی یا به صورت مشارکتی قابل نصب روی هر نوع رایانه شخصی هستند. در حالت نصب روی سرور مجازی، ربات به صورت تصادفی از آی پی‌های مختلف کوئری را جستجو می‌کند یا مستقیم سایت را باز می‌کند.

در حالت مشارکتی هم افراد زیادی به صورت مشارکتی سایت‌های ثبت شده در نرم‌افزار را به صورت خودکار توسط رایانه شخصی باز می‌کنند. در واقع این یک رابطه برد-برد برای گرفتن بازدید است.

۷. تحلیل تحلیل تحلیل

 

و حالا بعد از تمام این حرف‌ها به یک بخش بسیار بسیار مهم می‌رسیم که خیلی از کسب و کارهای ما از آن غافل هستند.

این مرحله در حقیقت تکمیل کنندۀ تمام فرآیندی شماست.

درست است که این یک روش مستقیم برای زیاد کردن بازدید سایت نیست اما تاثیر آن بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنید.

خب پس اجازه دهید یک مرور سریع درباره کانال‌های ورود کاربران و بازدیدکننده‌ها داشته باشیم و بعد ببینیم این تحلیل تحلیل که می‌گوییم چه نقشی دارد.

اگر تمام روش‌های گفته شده را خلاصه کنیم می‌رسیم به کانال‌های زیر:

  1. بالا بردن بازديد سايت از گوگل
  2. افزایش بازدید مستقیم
  3. افزایش بازدید ارجاعی از سایر سایت‌ها یا کانال‌ها

هر کدام از این راه‌های بالا بردن بازديد سايت هم روش‌های زیرمجموعه و نکاتی دارند که باید همه در کنار هم اجرا شوند تا به نتیجه برسید.

تحلیل کردن نتایج به دست آمده از هر کدام و رصد بازخوردها و رفتار کاربران در تمام مراحل و روش‌ها کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت را بشناسیم. بعد از شناسایی نقاط ضعف آنها را برطرف می‌کنیم و روی نقاط قوت بیشتر کار می‌کنیم.

به این سوال‌ها توجه کنید:

  1. کدام مقالات یا صفحه‌های سایت شما بیشترین بازدید را در یک ماه گذشته داشتند؟
  2. کاربران بعد از بازدید از صفحه اصلی، بیشتر وارد کدام بخش می‌شوند؟
  3. تبلیغ در کدام کانال اینستاگرام ورودی بیشتری داشت؟
  4. بیشتر افرادی که مستقیم وارد سایت می‌شوند از کدام شهرها یا کشورها هستند؟
  5. کدام نوع تبلیغ و با چه محتوایی بازدید کننده کمتری داشت؟
  6. انتشار رپورتاژ‌ها چقدر روی بهبود سریع رتبه سایت تاثیر گذاشت؟

این سوالات فقط نمونه‌هایی از سوالات مهمی هستند که پیدا کردن جوابشان کمک می‌کند تا بازدید سایت را به شکل بهینه‌تری زیاد کنید.

تبلیغات کم بازده را حذف کنید یا جایگاه نمایش آنها را تغییر دهید.

اگر محتوای منتشر شده در سایت رتبه خوبی در نتایج جستجو نمی‌گیرد پس مشکلی وجود دارد. این مشکلات را شناسایی و برطرف کنید.

این مشکلات می‌تواند بهینه نبودن عنوان مقاله، توضیحات متا، توزیع نامناسب کلمات کلیدی در متن، جذاب نبودن مقاله برای کاربران و... باشد.

حالا سوالی که در ذهن شما ایجاد شده این است که این تحلیل‌ها را کجا و چطور می‌توانیم انجام دهیم؟

ابزارهای تحلیل و رصد سایت، محتوا، سئو و تبلیغات

تقریباً تمام حرکات و رفتارهای کاربران در اینترنت قابل ثبت و رصد است. هر کلیکی که کاربر انجام می‌دهد، زمانی که در صفحه می‌ماند و حتی حرکات موس و اسکرول صفحه‌ها قابل اندازه‌گیری است.

شاخص‌هایی مثل نرخ تبدیل، لایک و ... هم هستند که مفید هستند.

بعضی از این پلتفرم‌ها و ابزارها مثل اینستاگرام، تلگرام، پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی و ایمیل مارکتینگ خودشان همه شاخص‌های مفید را اندازه می‌گیرند و گزارش می‌‌دهند. در مورد سایت داستان کمی متفاوت است.

در سایت‌ها ما ابزارهای تحلیل دیجیتال مختلفی داریم. مهم‌ترین ابزارهای زیر را در ادامه مختصر معرف می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر هم لینک مقالات اختصاصی هرکدام را گذاشتیم.

گوگل آنالیتکس کامل‌ترین و معتبرترین منبع برای آنالیز سایت شماست.

شما در گوگل آنالیتکس تمام ابعاد و زوایای سایت خود را می‌توانید بررسی کنید و ببینید در هر قسمت چه اتفاقی می‌افتد؛ از محبوب‌ترین صفحۀ سایت شما گرفته تا اطلاعات دموگرافی و حتی رفتار کاربران در پیج شما. بهترین کار این است که به صورت ماهانه یا هفتگی تمام ابعاد و زوایای خود را از طریق گوگل آنالیتیکس تحلیل کنید و بر اساس تحلیل‌های آن برای سایت خود استراتژی محتوا بچینید.

گوگل آنالیتیکس می‌تواند تمام کمپین‌های تبلیغاتی، آمارهای فروشگاه اینترنتی، بازدید صفحه‌های و ... را ثبت کند.

برای اینکه با جنبه‌های مختلف گوگل آنالیتیکس آشنا شوید به مقالۀ همه چیز دربارۀ گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید.

دومین ابزار مهم تحلیل دیجیتال که می‌تواند کمک زیادی در تحلیل رفتار و رصد کاربران داشته باشد، تگ منیجر است. تگ منیجر یک ابزار واسطه برای سایر ابزارهای تحلیل‌گر است. برای مثال، گوگل آنالیتیکس نمی‌تواند تمام داده‌های موردنیاز را جمع کند. داده‌هایی مثل فایل‌های دانلود شده یا کلیک روی یک دکمه خاص بدون تگ منیجر قبال ردیابی نیست.

به همین دلیل از تگ منیجر برای گسترش دامنه جمع‌آوری داده و بهبود تحلیل سایت استفاده می‌کنیم.

البته این تنها کاربرد تگ منیجر نیست. چندین ابزار و پلتفرم تبلیغاتی یا تحلیل‌گر دیگر هم در کنار تگ منیجر کاربرد پیدا می‌کنند. مطالعه بیشتر درباره تگ منیجر ...

سرچ کنسول رابط شما با گوگل در بحث سئو است. با سرچ کنسول موقعیت شما در نتایج جستجوی گوگل را گزارش می‌دهد. لینک‌های خارجی، کدهای اسکیما، سرعت سایت و ... سایر گزارش‌های سرچ کنسول هستند. مطالعه بیشتر درباره سرچ کنسول ...

رقبا را تحلیل کنید

رقیبان خود را زیر نظر بگیرید. عملی کردن این جمله ساده بخش بزرگی از تحلیل شما را شامل می‌شود.

هرچه بهتر بتوانید استراتژی و برنامه‌های رقبا کشف و درک کنید، بهتر می‌توانید برای خودتان برنامه بچینید و از آنها جلو بیوفتید.

احتمالا شما به صورت آفلاین خیلی از رقبای اصلی خود را می‌شناسید، به غیر از این می‌توانید کلمات کلیدی حوزۀ خود را در گوگل سرچ کنید و ببینید کدام سایت‌ها در جایگاه اول هستند.

شما باید پیوسته رقبای خود را آنالیز کنید و بتوانید بفهمید که چرا در آن کلمات کلیدی خاص آنها جایگاه بهتری نسبت به شما دارند. البته قرار نیست از آنها عینا کپی کنید، بلکه قرار است دید خود را وسیع‌تر کنید و به شما کمک کند راه‌حل‌های بهتر و متناسب‌تری برای کسب و کار خود پیدا کنید.

خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای تحلیل رقبا از نظر سئو و محتوا وجود دارد. ابزارهای مختلفی وجود دارد که در مقاله ابزارهای رایگان سئو و بهینه سازی سایت بیشتر آنها را معرفی کردیم.

بازاریابی دیجیتال چیه و چه متعلقاتی داره؟!

تو این کتاب همه چیز بازاریابی دیجیتال رو بهت آموزش دادیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
می‌خوام یاد بگیرم
021-58438داخلی 1

هر کو عمل نکرد و عنایت امید داشت ... دانه نکاشت ابله و دخل انتظار کرد

آخر این مقاله باید یک نکته مهم را بگویم.

با این که افزایش بازدید سایت خیلی مهم است اما نباید تنها هدف شما باشد؛ چون که «بازدید» فقط یکی از شاخص‌های عملکرد سایت است.

خب یعنی چی؟

یعنی وقتی کسب‌وکار اینترنتی دارید، مجله‌ای که می‌‌خواهید با تبلیغات پول دربیاورید،‌ فروشگاه اینترنتی، سایتی برای معرفی خدمات و خلاصه هر نوع سایتی؛ به جای این که چشمتان فقط به تعداد بازدیدکننده‌‌ها باشد، ده‌ها شاخص دیگر هم هستند که باید تا رسیدن به هدف رصدشان کنید.

برای مثال، میزان تعامل بازدیدکننده‌های هرچند اندکی را که دارید بررسی کنید. ببینید نرخ پرش صفحه‌های سایت چقدر است. یعنی بازدیدکننده بعد از اولین صفحه‌ای که می‌بیند وارد صفحه دیگری می‌شود یا کاری انجام می‌دهد؟ وقتی بازدیدکننده بعد از دیدن اولین صفحه سایت را ترک می‌‌کند یعنی یک جای کار می‌لنگد. در مقاله نرخ پرش که لینکش را گذاشتم درباره این که این مشکل از کجا آب می‌‌خورد بیشتر توضیح دادیم.

فروش و بازاریابی اینترنتی یک فرایند همه جانبه است، مثل قطعات یک دستگاه مکانیکی پیچیده که همه باید درست کار کنند تا نتیجه و کار نهایی به درستی انجام شود. ما یک دوره جامع برای یادگیری راه‌اندازی فروش اینترنتی داریم. در این دوره تمام آنچه برای بازاریابی دیجیتال نیاز دارید را با مثال‌هایی عملی و بومی توضیح داده‌ایم. حتماً توضیحات این دوره را بخوانید و دو فصل اولش را می‌توانید رایگان تماشا کنید.

در انتها مثل همیشه از شما می‌خواهیم نظر یا سوالی دارید حتماً برای ما بنویسید.